1

همه چیز در مورد ارز دیجیتال پولکدات (Polkadot) یا دات (Dot)

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/1/25 منتشر شده است

ارز دیجیتال پولکدات یا دات (Dot) نسل بعدی پروتکل های بلاکچین است که چند سیستم بلاکچین خاص را به هم وصل کرده و یک بستر مشترک برای آن می سازد. این سیستم بدین منظور طراحی شده که قدرت افراد را بالاتر از اینترنت ببرد. پولکدات یک مسیر انقلابی برای ساخت نسل بعدی شبکه های بلاکچین است که مزایای بسیاری دارد.

در قسمت بعد مزایای پولکدات را با هم مطالعه می کنیم، قبل از توضیح آن ها و آشنایی با ارز دیجیتال پولکدات یاد آور می شویم شما میتوانید آموزش جامع ارز دیجیتال را که شامل آموزش صفر تا صد مفاهیم پایه و پیشرفته دنیای ارزهای دیجیتال می باشد را در سایت بورسا تهیه کنید و به صورت حرفه ای این بازار را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

ابعاد وسیع کار در دات

بلاک چین در حالت ایزوله و بسته خود قادر به تحمل میزان محدودی از ترافیک است. پولکدات شبکه های بلاکچین را به هم وصل می کند. این بدان معناست که دیگر محدودیت زیادی برای پردازش اطلاعات تراکنش ها وجود نداشته و همه چیز به موازات هم محاسبه می شود. می توان گفت که مشکل پردازش زمان بر و کند به صورت کامل حل شده است. به عقیده شرکت پولکدات این تازه شروع کار است. وصل شدن شبکه ها، قدرت اندازه گیری و پردازش تراکنش ها را بالا برده است. شبکه بلاکچین مرکزی پولکدات، پاراچین نام دارد . دلیل این نامگذاری، پردازش تراکنش ها به موازات همدیگر است. کلمه موازی به انگلیسی به صورت Parallel  نوشته می شود.

آشنایی با ارز دیجیتال پولکدات

شخصی سازی

وقتی به معماری بلاکچین می پردازیم، بد نیست بدانیم که یک سیستم واحد مناسب همه چیز نیست. همه سیستم های بلاکچین با توجه به الویت ها، طراحی خاص خود را دارند. برای مثال، یک سیستم بلاکچین برای شناسایی هویت ساخته شده و دیگری برای جمع آوری و ذخیره اطلاعات. در پولکدات، هر بلاکچین می تواند با ظرفیت های مختلف در کنار دیگر بلاکچین ها قرار بگیرد. با قرارگیری کنار هم، یعنی سیستم مرکزی قابلیت های بیشتری برای خدمت رسانی داشته و از نظر امنیتی هم مطمئن تر است. با توجه به گستره بلاکچین ها در این شبکه مرکزی، تنوع محصولات و پیاده سازی آن ها هم بالاتر و راحت تر می شود.

کارکرد همزمان

شبکه ها و اپلیکیشن هایی که روی شبکه پولکدات سوار شده اند قابلیت به اشتراک گذاشتن اطلاعات را دارند. این ویژگی روی تلفن های همراه هوشمند هم وجود دارد. سیستم های قبلی بلاکچین بسیار تک بعدی بودند.اما پولکدات ماهیت شبکه های بلاکچین را عوض کرده و به همین خاط ارتباط بین سیستم های بلاکچین بسیار قوی و راحت شده است. با این تکونولوژی، درها برای جابجایی آسان اطلاعات باز شده است. برای مثال سیستم بلاکچینی که خدمات مالی ارائه می دهد توانایی انجام چند کار همزمان را داشته و می تواند برای سرمایه گذاری در بازارهای مختلف از چند شرکت قیمت گیری کرده و آن را در اختیار شرکت هایی که مسئولیت سرمایه گذاری را برعهده دارند، قرار دهد.

مدیریت مستقل

انجمن ها در پولکادوت، شبکه بلاکچین خود را مدیریت می کنند. این سیستم ها بسیار شفاف بوده و به مدیریت شبکه های بلاکچین کمک می کنند. تیم ها و شرکت های جدید می توانند شبکه بلاکچین خود را با توجه به نیازهایشان شخصی سازی کنند. از این حیث، ساخت شبکه بلاکچین برای هر ارز دیجیتال بسیار راحت شده است. با وجود پولکدات، ایجاد تغییرات در بلاکچین بسیار آسان خواهد شد.

به روز رسانی راحت

مانند همه نرم افزار ها، همه ی سیستم های بلاکچین نیاز به  به روزرسانی دارند، بعضی وقت ها این تغییرات در قالب هارد فورک انجام شده و منجر به ساخت ارز دیجیتال جدید می شود. با پولکدات، پروسه به روز رسانی بدون هارد فورک انجام می شود.

وقتی مزایای بالا را در کنار هم جمع می کنیم متوجه می شویم که دنیایی از گزینه ها برای ساخت  شبکه بلاکچین وجود دارد. تیم های برنامه نویسی زیادی، روی سیستم پولکدات کار می کنند و اپلیکیشن های متفاوتی در بازار بازی های کامپیوتری، هویت دیجیتال،اپلکیشن های مالی، شبکه های مجازی، تکنولوژی جابجایی اجناس در سراسر دنیا می سازند. نسل سوم اینترنت، نقش کلیدی در طراحی پولکدات بازی می کند. روز به روز وسعت کار این ارز دیجیتال بیشتر می شود.

 

حال که به خوبی میدانید ارز دیجیتال پولکدات چیست باید بدانید شما تنها دو قدم تا ورود به دنیای ارز دیجیتال فاصله دارید.  ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. آموزش ارز دیجیتال

2. دنبال کردن اخبار از فارکس فکتوری فارسی

1201 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link