1

آشنایی با رمز ارز هارمونی: یکی از پدیده های بازار ارز دیجیتال

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی در 1401/1/17 منتشر شده است

معرفی رمز ارز هارمونی

رمز ارز هارمونی در سال 2019 در قالب ارز دیجیتال به صرافی ها وارد شد و در بیشتر مراحل انتشار خودش از سیستم بایننس استفاده کرد. برخی این ارز دیجیتال را ONE هم می نامند. هدف اصلی این ارز دیجیتال سرعت بالای تراکنش های غیر قابل متمرکز بود و شعارش هم همین بود. سیستم مالی متمرکز با سرعت بالا است. همین قضیه باعث شد کاربران بعد از آموزش ترید ارز دیجیتال روی آن نیز معامله انجام دهند.

تمرکز اصلی سیستم بلاک چین هارمونی بر مبنای سیستم های اشتراک داده و NFT ها بود. البته که هزینه تراکنش این شبکه بسیار ارزان بوده و خیلی از افراد در بازار این رمز ارز را آینده بازار ارز دیجیتال می دانند.

قبل از ورود به صرافی ها در سال 2019 رمز ارز هارمونی در شکل یک شرکت استارتاپ اقدام به جمع آوری سرمایه کرد و موفق شد در چند ماه 18 میلیون دلار سرمایه جذب کند و سرمایه گذاران خوبی هم در سیلیکون ولی پیدا کرد. البته که این شرکت محدود به این ناحیه نشد و سرمایه گذارانی هم از شرکت های مالی در هنگ کنگ به سراغ این رمز ارز آمدند. بیش از 2.8 میلیارد توکن این رمز ارز توسط سرمایه گذاران خریداری شده و نزدیکی به 12.6 میلیارد توکن آن برای کارهای استخراج ارز دیجیتال کنار گذاشته شده است.

سرمایه گذاران معتقد هستند که از رمز ارز هارمونی در جاهای مختلف می توان استفاده کرد. مثل بازارهای غیر متمرکز،سیستم های حمل و نقل، صرافی ها و شرکت هایی که به نوعی به مردم عادی پول قرض می دهند.

هارمونی سعی دارد تا به چه مهمی دست یابد؟

این شبکه بلاک چین می خواهد به بالانس خوبی بین غیر متمرکز بودن سیستم های مالی و سرعت بالای جابجای داده ها دست یابد. آن ها می خواهند از چارچوب ها خارج شوند و در نهایت بستر خوبی را برای ارزهای دیجیتال در دنیای واقعی فراهم کنند.

در عین حال آن ها می خواهند سیستمشان بهینه تر از اثریوم باشد و گروهی را فدای گروه دیگر نکند. در حال حاضر با وجود سرعت بالای شبکه بلاک چین اثریوم ما شاهد هزینه بالای تراکنش ها هستیم که به زودی باید اصلاح شود. این مشکل در شبکه بلاک چین هارمونی وجود ندارد و برنامه نویسان این شرکت دائما در تلاشند تا سیستم را بهینه کنند.

نکته مهم دیگر اینجاست که در رمز ارز هارمونی قرار نیست برای استخراج انرژی زیادی مصرف شود و تراکنش ها با سرعت بالایی در شبکه بلاک چین این رمز ارز شناسایی و تایید می شوند.

هارمونی

قسمت بندی داده ها در شبکه بلاک چین هارمونی به چه شکل انجام می شود

شاردینگ یکی از متدهای برنامه نویسها در سیستم بلاک چین است که باعث افزایش سرعت تراکنش ها در این نوع از پلتفرم ها  می شود. یکی از بهترین نوع ها ی ارزهای دیجیتال که سرعت تراکنش ها در آن بسیار بالاست مربوط به ارز دیجیتال زیلیکا می شود. هر بخشی که در این شبکه بلاک چین قرار گرفته مسئول قسمتی از تراکنش های کلی است. هر چقدر این شبکه بلاک چین قسمت های بیشتری داشته باشد سود بیشتری از تراکنش ها در مجموع به استخراج کنندگان می رسد. البته سیستم هایی که در این شبکه قرار می گیرند باید مشخصه های خاصی داشته باشند و هر سیستمی نمی تواند استخراج این رمز ارز را انجام دهد.

نقش توکن ONE

این توکن نقش بسیار کلیدی در شبکه بلاک چین هارمونی ایفا می کند و بخاطر انجام فعالیت های مختلفی که توسط کاربران برای استخراج استفاده می شود پاداش می دهد. یکی از خوبی های این توکن خاصیت استِیک بودن آن است که سیستم پاداش دهی را بسیار تمیز نگه داشته است. همچنین کسانی که این توکن را دارند می توانند در سیستم رای دهی آن شرکت کنند و برای پروژه های آتی این رمز ارز رای دهند.

رمز ارز Harmony در سیستم های تبلیغاتی هم مورد استفاده قرار می گیرد. و به نوعی قراردادهای هوشمند این سیستم می توانند در سیستمهای مختلف گنجانده شوند. اعضای تیمی که برنامه نویسی، بازاریابی و مدیریت پروژه های این شبکه بلاک چین را انجام می دهد به 30 نفر می رسد.

5943 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link