1

بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال فارکس،بورس و ارز دیجیتال

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/12/18 منتشر شده است

بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال چیست؟

خوب، به قسمت‌های خوبی رسیدیم: هر یک از اندیکاتورهای تکنیکال به تنهایی چقدر سودآور هستند و در واقع بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال کدام است؟ قبل از هر چیز باید بگوییم که معامله‌گران از این اندیکاتورهای تکنیکال صرفا برای زیباتر شدن نمودارهایشان استفاده نمی‌کنند. آنها درون تجارتی برای کسب درآمد هستند!

اگر این اندیکاتورها سیگنال‌هایی تولید کنند که در طول زمان منجر به سودآوری نشوند، بنابراین نمی‌توان آنها را راهی برای رفع نیاز‌های شما در نظر گرفت و اسم بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال را بر آن ها نهاد! به منظور مقایسه میزان اثربخشی هر یک از اندیکاتورهای تکنیکال است، ما تصمیم گرفتیم که هر یک از اندیکاتورها را به تنهایی بر اساس داده‌های 5 سال گذشته مورد آزمایش قرار دهیم و بهترین اندیکاتور تکنیکال را معرفی کنیم.

مقایسه و انتخاب بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال

این آزمون شامل آزمایش پارامترهای اندیکاتورها در مقابل رفتار قیمت گذشته می‌باشد. شما در مطالعات آینده خود مطالب بیشتری را در این خصوص فرا خواهید گرفت. اما اکنون، به پارامترهایی که در آزمون خود مورد استفاده قرار داده‌ایم برای تشخیص بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال نگاهی بیاندازید:

مقایسه اندیکاتورها

مقایسه اندیکاتورها

با استفاده از این پارامترها، ما هر یک از اندیکاتورهای تکنیکال را به تنهایی بر روی نمودار جفت ارز EUR/USD با چهارچوب زمانی روزانه در طی 5 سال گذشته تست نمودیم. در هر بار 1 لات (معادل با 100.000 واحد) را بدون قرار دادن نقاط حد ضرر و حد سود معامله کردیم. هر بار که یک سیگنال جدید پدیدار شد، پوزیشن قبلی را بسته و آن را عوض کردیم. به این معنی که اگر در ابتدا در یک پوزیشن خرید بودیم، وقتی که اندیکاتور به ما گفت که بفروشیم، آن را بسته و یک پوزیشن جدید فروش ایجاد کردیم.

همچنین فرض بر این بوده که به اندازه کافی سرمایه داشته‌ایم (همانگونه که در درس لوریج به آن اشاره شد) و با یک تراز نمونه به میزان 100.000 دلار معاملات را آغاز کردیم. گذشته از سود و زیان واقعی هر استراتژی، تمام پیپ‌های به دست آمده/از دست رفته و حداکثر افت سرمایه را به حساب آوردیم.

بگذارید دوباره یادآوری کنیم که ما معامله کردن بدون استفاده از دستورهای حد ضرر را هرگز پیشنهاد نمی‌کنیم. عدم استفاده از این دستورات در اینجا صرفا برای مقاصد توضیحی برای آزمون بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال بوده است! در ادامه نتایج آزمون ما را می‌بینید:

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال

 

داده‌ها نشان داد که در طی 5 سال گذشته، اندیکاتوری که به تنهایی بهترین عملکرد را داشته، اندیکاتور ایچیموکو کینکو هیو بوده است. این اندیکاتور سودی برابر با 30.341 دلار یا 30.35% تولید کرده است. یعنی این استراتژی در طی 5 سال، به طور میانگین کمی بیش از 6 درصد سود سالیانه به ما می‌دهد!

با کمال تعجب، بقیه اندیکاتورهای تکنیکال به میزان قابل توجهی کمتر سودآور بودند، این در حالی است که اندیکاتور استوکستیک بازگشتی به میزان منفی 20.72% را نشان می‌دهد! علاوه بر این، تمام اندیکاتورها منجر به افت سرمایه قابل توجهی به میزان 20% تا 30% شدند. با اینحال، این بدان معنی نیست که اندیکاتور ایچیموکو بهترین است یا اینکه اندیکاتورهای تکنیکال در کل به درد نمی‌خورند. بلکه این آزمون می‌خواهد نشان دهد که آنها به تنهایی خیلی مفید نیستند.

استفاده از بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال 

به تمام فیلم‌های هنرهای رزمی که قبلا نگاه می‌کردید فکر کنید. هیچ کس در آن فیلم‌ها برای شکست دادن آدم‌های بد تنها بر یک حرکت تکیه نمی‌کرد. هر کدام از قهرمانان آن فیلم‌ها از ترکیبی از حرکات برای پیروزی استفاده می‌کردند. معاملات فارکس نیز مشابه همین است. این نیز یک هنر است و به عنوان معامله‌گر، نیاز داریم نحوه استفاده و ترکیب ابزارهایی که در دست داریم را یاد بگیریم تا به سیستمی دست یابیم که به خوبی برای ما عمل کند. این امر ما را به درس بعدی سوق می‌دهد: کنار هم قرار دادن تمام این اندیکاتورها!

تکرا می کنیم، شما در بازار مالی باید نحوه استفاده و ترکیب ابزارهایی که در دست دارید را یاد بگیرید و به کمک بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال به سیستمی دست یابید که به خوبی برای شما عمل کند و شما را در استراتژی معاملاتی که دارید کمک کند.

شما تنها سه قدم تا ورود به دنیای فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام در بازار فارکس

2. آموزش فارکس

3. دنبال کردن اخبار از فارکس فکتوری

174 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link