1

آشنایی با معاملات کپی تریدینگ در فارکس

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1402/7/7 منتشر شده است

دنیای مالی با ظهور معامله گران و سرمایه‌گذاران خُرد متحول شده است و باعث شده فعالیت‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری دیگر منحصر به متخصصان وال استریت نباشد. این تغییر کپی تریدینگ را به عنوان یک روند قابل توجه در فضای معامله گری خُرد به یک عنصر جذاب تبدیل کرده و راهی برای خودکار کردن معاملات با کپی کردن اقدامات معامله‌گران با تجربه ارائه می‌دهد. معاملات کپی تریدینگ که اکنون در پلتفرم هایی مانند آمارکتس ارائه می شود، ابزارهای مالی متنوعی را برای معامله کردن فراهم می کند و به صورت بالقوه معامله گران خرده فروشی را با سبک ها و فرصت های سرمایه گذاری جدید آشنا می کند. این تحول بخشی از یک تغییر جهانی گسترده تر در بخش آموزش فارکس، مخصوصا بخش مالی آن است که تجارت را در دسترس تر و متنوع تر می کند.

معاملات کپی تریدینگ چیست؟

قبل از اینکه بتوانید مزایا، "چرا" و "چگونه" پشت معاملات کپی را درک کنید، باید اصول اولیه را بدانید

حالا به صورت دقیق به جواب سوال کپی تریدینگ چیست می رسیم. معاملات کپی تریدینگ صرفاً عمل کپی کردن یک معامله گر است، به این معنا که به صورت دستی یا خودکار حرکات معامله گر دیگری را کپی می کند که حسابش را به عنوان مدیر کپی تریدینگ در یک کارگزاری ثبت کرده است.

کپی تریدینگ چیست؟

برای مثالی واضح و روشن، فرض کنید که معامله گر A به خاطر معاملات خوبش در فارکس شناخته شده است. او محبوبیت پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد این گزینه را برای دیگران فعال کند تا از سبد معامله گری او کپی شود

معامله‌گر B نتایج معامله‌گر A را جذاب می‌بیند، بنابراین تصمیم می‌گیرد با استفاده از حداقل مقدار سرمایه تعیین‌شده، به صورت خودکار معامله های معامله‌گر A را کپی کند. هر پوزیشنی که توسط معامله گر A باز و بسته می شود در حاسب معامله گر B  کپی می شود.

تاریخچه کپی تریدینگ

معاملات کپی تریدینگ، خدماتی برای سرمایه گذاران خرد است ، که در سال های اخیر ظهور کرده ، اگرچه مفهوم آن قدمت طولانی تری داشته است. در ابتدا، معامله گران موقعیت های معاملاتی بالقوه را از طریق خبرنامه به اشتراک گذاشتند. در اواخر دهه 90، اتاق‌های معاملات مجازی معرفی شدند که در آن تراکنش‌ها به اشتراک گذاشته می‌شد و دیگران می‌توانستند آن‌ها را تکرار کنند و به یک سرویس مبتنی بر کارمزد تبدیل شوند. ایده تکرار خودکار پوزیشن های معامله‌گر مورد توجه قرار گرفت و منجر به ظهور معاملات خودکار در حدود سال 2005 شد و راه را برای کپی تریدینگ و میرور تریدینگ هموار کرد، با تمرکز دومی بر استراتژی‌های تکراری به جای معاملات دقیق. تا سال 2010، بسیاری از کارگزاران، به ویژه در فارکس، شروع به ارائه خدمات کپی ترید کردند. اکنون در سال 2023، کپی تریدینگ همچنان به رشد خود ادامه می دهد. بروکرهایی مثل بروکر آمارکتس این سرویس را به کاربران ارائه می دهند و به آنها اجازه می دهند تا معاملات را از معامله گران با تجربه کپی کنند.

چرا کپی تریدینگ یک گزینه معاملاتی خوب است؟

ویروس همه گیر کرونا در سراسر دنیال به صورت مداوم افراد را وادار کرده است که سازگاری را به ویژه در بخش مالی بپذیرند. با توجه به اینکه سرمایه گذاران به دنبال راه حل های مالی مدرن و انعطاف پذیر هستند، بانک های سنتی جذابیت خود را از دست می دهند. این تغییر خدمات مالی مکانیزم هایی مانند کپی تریدینگ را نیز برجسته کرده است. اگرچه تاریخچه قابل توجهی دارد، معاملات کپی تریدینگ برای بسیاری نسبتا ناشناخته باقی مانده است، اما با روند فعلی جستجوی راه حل های مالی مدرن به خوبی همسو است.

بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ

بررسی مجوز: شما در قدم اول باید بررسی کنید که پلتفرمی که برای کپی تریدینگ انتخاب کردید آیا مجوز رسمی دارد.

کیفیت کار معامله گران: بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ معیارهایی برای تشخیص معامله گرانی که می توانند پیشرو باشند در نظر می گیرند. مانند عملکرد معامله گر، سابقه اهرمی، نسبت ریسک به ریوارد و غیره. علاوه بر این، آنها اجازه اهرم بیش از ۲۰ برابر را به معامله گران کپی نمی دهند.

شفافیت: برنامه های کپی تریدینگ باید تمام جزئیات کار معامله گرانی را که می توانید از روی معامله آنها کپی کنید ارائه دهند. بنابراین می توانید استراتژی معاملاتی آنها را برای درک عملکردشان تجزیه و تحلیل نمایید.

بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ

Copy Trading در بازار کریپتو

دنیای ارزهای دیجیتال یا به اختصار کریپتو،  به بخش جذابی در بازارهای مالی تبدیل شده است. به نوعی می توان گفت که ارزهای دیجیتال به دلیل مقادیر زیاد نوسان، واقعاً به "بهترین دوست" یک معامله گر تبدیل شده اند.

البته، نوسانات سطح کاملاً جدیدی از ریسک مرتبط را به ارمغان می آورد. گفته می شود، با توجه به گزینه های خرید و فروش CFD های کریپتو، هجوم زیادی از افراد سبدگردان در کپی تریدینگ را شاهد هستیم که فقط روی کریپتو متمرکز هستند.مشابه معامله در فارکس، معاملات CFD های کریپتو نیز در مقابل ارزهای پایه مانند USD یا EUR انجام می شود.تحلیل فاندامنتال و تکنیکال در اینجا فاکتورهای مهمی هستند و اگر با هیچ کدام آشنا نیستید، ممکن است راه حل خوبی برای کپی کردن یک سبد که با بخش ارز دیجیتال آشنا است، باشد. ما در آموزش ارز دیجیتال به صورت مفصل در مورد انتخاب مدیر کپی ترید در بهترین صرافی ها صحبت کرده ایم.

قرار گرفتن در معرض خطر شما: چقدر می خواهید ریسک کنید؟

قبل از شرکت در معاملات کپی تریدینگ، اهداف سرمایه گذاری خود را در مورد درآمد غیرفعال یا رشد بلندمدت و اینکه آیا موقعیت های معاملاتی کوتاه مدت یا بلند مدت را ترجیح می دهید، در نظر بگیرید. همچنین، در نظر بگیرید که آیا هدفتان کسب درآمد اضافی از سود سهام است که معمولاً با سهام و ETF مرتبط است. این عوامل در شکل‌دهی استراتژی معاملاتی و سرمایه‌گذاری شما بسیار مهم هستند و انتخاب‌های شما را در انتخاب ابزارها و رویکردهای مالی در کپی تریدینگ راهنمایی می‌کنند.

معاملات کپی تریدینگ در بازار فارکس

پلتفرم های کپی تریدینگ محبوبیت زیادی در بازار فارکس دارند. معامله در بازار فارکس معمولاً همیشه با یک برنامه معاملاتی کوتاه مدت همراه است. دلیل دیگری که چرا این بخش محبوب برای علاقه مندان کپی ترید است این است که معامله گری در بازار فارکس نیاز به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال اساسی دارد. بسیاری از معامله‌گران بی‌تجربه دانش لازم برای انجام موفقیت‌آمیز این کار را ندارند، بنابراین کپی کردن معاملات فارکس یک گزینه رایج برای این نوع قرار گرفتن در بازار است.

کپی تریدینگ در بازار فارکس

معاملات سهام کسری

سهام کسری چیست؟ به بیان ساده، سهام کسری بخشی از یک سهام یا سهم است - برای مثال، اجازه دهید Google Inc (GOOG) را در نظر بگیریم.

فرض کنید قیمت فعلی هر سهم حدود 2000 دلار باشد. اگر می‌خواهید GOOG را به‌عنوان بخشی از سبد خود خریداری کنید، اما نمی‌خواهید کل سهم را با 2000 دلار بخرید، می‌توانید بخشی یا بخشی از سهام را خریداری کنید. این مفهوم پشت سهام کسری است در کپی تریدینگ هم وجود دارد.

معامله گری و سرمایه گذاری مسیرهای آسانی برای پیمودن نیست و با ریسک های متقاوتی همراه هستند. شما برای انتخاب بهترین مدیران معاملات کپی تریدینگ باید عوامل زیادی مانند عمر حساب، بیشترین ضرر محتمل شده و میزان سرمایه گذاری دیگر افراد را بررسی کنید. شما همواره باید مدیریت ریسک را رعایت کنید به شما پیشنهاد می کنم که تمام سرمایه خود را روی یک حساب متمرکز نکنید تا با اشتباه یک معامله گر تمام سرمایه تان از بین برود.به خصوص در بازارهای فارکس و ارز دیجیتال که از ضریب اهرمی استفاده می شود که ریسک از دست دادن سرمایه را بالا می برد.امیدوارم با خواندن این مقاله متوجه شده باشید که معاملات کپی تریدینگ چیست و چگونه می تواند به شما در فرآیند معامله گری کمک کند.

دانلود فایل PDF مقاله کپی تریدینگ در فارکس 

15477 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link