1

کدام تایم فریم برای معامله در بازار فارکس بهتر است؟

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/5/6 منتشر شده است

بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس

خوب، درست مانند هر چیزی در زندگی، همه چیز به شما بستگی دارد. آیا دوست دارید که همه چیز آهسته باشد و روی هر معامله وقت بگذارید؟ ممکن است برای معامله کردن در تایم فریم طولانی‌تر مناسب باشید. یا شاید اقدامات هیجان‌انگیز، سریع و چابک را دوست دارید؟ در این صورت احتمالا باید نگاهی به نمودارهای 5 دقیقه‌ای بیاندازید. وقتی افراد در دوره های آموزش فارکس شرکت می کنند همیشه این سوال را می پرسند که بهترین تایم برای معامله در فارکس چه تایم فریمی است و چگونه باید تایم فریم مورد نظر خود را انتخاب کنیم. البته که ویژگی های زیادی در مورد تصمیم گیری در مورد تایم فریم ها وجود دارد که در این مقاله علاقه مند هستیم راجع به آن صحبت کنیم و بگوییم کدام تایم فریم مناسب انجام معامله در بازار فارکس می باشد.

معنی تایم فریم ها

بزرگترین تایم فریم روند اصلی را به ما نشان می‌دهد. این چهارچوب تصویری کلی از جفت ارزی را که می‌خواهیم معامله کنیم به ما نشان می‌دهد.

تایم فریم پایین‌تر بعدی چیزی است که ما معمولا به آن نگاه می‌کنیم و تمایل میان مدت به خرید یا فروش را به ما نشان می‌دهد.

کوچکترین تایم فریم روند کوتاه مدت را نشان داده و به ما کمک می‌کند تا نقاط ورود و خروج واقعا خوبی را پیدا کنیم.

تفاوت بین تایم فریم های معاملاتی

برای آشنایی بیشتر با تفاوت بین تایم فریم ها و این که بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس کدام می باشد در جدول زیر، برخی از تایم فریم پایه و تفاوت‌های بین آنها را آورده‌ایم.

مقایسه تایم فریم ها در بازار فارکس

باید میزان سرمایه‌ی مورد نیاز برای انجام معامله را نیز در نظر داشته باشید. یکی از اصلی ترین ویژگی ها برای انتخاب تایم فریم فارکس میزان سرمایه شما و مدیریت کردن آن است. شما بعضی وقت ها تمایل دارید که با رعایت مدیریت سرمایه معامله های زیادی را با حجم های کمی باز کنید. خب در این صورت تایم فریم 5 دقیقه ای می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای تایم فریم فارکس باشد.تایم فریم کوتاه‌تر اجازه می‌دهند که استفاده بهتری از سپرده احتیاطی (مارجین) داشته و دستورهای حد ضرر محدودتری گذاشته شود.

البته در انتخاب  بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس در ابعاد بزرگ هم انتخاب های متفاوتی را می توانیم داشته باشیم. تایم فریم طولانی‌تر نیاز به دستورهای حد ضرر بزرگتری دارند و در نتیجه حساب‌های بزرگتری را نیز می‌خواهند. بنابراین می‌توانید از نوسانات بازار بهره‌برداری کنید بدون اینکه با مارجین کال (Margin Call) مواجه شوید.

مهمترین نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید این است که هر چهارچوب زمانی‌ای که برای معامله انتخاب می‌کنید، باید به طور طبیعی با شخصیت شما سازگاری داشته باشد. برخی از افراد عجول هستند و برخی افراد هم صبروحوصله بیشتری دارند. بهترین تایم فریم برای معامله در فارکس برای افراد کم حوصله 5 دقیقه و افراد با حوصله 4 ساعته و روزانه است. البته وقتی در ابتدا وارد بازار فارکس می شوید باید حوصله به خرج دهید و صرفا بخاطر نوع شخصیتتان نمیتوانید بی خود و بی جهت از تایم فریم فارکسی کوچک استفاده کنید.

اگر مثل حالتی که لباس زیر شما گشاد است یا شلوارتان مقداری کوتاه است کمی احساس معذب بودن می‌کنید، احتمالا چهارچوب زمانی به درستی با شما همخوانی ندارد.

به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم که به صورت آزمایشی (دمو) برای مدتی در چندین چهارچوب زمانی مختلف معامله کنید تا منطقه آسودگی خود را پیدا کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا سازگارترین چهارچوب زمانی را پیدا کرده و بتوانید بهترین تصمیمات معاملاتی ممکن را اتخاذ کنید.

هنگامی که در نهایت بهترین تایم فریم برای معامله در بازار فارکس را انتخاب کردید، از همانجا سرگرمی آغاز می‌شود. این زمانی است که شروع به نگاه کردن به تایم فریم های چندگانه می‌کنید تا به کمک آنها بازار را تحلیل نمایید. یکی دیگر از نکات کلیدی که باید در بازار فارکس در نظر داشته باشید گرفتن تایید در تایم فریم های متفاوت است. شما همیشه باید از تایم فریم کوچک تر تایید سیگنال خود را بگیرید. به طور مثال اگر شما در تایم فریم 4 ساعته معامله می کنید و سیگنال خرید با توجه به نوع تحلیلتان دریافت می کنید باید بسنجید که در تایم فریم 1 ساعته هم همان سیگنال وجود دارد یا خیر و این یکی از مهمترین ویژگی های معامله در بازار فارکس به حساب می آید.

شما تنها سه  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. فارکس فکتوری فارسی

دانلود pdf مقاله بهترین تایم فریم فارکس

 

 

1964 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link