1

آشنایی با دوج کوین، پر سروصداترین ارز دیجیتال هزاره سوم

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/12/27 منتشر شده است

دوج کوین ارز دیجیتالی قدیمی در بازار ارز دیجیتال محسوب می شود. لوگوی این ارز دیجیتال به شکل نژاد سگ شیبا اینو است. این ارز دیجیتال در سال 2013 توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر روانه بازار شد. ورود این ارز دیجیتال به عنوان جوک بود و کسی آن را جدی نمی گرفت. دوج کوین با پشتوانه لایتکوین ساخته شده و دقیقا از همان تکنولوژی برای استخراجش استفاده می شود.

مفهوم ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین

دوج کوین در سال 2013 به عنوان یک جوک تلقی می شد. در سال 2017 در حباب ارزهای دیجیتال قرار گرفت و قیمتش بسیار بالا رفت. بعد از ترکیدن این حباب در سال 2018، دوج کوین بیشتر ارزشش را از دست داد. این ارز دیجیتال کماکان طرفداران خودش را دارد که در توئیتر و ردیت فعالیت مستمر دارند. سرمایه گذاران می توانند این ارز دیجیتال را در صرافی های ارز دیجیتال خرید و فروش کرده و یا اینکه در کارگزاری های بازار ارز دیجیتال، نوسان گیری کنند.

تاریخچه دوج کوین

آغاز دوج کوین

جکسون پالمر، مدیر ساخت محصولات در شرکت آدوبی (Adobe) در سیدنی استرالیاست.  این ارز دیجیتال در سال 2013 به شوخی برای بالا بردن هیجان بازار ارز دیجیتال ساخته شد. ارزش این ارز دیجیتال در ابتدا ناچیز بود. دوج کوین ابزار تحلیل و بنزینی روی آتش ارز دیجیتال بود. آقای پالمر پس از توئیتی که با اکانت دوج کوین راجع به ارز دیجیتال کرد و در آن از یک سگ با زبان آویزان هم استفاده کرده بود. پس از آنکه این توئیت با واکنش های زیادی همراه شد، آقای پالمر یک دامین با همین نام خریداری کرد.

در همین زمان، در پورتلند ایالت اورگن، بیلی مارکوس، طراح نرم افزار شرکت IBM که منتظر فرصتی برای انتشار ارز دیجیتال بود، خبر ایت توئیت به گوشش رسید. او تمام سعیش را کرد تا با آقای پالمر صحبت کرده و نرم افزاری که پشتوانه این ارز دیجیتال است را طراحی کند.

کد این نرم افزار بر اساس لاکی کوین نوشته شده است که مبنای شکل گیری لایتکوین است. شاید جالب باشد که به واسطه این الگوریتم، استخراج لایتکوین به صورت رندمی انجام می شود و فقط برخی از بلاک ها پاداش می گیرند.در سال 2014 تصمیم گرفته شد که بر خلاف لایتکوین، پاداش استخراج ارز دیجیتال دوجکوین ثابت باشد.

پالمر و مارکوس در 6 دسامبر 2013 این ارز دیجیتال را منتشر کردند. دو هفته بعد ارزش این ارز دیجیتال 300% رشد داشت. در همان زمان، چین ورود ارزهای دیجیتال به بانک های خود را ممنوع کرد و بسیاری از افراد علت رشد 300% را همین مورد دانستند.

آشنایی با دوج کوین

طلوع دوج کوین

بسیاری از افراد، دوج کوین را نسخه خنده دار بیتکوین می دانند، ارز دیجیتالی که لوگوی آن یک سگ شیبو اینو (سگ ژاپنی) است. معرفی شدن غیر رسمی دوج کوین حال و هوای ارزهای دیجیتال را تغییر داد. انتشار بی شمار این ارز دیجیتال، سرعت انتقال و قابلیت تطابق با تکنولوژی های مختلف، از این ارز دیجیتال، بیتکوینی منعطف ساخت.

دوج کوین دچار تورم نخواهد شد. ارزهای دیجیتال دیگر به خاطر سقف تولیدشان دچار این مشکل می شوند. به صورت مثال، هر چهارسال یک بار، ارزش استخراج بیتکوین نصف شده و تورم هم در این چهار سال بالا رفته و دوباره نصف می شود.

در ژانویه سال 2014، گروه سرمایه گذاران دوج کوین بیش از 27 میلیون دوج کوین به ارزش 30000$ را وقف تیم المپیک جامائیکا کردند تا قسمتی از گروه ورزشکاران این کشور با این پول وارد المپیک زمستانی شوند. در ماه مارس همان سال، 11000$ دلار دوج کوین برای شفای بیماران به کنیا فرستاده شد.

با تولد 1 سالگی دوج کوین، میزان سرمایه گذاری روی این ارز دیجیتال به 20 میلیون دلار رسید

قوانین زیاد، قسمت سرگرمی دوج کوین را کمرنگ کردند

زمانی که در سال 2015 بازار ارز دیجیتال داغ شد و قوانین زیادی راجع به جابجایی این ارزها صادر شد، قسمت سرگرم کننده دوج کوین از بین رفت. اولین نشانه این تغییرات، حذف جکسون پالمر بود. بسیاری از افراد او را موسس گروه های مسموم ارزهای دیجیتال می نامند. عضو دیگر این گروه مسموم آقای الکس گرین بود که صرافی Moolah را تاسیس کرد. او فردی بود که به جای 1500$، 15000$ را برای خیریه ای که در کشور کنیا بود فرستاد. بعد ها مشخص شد که مقاصد خیرخواهانه آقای گرین و جمع آوری مقدار زیادی سرمایه، در جای دیگر صرف خرید بیتکوین برای ایشان شده است. او بعد ها به جرم تجاوزهای مکرر به 11 سال حبس محکوم شد.

دوج کوین پس از جهش قیمت ارزهای دیجیتال 2017-2018

ارزش دوج کوین هم مانند ارزهای دیجیتال دیگر در سال 2017 بالا رفت و در سال 2018 به زمین کوبیده شد. قیمت این ارز دیجیتال به 1.8 سنت هم رسید. در این زمان، دوج کوین بیش از 2 میلیارد دلار جذب سرمایه کرده بود. در تابستان سال 2019، دوج کوین جهش دیگری را داشت و پس از آن توانست به صرافی بایننس راه یابد. بسیاری از افراد دلیل رشد دوج کوین را توئیت های آقای ایلان ماسک (رئیس شرکت تسلا) می دانند.

 

دوج کوین در سال 2020-2021

زیربنای دوج کوین بسیار قوی بوده و هیچ شخصی تا به حال نتوانسته ساختار بلاک چین آن را زیر سوال ببرد. بسیاری از افراد این ارز دیجیتال را هنوز استخراج می کنند. ارز دیجیتالی که هش ریت آن فقط از لایتکوین پایین تر است. نکته جالب توجه این است که کسانی که دستگاه ماینر لایتکوین دارند، می توانند دوج کوین را هم به صورت همزمان استخراج کنند. میزان سرمایه گذاری روی دوجکوین به بیش از 6 میلیارد دلار رسیده است. توئیت های مکرر آقای ایلان ماسک قیمت این ارز دیجیتال را تا 9 سنت بالا برد.

 

شما تنها دو قدم تا ورود به دنیای ارز دیجیتال فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. آموزش ارز دیجیتال

2. دنبال کردن اخبار از فارکس فکتوری فارسی

 

187 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link