1

پرایس اکشن چند سبک دارد و کدام مناسب شماست | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/6/11 منتشر شده است

پرایس اکشن چند سبک دارد و بهترین سبک پرایس اکشن کدام سبک است؟ چرا بهتر است ما در ابتدا پرایس اکشن به زبان ساده را یاد بگیریم. حالا سوال اینجاست که اصلا آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال می تواند شما را به سود برساند؟ آیا دیدن آموزش فارکس از صفر تا صد باید شامل پرایس اکشن بشود یا خیر و چه تاثیری در سودآوری ما می تواند داشته باشد. سوال هایی است که بسیاری از افراد در هنگام ورود به بازارهای مالی از خودشان می پرسند. ما دوست داریم که از بهترین روش های تحلیلی در بازار های مالی استفاده کنیم. این مقاله داستان یادگیری پرایس اکشن من است که چرا اصلا به دنبال آموزش پرایس اکشن رفتم و چرا اصرار دارم که ابتدا باید افراد سبک های پرایس اکشن را بشناسند و چرا باید بدانند پرایس اکشن به زبان ساده چیست و بعد در این مسیر حرکت کنند.

روش های تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی

متاسفانه در برخی از کشورها یادگیری به صورت افقی و سطحی انجام می شود. این بدان معناست که یک فرد وارد بازار مالی می شود. در اینترنت سرچ می کند و یک روش تحلیلی را پیدا می کند. سپس کامنت ها و نظرات افراد را در پلتفرم های مختلف مثل تلگرام جویا می شود و سپس وارد بازار هدفش می شود و از آن روش استفاده می کند. تا اینجای کار هیچ مشکلی وجود ندارد. مشکل جایی شروع می شود که به جای اصلاح استراتژی به سراغ استراتژی جدید می رود. من بارها در کلاس هایم گفته ام که آموزش پرایس اکشن باید همه جانبه باشد نه شاخه به شاخه. یعنی شما باید یک روش را به صورت کامل یاد بگیرید و آن را پیاده کنید و برای بیشتر کردن سود به سراغ روش های دیگر بروید. ولی گوش بدهکار وجود ندارد. اما من از رو نمی روم و باز هم اصرار می کنم، چرا که در ابتدا خودم هم همین گونه بوده ام و تمام روش های تحلیلی را از سال 1387 تا به الان مورد آزمایش قرار داده ام. برای یادگیری هر روش تحلیلی، در کلاس چند استاد به صورت آنلاین و آفلاین شرکت کرده ام، روش را مورد آزمون و خطا قرار داده ام تا به فرمول مورد نظر خود رسیده ام. فرمولی که درصد پیروزی بالایی دارد.

پرایس اکشن چند سبک دارد

اما می بینم که افراد جدیدی که وارد بازار می شوند و طعمه افراد فرصت طلب قرار می شوند. به جای اینکه پرایس اکشن به زبان ساده را بهشان یاد دهند لقمه را جوری دور سرشان می گردانند که مغزشان رگ به رگ شود. چند وقت پیش دوستی وقت برای مشاوره گرفت و از من پرسید که من این 3 سبک پرایس اکشن را یاد گرفته ام و می خواهم روش 4 آن را یاد بگیرم. شما می توانید آن را به من آموزش بدهید. جواب من نه بود.چرا که این دانشپذیر علاقه ندارد روش ها را به صورت عمیق یاد بگیرد. از سوال هایی که از او پرسیدم متوجه این موضوع شدم. برای سایت آموزشی بورسا صرفا درآمدزایی مهم نیست مهم بازده دانشپذیر است. دانشپذیری که طاقت آزمودن استراتژی ها را ندارد و می خواهد ازین شاخه به شاخه دیگر بپرد بازدهی نخواهد داشت و صرفا پول خود را دور می ریزد. هدف ما در هر دوره ی آنلاینی این است که پیش از اتمام دوره به سود برسید و در بیشتر موارد هم افرادی که در کلاس ها شرکت می کنند چه آموزش فارکس از صفر تا صد و چه آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال به این سطح می رسند.

سبک های پرایس اکشن

 

به دنبال مُد نباشید. بعضی از روش ها به روند روز تبدیل می شوند و افراد فکر می کنند که راه به درآمد رسیدن یادگیری و پیاده سازی آن روش است. این یک باور غلط است. شما برای اینکه در بازارهای مالی مثل فارکس و ارز دیجیتال و سهام به سود برسید نیاز به پشتکار دارید. این یعنی چه؟ یعنی یک روش را اصولی یاد بگیرید. پیاده کنید، به پشتیبان دوره های ما بگویید که معامله هایتان را بررسی کند. اشتباهاتتان را یادداشت کند و دوباره از نو معامله کنید. اصلاح روش و پیاده سازی باید انقدر تکرار شود که شما با مدیریت سرمایه همیشه برآیند معامله های هفتگی تان در سود باشد. این موضوع را دوست داشتم بیان کنم پیش از آنکه به سبک های مختلف پرایس اکشن بپردازم و بگویم که پرایس اکشن چند سبک دارد.

سبک های پرایس اکشن

پرایس اکشن کلاسیک

آقای وایکوف پدر این روش محسوب می شود. در این روش شما از ابزار زیادی بغیر از کندل ها استفاده نمی کنید. به نوعی می توان گفت که آموزش پرایس اکشن از همین نقطه آغاز می شود که شما به بیان ساده متوجه شوید پرایس اکشن چیست و قرار است با این روش به کجا برسید. بزرگان و تحلیل گران تحلیل تکنیکال یک فلسفه راحت را دنبال می کنند که البته در مقوله های دیگر هم می گنجد. تاریخ خودش را تکرار می کند. یکسری از اتفاق ها در بازار مرتب تکرار می شوند و به همین خاطر چرخه ها در بازار به وجود می آیند. سوال هایی که در انواع روش پرایس اکشن از خود می پرسیم این است که کجای چرخه بازار هستیم و چگونه باید استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کنیم.

آشنایی با سبک های پرایس اکشن

 اولین فردی که راجع به این موضوع صحبت کرد آقای چارلز هنری داو بود که شما اسمش را در شاخص سهامی داو جونز شنیده اید. به او لقب پدر علم تحلیل تکنیکال را داده اند. پس از آن هم آقای وایکوف بود که به نوعی پایه گذار پرایس اکشن یا همان پرایس اکشن کلاسیک بود. بقیه روش های پرایس اکشنی که به مرور وارد بازارهای مالی شدند از مشتقات همان پرایس اکشن کلاسیک هستند اما جزئیات جدیدی به آن افزوده شده است. به صورت کلی دید هر فرد به بازار وابسته به قدرت تحلیل، استفاده درست از آمار و تجربه هایش متفاوت است و به همین دلیل هر روز روش های غیر مرسومی در بازار به وجود می آیند که البته برخی از آن ها مورد استقبال قرار گرفته و محبوب می شوند.

این موضوع کاملا به شما بستگی دارد که چگونه می خواهید وارد بازار شوید اما اگر قصد دارید از آموزش پرایس اکشن شروع کنید بهتر است ابتدا به سراغ پرایس کلاسیک بروید. مدرسین مختلفی برای پرایس اکشن کلاسیک وجود دارند که برجسته ترین آن ها آقای ال بروکس است که جراح چشم بوده و سپس وارد بازارهای مالی شده و تاثیر زیادی هم در زندگی افراد داشته است. در روش پرایس اکشن ال بروکس که در آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال هم به کار رفته شما ابتدا سوال هایی که جواب های دوتایی دارند از خودتان می پرسید و سپس با جواب دادن به این سوال ها جواز ورود به معامله را دریافت می کنید. یعنی باید بدانید که چه زمانی می خواهید وارد بازار شوید باید برای ورود چه شرایط داشته باشید و حد سود و حد ضرر خود را کجای بازار قرار دهید. پیش از دانستن این سوال ها هرگز نباید برای ورود به بازار اقدام کنید.

برای آشنایی بیشتر با ال بروکس این مقاله را بخوانید

شناخت سبک های پرایس اکشن

سوال اول اینجاست که بازار در کنترل چه افرادی قرار دارد. شما همیشه با این سوال دست و پنجه نرم می کنید که در مقطع کنونی روند کلی بازار صعودی است یا نزولی و به نوعی چه گروهی از معامله گران بازار را کنترل می کنند. معامله گران در بازار به دو دسته تقسیم می شوند و در نهایت زور خریداران به فروشنده ها رسیده یا برعکس این سناریو رقم می خورد و بازار از حالت رِنج خارج شده و به یک سو می رود.

سوال دوم این است که در زمانی که مشخص شد بازار در دست چه گروهی است بدانیم فشار خرید بیشتر بیشتر است یا فشار فروش. دانستن جواب این سوال، شما را برای ورود آماده می کند و از خودتان می پرسید که در کجای چرخه بازار قرار دارید و  چه استراتژی را برای موفقیت در آن لحظه باید مورد استفاده قرار دهید. به همین صورت شما حد سود و حد ضرر خودتان را انتخاب کرده و می توانید به مرور به درصد بالا پیروزی در معاملات برسید. این درصد بالا به معنای 80% نیست. هیچ معامله گری به صورت مداوم به این درصدها نمی رسد  پس به دنبال روشی نباشید که اینکار را برای شما بکند. شما به دنبال یادگیری مدیریت سرمایه باشید که از ارکان مهم آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال و آموزش فارکس از صفر تا صد است. شما با مدیریت سرمایه درست می توانید با 50% نرخ پیروزی در معاملات میزان سود قابل توجهی را داشته باشید.

 

پرایس اکشن عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا دومین مفهوم و روشی است که البته در پرایس اکشن کلاسیک به آن به صورت مستقیم پرداختی وجود نداشته است. یعنی ما زیاد از این مفاهیم استفاده نمی کنیم اما اهمیت دارند و به همین خاطر ما شاهد شکل گیری این روش جدید بودیم که البته خودش زیر شاخه های بسیاری دارد که عبارتند از سبک عرضه و تقاضا آلفونسو و سم سیدن تا سبک هایی مثل RTM و اسمارت مانی یا پول هوشمند . شما در این روش با نواحی چرخشی بازار کار دارید که میزان عرضه از تقاضا پیشی می گیرد یا بالعکس و سپس به سطح خوبی از درک درست از وضعیت کنونی بازار می رسید که البته همین موضوع باعث هدف مند شدن معامله هایتان می شود. پس روش هایی که بالاتر گفتیم هیچ منافاتی با پرایس اکشن کلاسیک ندارند و هیچ ضربه ای را به فرآیند آموزش پرایس اکشن شما نمی زنند. بلکه روی هم چیده می شوند. تمام روش های آموزش پرایس اکشن نامبرده به توسط گروه بورسا و در کلاس های آنلاین خصوصی و نیمه خصوصی آموزش داده می شود.

عرضه و تقاضا چیست

عرضه از اسمش هم مشخص است. فرض بکنید یک کالایی بیشتر از حد نیاز تولید شود و در اختیار عموم قرار گیرد در این صورت به خاطر دسترسی بالا و اینکه میزان درخواست برای داشتنش پایین است تولید کننده مجبور است قیمت کالا را کاهش دهد تا بتواند بفروشد. در این صورت می گوییم عرضه بیشتر از تقاضا شده و بازار به قله قیمتی رسیده و حالا وقت ریزشش است. اما این یک حالت بازار است که ما در پرایس اکشن عرضه و تقاضا به آن پی می بریم و برای خروج از معاملات خرید و ورود به معاملات فروش از آن استفاده می کنیم.

سبک های پرایس اکشن

حالت دیگر حالتی است که تقاضا یا خواسته افراد برای داشتن یک دارایی بیشتر از عرضه آن باشد. به طور مثال در ابتدای پاندمی کرونا بخاطر نبود ماسک و وسایل بهداشتی قیمت آن ها بسیار بالا بود و بالاتر هم می رفت به این خاطر بود که عرضه این محصولات کم، اما تقاضا برای داشتنش زیاد بود. به همین خاطر، قیمت این اجناس بالا رفت و کم کم ما شاهد این بودیم که بعضی از دارندگان این اجناس شروع به احتکار کردند تا قیمت را بالاتر ببرند.در این صورت می گوییم که امکان ریزش قیمت وجود ندارد و بخاطر میزان تقاضا بالا ما شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. این اساس عرضه و تقاضا هست و ما در آموزش پرایس اکشن به روش عرضه و تقاضا سعی می کنیم.

اگر می خواهید آموزش پرایس اکشن شما کامل شود ابتدا سعی کنید آموزش پرایس اکشن کلاسیک را ببینید و سپس به سراغ دوره های پرایس اکشن عرضه و تقاضا بروید. اما سعی نکنید ازین شاخه به آن شاخه بپرید. از پرایس اکشن کلاسیک هم می توانید به سود برسید و نیاز به عرضه و تقاضا ندارید. اما اگر نتوانستید با روش کلاسیک به سود برسید یعنی مبانی اصلی را به درستی درک نکرده اید و عملا احتمال موفقیت شما با روش های جدید پایین می آید.

 در دیدن آموزش عجله نکنید و سعی کنید از دوره های آموزش پرایس اکشنی استفاده کنید که پشتیبانی داشته باشد مثل دوره آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال و آموزش فارکس از صفر تا صد بورسا که در طول دوره و پس از آن به صورت مستقیم با من و اساتید دیگر دوره در ارتباط هستید. در صورت داشتن هرگونه سوال پیرامون پرایس اکشن کلاسیک و پرایس اکشن عرضه تقاضا به پشتیبانی سایت سر بزنید یا در زیر همین پست کامنت بگذارید.

حال که با سبک های مختلف پرایس اکشن اشنا شده اید و میدانید پرایس اکشن چند سبک دارد باید گفت پرایس اکشن بی شک بهترین روش تحلیلی در زمینه تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی است. یادگیری پرایس اکشن کمی سخت به نظر می رسد اما در صورتی که مسیر آموزشی درستی را پشت سر بگذارید یادگیری این روش ساده تر می شود . پیاده سازی این روش ممکن است در اوایل کار شما را اذیت کند اما به شما قول می دهم که با تمرین و ممارست می توانید به سطح بسیار خوبی از یادگیری این روش برسید. پرایس اکشن هر آنچه که در اندیکاتورها وجود دارد را در خود جای می دهد پس وقت خود را با روش های دیگر تحلیل تکنیکال هدر ندهید. یادگیری ترکیب تحلیل فاندامنتال و پرایس اکشن رمز موفقیت شما در بازارهای مالی است. برای مشاهده دیگر مقالات پرایس اکشن وارد صفحه لینک شده شوید.

برای دریافت مقاله به صورت pdf روی لینک کلیک کنید

 

 

7059 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link