1

چگونه در فارکس ثبت نام کنیم؟

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/6/8 منتشر شده است

بازار فارکس، بزرگترین بازار مالی جهان، فرصتی منحصر به فرد برای معامله گران با نقدینگی و گردش سرمایه 8 تریلیون دلار در روز ارائه می دهد. اگر شما به دنبال سرمایه گذاری در فارکس و کسب سود هستید، اولین قدم ثبت نام در فارکس است. در این مقاله، راهنمای کاملی از مراحل ثبت نام در فارکس را به شما ارائه می دهیم. همچنین به نکات مهمی که باید قبل از شروع معاملات در فارکس به آنها توجه کنید، اشاره خواهیم کرد.

چگونه فارکس ثبت نام کنیم؟

مراحل ثبت نام در فارکس:

ثبت نام در بازار فارکس فرآیندی است که می توانید در عرض چند دقیقه، با طی کردن مراحل زیر آن را انجام دهید:

۱. انتخاب کارگزاری (بروکر):

اولین قدم برای ثبت نام در فارکس، انتخاب بروکر مناسب، معتبر و قابل اعتماد است. کارگزاری ها واسطه بین شما و بازار فارکس هستند و خدمات مختلفی مانند ارائه پلتفرم معاملاتی، پشتیبانی و ابزارهای تحلیلی را ارائه می دهند. قبل از انتخاب بروکر، تحقیقات لازم را انجام دهید و تمام معیارهای مهم را به دقت بررسی کنید. انتخاب کارگزاری مناسب فارکس می تواند به شما در کسب سود بیشتر و کاهش ریسک  در معاملاتتان کمک کند. 

۲. ایجاد حساب کاربری:

پس از انتخاب بروکر، باید در وب سایت آنها ثبت نام کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار، لازم است اطلاعات هویتی خود مانند نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و شماره تلفن را وارد کنید. 

مراحل ایجاد حساب کاربری فارکس:

  1. به وب سایت کارگزاری بروید: آدرس وب سایت کارگزاری مورد نظر خود را در مرورگر خود باز کنید.
  2. روی دکمه ثبت نام کلیک کنید: دکمه "ثبت نام" یا "ایجاد حساب" را در صفحه اصلی وب سایت پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
  3. فرم ثبت نام را پر کنید: فرم ثبت نام را با دقت پر کنید و اطلاعات هویتی خود مانند نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، تاریخ تولد و کشور محل سکونت را وارد کنید.
  4. رمز عبور انتخاب کنید: یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای حساب کاربری خود انتخاب کنید.
  5. شرایط و قوانین را مطالعه کنید: قبل از ارسال فرم، شرایط و قوانین کارگزاری را به دقت مطالعه کنید و با آنها موافقت کنید.
  6. روی دکمه ثبت نام کلیک کنید: پس از تکمیل فرم و مطالعه شرایط و قوانین، روی دکمه "ثبت نام" یا "ایجاد حساب" کلیک کنید.

از آنجایی که بعد از ایجاد حساب کاربری در فارکس لازم است تا مدارکی جهت تایید اطلاعات سکونتی خود به کارگزاری مربوطه ارائه دهید در وارد کردن آدرس محل اقامت خود بسیار دقت کنید .برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ساخت حساب در بازار فارکس در کانال تلگرام بورسا عضو شوید. همچنین در صورت نیاز به مشاوره جهت باز کردن حساب و پیوستن به کانال VIP با ما در ارتباط باشید. 

۳. تأیید هویت:

تأیید هویت یکی از مهم ترین مراحل ثبت نام در فارکس به حساب می آید. برای تأیید هویت خود، باید اسکن مدارک شناسایی و اقامتی خود را به کارگزاری ارسال کنید. این کار برای جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی و پولشویی ضروری است. 

مراحل تأیید هویت در فارکس:

  1. ورود به حساب کاربری: به حساب کاربری خود در وب سایت کارگزاری فارکس وارد شوید.
  2.  انتخاب بخش تأیید هویت: در منوی حساب کاربری خود، بخش تأیید هویت را پیدا کنید.
  3.  بارگذاری مدارک: اسکن مدارک شناسایی و اقامتی خود را آپلود کنید.
  4.  ارسال درخواست: پس از آپلود مدارک، درخواست خود را برای تأیید هویت ارسال کنید.

بروکر مدارک شما را بررسی می کند و در صورت تأیید، هویت شما تأیید خواهد شد. شما می توانید وضعیت درخواست خود را در پنل کاربری خود پیگیری کنید.

مراحل ثبت نام در فارکس:

۴. واریز وجه:

پس از تأیید هویت، می توانید وجه مورد نظر خود را به حساب کاربری تان واریز کنید. روش های مختلفی برای واریز وجه به حساب فارکس وجود دارد، مانند کارت های اعتباری، حواله بانکی و کیف پول های الکترونیکی. البته قبل از واریز وجه، روش های واریز وجه را در کارگزاری خود بررسی کنید و روشی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است. همچنین به حداقل و حداکثر مبلغ واریز و همچنین کارمزدهای اعمال شده توجه کنید.

۵. دانلود پلتفرم معاملاتی:

انتخاب پلتفرم معاملاتی مناسب، یکی از مهم ترین گام ها برای ثبت نام در فارکس و شروع معاملات است. کارگزاری های مختلف، پلتفرم های معاملاتی متفاوتی را ارائه می دهند که هر کدام ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند.

چگونه در فارکس حساب باز کنیم؟

۶. شروع معاملات:

پس از انجام مراحل فوق، می توانید معاملات خود را در بازار فارکس آغاز کنید. لازم به ذکر است قبل از شروع معاملات در فارکس، آموزش فارکس از صفر تا صد را به طور کامل فرا بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا با مفاهیم و اصطلاحات اساسی فارکس آشنا شده و استراتژی های معاملاتی مختلف را یاد بگیرید.

در بازار فارکس همه چیز قابل معامله است. یعنی شما حتی می توانید خرید نفت و کاکائو هم در این بازار انجام دهید. البته که قسمت اعظم بازار را جفت ارزها یا همان نسبت ارزها تشکیل می دهند. ریسک معامله در این بازار اصلا کم نیست. چه ثبت نام فارکس خود را کامل کردید چه این کار را انجام ندادید، این موضوع را بدانید که ریسک معامله در این بازارها اصلا پایین نیست. برخی افراد به این امید، وارد بازار فارکس می شوند که ثبت نام در چند دقیقه رقم می خورد، معامله ها در چند ثانیه باز و بسته می شوند پس کار کردن و به سود رسیدن در بازار هم به همین راحتی هاست.

از همین الان به شما هشدار می دهم که این تفکر شما را به ضرر می رساند. شما نیاز دارید در زمینه فارکس تخصص داشته باشید و ما در دوره خصوص آموزش فارکس همین کار را برای شما انجام می دهیم. اما فارغ از سختی و راحتی کار در بازار فارکس، در نظر داشته باشید که شما نمی توانید در تمام کارگزاری ها به همه حساب ها دسترسی داشته باشید. هر حسابی کالا و ویژگی های خاص خودش را دارد. در هنگام ثبت نام و افتتاح حساب باید به مشخصات حساب ها توجه کنید و وابسته به نیاز، استراتژی و میزان سرمایه تان از حساب مورد نظر استفاده کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر سرمایه خود را در حساب اشتباهی ریخته باشید می توانید به راحتی جابجایش کنید.

4 ویژگی مهم که در زمان ثبت نام در یک بروکر باید توجه کنید:

4 ویژگی مهم که در زمان ثبت نام در یک بروکر باید توجه کنید:

پشتیبانی فارسی

داشتن پشتیبانی فارسی مطمئن خیلی کار شما را برای فعالیت در بازار فارکس راحت می کند. وقتی شخصی باشد که به تمام پرسش های شما پاسخ دهد دیگر نباید نگران مشکلات آتی در این بازار باشید. قبل ثبت نام فارکس ابتدا تحقیق کنید که بروکرتان حتما پشتیبانی فارسی داشته باشید. حالا وقتی پشتیبانی داشت آیا با سرعت جواب می دهد یا خیر. برای بعضی کارگزاری ها، این پشتیبانی فارسی کاملا حالت دکوری دارد و جواب سوال ها با تاخیر بسیار فراوان داده می شود. این موضوع نمی تواند به شما کمک شایانی بکند. فرض کنید می خواهید حسابتان را شارژ کنید اما دو روز زمان ببرد تا هماهنگی ها انجام شود. همین موضوع باعث کلافگی شما خواهد شد.

حساب های بدون بهره شبانه

خیلی از ما معامله هایمان چندروزی باز خواهد بود. لزوما این اتفاق برای همه نمی افتد. شما در آموزش صفر تا صد فارکس خودتان یاد میگیرید که چگونه اینکار را انجام دهید وچگونه استراتژی تان را انتخاب کنید. اما برای بسیاری از معامله گران این مورد پیش می آید که که می آیند، معامله می کنند و معامله هایشان شامل بهره شبانه شده و از سودشان کم می شود. این یک اتفاق طبیعی است پس نباید نگران باشید یا ازین مورد ناراحت شوید. بهتر است بروکری که با آن کار می کنید حساب هایش بدون بهره شبانه باشد. شما در هنگام ثبت نام فارکس می توانید این موضوع را از پشتیبانی خودِ بروکر بپرسید.

اسپرد معاملاتی پایین و سرعت پیاده سازی بالا

در آموزش صفر تا صد فارکس به شما آموزش می دهیم که به فاصله بین قیمت خرید و فروش اسپرد گفته می شود و اسپرد همان درآمد بروکر است. در جایی که بروکر حسابهایی داشته باشد که اسپردش پایین است شما نباید لحظه ای دریغ کنید و به سرعت ثبت نام فارکس تان را در همان بروکر کامل کنید. در کنار این موضوع سرعت پیاده سازی معاملات هم بسیار مهم است تا فرصت های معاملاتی را از دست ندهید. پس به این نکته هم پیش از کامل کردن ثبت نام فارکس دقت داشته باشید.

واریز و برداشت آسان

شما می خواهید سریع سودهایتان را خارج کنید. بهترین حالت برای شما این است که بروکر واریز و برداشت با ارزهای دیجیتال یا اصلا واریز و برداشت بانکی به صورت ریالی داشته باشد. زمانی که در یک بروکر ثبت نام فارکس تان را کامل کردید از پشتیبانی اش بپرسید که چه روش هایی برای واریز و برداشت دارند. واریز و برداشت آسان در انتخاب بروکر نقش کلیدی را بازی می کند.

سخن آخر

ثبت نام در بازار فارکس به عنوان یک معامله گر جدید دارای اهمیت فراوان است. با وجود تاثیر قابل توجهی که این بازار بر اقتصاد جهانی دارد و امکانات و فرصت‌های بیشماری که در این حوزه به دست می‌دهد، ثبت نام در فارکس می‌تواند به شما امکان کسب درآمد متناسب با تلاش‌های شما را فراهم کند.

 دیدن پکیج آموزش فارکس، ثبت نام فارکس و موفقیت در فارکس قدم های پیش روی شما هستند که باید با ملاحظه بردارید. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که معامله گری در فارکس نیازمند دانش و تجربه است. شما باید آموزش‌های لازم را اخذ کنید، تحلیل‌های بازار را فرا بگیرید و با ریسک‌های مربوط به معاملات آشنا شوید. همچنین، مهارت‌های روحیه‌ی قوی و مدیریت مالی را نیز یاد بگیرید.

نهایتاً، موفقیت در فارکس به نسبت میزان تلاش و آمادگی شما برمی‌گردد. در صورت اجرای صحیح معاملات و شکیبایی در این بازار و استفاده از مدیریت ریسک، می‌توانید به بهره‌وری بهتری از بازار فارکس برسید. همچنین، حواشی و اخبار مربوط به اقتصاد جهانی را به‌طور مداوم در سایت فارکس فکتوری فارسی پیگیری کنید تا از تغییرات آن مطلع شوید و در صورت لزوم، تصمیمات خود را تغییر دهید. با پیروی از اصول اساسی تجارت، آشنایی با مفاهیم مربوطه و همیشه باقی نگه داشتن تصمیمات خود بر اساس عقلانیت، می‌توانید به عنوان یک معامله گر موفق در فارکس شناخته شوید.

برای دانلود مقاله کلیک کنید

7027 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link