1

پرایس اکشن کلاسیک بهتر است یا پرایس اکشن به روش RTM

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/5/24 منتشر شده است

تفاوت پرایس اکشن کلاسیک با پرایس اکشن RTM

تفاوت اصلی بین پرایس اکشن کلاسیک و پرایس اکشن RTM در این است که پرایس اکشن کلاسیک بر مطالعه روندهای بلندمدت قیمت تمرکز دارد، در حالی که پرایس اکشن RTM بر مطالعه روندهای کوتاه‌مدت قیمت تمرکز دارد. جدا از تفاوفت های آنها در این مقاله میخواهیم در مورد این صحبت کنیم پرایس اکشن کلاسیک بهتر است یا پرایس اکشن به روش RTM. 

وقتی به سراغ آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال می روید با گزینه های زیادی روبرو می شوید. هدف همه دانستن پرایس اکشن به زبان ساده است و دیدن دوره آموزش پرایس اکشن که کارایی داشته باشد چه پرایس اکشن کلاسیک و چه مدرن می تواند مسیر سود آوری شما را کوتاه کند.

من از 12 سال پیش که وارد بازارهای مالی شدم روزهای خوب و بدی را پشت سر گذاشتم تا روش مناسب خود برای معامله گری را پیدا کنم. به هیچوجه هم دوست ندارم وقت شما را تلف کنم. شما اگر دوست دارید آموزش فارکس ببینید باید ابزار کامل برای معاملات روی جفت ارزهای اصلی بازار داشته باشید. اگر می خواهید روی ارزهای دیجیتال معامله کنید نیاز دارید تا آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال شما شامل کامل ترین ابزار معاملاتی باشد و مثل من در این بازارها ضرر نکنید. به همین خاطر این مقاله را نوشتم تا شما را با تفاوت های پرایس اکشن کلاسیک و مدرن آشنا کنم.

البته شما در پکیج آموزش پرایس اکشن هم تمام این مطالب را حتی کامل تر به صورت ویدئو می بینید اما می خواهم یک دید کامل برای معامله گری به شما بدهم پس از ابتدا شروع می کنم.

تقریبادر اواخر قرن 19 میلادی، آقای چارلز داو (یکی از موسسان وال استریت ژورنال )، با انتشار مقالاتی در این ژورنال، اصول پایه ای تحلیل تکنیکال را پایه گذاری کردند نا گفته نماند که اسم داوجونز هم از اسم ایشان برداشته شده است. افراد زیادی تلاش هایی را برای شکل گیری تحلیل تکنیکال انجام دادند اما هیچکس مثل آقای داو نتوانست اصول اولیه را جمع آوری کند که پایه ای برای پرایس اکشن امروزی است. البته این پایان ماجرا نبود آقای ریچارد وایکوف (Richard Demille Wyckoff) که یک معامله گر، سرمایه گزار و بنیان گزار وال استریت مکزیک (تاسیس:1907) بود، توانست بیانی تازه از تحلیل تکنیکال را ارائه دهد و نگاهی نو و متفاوت به دیدگاههای خرد جمعی و ذهنیت حرکت قیمت داشت. بسیاری از تحلیل گران معروف بازار بر این باورند که روش وایکوف پایه و اساس پرایس اکشن  امروزی است که بر مبنای عرضه و تقاضا ارائه می شود.

پرایس اکشن کلاسیک چیست؟

وقتی میخوایم در مورد تفاوت پرایس اکشن کلایسک با پرایس اکشن صحبت کنیم باید اول بدانید پرایس اکشن کلایسک چیست بعد به توضیح تفاوت ها به پردازیم. زیرا پرایس اکشن مثل ورزش دو مادر همه ورزش هاست، پایه اصلی تحلیل تکنیکال است. این روش معامله گری تمام اصولی که آقای داو ارائه کرد را در بر می گیرد. این روش تحلیلی که شما می توانید در پکیج آموزش فارکس و آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال سایت بورسا پیدایش کنید بر اساس نظریات علم ژنتیک شکل گرفته است. در این نظریه بر این باور هستیم که انسان ها بر مبنای اتفاقات واکنش های یکسانی را دارند. تا وقتی ژن های انسان ها عوض نشود بازار به رفتارش ادامه می دهد. پرایس اکشن هم بر همین مبنا شکل گرفته است و آموزش پرایس اکشن ما هم بر همین مبناست. سوال اینجاست که کدام استاد کاملترین محتوا را در مورد پرایس اکشن کلاسیک تهیه کرده است. بی شک جواب این سوال در پرایس اکشن ال بروکس خلاصه می شود.

پرایس اکشن  کلاسیک ال بروکس

وقتی اسم پرایس اکشن کلاسیک می اید همه بر این باورند که پرایس اکشن به زبان ساده تدریس می شود. این یک باور اشتباه هست. پرایس اکشن کلاسیک کامل ترین روش تحلیلی بازار است و دیگر روش های پرایس اکشن هم شاخه ای از این روش تحلیلی هستند و این مبحث اصلا ساده نیست. ما در  دوره های آموزشی خود آموزش پرایس اکشن به روش کلاسیک را به صورت دوره آنلاین و پکیج در اختیار مخاطبینمان قرار داده ایم که به همراه پشتیبانی مادام العمر است. برای دانستن تفاوت میان پرایس اکشن مدرن و کلاسیک باید پرایس اکشن ال بروکس را بشناسید که در این قسمت به شما آموزش داده ایم.

در تحلیل پرایس اکشن ال بروکس بیش تر از نمودارهای پنج دقیقه ای، ساعتی و یا روزانه استفاده می کنیم. یکی از خوبی های روش ال بروکس این است که ابزارهای حاشیه ای برای معامله کردن نیاز ندارید و سروکار شما فقط با نمودارهای شمعی یا داده های قیمتی است. روش پرایس اکشن ال بروکس که در آموزش فارکس و آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال بورسا قرار دارد جزو کامل ترین و بهترین روشهای تحلیل تمام بازارهای مالی مثل بازار بورس، فارکس و ارز دیجیتال است. اگر می خواهید آموزش پرایس اکشن را شروع کنید بهترین راه برای شما آموزش پرایس اکشن ال بروکس است. در صورتی که پرایس اکشن به زبان ساده را درستی درک کنید به راحتی می توانید این روش تحلیلی را پیاده سازی کنید. در ابتدا شاید پیاده سازی این روش سخت بنظر برسد اما اینطور نیست و شما می توانید به راحتی آن را پیاده سازی کنید. درصد موفقیت شما در روش پرایس اکشن ال بروکس در مقایسه با روش پرایس اکشن مدرن بسیار بیشتر است. علوم روش پرایش اکشن قدیمی نمی شود و شما می توانید همیشه با دیدن آموزش پرایس اکشن و مرور آن به موفقیت در بازارهای مالی با ابزار کامل معاملاتی آماده باشید.

اگر به دنبال کسب درآمد دلاری مطمئن هستید از همین روش ال بروکس استفاده کنید. اگر این روش را به درستی یاد بگیرید از دیگر روش های تحلیل تکنیکال بی نیاز می شوید.

مزیت های روش پرایس اکشن کلاسیک ال بروکس:

  • روش پرایس اکشن ال بروکس، نسبت به دیگر روش های پرایس اکشن ، ظرافت و دقت بالاتری دارد و می توان از طریق این استراتژی تحلیل های دقیق تری داشت.
  • سرعت پیاده سازی این روش تحلیلی بسیار بالاست و شما به سرعت با این روش روندهای بازار را تشخیص می دهید. پس زمان بیشتری برای تصمیم گیری مطمئن تر دارید.
  • بازدهی معامله گری شما به مرور بالاتر می رود. تمام اشتباهاتتان را بنویسید و با مواردی که در آموزش پرایس اکشن ما وجود دارد تطابق دهید. مطمئنن اشتباهات خود را درک می کنید و در صورت رعایت موارد، درصد سود شما بالاتر می رود.
  • نیاز به نمودار خاص و اندیکاتور خاص برای پیاده سازی پرایس اکشن کلاسیک ال بروکس ندارید. شما فقط با کندل های نمودار شمعی کار دارید و به راحتی می توانید تصمیم درستی برای معامله در بازار بگیرید.
  • همان طور که گفته شد، مبنای پرایس اکشن علوم اقتصادی و اجتماعی بوده، بنابراین کاملا واقعی بوده و برمبنای روند قیمت ها حرکت می کند. 

ال بروکس چه دیدگاهی نسبت به قیمت ها دارد

ظاهر نمودار همانی نیست که پیش روی چشمان شماست. شما نیاز دارید تا تمام جزئیاتی که در نمودارها وجود دارد را در نظر بگیرید. این، اساس روش پرایس اکشنی است که شما در آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال یاد می گیرید. قیمت یک عنصر نسبی است و با عرضه و تقاضا بالا و پایین رفتنش مشخص می شود.

تفاوت پرایس اکشن کلاسیک با پرایس اکشن RTM

بروگرها یا همان صرافی های مدرن از بانک های بزرگی قیمت می گیرند. تفاوت های هرچند ناچیز بین قیمت های یک بانک با بانک دیگر وجود دارد و شما باید به نمودار خود متعهد باشید تا تصمیم های بهتری را برای معامله کردن بگیرید. هیچوقت قیمت یک بروکر را با بروکر دیگر مقایسه نکنید. این یک اشتباه مصطلح بین معامله گران است. ممکن است یک کارگزاری با کارگزاری دیگر قیمتش متفاوت باشد. این اتفاق اصلا عجیب نیست. شما نیاز دارید تا تحلیل هایتان را در یک کارگزاری انجام دهید و طبق همان هم معامله هایتان را بازو بسته کنید. در پرایس اکشن ال بروکس که پرایس اکشن کلاسیک هست شکل گیری هر کندل در تحلیل روند نمودار تاثیر می گذارد پس نباید هیچ جزئیاتی را از قلم بیندازید چه برسد که بخواهید چند نمودار برای یک ارز دیجیتال یا یک جفت ارز را در بروکرها و صرافی های مختلف مقایسه کنید. در پرایس اکشن کلاسیک شما به فشار خرید و فروش، چرخه بازار، نوع کندل ها و حرکت های اندازه گیری شده باید اهمیت دهید. ما در آموزش پرایس اکشن خود به صورت کامل ویدئوهایی را تهیه کردیم تا شما را برای معامله گری در این بازار به آمادگی برسانیم. حالا در ادامه توضیح تفاوت پرایس اکشن مدرن و کلاسیک، میرسیم به پرایس اکشن مدرن که با پرایس اکشن RTM معروف شده است.

 

پرایس اکشن RTM چیست؟

در جواب به این سوال که پرایس اکشن RTM چیست باید گفت یک روش تحلیل تکنیکال است که بر اساس مطالعه رفتار قیمت در بازارهای مالی بنا شده است. این روش بر مطالعه الگوهای قیمتی، حمایت و مقاومت، و حجم معاملات تمرکز دارد. در دوره آموزش پرایس اکشن به شما یاد می دهیم که این روش پیچیدگی های خاص خود را دارد و نیازی نیست که خودتان به این پیچیدگی ها اضافه کنید. شما باید تک تک حرکت ها روی نمودار را در نظر بگیرید. جاهایی که شکست ها رخ می دهد یا نوسانات شدید تر می شود و البته جاهایی که قیمت ها در حالت اصلاحی قرار می گیرند یا به صورت کامل باز می گردند. دو روش پرایس اکشن هستند که اطلاعات کافی در این مورد به شما می دهند که شمال روش پرایس اکشن ICT و RTM می شوند.

 

تفاوت پرایس اکشن کلاسیک با پرایس اکشن RTM

 

پرایس اکشن RTM توسط ایف میانته (If Myante) و همکارانش پدید آمد. اطلاعات زیادی در مورد این پرایس اکشن وجود ندارد و پروفایل ایف میانته در سایت های مختلف و شرکت کردنش در بحث های معامله گری باعث شناخته شدن این روش شد. در روش پرایس اکشن RTM شما می توانید قوانین مختلف این روش را ابتدا یاد بگیرید و سپس بقیه مفاهیم را روی آن سوار کنید. این روش تحلیلی از عرضه و تقاضا نشات می گیرد. شما بر مبنای عکس العمل معامله گرا از این روش استفاده می کنید.

شایان توجه است که ضرر کردن قسمتی از تجربه معامله گری شما خواهند بود. شما نباید فقط از روی الگوها معامله کنید. شناخت کندل ها می تواند بیشترین کمک را به شما بکند. استاد ایف میانته متوجه شد که معامله گران بزرگ بازار، موسسات و بانک ها از ترفندهای خاصی برای معامله کردن استفاده می کنند. بنابراین  هدف او این بود که مثل آن ها معامله کند تا به سود برسد. اگر خلاف استراتژی این افراد معامله کنید متحمل ضرر خواهید شد. در این هنگام میانته تصمیم گرفت تا نمودارها را به طور دقیق بررسی کند و راز این فریبکاری بزرگ را کشف کند. سرانجام با تحقیق و بررسی به سبکی از پرایس اکشن دست پیدا کرد که آن را RTM نامید.

 

ستاپ‌های پرایس اکشن مدل RTM

حالا وقت آن رسیده تا به سراغ ستاپ‌های پرایس اکشن سبک RTM برویم. پرایس اکشن RTM زمانی شما را به سود می رساند که بتوانید به‌درستی از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنید و شناخت کافی از این روش داشته باشید. ستاپ‌های این روش شامل موارد زیر هستند:

  1. Can Can
  2. QM
  3. Diamond

ستاپ Can Can در پرایس اکشن RTM

ستاپ Can Can در پرایس اکشن RTM

  • ستاپ  Can Can

ستاپ can can  تعرریفش بسیار کوتاه است که به آن می‌پردازیم. نواحی can can به نواحی معاملاتی اتلاق می‌شود که انتظار واکنش‌های ناگهانی و تند قیمت در این محدوده بسیار زیاد است؛ چرا که گره‌های اصلی قیمت در این نواحی قابل مشاهده هست.

ستاپ QM در پرایس اکشن RTM

ستاپ QM در پرایس اکشن RTM

ستاپ QM

به توعی ستاپ QM به‌عنوان قوی‌ترین الگوریتم در پرایس اکشن RTM شناخته می‌شود. هر زمان که QM به گوشتان خورد بدانید که این ستاپ با عرضه و تقاضا ارتباط مستقیم دارد و آنها را بررسی می‌کند. QM در زمانی که روند صعودی است، در ابتدای قیمت یک قله می‌سازد و سپس یک کف. به این شکل قیمت مجدد افزایش یافته و قله بالاتری می‌سازد. دوباره برگشت پیدا می‌کند و قیمت پایین‌تری نسبت به قبل ثبت می‌کند. محدوده‌ای که بین دو قله قرار دارد، همان زون QM است.

ستاپ Diamond در پرایس اکشن RTM

اما ستاپ دیاموند یا همان الماس زمانی روی چارت قابل مشاهده است که الگوی QM ناموفق عمل کند. شکل الماس با اتصال قله HH به قله‌های بالاتر که همان HHH است و همچنین اتصال این خطوط به کف پایین‌تر LL پدید می‌آید.

جمع‌بندی تفاوت پرایس اکشن کلایسک با پرایس اکشن RTM

در این مقاله به توضیح تفاوت پرایس اکشن کلاسیک با پرایس اکشن RTM پرداختیم و در ابتدای بخش دوم مقاله از شما پرسیدیم که پرایس اکشن سبک RTM چیست؟ فکر می کنم توضیحاتی که در مورد این روش خدمت شما ارائه دادیم اطلاعات کافی برای انتخاب سبک آموزش پرایس اکشن کلاسیک یا مدرن به شما داده باشد. اساس این روش عرضه و تقاضاست که البته روش آلفونسو و سم سیدن هم هست.

در تفاوت پرایس اکشن کلاسیک با پرایس اکشن RTM متوجه شدیم پرایس اکشن RTM ارتباط مستقیمی با نمودار قیمت ارزهای دیجیتال دارد که نباید کندل‌ها را دست‌کم بگیرید و به اندیکاتورها تکیه کنید. شما در پکیج آموزش پرایس اکشن ال بروکس به صورت کامل یاد میگیرید که چگونه می توانید ستاپ های سود ده را تشخیص دهید و برای بازکردن معامله اقدام کنید.

برای دانلود مقاله به صورت PDF کلیک کنید

 

مقالات مرتبط:

 

6905 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link