1

آشنایی و ثبت نام بروکر پی سی ام

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/12/2 منتشر شده است

در دنیای معاملات آنلاین استفاده از بروکرها یک امر ضروری است. بروکرها حلقه ارتباطی میان معامله‌گران و بازارهای مالی در سراسر دنیا بوده و بسترهای معاملاتی و امکانات لازم را برای انجام معاملات فراهم می‌کنند.

بروکر پی‌سی‌ام یکی از قدیمی‌ترین و بدون شک معتبرترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان است که نزدیک به دو دهه در حال ارائه خدمات به معامله‌گران است. امنیت سرمایه و ترید سالم، همواره اولویت‌های اصلی پی‌سی‌ام بوده و این بروکر فضایی امن، سالم و آسان برای معامله‌گران خود فراهم کرده است و گزینه مناسبی برای ثبت نام فارکس محسوب می شود

در ادامه به بررسی بروکر PCM و نحوه ثبت نام در آن می‌پردازیم.

 

بررسی بروکر پی سی ام

 تاریخچه بروکر PCM

فعالیت بروکر PCM به قاره آسیا و کشور ایران باز نمی گردد. این بروکر در 5 قاره در زمینه سرمایه گذاری و سرمایه پذیری فعالیت دارد. اما عمده فعالیت‌های شرکت‌های عضو این مجموعه از شرکت ها عموماً بر بروکری معاملات آنلاین باز می گردد

بروکر فارکس پی سی ام فعالیتش را از سال 2006 در منطقه آزاد DMCC دبی به عنوان کارگزاری در زمینه ارز، طلا و کالا شروع کرد و البته شرکتش را وارد بورس کشور امارات و شهر دوبی کرد..بروکر فارکس PCM  با تحت نظارت SCA یا همان نهاد ناظر بر بازارهای مالی کشور امارات است.رئیس اصلی این هولدینگ سرمایه گذاری شخصی ایرانی است که در کشور امارات هم نفوذ بسیار زیادی دارد.

به دلیل شناخت خوب تیم موسسان این بروکر از بازار فارکس به سرعت در مجامع سرمایه گذاری ایران اسم و رسمی برهم زد  و مورد توجه کارشناسان و تحلیل گران بازار بورس ایران و بانک های بزرگ خاورمیانه قرار گرفت.  مدیر این بروکر فردی حاذق بوده و قرارداد آتی سکه طلا در بورس کالای ایران با مساعدت و مشاوره ایشان راه‌اندازی شده و بانک صادرات ایران برای اولین‌بار در تاریخ کشور با پشتوانه خرید قرارداد آتی طلا در بورس دوبی به عنوان یکی از مشتریان کارگزاری پی سی ام موفق به صدور اوراق بهادار با پشتوانه و معادل ارزشی طلا شد .گردش سرمایه طرح از مرز یک میلیارد دلار فزونی گرفت. پشتوانه این بروکر بسیار قوی بوده و به همین دلیل می توان گفت که قابل اعتماد است.

یکی از ویژگی هایی که بروکر را در چشم سرمایه گذاران بزرگ میکند واریز و برداشت مبالغ کلان است. بسیاری از افراد بر این باورند که اگر بروکری مبلغ سنگینی را از سرمایه گذاران دریافت کند، کسب و کارش را جمع می کند و می رود. اما این موضوع توسط بروکر PCM اتفاق نیفتاده و در این زمینه رکورد دار است. این بروکر تا به امروز رکورددار بزرگ‌ترین مشتری بورس دوبی با مبلغ سپرده مارجین در حد $۱۲۰ میلیون بوده و رکورد بزرگ‌ترین برداشت مشتریان به مبلغ $۲۰ میلیون ثبت شده که اسناد بانکی آن موجود و در صورت درخواست به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری با مبالغ سنگین قابل ارائه است.

 

آيا بروکر پی سی ام رگوله و قابل اعتماد است؟

بروکر  پی سی ام نزد دو نهاد ناظر بین المللی معتبر رگوله شده و مجوز قرص ومحکمی برای فعالیت هایش دارد. شماره مجوز c118023194 تحت نظارت نهاد FSC از موریشز بوده که از سازمان‌های مهم نظارتی کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا و عضو  IOSCOبوده و مورد تأیید در آمریکا، بریتانیا و اروپا است. همچنین نهاد نظارتی FSA از سنت وینسنت با شماره ثبتی ۲۵۹۳LLC به پی سی ام در ارائه خدمات نظارت دارد. تقریبا بیشتر بروکرهای معتبر در بازار ایران ازین نهاد نظارتی مجوز دریافت کرده است. وقتی در فضاهایی که بروکرها مورد انتقاد قرار می گیرند وارد می شویم، شکایت زیادی نسبت به این بروکر وجود ندارد.

 

رگوله بروکر پی سی ام

 

بیمه سرمایه مشتریان

 سرمایه کاربران این بروکر در مقابل هرگونه خطر و یا ضرری که امکان دارد در اثر هر اتفاقی غیر از موارد معاملاتی شود بیمه شده تا با خیال راحت تری سرمایه خود را وارد این بروکر کنند.این بیمه توسط شرکت بیمه بین‌المللی موریشز انجام گرفته و در بریتانیا، اروپا و آسیا مورد تأیید است.لازم به ذکر است که مفاد قرارداد بیمه بیانگر این موضوع است تا مبلغ 125000$ برای هر حساب به صورت مجزا پوشش می‌دهد.

کارمزد معاملات در بروکر پی سی ام

همانطور که می دانید اسپرد  محل اصلی کسب درآمد بسیاری از  بروکرها به شمار می رود که از تفاوت قیمت خرید و فروش در هر لحظه روی هر کالا به دست می آید. این موضوع برای معامله گران اهمیت فراوانی دارد که در کارگزاری هایی حساب باز کنند که میزان اسپرد آن پایین باشد. در بروکر پی سی ام تنوع حساب زیاد بوده ازینرو می توانید وابسته به استراتژی معملاتی تان حساب کم اسپرد را انتخاب کنید.

احراز هویت

برخی از بروکرهای فارکسی از شما می خواهند هفت خوان رستم را طی کنی تا مراحل احراز هویت کامل شود اما بروکر PCM این گونه نیست. پی سی ام بروکرز در کنار حفظ هویت مشتریان و ایجاد امنیت کافی برای معامله‌گران احراز هویت آسانی را برای مشتریان فراهم کرده است.

تا زمانی که این مقاله منتشر می شود در این بروکر تنها با ارائه تصویر اسکن شده کارت ملی امکان احراز هویت برای کاربران فراهم است و نیازی به تأیید محل سکونت و سایر موارد پیچیده از سوی کاربر نیست.در آینده ممکن است تاییدیه آدرس جزوی از مدارک باشد.

 

معرفی حساب های معاملاتی پی سی ام

بروکر PCM تنوع خوبی در حساب های معاملاتی اش ارائه داده و شما با هر سبکی از معامله گری می توانید در این بروکر حساب مورد نظرتان را پیدا کنید. مجموع حساب های بروکر پی سی ام با به ۱۰ نوع حساب معاملاتی می رسد. استراتژی شما چه سوئینگ و چه اسکلپ باشد راه های زیادی برای شما وجود دارد.

Cent

ویژگی خاص این حساب استفاده از واحد سنت به جای دلار بوده و برای آزمایش کردن استراتژی‌های معاملاتی مناسب است.کسانی که قصد دارند از ربات یا همان اکسپرت برای معامله کردن استفاده کنند و در حجم کم معامله کنند این حساب مناسبشان است.

Micro

این حساب مناسب معامله‌گرانی است که با سرمایه‌های کم، به دنبال ورود به بازار فارکس هستند. نکته مثبت این حساب امکان معامله روی تمامی نمادهای معاملاتی و محبوب بازار فارکس ارائه شده است.پس از این نظر هیچ نگرانی نداشته باشید.

Mini

به جرات می توان گفت که جذاب ترین نوع حساب در بروکر پی سی ام با شرایط معاملاتی بهینه و مناسب برای معامله گران مبتدی و حرفه‌ای است.

Special- Low Spread

این حساب با ارائه اسپردهای بسیار رقابتی برای خودش اسم و رسمی در بازار بهم زده است.شما برای بستن معاملات حداقل ۳ دقیقه زمان از باز شدن معامله و یا ۳ پیپ فاصله از قیمت باز شدن پوزیشن نیاز دارید. اگر به دنبال حسابی با اسپرد جذاب هستید، این حساب می تواند شما را به هدفتان برساند

Elite

گل حساب های این بروکر، حساب ELITE است. این حساب با بهترین شرایط معاملاتی و کمترین اسپرد مناسب برای تریدرهای باتجربه و حرفه‌ای است.

Ecn-Pro

با اسپردهای بسیار رقابتی و سرعت فوق‌العاده اجرای اردرها مناسب برای حرفه‌ای‌ها و معامله در هنگام اعلام اخبار است.اسپرد این حساب از حساب الیت هم پایین تر است

FiX- Spread

اگر با استراتژی معاملاتی ترید می‌کنید که به اسپرد ثابت نیاز دارید حساب فیکس اسپرد مناسب شماست.اسپرد ها از شرایط معمول بالاتر هستند اما به راحتی می توانید از شرایط معاملاتی برای استفاده از ربات بهره مند شوید

Zero-Spread

اگر اسکلپر (معامله گری با اهداف معامله گری کوتاه) هستید و در بازار نوسان‌گیری می‌کنید این حساب برای شما مناسب است.

Leverage 1000

این حساب با ارائه اهرم معاملاتی ۱۰۰۰ امکان گرفتن حداکثر سود با سرمایه‌گذاری کم را فراهم می‌کند.

 حداقل میزان واریزی اولیه بروکر پی سی ام

نام حساب

حداقل واریز

Cent

$1-$100

Micro

$100- $2000

Mini

$1000

Special- Low Spread

$1000

Elite

$5000

Ecn-Pro

$100 - $2000

Leverage 1000

$500 - $2000

FiX- Spread

$200 - $1000

Zero-Spread

$100 - $2000

 

ثبت نام و شارژ حساب بروکر پی سی ام چگونه است؟

 واریز و برداشت بروکر پی سی ام

 

 

روش‌های واریز و برداشت بروکر پی سی ام

روش های واریز و برداشت سریع، یکی از دغدغه های اصلی معامله گران بازار فارکس است. به خصوص در زمانی که می خواهند حساب خود را از کال مارجین شدن یا همان صفر شدن نجات دهند یا به سرعت به سود خود دست پیدا کنند. این بروکر واریز و برداشت مستقیم ریالی دارد و سرعتش هم بالاست. پس از این نظر نگران نباشید.

لازم به ذکر است که بدانید بروکر پی سی ام در کنار واریز و برداشت ریالی، از امکان واریز مستقیم وجه به صورت رمزارز نیز پشتیبانی می‌کند. کارگزاری پی سی ام هیچ هزینه یا کمیسیونی بابت واریز و برداشت دریافت نمی‌کند که یکی از مزایای رقابتی آن است.

بونوس رایگان ۳۰ دلاری و ۱۰ درصدی خوشامدگویی

بروکر پی سی ام  به عنوان ابزاری برای جذب کاربران بونوس رایگان ۳۰$ قرارداده و ۱۰% برای معامله‌گران با حجم بیشتر در نظر گرفته است. این بونس‌ها می‌تواند به شما در جهت باز کردن معاملات سودده با حجم بیشتر کمک کند که البته قابل برداشت هم هست.

پشتیبانی مشتری

یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب یک بروکر خوب و معتبر، داشتن تیم پشتیبانی کارآمد است. از آنجایی که ما ایرانی ها دسترسی به دفتر بروکر نداریم وجود یک تیم پشتیبانی 24 ساعته می تواند خیال مارا راحت کند که البته بروکر پی سی ام این امکانات را در اختیار کاربرانش قرار داده است.

خدمات به مشتریان

خدمات این بروکر به کاربرانش کم نظیر است. از نظر آموزش بزرگترین و پررنگ ترین فعالیت را این بروکر دارد. دانشگاه معامله گری ابداع این بروکر بوده که اسم و رسم زیادی هم در بازار پیدا کرده است. فرقی ندارد شما به چه تجربه یا سطحی وارد این دانشگاه می شوید. سرفصل های دانشگاه پی سی ام بسیار کامل بوده و مناسب هر معامله گری با هر سطحی است.

 بروکر پی سی ام

اما بروکر پی سی ام نقاط قوت دیگر را دارد که به عنوان مثال به‌هیچ‌عنوان در حساب شما به هنگام باز و بسته کردن معاملات ریکوت یا وقف اتفاق نمی افتد. حتی در زمان انتشار اخبار مهم که نوسانات به اوج خودش می رسد شما ریکوتی از جانب این بروکر دریافت نمی کنید.

مراحل ثبت نام در بروکر پی سی ام

با کلیک روی لینک افتتاح حساب، فرمی به شکل زیر پیش روی شما قرار می گیرد که شامل سه بخش اصلی است:

  1. انتخاب نوع حساب معاملاتی
  2. ورود اطلاعات شخصی
  3. میزان تجربه شما از بازارهای مالی

لازم به ذکر است که مقابل بعضی از جاهای خالی  علامت (i) قرار گرفته که می توانید با کلیک روی آن توضیحاتش را مشاهده کنید
 

کیبرد لاتین خود را فعال کنید زیرا نیاز است که تمام مشخصات خود را در فرم ها به صورت لاتین پر کنید.

در بخش انتخاب نوع حساب معاملاتی چنانچه حساب انتخابی، دلخواه و مطلوب شما نبود؛ می توانید پس از کامل کردن مراحل کامل ثبت نام، نوع حساب تجاری تان را تغییر داده و یا حتی حسابی جدید باز کنید.

فرم ثبت نام بروکر پی سی ام

پس از تکیل فرم بالا،  حتما تیک تایید آخر را بزنید. حالا به سراغ مراحل تایید ایمیل و فعالسازی حساب می رویم

تایید ایمیل و فعالسازی حساب

پس از تکمیل و ارسال فرم نوبت به تایید کردن ایمیلی است که به واسطه آن ثبت نام تان را آغاز کردید. لینک فعالسازی به ایمیل شما فرستاده شده و شما تنها نیاز دارید ایمیل خود را باز کرده و روی لینک بزنید تا حسابتان فعال شود. ممکن است ایمیل مربوطه به فولدر JUNK یا SPAM رفته باشد. اگر در اینباکس شما وجود نداشت به این دو فولدر رجوع کنید.

تایید ایمیل و فعالسازی حساب

برخی اوقات ممکن است ایمیل حاوی نام کاربری و کلمه عبور، وارد پوشه اسپم (SPAM) گردد
بنابراین در صورت نیاز پوشه های مذکور نیز در ایمیل چک شود. حتما فولدر اسپم خود را چک کنید

تایید شماره تلفن همراه

حالا نوبت به آن رسیده که شماره همراه خود را تایید کنید.

تایید شماره تلفن همراه

کدی برای موبایل شما فرستاده می شود و شما نیاز دارید آن را در جای خالی قرار دهید. اگر کد را دریافت نکردید گزینه ارسال از طریق تماس تلفنی را انتخاب کرده و در نهایت در صورتی که موفق به انجام تایید شماره همراه خود نشدید می توانید دکمه "موقتا لغو کن" را کلیک کرده و از این مرحله عبور کنید.

تاییدیه شماره موبایل در پی سی ام

کشور مربوطه را از لیست پیش رو انتخاب کرده و سپس کد موبایل استان خود را بدون صفر وارد کنید.

بارگذاری و ارسال مدارک

روی منوی آپلود مدارک (بارگذاری مدارک) کلیک نمایید :

بارگذاری و ارسال مدارک

با کلیک روی گزینه آپلود مدارک صفحه زیر برای شما باز خواهد شد و توضیحاتی که برای تکمیل این مرحله نیاز دارید در همان صفحه درج شد. مطابق توضیحات. توضیحات لازم در این صفحه  مدارک را آپلود کرده و روی دکمه ارسال مدارک کلیک کنید.

تاییدیه مدارک در پی سی ام

بررسی مدارک شما

مدارک هویتی شما ظرف 24 ساعت بررسی شده و در صورت درست بودن تایید می شود. اگر هم مدارکتان نقص داشته باشد به شما اطلاع داده می شود

انتخاب پین ورودی و تایید آن

این ویژگی را بروکرها به تازگی اضافه کرده اند تا شما در زمان ورود رمز دوم یا پین حساب داشته باشید. تمام درخواست های شما در این بروکر از طریق پین انجام می شود.از منوی بالای صفحه کابین، گزینه "پین کد" را انتخاب کنید؛ پیامی به ایمیل شما برای مشخص کردن پین کد ارسال می شود.

در این مرحله ثبت نام شما در این بروکر کامل شده و می توانید فعالیت معامله گری خود را آغاز کنید.
برای ایجاد حساب جدید، واریز و برداشت و تغییر مشخصات فردی می توانید از کابین اختصاصی خود اقدام فرمایید.

مراحل ثبت نام در پی سی ام

 

تغییر پین در بروکر پی سی ام

تغییر پین در بروکر پی سی ام

در این صفحه باید یک پین کد که فقط از "ارقام" تشکیل شده باشد را وارد نمایید. ابتدا در قسمت اختصاص پین کد، عدد انتخابی خود را نوشته و در باکس تایید پین کد، دقیقا همان کد را تکرار کنید و سپس دکمه save را کلیک نمایید.

نهایی کردن ثبت نام در بروکر پی سی ام

پس از تعیین شدن پین کد، شما به تمامی امکانات کابین دسترسی خواهید داشت.

مقالات مرتبط: 

 

دانلود فایل PDF مقاله آشنایی و ثبت نام بروکر پی سی ام

 

 

9373 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link