1

درباره نظریه الیوت و آموزش صفر تا صد امواج Elliott بیشتر بدانید

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/9/30 منتشر شده است

آقای الیوت همان کسی که نظریه امواج الیوت را توسعه داد، در 28 جولای 1871 متولد شد و در 15 ژانویه 1948 فوت شد، او یک نویسنده و حسابدار امریکایی بود، که مطالعاتش بر روی داده های بازار سهام او را به قاعده موج رساند، شکلی از تحلیل تکنیکال که روندهای بازارهای مالی را تعیین می کند. او قیمت های بازار در الگوهای مشخصی که امروزه متخصصان  آن را امواج الیوت می نامند، آشکار کرد. در این مقاله درباره تئوری الیوت به صورت کلی صحبت خواهیم کرد.

آموزش امواج الیوت

الیوت در مریزویل کانزاس به دنیا آمد سپس به سن آنتیانو تگزاس رفت. او در اواسط دهه 90 (1890) در حرفه حسابداری قدم نهاد و در درجه اول در سمت های اجرایی شرکت های راه آهن در آمریکای مرکزی و مکزیک کار می کرد. در 1903، الیوت با مری الیزابت فیتزپاتریک ازدواج کرد، که او را در مدت زمان طولانی در کارهای خارج از کشور در مکزیک همراهی کرد. ناآرامی های داخلی در آنجا باعث بازگشت این زوج به ایالات متحده و سرانجام به اقامتگاهی در شهر نیویورک شد، جاییکه الیوت تجارت موفق مشاوره خود را آغاز کرد. در سال 1942، وزارت امور خارجه ایالات متحده الیوت را به سمت حسابدار ارشد نیکاراگوئه منصوب کرد (که در آن زمان تحت کنترل آمریکا بود). اندکی پس از آن، الیوت بر اساس تجربیات حرفه ای خود دو کتاب نوشت: مدیریت اتاق چای و کافه تریا و آینده آمریکای لاتین.

امواج الیوت

آغاز تئوری الیوت

در اوایل دهه 30 (1930)،الیوت مطالعات سیستماتیک خود را بر روی 5 سال داده بازار سهام شروع کرد، از جمله نمودارهای شاخص با افزایش از سالانه تا نیم ساعت. در آگوست 1938 ، وی با انتشار سومین کتاب خود عنوان اصل موج (که با همکاری چارلز ج. کالینز تألیف شده است) ، نتایج مطالعات خود را با جزئیات تحلیل تئوری الیوت بیان کرد. الیوت این کار را آغاز کرد، در حالیکه قیمت های بازار سهام ممکن بود بصورت تصادفی و غیر قابل پیش بینی باشد، با استفاده از قاعده موج الیوت قیمت ها قابل پیش بینی شده بودند، قوانین طبیعی قادر به اندازه گیری و پیش بینی آنها توسط اعداد فیبوناچی هستند. اندکی پس از انتشار اصل موج ، مجله Financial World الیوت را مأمور نوشتن دوازده مقاله (با همان عنوان کتاب وی) در توصیف روش جدید او در پیش بینی بازار کرد.

در اوایل دهه 40 (1940)، الیوت نظریه خود را گسترش داد تا در تمام رفتارهای جمعی انسان اعمال شود. آخرین کار اصلی او، جامع ترین کار وی بود: "قانون طبیعت - راز جهان" در ژوئن 1946 ، دو سال قبل از مرگ او منتشر شد.

در سالهای پس از مرگ الیوت ، سایر متخصصان (از جمله چارلز کالینز ، همیلتون بولتون ، ریچارد راسل و ای جی فراست) با استفاده از اصل موج ادامه دادند و پیش بینی هایی را برای سرمایه گذاران ارائه دادند. فراست و رابرت پرچتر کتاب اصل موج الیوت را که در سال 1978 منتشر شد، نوشتن، پرچتر هنگام کار به عنوان تحلیلگر بازار در مریل لینچ با آثار الیوت روبرو شده بود، شهرت او به عنوان یک تحلیلگر حرفه ای در طول بازار  صعودی در دهه 1980 کمک کرد تا اصل موج الیوت بیشترین مواجهه را تا آن زمان داشته باشد.برای شمارش امواج الیوت شما به آموزش امواج الیوت نیاز دارید. برخی از افراد هم به دنبال آموزش نیستند و از اندیکاتور شمارش امواج الیوت استفاده می کنند.

همچنین تحلیلگران دیگری مانند گلن نیلی نیز وجود دارند که کاملاً نظریه موج الیوت را قبول ندارند ، اما از آن به عنوان نقطه شروع برای توسعه روش های پیش بینی موج خود استفاده کرده اند. اگر علاقه مند هستید که استراتژی فارکس شما بر مبنای امواج الیوت چیده شود. حتما در دوره آموزشی آموزش امواج الیوت گروه بورسا شرکت کنید. اگر آشنایی با مسائل مقدماتی امواج الیوت دارید حتما در دوره آموزش امواج الیوت پیشرفته گروه بورسا شرکت کنید. برای شرکت در این دوره حتما تعیین سطح انجام می شود تا دوره شما شامل مباحث تکراری برای شما نشود.

*برای آشنایی با امواج الیوت مقاله مرتبط را مطالعه کنید و همچنین برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

83 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link