1

تعیین اهداف معاملاتی کلید موفقیت در بازارهای مالی

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1402/6/27 منتشر شده است

چگونه اهداف معاملاتی مؤثری تعیین کنیم؟

بسیاری از مردم به دلیل سبک زندگی درک شده ای که با معامله موفق همراه است، جذب معاملات فارکس می شوند - تصاویری از ماشین های سریع، تعطیلات مجلل، یا معامله در برخی مکان های عجیب و غریب در سراسر جهان. اما موفقیت در این بازار نیازمند فداکاری و تلاش است. تمام افرادی که به این موفقیت ها دست پیدا کرده اند از اهداف معاملاتی خودشان پیروی کرده اند. تعیین اهداف معاملاتی لازمه موفقیت در بازارهای مالی است.

برخی از معامله‌گران موفق ممکن است پاداش‌های خود را به رخ بکشند، اما همیشه درباره سال‌ها تلاشی که قبل از موفقیت انجام داده‌اند، به شما نمی‌گویند. واقعیت این است که مانند هر حرفه یا تلاش دیگری، تبدیل شدن به یک معامله گر موفق فارکس زمان می برد.

اگر به تازگی در بازار فارکس شروع کرده اید یا مدتی است که در بازار فارکس معامله کرده اید و به نکات اضافی نیاز دارید، این مقاله برای شما مناسب است. تعیین اهداف معاملاتی به شما کمک می کند تا مسیر موفقیت خود را در بازارهای مالی پیدا کنید. در این مسیر خصل های خوب به عادت تبدیل می شود و شما را به موفقیت نزدیک می کنند.

تعیین اهداف معاملاتی عادت معامله گران موفق:  

یادگیرنده دائمی باشید

یکی از ویژگی‌های مشترک بهترین و موفق‌ترین معامله‌گران فارکس، کنجکاوی مداوم و عشق به یادگیری چیزهای جدید است. بنابراین، اگر می خواهید یک معامله گر موفق FX باشید، باید دائماً چیزهای جدیدی در مورد معامله و بازار یاد بگیرید. بازار فارکس یکی از پویاترین و فعال ترین بازارهای جهان است، بنابراین شما باید از آنچه در حال وقوع است و چه چیزی بر آن تأثیر می گذارد آگاه باشید. بازارها دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین زمان هایی وجود خواهد داشت که باید استراتژی معاملاتی خود را تطبیق دهید.

تعیین اهداف معاملاتی عادت معامله گران موفق  

استیون کاوی در کتاب پرفروش خود «7 عادت افراد بسیار مؤثر» گفت که فعال بودن بخش مهمی از موفقیت است. به عنوان یک معامله گر، فعال بودن به معنای اقدام است – انجام کاری یا انجام کارهایی که به موفقیت شما به عنوان یک معامله گر کمک می کند.

یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید

احتمالاً از جمله "شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست" آگاه هستید. اگرچه ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما درست است و مؤلفه بسیار مهمی برای موفقیت در معامله است. برنامه معاملاتی شامل تصویر کلی اهداف معاملاتی می شود.

خواه شما یک معامله گر جدید باشید یا شخصی که سال ها در بازارها معامله کرده است، به یک برنامه معاملاتی یا چک لیست معاملاتی نیاز دارید که باید راهنمای شما در هر کاری باشد.یک طرح معاملاتی نیازی به پیچیده بودن ندارد. می تواند شامل برخی از دستورالعمل های اساسی مانند:

  • سطوح ورودی و خروجی
  • حجم پوزیشن
  • حدضرر
  • حد سود
  • استراتژی که باید برای ورود و خروج داشته باشید

در حالی که داشتن یک برنامه معاملاتی مهم است، داشتن نظم و انضباط برای پایبندی و اجرای آن نیز به همان اندازه مهم است. یعنی اگر شما زمان بگذارید و اهداف معاملاتی خود را مشخص کنید اما به آن پایبند نباشید، موفقیت دور از ذهن خواهد بود. ما در دوره آموزش فارکس به تفصیل راجع به برنامه معاملاتی توضیح داده ایم. 

با تعیین اهداف معاملاتی احساسات خود را مدیریت کنید

گفته شده است که ترس و طمع دو قوی ترین احساسی هستند که بازارها را به حرکت در می آورند.

ترس از دست دادن یک معامله معمولا باعث می شود معامله گران فارکس بدون تایید قبلی وارد معامله شوند. و در مواقعی، اگر عجولانه وارد معامله شوید، می‌تواند منجر به ضرر شود.

با تعیین اهداف معاملاتی احساسات خود را مدیریت کنید

طمع نیز چیزی است که باید تماشا و کنترل کرد. این می تواند تمایل شما را برای تعقیب چندین معامله (بیش از حد معاملات) یا تخصیص بیش از حد سرمایه خود در یک معامله افزایش دهد. در هر دو سناریو، اگر حرص و طمع بر شما مسلط شود، سرمایه معامله گری خود را به خطر می اندازید.

اگر می خواهید به یک معامله گر موفق تبدیل شوید، بسیار مهم است که احساسات خود را تا حد امکان کنترل کنید. بنابراین، قبل از اینکه دکمه تایید معامله را فشار دهید، با در نظر گرفتن سوالات زیر، لحظه ای فکر کنید که آیا معامله درست است یا خیر:

  • آیا با استراتژی شما مطابقت دارد؟
  • آیا در محدوده خطر شماست؟
  • آیا می دانید اگر این معامله علیه شما انجام شود به چه معناست؟

 یک استراتژی مدیریت ریسک ایجاد کنید

هر معامله گر موفقی به شما خواهد گفت که معامله تماماً در مورد مدیریت ریسک است. و درست است، موفقیت شما به عنوان یک معامله گر تا حد زیادی به میزان قوی مدیریت ریسک شما بستگی دارد. در سطح اولیه خود، مدیریت ریسک را می توان به چند جزء خلاصه کرد.

در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام ایجاد استراتژی مدیریت ریسک باید در نظر بگیرید:

  • چه مقدار سرمایه برای هر معامله تخصیص دهیم؟
  • برای هر معامله چقدر سرمایه باید ریسک کرد؟
  • سطح استاپ ضرر شما چقدر است؟
  • سطح سود شما چقدر است؟
  • چه مقدار اهرم در هر معامله استفاده می شود؟

یکی از بهترین توصیه ها برای معامله گران حفظ سرمایه است. با محافظت از سرمایه معامله گری خود، می توانید روز بعد معامله کنید. این مورد یکی از سرفصل های اصلی دوره آموزش فارکس ماست.

با یک حساب معامله گری آزمایشی  شروع کنید

در حالی که بیشتر مردم می‌خواهند عجله کنند تا فوراً طعم موفقیت را بچشند، توصیه می‌شود کم و آهسته شروع کنید. این به ویژه در صورتی صادق است که در معامله فارکس تازه کار هستید، جایی که یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که با یک حساب معامله گری دمو شروع کنید.

تکنیک های مدیریت سرمایه را تمرین کنید

افراد مبتدی معمولاً به سختی یاد می گیرند که مدیریت پول یکی از مهم ترین عواملی است که به موفقیت شما به عنوان یک معامله گر کمک می کند. داشتن یک استراتژی موفق کمکی به شما نخواهد کرد، اگر قوانین مدیریت پول صحیح را در اختیار نداشته باشید.

هدف به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن ضرر است. قبل از ورود به یک معامله، باید بدانید که چقدر می خواهید در آن ریسک کنید و سود بالقوه چقدر است. در حالی که حذف کامل احساسات از معامله غیرممکن است، استراتژی های مدیریت پول می توانند به شما در کنترل آنها کمک کنند.

مشخص کردن اهداف معاملاتی برای کاهش زیان

این می تواند وسوسه انگیز باشد که پوزیشن های زیانده خود را باز نگه دارید، به این امید که بازار بچرخد و بتوانید در نقطه سربه سر یا شاید حتی با سود از معامله خارج شوید. با این حال، امید یک احساس خطرناک در معاملات است. به‌جای اینکه اجازه دهید پوزیشن های ضررده تان از کنترل خارج شوند، باید یک برنامه مدیریت ریسک درست داشته باشید و اهداف معاملاتی خود را مشخص کنید چه در سوداوری و چه در زیان و از قبل بدانید که می‌خواهید در آن معامله خاص چقدر ضرر کنید، حتی قبل از زدن دکمه خرید یا فروش.

مشخص کردن اهداف معاملاتی برای کاهش زیان

مقیاس بندی و برداشت سود

فواید مقیاس بندی در داخل و خارج از پوزیشن ها برای تایین اهداف معاملاتی وجود دارد - در درجه اول موارد روانشناسی.

به عنوان مثال، اگر معامله با حجم بالایی دارید که در حال حاضر در سود زیادی است، ممکن است برای شما سودمند باشد که مقداری از سود را رزرو کنید و این موضوع می تواند مدیریت پوزیشن را آسان‌تر کند. همچنین می توانید هنگام ورود به پوزیشن ها از مقیاس بندی استفاده کنید. پیدا کردن نقطه ورودی مناسب می تواند دشوار باشد و ممکن است در نهایت خودتان را حدس بزنید یا آرزو کنید که ای کاش در مکان بهتری وارد پوزیشن می شدید. البته شما پیش از مقیاس بندی نیاز دارید تا نسبت ریسک به ریوارد را به درستی محاسبه کرده باشید. این موضوع یکی از عناصر اصلی تعیین اهداف معاملاتی تان است.

ژورنال معاملاتی، تعیین و ثبت اهداف معاملاتی

یک ژورنال معاملاتی اگر به درستی نگهداری شود می تواند بهترین دوست یک معامله گر باشد. این فقط خلاصه‌ای از استراتژی معاملاتی شما نیست، بلکه ابزاری است که می‌توانید مشاهدات و یادداشت‌های خود را بنویسید و به شما کمک می‌کند تا بر روی نقاط قوت خود و کار بر روی نقاط ضعف خود کار کنید. نحوه استفاده از یک مجله معاملاتی را بیاموزید و به یاد داشته باشید که باید به طور مداوم به روز شود تا بتوانید عملکرد معاملات خود را به طور موثر پیگیری کنید.فرقی ندارد که شما از نظریه امواج الیوت پیروی می کنید یا آموزش هارمونیک دیده اید، نوشتن نتایج معاملات می تواند به شما بسیار کمک کند. شما با ژورنال معاملاتی متوجه می شوید که کدام استراتژی معاملاتی مناسب شماست.

ژورنال معاملاتی، تعیین و ثبت اهداف معاملاتی

 انضباط در معامله گری

ترس از دست دادن می تواند منجر به اشتباهات پرهزینه شود.

بسیاری از معامله گران تنها تجربیات مثبت خود را با دنیای آنلاین به اشتراک می گذارند و شکست های خود را برای خود نگه می دارند. اگر متوجه شدید که افراد زیادی در یک معامله خاص سود زیادی به دست می‌آورند (به عنوان مثال، بیت کوین طولانی مدت)، ممکن است بدون در نظر گرفتن قیمت و آنچه برنامه معاملاتی شما می‌گوید، تمایل داشته باشید که به قطار بپرید. این خطرناک است، زیرا شما صرفاً توسط احساسات به جای تصمیم گیری های منطقی هدایت می شوید، و این فرصت ممکن است از بین رفته باشد.

به استراتژی معاملاتی و اهداف معاملاتی خود پایبند باشید

بازارها دائماً در حال تغییر هستند و استراتژی معاملاتی شما هر از چند گاهی نیاز به اصلاح دارد.با این حال، اگر مدام استراتژی خود را تغییر دهید و به قوانینی که تعیین کرده اید پایبند نباشید، تکامل به عنوان یک معامله گر برای شما دشوار خواهد بود. بنابراین مهم است که به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید و از تصمیم های هیجانی خودداری کنید.

آماده باشید (از اخبار، اطلاعیه ها، جلسات آتی، تغییرات نرخ بهره، تقویم اقتصادی و غیره به روز باشید)

عوامل زیادی وجود دارد که بر بازارها تأثیر می گذارد. حتی اگر از تحلیل صرفاً تکنیکال استفاده می کنید، باز هم پیگیری رویدادهای مهم بازار مزایایی دارد زیرا به شما در ارزیابی احساسات کلی بازار کمک می کند. تقویم اقتصادی ما به شما کمک می کند تا در جریان مهم ترین اخبار بازار فارکس باشید. اخبار اقتصادی فارکس مولد تمام روندهای موجود در بازار هستند.

با بازار سازگار شوید و هداف معاملاتی خود را مشخص کنید

شرایط بازار اغلب تغییر می کند و می تواند به سرعت این کار را انجام دهد. به عنوان مثال، استراتژی معامله دامنه شما ممکن است به خوبی کار کند، باید سریع واکنش نشان دهید و یا به استراتژی دیگری تغییر دهید یا به بازارهای مختلف نگاه کنید که در آن ممکن است هنوز بتوانید شرایط بازاری را پیدا کنید که به شما امکان می دهد سودآور باشید.

رویکرد تحلیل تکنیکال قوی

افراد مبتدی اغلب فکر می کنند که باید بین استفاده از تحلیل تکنیکال یا بنیادی یکی را انتخاب کنند. این درست نیست، زیرا بسیاری از معامله گران از ترکیب هر دو در معاملات خود استفاده می کنند. حتی اگر شما یک معامله گر بنیادی هستید، می توانید در آگاهی از سطوح فنی کلیدی (به عنوان مثال، یافتن نقاط ورودی/خروجی بهتر) یا یادگیری شاخص های فنی (برای کمک به شناسایی زمانی که بازار بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروش است) ارزش پیدا کنید.

برای تعیین اهداف معاملاتی روانشناسی معامله را درک کنید

این احتمالاً پیچیده‌ترین بخش خواهد بود، اما داشتن درک عمیق از تله‌های روان‌شناختی رایج و یادگیری در مورد روان‌شناسی معامله به شما برتری می‌دهد.

در حاشیه امن خود معامله کنید و به آن بچسبید

ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا حاشیه امن معاملاتی خود را پیدا کنید، اما زمانی که آن را شناسایی کردید، ارزش آن را دارد که روی آن تمرکز کنید و از آن استفاده کنید. حاشیه امن شما فقط یک سیستم معاملاتی جادویی نیست که همیشه بهتر عمل می کند، بلکه می تواند مجموعه مهارت خاصی باشد که شما دارید (به عنوان مثال، اسکالپرها در اعداد، مدیریت زمان و کنترل فشار مهارت دارند).

از یک کارگزار فارکس قابل اعتماد و تنظیم شده استفاده کنید

استفاده از یک کارگزار قابل اعتماد و تنظیم شده مهم است زیرا تضمین می کند که به عنوان یک مشتری با شما منصفانه رفتار می شود، اجرای وعده داده شده را دریافت می کنید و خیالتان از بابت امن بودن وجوه شما راحت است.

چگونه یک معامله گر موفق فارکس شویم؟

تبدیل شدن به یک معامله گر موفق چندان آسان نیست، اما به قول قدیمی "هیچ چیز ارزشمندی آسان به دست نمی آید".در حالی که مسیر پر از چالش ها و موانع خواهد بود، نتیجه می تواند بسیار سودمند باشد. برای هموار کردن مسیر موفقیت خود، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید: آیا می‌خواهید فقط برای ایجاد درآمد اضافی معامله کنید یا قصد دارید آن را به عنوان یک شغل حرفه‌ای تمام وقت دنبال کنید؟

فقط به یاد داشته باشید، یک معامله گر موفق بودن به معنای هوشیار بودن و آماده بودن برای سازگاری است - حتی بهترین معامله گران جهان نیز نمی توانند از خود راضی باشند. بهترین معامله گران مهارت های خود را از طریق تمرین و انضباط و تعیین اهداف معاملاتی تقویت می کنند. آن‌ها همچنین خود تحلیلی انجام می‌دهند تا ببینند چه چیزی معاملاتشان را هدایت می‌کند و یاد می‌گیرند که چگونه ترس و طمع را از معادله دور نگه دارند. اینها مهارت هایی هستند که هر معامله گر فارکس باید تمرین کند.

انتظارات خود را محاسبه کنید

انتظار فرمولی است که شما برای تعیین میزان قابل اعتماد بودن سیستم خود استفاده می کنید. شما باید به گذشته برگردید و تمام معاملات خود را که سود در مقابل ضررده بودند اندازه گیری کنید، سپس تعیین کنید که معاملات برنده شما چقدر سودآور بوده در مقابل میزان ضرر معاملات بازنده شما. اهداف معاملاتی شما باید متناسب با انتظارات شما تعیین شوند.

به ده معامله اخیر خود نگاهی بیندازید. اگر هنوز معاملات واقعی انجام نداده اید، به نمودار خود به جایی برگردید که سیستم شما نشان می دهد که باید وارد معامله شوید و از آن خارج شوید. تعیین کنید که آیا سود می‌کردید یا ضرر. این نتایج را یادداشت کنید.اگرچه چند راه برای محاسبه درصد سود به دست آمده برای سنجش یک طرح معاملاتی موفق وجود دارد، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر روز معامله کنید، زیرا شرایط بازار می تواند تغییر کند. با این حال، در اینجا مثالی از نحوه محاسبه انتظار آورده شده است:

فرمول انتظار

انتظار = (% برد * میانگین سودهای کسب شده) - (% باخت * میانگین ضررهای متحمل شده)

نمونه ای از انتظار

اگر ده معامله انجام داده باشید که شش تای آن معاملات برنده و چهار تای آن معاملات بازنده بوده است، نسبت درصد برد شما 6/10 یا 60 درصد خواهد بود.

اگر شش معامله شما 2400 دلار باشد، میانگین برد شما 400 دلار (6/2400 دلار) خواهد بود.

اگر ضرر شما 1200 دلار بود، میانگین ضرر شما 300 دلار (4/1200 دلار) خواهد بود.

انتظار = (% برد * میانگین برد) - (% باخت * میانگین باخت)

انتظار: (.60 * 400 دلار) - (.40 * 300 دلار) = 120 دلار

به عبارت دیگر، به طور متوسط، یک معامله گر می تواند انتظار داشته باشد که در هر معامله 120 دلار درآمد داشته باشد.

شما پیش از ورود به هر بازار مالی نیاز دارید اهداف معاملاتی تان را مشخص کنید و سپس وارد بازار شوید. در این صورت مسیر موفقیت برای شما هموارتر و کوتاه تر خواهد بود.

دانلود فایل PDF مقاله تعیین اهداف معاملاتی کلید موفقیت در بازارهای مالی

15358 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link