1

3 قانون بسیار مهم در هنگام استفاده از دستورهای حد ضرر

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1400/7/1 منتشر شده است

وقتی که تکلیف خود را انجام داده و یک طرح معاملاتی عالی درست کردید که شامل سطح خروج نیز می‌باشد، اکنون باید مطمئن شوید که اگر بازار در خلاف جهت مطلوب شما حرکت کند آن دستورهای حد ضرر را اجرا می‌کنید.

حد ضرر روانی

دو راه برای انجام این کار وجود دارد، یکی استفاده از یک دستور حد ضرر خودکار و دیگری از طریق دستور حد ضرر روانی است.

کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

این قسمت سخت ماجرا است چرا که پاسخ به این سوال درون سطح انضباط شما نهفته است.

آیا استقامت روانی و خود کنترلی لازم برای پایبند بودن به دستورهای حد ضرر خود را دارید؟

در گرماگرم معامله، چیزی که معمولا معامله‌گران موفق با دیدگاه بلندمدت را از بازندگان متمایز می‌کند این است که آیا می‌توانند بی‌طرفانه از طرح‌های از پیش تعیین شده خود پیروی کنند یا خیر.

معامله‌گران، به خصوص آنهایی که بی‌تجربه‌تر هستند، هنگامی که با درد ناشی از زیان مواجه می‌‌شوند معمولا خودشان را زیر سوال می‌برند و آن بی‌طرفی را از دست می‌دهند و این افکار منفی به آنها هجوم می‌آورد که "شاید بازار به همینجا باز گردد. باید کمی بیشتر معامله را نگاه دارم و سپس قیمت در جهت مطلوب من حرکت خواهد کرد."

اشتباه است!

اگر بازار به حد ضرر شما رسیده است، دلیل شما برای معامله دیگر معتبر نیست و زمان آن رسیده که معامله را بسته و از آن خارج شوید... بدون هیچ پرسشی!

حد ضرر

به همین دلیل است که بزرگان بازار فارکس دستورات محدودکننده را بوجود آوردند. معامله‌گران جدید فارکس باید همواره از دستورات محدودکننده استفاده کنند تا به صورت خودکار از یک معامله زیان‌ده در سطوحی از پیش تعیین شده خارج شوند.

به این روش احتمال شک کردن به طرح معاملاتی خود و اشتباه کردن را از بین می‌برید. حتی نیاز نیست برای اجرای دستور پای کامپیوتر خود نشسته باشید.

چقدر عالی؟!

مسلما هر چه بیشتر معامله کرده و تجربیات بیشتری داشته باشید، خوشبختانه درک بهتری از رفتار بازار، روش‌های خود و بیشتر منضبط بودن خواهید داشت.

فقط در آن صورت استفاده از دستورهای حد ضرر روانی مجاز خواهد بود اما همچنان اکیدا استفاده از دستورات محدودکننده برای خروج از اغلب معاملات خود را توصیه می‌کنیم.

بستن معاملات به صورت دستی شما را در معرض اشتباه کردن (به خصوص در طی رویدادهای پیش‌بینی نشده) از جمله ورود به معامله در سطوح قیمت یا با اندازه پوزیشن اشتباه، قطعی برق، توالت رفتن زیاد به دلیل نوشیدن زیاد قهوه و غیره قرار می‌دهد.

معامله خود را در معرض ریسک‌های غیرضروری قرار ندهید بنابراین همیشه یک دستور محدودکننده داشته باشید تا از شما پشتیبانی کند!

به دلیل اینکه دستورهای حد ضرر ثابت نیستند و شما می‌توانید آنها را جابجا کنید، این درس را با 3 قانون به پایان خواهیم برد که هنگام استفاده از دستورهای حد ضرر باید از آنها پیروی کنید.

حد ضرر

  1. اجازه ندهید احساسات دلیل جابجا کردن دستورهای حد ضرر باشد. مانند حد ضرر اولیه خود، اصلاحات حد ضرر نیز باید قبل از ورود به معامله از پیش تعیین شده باشند. اجازه ندهید هراس و اضطراب در این امر دخیل باشد!
  2. دستور حد ضرر خود را متحرک کنید. منظور از متحرک کردن حد ضرر این است که آن را در جهت یک معامله سود‌ده حرکت دهید. این کار سودها را حفظ می‌نماید و در صورت اضافه کردن واحدهای بیشتری به پوزیشن باز خود، ریسک شما را مدیریت می‌کند.
  3. دستور حد ضرر خود را باز نکنید. بزرگ کردن حد ضرر تنها ریسک شما و مقداری که زیان خواهید کرد را افزایش می‌دهد. اگر بازار به حد ضرر برنامه‌ریزی شده شما برسد، معامله پایان می‌یابد. واقعیت را بپذیرید و به سوی فرصت بعدی حرکت کنید. افزایش حد ضرر اساسا مانند این است که اصلا حد ضرری نداشته باشید بنابراین انجام این کار به هیچ وجه معقول نیست! هرگز حد ضرر خود را باز نکنید!

درک این قوانین بسیار ساده است و باید با دقت از آنها، به خصوص از قانون سوم، پیروی نمود!

آیا می‌خواهید دوباره آن را تکرار کنیم؟

هرگز دستور حد ضرر خود را باز نکنید!

همیشه به یاد داشته باشید که از قبل معامله خود را طرح ریزی کنید و دریابید که در هر موقعیتی چه کاری را باید انجام دهید. این باعث می‌شود که دچار اضطراب نشده و کاری نکنید که بعدا از انجام آن پشیمان شوید.

شما تنها سه  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل فارکس

2787 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link