1

آموزش کامل و قدم به قدم مراحل ورود به بازار فارکس

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/9/6 منتشر شده است

ورود به بازار فارکس

بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که حجم معاملات روزانه آن به بیش از 5 تریلیون دلار می‌ رسد. در این بازار، افراد و شرکت‌ها از سراسر جهان ارزهای مختلف را با یکدیگر مبادله می‌کنند. اما به هر حال برای ورود به بازار فارکس باید مراحلی را طی کنید.

 در این مقاله سعی کرده ایم تا تجربه 10 سال کار با کاربران مختلف بازارهای مالی و به خصوص کاربران بازار فارکس را برای شما ترسیم کنیم. مراحل ورود به فارکس شامل آشنایی با بازار، یادگیری مفاهیم اولیه، ثبت نام در فارکس، کار با نرم افزار متاتریدر، یادگیری تحلیل تکنیکال، آشنایی با تحلیل فاندامنتال، رعایت مدیریت سرمایه و روانشناسی بازار و نحوه واریز و برداشت می شود.

دلایل ورود به بازار فارکس

دلایل مختلفی برای ورود به بازار فارکس و آموزش فارکس  وجود دارد، از جمله:

  • کسب سود: فارکس یک فرصت بالقوه برای کسب سود است. با استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی، می‌توان روند قیمت ارزها را پیش‌بینی کرد و از این طریق سود کسب کرد.
  • تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری: فارکس می‌تواند به عنوان یک ابزار برای تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری استفاده شود. با سرمایه‌گذاری در ارزهای مختلف، می‌توان ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داد.
  • پوشش ریسک: فارکس همچنین می‌تواند برای پوشش ریسک ناشی از نوسانات قیمت ارزهای خارجی استفاده شود. به عنوان مثال، یک شرکت صادرکننده که درآمد خود را به ارز خارجی دریافت می‌کند، می‌تواند از فارکس برای پوشش ریسک کاهش ارزش ارز خارجی استفاده کند.

مراحل ورود به فارکس

ورود به بازار فارکس شامل مراحلی است که در زیر به شرح آنها می پردازیم:

اولین قدم برای ورود به فارکس

قدم اول ثبت نام شما در کارگزاری است. با انتخاب یک کارگزاری درست، دیگر نیازی نیست تا ذهنتان درگیر کارگزاری های کلاهبردار بشود. با توجه به تجربه چندین و چند ساله، لینک ثبت نام در بروکر کپیتال اکستند را در اختیار شما قرار می دهم تا ثبت نام خود را کامل کنید. پشتیبانی فارسی و واریز و برداشت ریالی این بروکر بی نظیر بوده و به شما امکان معامله در بازار ارز دیجیتال هم داده می شود. برای ورود به فارکس روی کلمه افتتاح حساب کلیک کنید. (توجه داشته باشید که پس از کلیک روی ثبت نام، برای ظاهر شدن فرم ثبت نام باید 15 ثانیه صبر کنید)

افتتاح حساب

 

یادگیری مفاهیم اولیه

پس از انتخاب بروکر و ورود به فارکس حالا باید مفاهیم اولیه بازار را با پوست و استخوان درک کنید. مفاهیم اولیه بازار فارکس در آموزش قدم به قدم بازار فارکس و مقاله های آموزشی رایگان گروه بورسا جای دارد. ما  در آموزش ساده فارکس، به شما می گوییم که جفت ارز چه مفهمومی دارد. مفاهیمی مانند حجم معامله که واحد آن لات درفارکس است به شما توضیح داده می شود. لِوریج یکی دیگر از مطالب کلیدی است که به شما در مدیریت سرمایه و استراتژی معاملاتی کمک می کند. مفاهیم دیگر مثل اسپرد به صورت ویدئویی به شما آموزش داده می شود تا با درک درست قدم در بازارهای مالی بگذارید. ما سعی کرده ایم در مقاله اصطلاحات ضروی بازار فارکس، تمام مفاهیمی که شما برای شروع کار در بازار فارکس دارید را در اختیارتان قرار دهیم.

 

نحوه کار با نرم افزار متاتریدر

آموزش متاتریدر - اولین قدم برای ورود به فارکس

متاتریدر پلتفرم اصلی معامله در بازار فارکس است. شما به محض ورود به فارکس باید این نرم افزار را دانلود کرده و یک حساب دمو افتتاح کنید.بروکرها و کارگزاری هایی که با کاربران ایرانی کار می کنند اکثرا از متاتریدر 4، 5 و سی تریدر استفاده می کنند و برخی از بروکرها اجازه می دهند تا کاربرانشان توسط وب تریدر و از طریق مرور گر در بازار معامله کنند. محیط معامله گری شما به این 3 نرم افزار خلاصه می شود و شما به یک باره با یک محیط جدید کاری مواجه می شوید. ما فرق بین پلتفرم های معاملاتی را در پکیج آموزش فارکس در سه هفته، آموزش می دهیم.

اهمیت تحلیل تکنیکال در ورود به فارکس

اولین قدم برای ورود به فارکس - تحلیل تکنیکال - ثبت نام فارکس

شما بعد از این که با نحوه ورود به فارکس آشنا شدید نیاز دارید به دنبال ابزار تحلیلی مناسب بگردید. تحلیل تکنیکال پر کاربرد ترین نوع تحلیل در بازارهای مالی و به خصوص بازار فارکس است پدر تحلیل تکنیکال آقای چالرز هنزی داو بود و تحلیل بر اساس نمودارها را پایه گذاری کرد. به صورت کلی تحلیل تکنیکال شامل زیر مجموعه های زیادی نظیر آموزش امواج الیوت، الگوهای هارمونیک، پرایس اکشن، کار با اندیکاتور ها و داینامیک تریدینگ می شود.. در ابتدا، هر شخص سعی می کند تا جایی که توانش را دارد اندیکاتورها را یاد بگیرد، بعد به سراغ موج شماری با روش امواج الیوت می رود و بعد پرایس اکشن که کاربردی ترین روش معامله در بازار فارکس است برایش جداب می شود. ما در سایت بورسا، برای هریک از روش های تحلیلی دوره ای تبیین کرده و در مشخصات هر دوره سرفصل ها و ویژگی های آن را بر شمردیم. برای انتخاب دوره آموزشی مناسب حتما به چت زنده سایت مراجعه کنید.

اهمیت تحلیل فاندامنتال یا بنیادین در ورود به فارکس

ورود به فارکس - تحلیل فاندامنتال - تحلیل بنیادین

بسیاری از افراد فکر می کنند که تحلیل تکنیکال همه چیز است و پس از یادگیری تحلیل تکنیکال و ورود به فارکس می توانند به سود خوبی برسند. انتظارات شما بیهوده است. شما باید به انواع تحلیل ها در بازار مسلط باشید تا به سود برسید. دومین نوع پر کار برد تحلیل در بازارهای مالی تحلیل فاندامنتال یا بنیادین است. شما بعد از این که اولین قدم ورود به فارکس را برداشتید سرتان گرم تحلیل تکنیکال می شود و از تاثیر تحلیل بنیادین یا فاندامنتال غافل خواهید شد.

این یک اشتباه بزرگ است که منجر به ضررهای زیاد هم می شود. تحلیل بر اساس اخبار و اتفاقات در سراسر دنیا یکی از روش های متداول برای معامله گران بازار فارکس است. اخبار محرک اصلی نوسانات در بازار هستند. افراد می توانند اخبار را به زبان فارسی در قسمت فارکس فکتوری دنبال کنند. با درک این موضوع که اخبار محرک بازار هستند و نوسان های زیادی را در بازار ایجاد می کنند باید به این قسمت تحلیل در بازار فارکس توجه زیادی داشته باشید.

مدیریت سرمایه

ورود به فارکس

تفاوت شخصی که تمام تحلیل ها را به درستی یاد گرفته و پیاده سازی کرده و سود می کند و شخصی که با همین سطح دانش ورود به فارکس را تجربه کرده و دچار ضرر می شود همین مفهوم مدیریت سرمایه است. استراتژی های مربوط به مدیریت سرمایه باید پیش از باز شدن هر معامله مورد بررسی قرار گیرد. زمانی که معامله باز شود، خیلی از پیش آمد ها غیر قابل کنترل است. شما با فرمول های مدیریت سرمایه درست می توانید ضریب های ریسک به پاداش مناسبی برای هر معامله پیدا کرده و برآیند سودآوری خود را مثبت کنید.به هیچوجه مدیریت سرمایه را دست کم نگیرید. شما با تعیین حد سود و حد ضرر مناسب برای هر معامله می توانید اطمینان خوبی نسبت به آینده آن داشته باشید. وابسته به استراتژی که برای معامله در ورود به فارکس انتخاب می کنید باید ضریب ریسک به پاداش متفاوتی را در نظر داشته باشید.

اگر معاملات شما بر حسب استراتژی اسکلپ است ضریب 1:1  می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد و اگر سعی دارید تا با استراتژی سوئینگ در بازار فارکس معامله کنید ضریب 1:2 به بالا بهترین ضریب برای شماست. زمانی که شما وارد بازار فارکس می شوید می توانید روی حساب آزمایشی کار بکنید. لزومی نداره که ورود به فارکس با معامله روی حساب حقیقی مصادف شود. استراتژی های مدیریت سرمایه را به درستی روی معاملات خود انجام دهید و سپس به آرامی وارد حساب حقیقی و دنیای فارکس شوید. 

یادگیری روانشناسی بازار بعد از اولین قدم برای ورود به بازار فارکس

روانشناسی بازار - ورود به فارکس

وقتی شما به عنوان معامله گر، ورود به فارکس را تجربه می کنید، نیاز به گرفتن تصمیم های زیادی دارید. در برخی از اوقات این تصمیم ها باید در صدم ثانیه گرفته شود. کنترل احساسات شما که شامل عصبانیت، ترس، اعتماد به نفس بی جا، طمع و غیره می شود، یکی از عوامل موفقیت شما در بازار فارکس می باشد.

بسیاری از افراد بهترین دوره های آموزشی را می گذرانند اما نمی توانند روی اعصاب خود مسلط باشند یا بدون احساسات معامله کنند که منجر به ضرر می شود. توجه داشته باشید که بیشتر معامله گران بازار که باعث نوسان ها می شوند را ربات ها تشکیل داده اند که احساس ندارند. یکی از مهمترین قسمت ها در آموزش  ورود به فارکس کنترل احساسات است که گروه بورسا به شما اطلاعات خوبی را می دهد.

خیلی از معامله گران زمانی که مرحله ورود به فارکس را می گذرانند، حساب آزمایشی باز می کنند، آموزش فارکس را پشت سر می گذراند فکر می کنند که دیگر می توانند در بازار به سود کافی برسند. این اصلا درست نیست. سابقه کار با دانشپذیران زیاد در سراسر دنیا باعث شده تا تجربیات معامله گران را به شکل یک دفترچه اشتباهات در بیاوریم و به شما توضیح دهیم که تحلیلگر خوب لزوما معامله گر خوب نیست چرا که نمی تواند احساساتش را کنترل کند و مدام دچار ضررهای پی در پی می شود. کلید اصلی کار روانشناسی معامله گران در بازار است. شما نباید اشتباهات معامله گری را تکرار کنید و در صورتی که در این امر پیروز شوید فاصله بین ورود به فارکس و درآمد ثابت دلاری شما بسیار کم خواهد شد.

نحوه واریز و برداشت

واریز و برداشت - ورود به فارکس

اکثر کارگزاری هایی بازار فارکس که در بازار ایران فعالیت دارند با یک تبدیل کننده ارز در ایران در تماس هستند و هر کاربر در ابتدای ورود به فارکس می تواند از پشتیبانی کارگزاری بخواهد که فایلهای مربوط به واریز و برداشت ریالی، بیتکوین، پرفکت مانی و وبمانی را در اختیارش قرار دهد.فرآیند کاری اکثر بروکرها بدین شکل است که شما با صراف معرف بروکر یا قسمت پشتیبانی بروکر ها در تماس خواهید شد، شماره حسابی در بانک های ایران به شما داده خواهد شد تا واریز خود را انجام دهید.پیدا کردن راه واریز و برداشت به اندازه انتخاب و ورود به سایت فارکس اهمیت دارد.معمولا تمام مراحل در کمتر از نصف روز انجام می شود.

هزینه ثبت نام برای ورود به فارکس

بسیاری از افراد بر این باورند که برای ورود به بازار فارکس باید هزینه ای پرداخت کنند. البته که این موضوع یک تفکر اشتباه است. هزینه ثبت نام در فارکس برای شما 0$ است و شما فقط نیاز دارید تا برای خودتان سرمایه گذاری کنید. البته که میزان سرمایه گذاری اولیه می تواند تعیین کننده خیلی از مسائل باشد. اگر شما با سرمایه اولیه بسیار کم وارد شوید باید محتاط تر عمل کنید چرا که امکان از دست رفتن سرمایه وجود دارد. بعضی افراد هستند که به محض از دست دادن سرمایه اولیه کم خود، دلزده شده و از بازار خارج می شوند.فراموش نکنید که شما باید انتظارات خود را مدیریت کنید. بازار فارکس هم مثل همه بازار های دیگر است. شما نمی توانید 20$ خود را در چند ماه به بیش از 20000$ کنید. همه چیز در این بازار قدم به قدم جلو می رود. بازار فارکس بازاری با 8 تریلیون دلار گردش سرمایه روزانه است که مسلما می تواند شما را به اهداف و آرزوهایتان برساند اما باید صبر داشته باشید.

نتیجه

ورود به بازار فارکس به طور کلی یک فرآیند نسبتاً ساده است. با این حال، مهم است که قبل از ورود به این بازار، آموزش‌های لازم را ببینید و با ریسک‌های آن آشنا شوید. در این مقاله اطلاعاتی در مورد مراحل ورود به فارکس به صورت کامل برای شما شرح داده شد و شما می دانید که برای ورود به فارکس باید چه کار هایی انجام دهید. بروکرهای مختلفی در بازار ایران فعالیت می کنند و شما قبل از انتخاب یکی از آنها، باید شرایط و ویژگی‌های مختلفی که دارند را بررسی کنید و بروکر مناسب خود را انتخاب کنید.

 

68 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link