1

تایم باز و بسته شدن بازار فارکس و بهترین زمان برای معامله در آن

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/8/4 منتشر شده است

تایم باز و بسته شدن بازار فارکس به‌ وقت‌ ایران

در جواب به این سوال که ساعت باز و بسته شدن بازار فارکس به‌ وقت‌ ایران چه ساعتی است باید گفت بازار فارکس به‌صورت ۲۴ ساعته و پنج روز در هفته باز است. بازه زمانی معاملاتی فارکس از روز دوشنبه ساعت 01:30 بامداد به وقت ایران آغاز می‌شود و تا روز شنبه ساعت 01:30 بامداد ادامه دارد. حال که ساعت شروع بازار فارکس را میدانید میخواهیم به بهترین زمان برای معامله در فارکس بپردازیم و در این زمینه بیشتر صحبت کنیم. اگر هم در رابطه با ساعت باز شدن بازار طلا در فارکس خواستید اطلاعاتی کسب کنید همراه با نکات معامله در آن مقاله مرتبط را مطالعه نمایید.

بهترین زما ن برای معامله در فارکس

اکنون که می‌دانید فارکس چیست ، چرا باید در آن معامله انجام داد، و چه کسی آن را شکل می‌دهد و حتی ساعت باز و بسته شدن بازار فارکس به وقت ایران را میدانید زمان آن رسیده که بدانید بهترین زمان برای معامله در فارکس چه زمانی می باشد و چه چیزهایی باید در مورد ساعات معاملاتی مختلف بازارفارکس بیاموزید، البته قابل ذکر است همه این نکات به صورت کامل در دوره خصوصی آموزش فارکس به صورت کامل شرح داده خواهد شد.

بله، این درست است که بازارفارکس 24 ساعت شبانه روز باز است، اما این بدان معنا نیست که همیشه در تمام طول روز فعال است. خوبی بازار فارکس در آن جاست که شما هم در زمان بالا رفتن قیمت و هم در زمان پایین آمدن آن می توانید به سود برسید. ما در آموزش فارکس هم این مطلب را بسیار تکرار کرده ایم که فرصت سودآوری در این بازار زیاد است و اگر هوشیار باشید، طمع و عجله نکنید می توانید به راحتی در این بازار به سود برسید. البته در گفتار بسیار راحت است که بگوییم بهترین زمان برای معامله در فارکس چه ساعتی است چرا که ممکن است معامله در این بازار شغل اول شما نباشد اما اوضاع آن چنان هم که فکر می کنید سخت نیست.

اما زمانی که قیمت ها درفارکس اصلاً در حرکت نیستند انجام معامله پول ساز بس دشوار است.

و باور کنید زمان‌هایی وجود خواهد داشت که بازار مثل سنگ ساکن و بی جنب و جوش است. این درس به تعیین بهترین زمان از روز برای معامله در فارکس کمک خواهد کرد.

ساعات کار بازار فارکس

 

تایم باز و بسته شدن بازار فارکس و بهترین زمان برای معامله در آن

قبل از نگاه کردن به بهترین زمان برای انجام معامله، باید ببینیم 24 ساعت شبانه روز در دنیای بازارفارکس چگونه به نظر می‌رسد.

بازارفارکس را می‌توان به چهار ساعت معاملاتی اصلی تقسیم نمود: بازار سیدنی، بازار توکیو، بازار لندن، و زمان مورد علاقه من برای انجام معامله، یعنی بازار نیویورک. در زیر جدول زمان باز و بسته شدن هر بازار را می‌بینید:

 

تابستان (تقریبا از ماه آوریل تا اکتبر)

منطقه زمانی

ساعت تابستانی شرقی (EDT)

GMT

آغاز بازار Sydney

پایان بازارSydney

6:00 PM

3:00 AM

10:00 PM

7:00 AM

آغاز بازار Tokyo

پایان بازارTokyo

7:00 PM

4:00 AM

11:00 PM

8:00 AM

آغاز بازارLondon

پایان بازارLondon

3:00 AM

12:00 PM

7:00 AM

4:00 PM

آغاز بازارNew York

پایان بازارNew York

8:00 AM

5:00 PM

12:00 PM

9:00 PM

 

 

زمستان (تقریبا از ماه اکتبر تا آوریل)

منطقه زمانی

وقت استاندارد شرقی (EST)

GMT

آغاز بازار Sydney

پایان بازارSydney

4:00 PM

1:00 AM

9:00 PM

6:00 AM

آغاز بازار Tokyo

پایان بازارTokyo

6:00 PM

3:00 AM

11:00 PM

8:00 AM

آغاز بازارLondon

پایان بازارLondon

3:00 AM

12:00 PM

8:00 AM

5:00 PM

آغاز بازارNew York

پایان بازارNew York

8:00 AM

5:00 PM

1:00 PM

10:00 PM

 

 

زمان باز و بسته بودن واقعی بر اساس ساعات معاملاتی محلی است. این در طول ماه های اکتبر و آوریل متغیر است، زیرا برخی کشورها به / از ساعت تابستانی (DST) تغییر زمان می‌دهند. روزی که در هر ماه یک کشور ممکن است به / از DST تغییر کند نیز متفاوت است.

می توانید ببینید که بین هر ساعت معاملاتی در بازارفارکس ، یک دوره زمانی وجود دارد که در آن، دو بازار همزمان باز هستند. در طول تابستان، از 3:00 تا 4:00 صبح به وقت شرق آمریکا (EDT)، بازار توکیو و لندن با هم تداخل دارند، و در طول فصل تابستان و زمستان از ساعت 8:00 صبح تا 12 بعد از ظهر به وقت آمریکای شرقی (ET)، بازار لندن و بازار نیویورک با یکدیگر تداخل پیدا می‌کنند.

طبعاً، اینها شلوغ ترین زمان‌ها در طول یک روز معاملاتی هستند زیرا زمانیکه دو بازار همان زمان باز هستند حجم معاملات بیشتری وجود خواهد داشت. منطقی است، چرا که در طول این زمان ها، تمام شرکت کنندگان بازار در حال داد و ستد هستند، که به معنی رد و بدل شدن پول بیشتر می‌باشد.

اکنون شما احتمالا به بازار باز سیدنی نگاه می‌کنید و با خود فکر می‌کنید که چرا دو ساعت جابجا می‌شود. فکر می‌کنید که ساعت آغاز بازار سیدنی زمانی که ایالات متحده به زمان استاندارد تنظیم شود تنها یک ساعت جابجا می‌شود، اما به یاد داشته باشید که زمانی که ایالات متحده یک ساعت به عقب برمی‌گردد، سیدنی در واقع یک ساعت به جلو میرود (فصول در استرالیا مخالف هستند). در صورتیکه تصمیم دارید در آن دوره زمانی معامله ای را انجام دهید باید همیشه این نکته را به یاد داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که همه ساعت های بازار فارکس به یک نسبت خوب نیستند و بهترین زمان برای معامله در این بازار ساعت هایی است که فعالیت در آن زیاد بوده و کمیسیون معاملاتی یا همان اسپرد به حداقل می رسد. وقتی بیش از یک بازه معاملاتی باز باشد فضا برای معامله کردن مناسب است چرا که میزان نوسانات هم بالاتر می رود. وقتی یک بازار به تنهایی باز باشد معمولا شاهد رنج زدن در آن خواهیم بود که به واسطه آن باید روی معامله در بازه رنج حساب باز کنیم. در بازه زمانی که یک بازار باز است معمولا نوسان ها زیر 30 پیپ و وقتی بازار دو بازه فعال را همزمان داشته باشد تا 70 پیپ نوسان را می تواند تجربه کند. البته نا گفته نماند که این میزان نوسان به جفت ارز یا همان کالا هم بستگی دارد. در بازار فارکس ما سه همپوشانی را داریم که می تواند برای معامله کردن بسیار مناسب باشد

همپوشانی بازه لندن و آمریکا

این همپوشانی از ساعت 5 عصر شروع می شود و بیشترین نوسانات بازار هم در همین ساعات است. تقریبا می توان گفت که 70% معاملات بازار فارکس در همپوشانی بازه لندن و نیویورک رقم می خورد و به همین نسبت هم دو ارز یورو و دلار بیشتر معاملات را تجربه می کنند.

همپوشانی بازه سیدنی و توکیو

این بازه بین ساعت 5 تا 11 صبح است و نوسانات بازار به اندازه ای که در همپوشانی بازه لندن و نیویورک است، نیست. اما نوسانات زیادی در این بازه رقم می خورد و بهترین جفت ارز برای معامله جفت ارز EURJPY خواهد بود.

همپوشانی بازه توکیو و لندن

تقریبا همپوشانی این دوبازه بین ساعت 12 تا 2 به وقت ایران رقم می خورد و بازه آمریکا پس از آن می آید. در این دو ساعت ما شاهد نوسانات زیادی خواهیم بود اما به اندازه دو بازه قبل نیست و بهتر است در این بازه با احتیاط معامله کنید.

 

اجازه دهید به میانگین جابجایی پیپ جفت ارزهای اصلی در طی هر یک از ساعات معاملاتی در بازارفارکس  نگاهی بیاندازیم.

Pair

Tokyo

London

New York

EUR/USD

76

114

92

GBP/USD

92

127

99

USD/JPY

51

66

59

AUD/USD

77

83

81

NZD/USD

62

72

70

USD/CAD

57

96

96

USD/CHF

67

102

83

EUR/JPY

102

129

107

GBP/JPY

118

151

132

AUD/JPY

98

107

103

EUR/GBP

78

61

47

EUR/CHF

79

109

84

 

با توجه به این جدول، خواهید دید که بازار اروپا به طور معمول بیشترین جابجایی را ارائه می‌کند. جابجایی سرمایه در بازار بورس و بازار فارکس متفاوت است. ماهیت بازار فرق می کند و به همین خاطر در آموزش جامع بورس متغیر های کمتری نسبت به آموزش فارکس وجود دارد و انتخاب استراتژی فارکس کمی سخت تر از استراتژی بورس است.معتبرترین بروکرهای فارکس در اروپا سعی می کنند با لوریج، گردش سرمایه را کنترل کنند.بهترین بروکر فارکس در آمریکا لوریج 1:50 را مانعی برای سود زیاد کاربران ایجاد کرده است.بروکر فارکس در کشورهایی نظیر ایران لوریج تا 1:3000 را به راحتی ارائه می دهد. برای آشنایی شروع کار در بازار فارکس، حتما یک حساب آزمایشی در بروکر هات فارکس، لایت فارکس باز کنید. 

افراد در قدم اول بعد از آشنایی با ساعت کار بازار فارکس باید به دنبال پیدا کردن بهترین زمان معامله در فارکس باشند و این زمان وقتی است که نقدینگی بازار به حداکثر می رسد و دلیل اصلی آن هم پرداخت کمتر کمیسیون است. در زمان هایی که نقدینگی بالاست کمیسیون و اسپرد به حداقل می رسد. علاوه بر آن ما نمی توانیم بی برنامه معامله های خود را بازو بسته کنیم و بهتر است برنامه ی معاملاتی برای خود داشته باشیم. هدف اصلی این برنامه آن است که با کمترین زمانی که برای معامله در این بازار می گذارید به بیشترین سود برسید. و اینکه هر ساعت از شبانه روز در بازار 24 ساعته فارکس را تعداد خاصی از معامله گران تشکیل می دهند که رفتارشان تغییر چندانی نمی کنید. پس شما وقتی ساعت کلیدی خود را به دست آورید هم اسپرد و کمیسیون به اندازه پرداخت می کنید و هم رفتار بازار را بهتر می شناسید.

برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

برای ورود به بازار فارکس مقاله زیر را مطالعه کنید.

ثبت نام در فارکس

برای آشنایی با ساعت معاملاتی بازار فارکس و دریافت PDF این مقاله، روی لینک کلیک کنید.

 


ترتیبی که برای خواندن مقالات "زمان معامله در بازار فارکس" به شما پیشنهاد می‌کنیم

1 تایم باز و بسته شدن بازار فارکس و بهترین زمان برای معامله در آن

2 چه زمانی می‌توانید در فارکس معامله کنید: بازار توکیو

3 ساعت کار بازار لندن در بورس بین المللی (فارکس)

4 گردش سرمایه در ساعات کاری بازار نیویورک در بازار فارکس

5 استفاده از سطوح بازگشت فیبوناچی برای تشخیص خطوط روند

8 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link