1

چه مقدار سرمایه اولیه برای معامله در فارکس مورد نیاز است؟

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1400/7/7 منتشر شده است

سرمایه اولیه

تولید پول، به پول نیاز دارد. شما برای انجامِ معامله ، به سرمایه اولیه نیاز دارید. هر کسی این را میداند، اما هر فردی برای شروع به چه میزان سرمایه اولیه نیاز دارد؟ پاسخ به این سوال، به میزان زیادی به اینکه شما کار  جدید خود را چگونه آغاز کنید؛ بستگی دارد .

اهمیت سرمایه اولیه

در ابتدا، در نظر بگیرید که باید تا چه حدی دانش آموخته باشید. روشهای خیلی متفاوتی برای یادگیریِ چگونگی انجام معامله وجود دارد: استفاده از کلاسها، مربیان، آموختن به صورت خود آموزی، و یا هر ترکیبی از این سه مورد.

در حالیکه کلاسهای و مربیان زیادی وجود دارند که میخواهند معامله گری در فارکس را به شما بیاموزند، بیشتر آنها به شما هزینه‌ای را تحمیل میکنند.  مزیت این روش این است که کلاس‌هایی که مفید هستند، و یا مربیان خیلی خوب، میتوانند به میزان قابل توجهی مسیر یادگیری شما را کوتاه نمایند و در مسیر شما برای رسیدن به سود آوری ، نسبت به زمانی که خودتان بخواهید ، مطالب را بیاموزید ،   میتوانند در زمان کمتری به شما کمک کنند. آموزش قسمتی از سرمایه اولیه شما محسوب می شود 

و عیب آن، هزینه زیادِ اینگونه برنامه‌ها میباشد، این هزینه ها؛   بسته به اینکه  بر طبق کدام برنامه پیش بروید،  میتواند از   چند صد تا چند هزار دلار تغییر کند. برای تعداد زیادی از معاملات جدید، منابع(پول) مورد نیاز برای خرید این برنامه ها ،در دسترس نمیباشد. البته باید بدانید در بازار فارکس اهرم یا لوریج وجود دارد که می تواند سرمایه اولیه شما را تا 1000 برابر افزایش دهد

برای افرادی که قادر به پرداخت پول برای دریافتِ این آموزش‌ها نیستند و یا تمایلی به پرداخت اینگونه  هزینه‌ها ندارند، خبر خوب این است که بیشتر اطلاعات مورد نیاز برای آغاز، از طریق اینترنت و به صورت رایگان از طریق فرومها، بروکرها(کارگزاریها)، و مقالات و وبسای‌تهایی مثلBOORSA.ORG در دسترس میباشند. ما همه باید از ال گور به خاطر اختراع اینترنت متشکر باشیم، بدون او، BOORSA.ORG نیز وجود نداشت.

تا مادامیکه شما با نظم و انضباط و تمرکز زیاد، در حال یادگیری بازارها باشید، شانس شما برای موفقیت به صورت نمایی افزایش پیدا میکند. شما باید یک دانش آموز   مشتاق باشید. در غیر این صورت شکست میخورید.

ثانیا، آیا روش شما ، نیاز به ابزارهای خاصی مانند خوراکهای خبری، و یا نرم افزارهای رسم نمودار دارد؟ بعنوان یک معامله کننده فنی در بازار فارکس، بیشترِ بسته های[1] رسم نموداری، که با پلتفرم معامله‌گری کارگزار شما تطابق داشته باشند، مناسب  هستند ؛ و برخی واقعا خوب هستند)  .

برای افرادی که نیاز به راهنمایی های خاص و یا عملکرد بهتر  دارند، نرم افزارهای ترسیم نمودارِ دارای گران ترین مدل یا محصول(آخرین نسخه‌ی  نرم افزار) ، میتواند در حدود $100 در هر ماه هزینه داشته باشد.

شاید شما یک معامله کننده بنیادین (اصولی)باشید و به اخباری که در عرض چند میلی ثانیه    منتشر میشوند، هم نیاز داشته باشید.

بدست آوردنِ خوراکهای خبری به صورت آنی و دقیق ، میتواند از چند صد تا چند هزار دلار در هر ماه هزینه داشته باشد.  و نیز شما میتوانید خوراک های خبری تکمیلی را از کارگزار فارکس خود دریافت نمایید، اما برای بعضی از افراد، یک یا دو ثانیه‌ی اضافی، میتواند  تفاوتی به اندازه‌ی  یک معامله سودآور و یک معامله‌ی همراه با ضرر ایجاد کند. 

نهایتا، شما نیاز به پول/ سرمایه/ سرمایه ثابت[2]، برای انجام معامله نیاز دارید.  کارگزاران خرده پای فارکس حسابهای حداقل حتی تا میزان $25 را نیز ارائه میدهند، اما این، به این معنی نیست که شما بلافاصله میتوانید به ان وارد شوید. این، یک اشتباهِ سرمایه گذاری است، که اغلب، منجر به شکست میشود. خسارتها، بخشی از بازی هستند، و شما برای تحمل کردن این خسارتها، نیاز به سرمایه اولیه کافی دارید.

پس شما به چه مقدار از سرمایه نیاز دارید؟ اجازه دهید صادق باشیم، اگر شما ثابت قدم باشید و   تکنیک های مدیریت ریسک مناسب را تمرین کرده باشید، در آن صورت شما میتوانید با $50k تا $100k ، سرمایه اولیه برای انجام معامله، شروع کنید.

بیشتر شکستها، به دلیل سرمایه‌ اولیه کمتر از مقدار مورد نیاز است، که بخصوص، در موردِ تجارتِ  انجام معامله در فارکس صادق است.

پس اگر شما قادر نیستید که با مقدار زیادی از سرمایه برای انجام معامله؛ یعنی به میزانی که بتوانید شکست را تحمل کنید، آغاز کنید، صبور باشید، پول خود را ذخیره کنید و  معامله گری به شیوه صحیح  را بیاموزید تا زمانیکه از نظر مالی آماده شوید.

شما تنها سه  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل فارکس

 

 

2872 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link