1

استراتژی ترکیبی استفاده از اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/12/18 منتشر شده است

حال که فهمیدید که برخی از اندیکاتورهای نمودار چگونه کار می‌کنند، آمادگی آن را دارید که به بررسی چند مثال بپردازیم. بهتر است که بعضی از این اندیکاتورها را با یکدیگر ترکیب کرده و ببینیم چگونه سیگنال‌های معاملاتی آنها استخراج می‌شوند. پس برای آشنایی با استراتژی ترکیب اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال با ما همراه باشید.

*** شما تنها سه قدم تا ورود به دنیای فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

در یک دنیای کامل، می‌توانیم صرفا یکی از این اندیکاتورها را انتخاب کرده و موکدا با آنچه اندیکاتور به ما می‌گوید معامله کنیم. مشکل این است که ما در یک دنیای کامل زندگی نمی‌کنیم و هر یک از این اندیکاتورها عیوبی دارند.

به همین دلیل است که بسیاری از معامله‌گران اندیکاتورهای مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده تا به این ترتیب این اندیکاتورها بتوانند یکدیگر را "غربال" کنند. این معامله‌گران ممکن است 3 اندیکاتور مختلف داشته باشند و هرگز معامله نمی‌کنند مگر اینکه هر سه آنها سیگنال یکسانی ارایه دهند.

 

بولینگر بند + استوکستیک

در ادامه در مثال اول، دو اندیکاتور باندهای بولینگر و استوکستیک را بر روی نمودار 4 ساعته جفت ارز EUR/USD داریم. تا زمانی که به نظر می‌آید بازار در حالت نوسانی بوده یا روند خاصی ندارد، بهتر است مراقب بازگشت بولینگر باشیم.

بولینگر بند + استوکستیک

 

سیگنال‌های فروش ارسال شده از باندهای بولینگر و استوکستیک را بررسی کنید. جفت ارز EUR/USD تا رسیدن به بالای باند (که معمولا به عنوان سطح مقاومت عمل می‌کند) صعود کرده است.

در همان زمان، استوکستیک به ناحیه اشباع خرید رسیده که اشاره به این دارد که قیمت می‌تواند به زودی سقوط کند.

و پس از آن چه اتفاقی افتاده است؟

جفت ارز EUR/USD حدود 300 پیپ سقوط کرده و اگر وارد آن معامله فروش شده بودید، سود فراوانی بدست می‌آوردید.

متعاقبا قیمت با پایین باند (که معمولا به عنوان سطح حمایت عمل می‌کند) برخورد کرده است. این بدان معنا است که جفت ارز می‌تواند از آنجا به سمت بالا برگردد. قرار گرفتن استوکستیک در ناحیه اشباع فروش بدان معنی است که باید وارد معامله خرید شویم.

اگر وارد این معامله می‌شدید، حدود 400 پیپ به دست آورده بودید! بد نیست!

 

RSI + MACD

در اینجا مثال دیگری داریم، اما این بار با اندیکاتورهای RSI و MACD.

 

وقتی که اندیکاتور RSI به ناحیه اشباع خرید رسیده و سیگنال فروش داده است، طولی نکشیده که اندیکاتور MACD با یک همگذری به سمت پایین، آنرا دنبال کرده که این نیز یک سیگنال فروش بوده است. همانطور که می‌توانید ببینید، قیمت نیز از آنجا به سمت پایین حرکت کرده است.

MACD+RSI

استفاده از چند اندیکاتور عالی است!

پس از مدتی، RSI به ناحیه اشباع فروش رفته و یک سیگنال خرید داده است. چند ساعت بعد از آن، MACD یک همگذری به سمت بالا ایجاد کرده است که این نیز سیگنال خرید می‌باشد. از آنجا، قیمت به صورت پایدار صعود کرده است. باز هم پیپ‌های بیشتر برای ما!

احتمالا در این مثال متوجه شده‌اید که RSI قبل از MACD سیگنال‌ها را ارایه می‌دهد. به دلیل خصوصیات مختلف و فرمول‌های جادویی استفاده شده در اندیکاتورهای تکنیکال، برخی از آنها خیلی زود سیگنال می‌دهند در حالیکه برخ دیگر کمی دارای تاخیر هستند.

در پایه ششم مطالب بیشتری را در این رابطه خواهید آموخت.

در ادامه سفر خود به عنوان یک معامله‌گر، درخواهید یافت که بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال که برای شما مناسب تر است کدام است. می‌توانیم به شما بگوییم که ما استفاده از MACD، استوکستیک و RSI را دوست داریم اما ممکن است شما چیز دیگری را ترجیح دهید.

هر معامله‌گری سعی کرده "ترکیب جادویی" اندیکاتورهایی که همیشه سیگنال‌های صحیح را به آنها بدهد، پیدا کند اما واقعیت این است که چنین چیزی وجود ندارد.

توصیه می‌کنیم که هر اندیکاتور را به تنهایی مطالعه کنید تا دریابید که چگونه نسبت به حرکات قیمت رفتار می‌کند تا بتوانید ترکیب خاص خود را که به خوبی آن را درک می‌کنید و با سبک معاملاتی شما متناسب است، پیدا کنید.

بعدها در این دوره آموزشی، مثالی از یک سیستم را به شما نشان خواهیم داد که اندیکاتورهای مختلف را با هم ترکیب می‌کند تا به شما ایده‌ای در مورد اینکه آنها چگونه یکدیگر را تکمیل می‌کنند بدهد.

 

173 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link