1

آموزش ساده و کامل ضریب ریسک به پاداش در بازار فارکس

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1400/7/9 منتشر شده است

ضریب ریسک

 

یک راه دیگر برای اینکه شما شانس خود را برای رسیدن به سود اوری افزایش دهید، انجام معامله در زمانی است که شما ، دارای پتانسیل  نسبتِ سود 3 برابر به نسبت ضرر خود باشید. اگر شما به خود یک نسبت ریسک به ریوارد 3:1 بدهید، در زمان طولانی، شما شانسِ بالاتری را برای سود آور بودن خواهید داشت.

قابل ذکر است نسبت ریسک به ریوارد را با نام های دیگری همچون ضریب ریسک به پاداش یا نسبت سود به زیان نیز مینامند و شما در آموزش جامع فارکس به خوبی با تمام این اصطلاحات آشنا خواهید شد.

ضریب ریسک به پاداش

به این مثال توجه کنید:

ضریب ریسک
 

در این مثال، شما مشاهده میکنید که حتی اگر در 50% از معاملاتتان برنده باشید، هنوز هم سود $10,000 خواهید داشت. تنها به یاد داشته باشید که هر گاه که معامله میکنید، دارای ضریب ریسک به پاداش خوبی باشید، حتی اگر  شما درصد برنده شدن کمتری داشته باشید، شانس  سود اور بودن شما خیلی بالاتر خواهد بود.

اما....

این یک شانس بزرگ است، قرار دادن نسبت ضریب ریسک به پاداش بزرگ در قیمت مشخص میشود. در هر سطحی، مفهوم  در نظر گرفتن سود به ضرر بزرگتر، خوب به نظر میرسد، اما فکر کنید که این موضوع، چگونه برای سناریوهای معامله واقعی به کار گرفته میشود.

فرض کنید شما دارای استراتژی هستید، و میخواهید که فقط 3 پیپ را مورد ریسک قرار دهید. استفاده از ضریب ریسک به پاداش 3:1، بدین معناست که شما نیاز دارید که 9 پیپ را بگیرید. بلافاصله، احتمالات و شانس، بر خلاف شما میشود زیرا شما مجبورید اسپرد را پرداخت نمایید.

اگر بروکر(کارگزار) روی EUR/USD،  2 پیپ اسپرد را پیشنهاد داد، شما باید 11 پیپ را بجای ان به دست اورید، که شما را مجبور میکند که ضریب ریسک به پاداش 4:1 را که مشکل است، بگیرید. با در نظر گرفتن نرخ مبادله EUR/USD ؛که در طی چند ثانیه میتواند بمیزانِ 3 پیپ ، بالا و پایین برود، شما سریع تر از اینکه بخواهید بگویید "عمو" ،  به طور موقت متوقف شده و از معامله باز میمانید. 

در صورتی که اندازه پوزیشن خود را کاهش داده باشید، در ان صورت میتوانید استاپ خود را وسیعتر کنید تا بتوانید نسبت سود به زیان خود را حفظ نمایید. اکنون، در صورتیکه شما پیپهایی را که میخواهید با آن ریسک کنید به 50 افزایش داده باشید، نیاز دارید که 153 پیپ را بدست اورید. با انجام این کار، شما قادر هستید که نسبت سود به زیان خود را در هرجایی که به ضریب ریسک به پاداش مطلوبِ 3:1 ِشما نزدیکتر باشد، برسانید.

در دنیای واقعی، نسبتهای سود به ضرر، کاملا دقیق و الزامی نیستند. انها باید بسته به چارچوب زمانی، محیط انجام معامله و نقاط ورود/خروج شما، تنظیم شوند. یک معامله پوزیشن میتواند نسبت سود به ضرر به بزرگیِ 10:1 داشته باشد، در حالیکه یک اسکالپر میتواند نسبتی به کمیِ 0.7:1 داشته باشد. 

اگر شما بدنبالِ مثالی از معامله‌گران دنیای واقعی هستید که سعی میکنند که نسبتهای سود به زیان خود را حداکثر کنند، باید وبلاگهای Pipcrawler’s Pick of the Day و Cyclopip’s Weekly Winner را چک کنید. Pipcrawler معمولا  تنظیماتِ معامله‌گری‌ای را میگیرد که حداقل نسبتهای 2:1 داشته باشند، در حالیکه    Cyclopip  ، بهترین تنظیمات از هفته قبل ؛ که سود را حداکثر برساند، را میگیرد. 

شما تنها چند قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1.آموزش فارکس

2.انتخاب بروکر

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل بازار فارکس 

2914 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link