1

کامل ترین آموزش تصویری اندیکاتور کاربردی بولینگر بند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/12/13 منتشر شده است

به خاطر رسیدن به پایه پنجم به شما تبریک می‌گوییم! هر بار که از یک پایه عبور کرده و به پایه بعدی وارد می‌شوید، ابزارهای بیشتر و بیشتری را به جعبه ابزار معامله‌گری خود اضافه می‌کنید.

شاید بپرسید "جعبه ابزار معامله‌گر چیست؟"

ساده است!

بگذارید معامله‌گری را با ساخت یک خانه مقایسه کنیم. شما هیچ وقت از یک چکش برای پیچاندن یک پیچ استفاده نمی‌کنید، درست است؟ همچنین هرگز از اره چرخی برای کوبیدن میخ استفاده نمی‌کنید. برای هر وضعیتی ابزار مناسبی وجود دارد.

در معامله‌گری نیز برخی از ابزارهای معاملاتی و اندیکاتورها برای محیط‌ها و شرایط خاصی بهترین استفاده را دارند. بنابراین هر چه ابزار بیشتری داشته باشید، بهتر می‌توانید خودتان را با محیط همواره در حال تغییر بازار وفق دهید.

اما اینکه بخواهید بر روی تعدادی از محیط‌ها یا ابزار معاملاتی تمرکز کنید، کار بسیار خوبی است. خوب است که برای کارهای برقی یا لوله‌کشی ساختمان از یک متخصص استفاده کنید. به همین ترتیب خیلی خوب است که در زمینه باند بولینگر یا میانگین حرکتی متخصص باشید.

راه‌های بسیار زیادی برای به دست آوردن سودهای هنگفت در بازار فارکس و ارز دیجیتال وجود دارد!

در این درس، همانطور که در مورد این اندیکاتورها مطالبی می‌آموزید، هر یک از آنها را یک ابزار تصور کنید که می‌توانید آن را به جعبه ابزار خود اضافه کنید.

ممکن است لزوما از همه این ابزارها استفاده نکنید اما همیشه داشتن چندین گزینه بسیار مناسب است. حتی ممکن است یکی از این ابزارها را به خوبی فرا گرفته و با آن آنقدر راحت باشید که در زمینه استفاده از آن به مقام استادی برسید.

خوب، به اندازه کافی در مورد ابزار صحبت کردیم، بگذارید شروع کنیم!

 

باندهای بولینگر

باندهای بولینگر یک اندیکاتور نمودار می‌باشد که بوسیله جان بولینگر (John Bollinger) توسعه داده شده است و برای اندازه‌گیری نوسانات بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ابزار اساسا به ما می‌گوید که آیا بازار ساکت است یا اینکه پر سر و صدا است! وقتی که بازار ساکت است، باندها منقبض می‌شوند و زمانی که بازار پر سر و صدا است، باندها منبسط می‌شوند.

به نمودار زیر توجه نمایید که وقتی قیمت آرام است، باندها به یکدیگر نزدیک هستند. زمانی که قیمت بالا می‌رود، باندها از یکدیگر فاصله می‌گیرند.

آموزش بولینگر بندر

این تمام مطلب است! ما توانیم ادامه داده و با بیان تاریخچه باندهای بولینگر، نحوه محاسبه آن، فرمول‌های ریاضی پشت آن و ... شما را خسته کنیم، اما احساس می‌کنیم نیازی به این کار نیست.

در کمال صداقت باید بگوییم که نیازی به دانستن هیچ یک از مطالب مذکور ندارید. ما فکر می‌کنیم نشان دادن چند راه برای استفاده از باندهای بولینگر در معاملات، مهمتر باشد.

توجه: اگر واقعا می‌خواهید مطالبی در مورد محاسبات باند بولینگر یاد بگیرید، می‌توانید به سایت www.bollingerbands.com مراجعه کنید.

 

بازگشت بولینگر

چیزی که باید درباره باندهای بولینگر بدانید این است که قیمت تمایل دارد به میانه باندها برگردد. این کل ایده پشت بازگشت بولینگر است. با نگاه کردن به نمودار زیر، آیا می‌توانید بگویید که قیمت بعد از این به کجا ممکن است برود؟

آموزش اندیکاتور بولینگر بند

اگر گفتید پایین، جواب شما درست است! همانگونه که می‌توانید ببینید، قیمت به پایین و به سمت ناحیه میانی باندها برگشته است.

آموزش بولینگربند

چیزی که دیدید، یک بازگشت بولینگر کلاسیک است. این بازگشت‌ها به این دلیل اتفاق می‌افتند که باندهای بولینگر مانند سطوح حمایت و مقاومت پویا عمل می‌کنند.

هر چه چهارچوب زمانی شما طولانی‌تر باشد، این باندها دارای قدرت بیشتری هستند. بسیاری از معامله‌گران سیستم‌هایی را توسعه داده‌اند که از این بازگشت‌ها بهره می‌برند. بهترین استفاده از این استراتژی زمانی است که بازار در حالت نوسانی است و روند مشخصی وجود ندارد.

حال اجازه دهید به روشی برای استفاده از باندهای بولینگر در زمان‌هایی که بازار دارای روند است، بپردازیم.

 

فشار بولینگر

فشار بولینگر تا حدی بی‌نیاز از توصیف است. هنگامی که باندها به یکدیگر فشرده می‌شوند، معمولا به این معنی است که یک خروج قیمت در آستانه وقوع است.

اگر شمع شروع به خروج به سمت بالای باند بالایی نماید، در آن صورت معمولا حرکت به سمت بالا ادامه خواهد یافت. اگر شمع شروع به خروج به سمت پایین باند پایینی کند، آنگاه معمولا قیمت به حرکت نزولی ادامه خواهد داد.

آموزش بولینگر بند

با نگاه به نمودار بالا می‌توانید ببینید که باندها در حال فشرده شدن به یکدیگر می‌باشند. قیمت شروع به خروج از باند بالایی کرده است. بر اساس این اطلاعات، فکر می‌کنید قیمت به کجا خواهد رفت؟

آموزش بولینگربند

اگر گفتید بالا، دوباره پاسخ شما صحیح است!

این روش عملکرد یک فشار بولینگر است.

این استراتژی بدین منظور طراحی شده است تا به راحت‌ترین شکل ممکن حرکات قیمت را دریابید. رویدادهایی مانند این هر روز اتفاق نمی‌افتند اما زمانی که به نمودار 15 دقیقه‌ای نگاه می‌کنید، احتمالا می‌توانید چند عدد از آنها را در یک هفته کشف کنید.

چیزهای زیاد دیگری وجود دارد که می‌توانید با باندهای بولینگر انجام دهید اما دو مطلب فوق، رایج‌ترین استراتژی‌های مربوط به آنها می‌باشد. حال پیش از اینکه به اندیکاتور بعدی بپردازیم، این ابزار را در جعبه ابزار خود قرار دهید.

 

شما تنها سه قدم تا ورود به دنیای فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام در بازار فارکس

2. آموزش فارکس

3. دنبال کردن اخبار از فارکس فکتوری

 

156 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link