1

ژورنال معاملاتی چیست و چگونه یک ژورنال معاملاتی بسازیم؟

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1402/6/27 منتشر شده است

در آموزش فارکس باید بدانید ژورنال معاملاتی یکی از با ارزش ترین ابزارها در دنیای بازارهای مالی است. تهیه و استفاده از چنین ژورنالی در ابتدا می تواند خسته کننده به نظر برسد و اکثر معامله گران حوصله و نظم لازم برای به روز رسانی مکرر داده های معاملات را ندارند. با این وجود، برای کسانی که یک ژورنال معاملاتی را در درازمدت نگه می‌دارند، می‌تواند در مسیر تبدیل شدن به یک معامله‌گر سودآور بسیار مفید باشد.

تبدیل شدن به یک معامله گر سودآور به معنای تجزیه آنچه در هر معامله درست یا غلط است، به بهبود تصمیم گیری و جلوگیری از اشتباهات رایج معاملاتی کمک می کند.

در این مقاله، من دقیقاً چیستی یک ژورنال معاملاتی، نحوه ایجاد آن و فهرستی از بهترین ژورنال های معاملاتی موجود را توضیح خواهیم داد. قابل ذکر است چک لیست معاملاتی با ژورنال معاملاتی متفاوت است و برای کسب اطلاعات درباره آن میتوانید به مقاله مرتبط رجوع کنید.

ژورنال معاملاتی چیست؟

ژورنال معاملاتی روشی برای بررسی عملکرد معاملاتی شما با ثبت معاملات است که می توانید بعداً آن را مرور کنید و با یادگیری از معاملات موفق و نه چندان موفق، فعالیت معاملاتی خود را بهبود ببخشید.

بررسی وضعیت معاملات به شما امکان می دهد اشتباهاتی را که هنگام باز کردن یا بستن یک پوزیشن مرتکب شده اید شناسایی و مرور کنید. همچنین به شما کمک می کند تا به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید و توانایی خود را برای اجرای بهتر در آینده افزایش دهید.

مزایای یک ژورنال معاملاتی چیست؟

نگه داشتن یک ژورنال معاملاتی کاری ساده است که اگر به طور مداوم به روز شود، می تواند نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد. استفاده از یک قلم و کاغذ، یک فایل اکسل ساده یا نرم افزار ژورنال معاملاتی برای بررسی تمام داده های شما ذاتاً می تواند یک استراتژی موفق ایجاد کند و به جلوگیری از تکرار اشتباهات رایج معاملاتی در طولانی مدت کمک کند.

مزایای یک ژورنال معاملاتی چیست؟

مزایای استفاده از ژورنال معاملاتی:

یافتن سبک معاملاتی مناسب

 اگر هنوز استراتژی معاملاتی تان را پیدا نکردید، ژورنال معاملاتی می تواند به شما به وضوح نشان دهد که کدام استراتژی معاملاتی می تواند مناسب شما باشد

شناسایی نقاط قوت و ضعف 

اگر با ژورنال خود سازگار هستید، الگوهای خاصی باید در طول زمان ظاهر شوند. شما باید بتوانید نقاط قوت و ضعف کلیدی خود را شناسایی کنید که به یافتن سبک و استراتژی معاملاتی مناسب کمک می کند.

منبع اطلاعات

 هیچ معامله گری وجود ندارد که همه چیز را بداند و بتواند از یادگیری اجتناب کند. بازارها دائماً در حال تحول هستند، استراتژی ها کار نمی کنند و سیستم های معاملاتی نیاز به تغییر دارند. بنابراین، معامله گران باید خود را به صورت مستمر آموزش دهند.

استفاده از ژورنال معاملاتی برای ثبت اطلاعات معاملات

نظم و انضباط در معاملات

 پس از مدتی، نگه داشتن یک ژورنال معاملاتی دیگر چندان خسته کننده به نظر نمی رسد، بلکه بخشی عادی از روز معاملاتی شما است. این به یک معامله گر کمک می کند که سازگارتر باشد و به نوعی نظم و انضباط را آموزش دهد.

آمار معاملات

 اگر آمار معاملات را به عنوان بخشی از ژورنال معاملاتی خود نگه دارید - بهتر است. همراه با مشاهدات خود، آمار به شما بینش مهمی می دهد. راه اندازی یک ژورنال معاملاتی نسبتاً آسان است، اما ثابت بودن بخش دشوار آن است. علاوه بر این، یک ژورنال معاملاتی بسیار شخصی است. هر معامله گر باید بداند چه چیزی مهم است و چگونه می خواهد آن را شکل بدهد.

آمار معاملات بخشی از ژورنال معاملاتی

احساسات اصلی

 بررسی معاملات یک روش هوشمندانه برای تحلیل الگوهای رفتاری است و می تواند بینشی در مورد روانشناسی معامله شخصی شما ایجاد کند. غیرممکن است که احساسات خود را به صورت کامل از روند معاملات خود حذف کنید. اما اینکه بتوانید افکار و احساسات خود را در زمان‌های حساس مانند نقاط ورود و خروج ثبت کنید، می‌تواند به تصمیم‌گیری بد کمک کند. در مقاله ای جداگانه در رابطه با روانشناسی معامله گری بازار فارکس صحبت کرده ایم که میتوانید آن را مطالعه نمایید.

بهبود مدیریت ریسک

 با ثبت هر معامله در ژورنال، ممکن است متوجه مناطقی شوید که در آن طرز فکر اشتباهی دارید و با تنظیم سطوح ریسک شانس بیشتری برای موفقیت و افزایش سرمایه خود خواهید داشت. این کار به شما در مدیریت ریسک معاملات کمک خواهد کرد.

بهبود مدیریت ریسک با ثبت هر معامله در ژورنال معاملاتی

لیست نرم افزارهای ژورنال معاملاتی فارکس

در اینجا ما بهترین نرم افزار ژورنال معاملاتی را که برای همه معامله گران در دسترس است، با مقایسه ویژگی ها، قیمت گذاری و دارایی های پشتیبانی کننده آنها تجزیه می کنیم.

مایکروسافت اکسل

  • PsyQuation
  • ترادمتری
  • TradesViz
  • TraderSync
  • Tradervue
  • Edgewonk

مایکروسافت اکسل ابزار اصلی برای معامله گرانی است که به دنبال شروع اولین ژورنال معاملاتی خود هستند. استفاده از یک ژورنال معاملاتی در اکسل با ساختن یک صفحه گسترده قابلیت های زیادی را به شما می دهد.

اگر به اکسل تسلط دارید، تنظیم ژورنال شما آسان خواهد بود، اما برای کاربرانی که از توابع مرتبط با بازار های مالی آگاهی ندارند، باید مدتی را برای آماده کردن آن صرف کنید. به یاد داشته باشید که صفحه گسترده را دوبار و سه بار بررسی کنید!

PsyQuation از بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به بهبود عملکرد معاملات و شروع تصمیم‌گیری بهتر در معاملات استفاده می‌کند. امتیاز PsyQuation مهارت معاملاتی شما را بررسی می کند و شما را با سایر معامله گران در جامعه فارکس مقایسه می کند.

ژورنال تجاری داخل PsyQuation به شما امکان می دهد مهمترین معیارها را برای نمایش از جمله S/L، T/P، مدت زمان، کمیسیون، سفارش، مبادله و مالیات انتخاب کنید

چگونه یک ژورنال معاملاتی ایجاد کنیم؟

اکنون که مزایای کلیدی نگهداری یک ژورنال معاملاتی را می دانید و درک می کنید که برای اینکه یک معامله گر موفق باشید باید ثابت قدم باشید، در اینجا چهار مرحله آسان برای تنظیم ژورنال معاملاتی خود آورده شده است.

روش دلخواه خود را برای نگهداری ژورنال بیابید: قلم و کاغذ، اکسل یا معامله، استراتژی مورد استفاده، ریسک به ریوارد، موفق یا ناموفق و غیره.

پس از تعیین Stop Loss و Take Profit، معاملات خود را وارد ژورنال کنید. این مهمترین مرحله است و شما باید در هنگام ثبت معاملات ثابت و کوشا باشید.

عملکرد خود را پس از مدت زمانی که برای خود تعیین کرده اید (روزانه، هفتگی یا ماهانه) بررسی کنید و معاملات را تحلیل کنید.

یک ژورنال معاملاتی باید شامل چه مواردی باشد؟

 ژورنال معاملاتی موفق شامل چه عناصری می باشد؟

  • تاریخ و زمان معامله
  • ابزار مورد معامله
  • حجم پوزیشن
  • پوزیشن خرید یا فروش
  • نقاط ورود و خروج
  • نتیجه معامله زمانی که پوزیشن بسته شده است

عناصر اضافی را می توان برای ارزیابی بیشتر سبک معاملاتی و عملکرد شما گنجاند. به یاد داشته باشید، هیچ راه درست یا نادرستی برای نگهداری ژورنال وجود ندارد، این یک فایل شخصی است که به یک معامله گر کمک می کند تا معامله خود را تحلیل و بهبود بخشد.

برخی از عناصر اضافی می تواند شامل نمودارها، تفسیر شرایط بازار و استدلال شما برای باز کردن معامله باشد.

مراحل ثبت یک معامله

اگر زمان خود را به درستی برای مدیریت یک ژورنال معاملاتی سرمایه گذاری کنید، شانس زیادی برای افزایش نرخ موفقیت خود در معاملات آینده خواهید داشت. انجام تحلیل پس از معامله با پیروی از این مراحل تضمین می کند که هنگام ثبت معاملات خود از زمان خود به طور فعال استفاده می کنید.

ثبت همه معاملات خود

 وقتی برای اولین بار ژورنال معاملاتی را ایجاد می کنید، باید تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی را می خواهید ثبت کنید، این شامل مواردی مانند سیستم معاملاتی، نقاط ورود و خروج و حجم پوزیشن است. بعد از هر معامله باید اطمینان حاصل کنید که تمام نقاط اطلاعاتی را برای هر معامله ای که در آن روز انجام داده اید پر می کنید.

تصویری از نمودار بگیرید - نمودار را در زمانی که وارد معامله می‌شوید ثبت کنید و آن را با جزئیات خرید و فروش، شاخص‌های فنی، سطوح حمایت و مقاومت و خطوط روند علامت‌گذاری کنید. بسته به نحوه تنظیم ژورنال خود، این عکس برداری را با مدخل ژورنال اضافه کنید.

یادداشت‌های خاصی در مورد معامله بنویسید - معامله را با کلمات خودتان خلاصه کنید، چه در تصویر برداری یا در بخشی از ژورنال معاملاتی خود که به نوشتن اطلاعات کلیدی اختصاص دارد. مهمترین چیزی که باید یادداشت شود این است که آیا معامله خوب بوده یا بد، و چرا.

داده ها، یادداشت ها و نمودارهای خود را مرور کنید

 وقت گذاشتن برای بررسی تمام معاملاتی که در یک روز انجام داده اید می تواند به شما در شناسایی اشتباهات احتمالی یا زمینه های بهبود در استراتژی خود کمک کند.

چگونه ژورنال معاملاتی خود را مرور کنیم؟

در حال حاضر شما باید چند ردیف از داده های معاملاتی را در صفحه گسترده خود داشته باشید و بتوانید آنها را برای بهبود نتایج معاملات خود مرور کنید. در زیر چند نکته برای استفاده موفقیت آمیز از یک ژورنال معاملاتی و خواندن داده ها آورده شده است.

  • در اینجا چیزی است که باید به دنبال آن باشید:
  • الگوهایی را مشخص کنید که منجر به ضرر شد
  • سرمایه ها را بررسی کنید و ورود و خروج را روی زیان معامله کنید
  • الگوهایی را مشخص کنید که منجر به موفقیت شما شد
  • یادداشت ها را بررسی کنید و ورود و خروج افراد موفق را معامله کنید
  • برای به حداقل رساندن تلفات، فرآیند را بر اساس نکات فوق بهبود دهید
  • برای به حداکثر رساندن سود، فرآیند را بر اساس نکات فوق بهبود دهید
  • دلایلی که مردم از ژورنال معاملاتی استفاده نمی کنند

چرا معامله گران یک ژورنال معاملاتی را راه اندازی نمی کنند؟

زمان

به نظر می رسد که نگه داشتن یک ژورنال معاملاتی زمان بر باشد، به خصوص اگر یک معامله گر کوتاه مدت باشید. به خصوص معامله گران مبتدی اغلب می گویند: "من وقت ندارم دفترچه ای داشته باشم، باید بازارها را تماشا کنم!"

چرا معامله گران یک ژورنال معاملاتی را راه اندازی نمی کنند؟

در واقع، به عنوان یک معامله گر، با شناسایی فرصت های خوب و نه با نوشتن یک ژورنال، درآمد کسب می کنید. با این حال، شخص مجبور نیست پس از هر معامله، نکاتی را یادداشت کند، در عوض، پس از مشاهده یک اتفتف مهم، یادداشت های کوتاهی می نویسد. در ساعات عصر - زمانی که معمولاً شلوغی کمتری دارد - می توانید خلاصه ای سریع از روز معاملات و نتیجه گیری های کلیدی را جمع آوری کنید.

حقیقت می تواند صدمه بزند...

یک ژورنال معاملاتی زمانی کارآمدتر است که یک معامله گر با خودش صادق باشد. این بدان معنا نیست که باید منفی بیش از حد وجود داشته باشد. کامنت‌هایی مانند "روز بدی داشتم! به این فکر می‌کنم که آیا این ارزش وقت گذاشتن را دارد و آیا هرگز موفق می‌شوم" شما را به معامله‌گر بهتری تبدیل نمی‌کند. در عوض، مشاهداتی انجام دهید و سعی کنید تشخیص دهید که دقیقا چه چیزی اشتباه رخ داده است. و این میسر نمی شود مگر شما ژورنال معاملاتی مخصوص به خود را داشته باشید.

دانلود فایل PDF مقاله ژورنال معاملاتی چیست و چگونه یک ژورنال معاملاتی بسازیم؟

 

15357 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link