1

پرایس اکشن RTM چیست؟|احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/4/12 منتشر شده است

پرایس اکشن RTM چیست؟

قبل پاسخ به این سوال که پرایس اکشن RTM چیست ، باید به این اشاره کرد که در این روش سوال اصلی ما این است که چرا قیمت بازار به نقطه کنونی رسیده و قرار است به کدام سمت حرکت کند. البته شما در آموزش پرایس اکشن به روش ساده هم به دنبال جواب دادن به همین سوال هستید. در هر سطحی که شما آموزش پرایس اکشن ببینید می خواهید بدانید که چرا اینجای بازار هستیم و چه سناریو هایی پیش روی ماست. خیلی از افراد برای جواب دادن به این سوال به دنبال اندیکاتور می روند در صورتی که جواب این سوال ها در خود کندل های قیمتی نهفته و نمودار قیمت بازار ،تمام سرنخ ها را در خودش جای داده است.

روش RTM هم یکی از زیر مجموعه روش های پرایس اکشن عرضه و تقاضاست و ما در این روش معاملات خود را در سطوح عرضه و تقاضا انجام می دهیم. پرایس اکشن به ما کمک می کند که رفتار بازیگران بزرگ بازار را پیش بینی کنیم. هدف شما در معامله گری در بازار های مالی باید همین باشد. چه در دوره آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد شرکت کنید و چه بخواهید که با آموزش فارکس در بازار فارکس به درآمدزایی برسید.

البته در روش های مختلف آموزش پرایس اکشن شما راه های متفاوتی را برای فهمیدن آینده بازار دارید. اما در پرایس اکشن RTM شما تمام تایم فریم ها را می توانید زیر ذره بین قرار داده و از خود بپرسید که تصمیم گیری های اصلی در کجا انجام شده؟ آیا سطوح عرضه و تقاضا دقیقی وجود دارد یا خیر؟ یکی از چیزهایی که باید چشم شما به آن حساس شود فشردگی بازار است. وقتی بازار فشرده می شود آمادگی جمع شدن و پرتاب را دارد. شما نیاز دارید تا اطراف آن ناحیه را هم مورد بررسی قرار دهید و ببینید که در تایم فریم های مختلف واکنش بازار به چه شکل بوده است. همین سوال ها را که از خود بپرسید به این نقطه می رسید که آیا شکست یک سطح شکل جعلی یا همان FAKEOUT بوده یا قرار است حرکت بازار پس از آن شکست ادامه یابد.

امروزه سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلف مانند بورس و ارزهای دیجیتال بدون نیاز به کار سخت و طاقت‌فرسا، افراد را به چندین برابر درآمد مشاغل سخت خواهد رساند. برای موفقیت در این زمینه، تنها مقداری سرمایه و استفاده از روش‌ها و استراتژی‌هایی که به تحلیل بازار و پیش‌بینی روند آتی قیمت کمک می‌کنند و البته یک ذهن محاسبه‌گر کافی است! پرایس اکشن ار تی ام یکی از همین روش‌های تحلیل بازار است که بسیاری از سرمایه‌گذاران موفق از آن بهره می‌برند و با تکیه بر عوامل مختلف مالی که بی‌شک در آینده بر سرمایه‌گذاری آن‌ها اثر خواهد گذاشت، ریسک شکست تجارت خود را به کمترین حد ممکن می‌رسانند. اگر شما هم کنجکاو هستید تا درمورد پرایس اکشن به روش rtm و مزایا و معایب آن یا روش استفاده از پرایس اکشن سبک rtm بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

آشنایی با پرایس اکشن RTM

پرایس اکشن کامل ترین استراتژی معاملاتی در بازارهای مالی است که تمام حرکت های بازار مثل نوارهای قیمت ساده، شکست ها، سطوح مقاومت و حمایت و روند ها را در تمام بازارهای مالی مثل بازار بورس، فارکس، ارز دیجیتال و اوراق قرضه را تحلیل پذیر می کند. این روش معاملاتی، روشی سیستماتیک است که به نمودار قیمتی محدود می شود و شما با بازارخوانی دقیق می توانید سناریو های پیش رو را ترسیم کنید. البته این روش زیر مجموعه هایی مثل عرضه و تقاضا ICT که همان INNER CIRCLE TRADER و RTM که همان READ THE market است، دارد.

پرایس اکشن rtm چیست

اما موضوع اصلی ما در این مقاله مربوط به if myante است که به همراه یک تیم به معرفی روش پرایس اکشن RTM پرداخته است. در این روش قدرت  تحلیل شما بسیار بالا خواهد بود و مبانی اصلی آن بر اساس اصول عرضه و تقاضاست. تمام تمرکز شما در روش RTM Price Action روی درک نوع بینش سرمایه‌گذاران اصلی و نحوه رفتار و عملکرد آن‌ها و پیام‌هایی که به یکدیگر می‌رسانند است. شما در این روش سعی می کنید بازی بزرگان بازار را بخوانید و با ابزارهای کمی برای تحلیل درگیر هستید. همین امر آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال را راحت کرده است. 

تفاومت پرایس اکشن کلاسیک با پرایس اکشن RTM

پرایس اکشن کلاسیک و پرایس اکشن RTM دو روش تحلیل تکنیکال هستند که بر اساس مطالعه رفتار قیمت در بازارهای مالی بنا شده‌اند. هر دو روش از ابزارها و مفاهیم مشابهی استفاده می‌کنند، اما تفاوت‌ پرایس اکشن کلاسیک با پرایس اکشن RTM از قرار زیر است:

  • تمرکز: پرایس اکشن کلاسیک بر مطالعه روندهای بلندمدت قیمت تمرکز دارد، در حالی که پرایس اکشن RTM بر مطالعه روندهای کوتاه‌مدت قیمت تمرکز دارد.
  • ابزارها: پرایس اکشن کلاسیک از ابزارهای تکنیکال بیشتری مانند الگوهای نموداری و حمایت و مقاومت استفاده می‌کند، در حالی که پرایس اکشن RTM از ابزارهای تکنیکال ساده‌تری مانند کندل استیک‌ها استفاده می‌کند.
  • پیچیدگی: پرایس اکشن کلاسیک یک روش پیچیده‌تر است که نیاز به دانش و تجربه بیشتری دارد، در حالی که پرایس اکشن RTM یک روش ساده‌تر است که برای تازه‌واردان به تحلیل تکنیکال مناسب‌تر است.

 

چگونه از روش پرایس اکشن RTM استفاده کنیم؟

شما در این روش سعی می کنید تمرکزتان را روی نمودار بگذارید و این موضوع را بسنجید که در چه منطقه ای از بازار میزان عرضه و تقاضا، کاهش یا افزایش داشته است. به چه دلیل آن مناطق در بازار شکل گرفته اند و روند سفارش ها و تغییر در نقدینگی مورد توجه، میزان ورود سرمایه گذاران بزرگ و طرد شدن گروه دیگری که بازار در خلاف جهت معامله هایشان حرکت کرده است چیست. این اتفاقات با تکرار زیاددر گذشته بازار افتاده و به قطع در آینده آن هم می افتد. شما در آموزش پرایس اکشن به روش  ار تی ام یاد میگیرید که ساختار های بازار و روند کلی و درونی بازار را سناریو بندی کنید. حرکت هایی که با محرک های یکسان در گذشته بازار افتاده اند. اما یک نکته را در نظر داشته باشید که تحلیل بنیادین یا همان فاندامنتال می تواند مکمل خوبی برای شما باشد. ما در آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد و آموزش فارکس از صفر تا صد سعی کرده ایم تمام روش های تحلیلی را به شما بیاموزیم و تاکید ما روی این موضوع بوده است که شما باید خودتان را در تمام جهت ها رشد دهید. در آموزش پرایس اکشن به روش ساده یاد می گیرید که الویت را به خطوط کلیدی بازار، باندهای قیمتی، نوسانات شدید و سطوح فنی مثل سطوح حمایت، مقاومت و روند بدهید.

به قطع می توان گفت که مهم‌ترین مبنای ساختاری که در این روش تحلیلی استفاده می‌شود، مناطقی است که سفارش‌ها پایان پذیرفته، روند قیمتی نزولی شده و همچنین مناطقی که با اضافه‌شدن سفارش‌ها، قیمت حمایت‌شده و افزایش یافته باشند. این یک ساختار آشناست و می تواند به شما کمک کند تا برای ستاپ های معاملاتی پیش رو آماده باشید. اگر بتوانید این مناطق را به درستی مشاهده و تحلیل کنید به راحتی سناریو های سود آور پیش روی شما قرار خواهد گرفت. در اصطلاح به مناطق کلیدی بازار اینگلف و ریجکت گفته می شود. شما می توانید پرایس اکشن به روش RTM را در کنار پرایس اکشن ال بروکس قرار دهید تا امکان سود دهی شما بالاتر برود چرا که یک تصویر کلی از حرکت های بازار دارید و با RTM می توانید بازدهی خوبی در مقاطع مختلف بازار داشته باشید. درصد سودگیری پرایس اکشن در بازار ارز دیجیتال بسیار بالاست. به جرات می توان گفت که آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال می تواند نیمی از موفقیت شما در نوسان گیری در این بازار را تضمین کند.

پرایس اکشن RTM

در پرایس اکشن به روش RTM شما با گره های معاملاتی سروکار دارید که با توجه به ساختار و افزایش و کاهش سفارس ها، روند در تایم فریم های بالاتر و چرخش میان سفارشات بازار شکل می گیرند. در این روش با توجه به نکاتی که گفته شد می توانید معیار و میزانی برای نحوه ورود وخروج داشته باشید. البته که بررسی تایم فریم های مختلف می تواند به شما کمک کند. همیشه نیاز دارید تا تاریخچه قیمت جفت ارز، رمزارز، سهم و یا کالای مورد نظر را بررسی کنید. بعضی از ساختار ها در روش پرایس اکشن ار تی ام مدام تکرار می شوند. از ساختارهای برگشتی QM و CP که اصلاحی هستند می توانیم نام ببریم و ساختارهای ادامه دهنده روند که با نام های FO، EFO و CP شناخته می شوند هم معامله گران حرفه ای بسیار استفاده می کنند.

پرای اکشن به روش RTM چه مزایایی دارد?

هیچ روش تحلیل در بازارهای مالی بی نقص نیست و شما برای انتخاب روش معاملاتی باید تحقیق کنید. چه بخواهید آموزش پرایس اکشن در ارز دیجیتال ببینید و چه بخواهید آموزش فارکس از صفر تا صد روش های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهید. استراتژی پرایس اکشن rtm نکات مثبت و متعددی دارد که استفاده از آن در معاملات تجاری، مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. از مزایای استفاده از این تکنیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تحلیل کامل بازار از دید معامله گران بزرگ

معامله گرانی که بیشترین تاثیر را در بازار می گذارند همان افرادی هستند که بیشترین سرمایه را در بازار دارند و خیلی از اتفاق ها را پیشاپیش می دانند. اگر می خواهید در بازارهای مالی به سود برسید باید خودتان را با آن ها همسو کنید. ما در آموزش پرایس اکشن به روش ساده که با متد ال بروکس تدریس می شود روی این موضوع تاکید بسیاری کرده ایم. پرایس اکشن به روش RTM به شما کمک می کند تا از دیدگاه این افراد به نمودار نگاه کنید و ساختارهای بازار را مورد بررسی قرار دهید.شما نیاز دارید تا درک کنید در ذهن بزرگان بازار چه می گذرد.

  1. وجود ساختار و مشخص‌کردن تایم فریم حرکات قیمت در سطوح مختلف

می توان گفت که یکی از بزرگ تری مزیت های استراتژی RTM وجود ساختار و قابل تشخیص بودن تایم فریمی است که حرکت های قابل پیش بینی در سطوح مشخص قرارست در آنجا بیفتد. شما با استفاده از این روش متر و معیار خوبی برای تصمیم گیری برای معامله کردن در این بازار دارید. البته نا گفته نماند که قرار نیست بازار همیشه در جهت تحلیلی شما پیشروی کند اما الگوهایی که در این روش قرار دارند احتمال ضرر کردن شما را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.

 

  1. انعطاف‌پذیری

به قطع می توان گفت که پرایس اکشن به روش  rtm  آزادی عمل بی‌نظیری را به معامله‌گران هدیه می دهد و دیگر نیاز نیست که از قوانین ریز و درشت زیادی پیروی کورکورانه و تعصبی داشته باشند. همین موضوع تصمیم گیری را بسیار راحت می کند. اما شما در این روش نیاز به قدرت ذهنی خوب و خلاقیت هم دارید. شاید بعضی از افراد از انعطاف پذیری لذت نبرند و دوست داشته باشند که یکسری قوانین مشخص را پیروی کرده و با فرمول طلایی به سود برسند.اما این روش انعطاف بسیاری دارد و به همین خاطر در بازارهای مالی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. امکان انجام تحلیل و معامله در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه

اغلب معامله گران در بازار ایران تمایل دارند تا از استراتژی اسکلپ استفاده کنند. می توان گفت که یکی از کاربردی‌ترین نکات مثبت ار تی ام، قابلیت انجام تحلیل و تصمیم به معامله در تایم فریم‌های بسیار کوتاه تا ۱۵ ثانیه است که می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. اما شما برای پیاده سازی درست به داده های بسیار دقیقی نیاز دارید در غیر این صورت حسابتان به 0 میل می کند. این روش بسیار حساس و دقیق است و ثانیه ها هم می توانند بسیار تعیین کننده باشند.

  1. ستاپ های متفاوت معاملاتی

شما نیاز دارید تا بازه های قیمتی را با دقت بررسی کنید و بر پایه نقدینگی و کاهش یا افزایش سفارش ها در بازار روی ستاپ هایی که در حال شکل گیری هستند معامله کنید.

  1. پتانسیل ترکیب با انواع سبک‌ها

پرایس اکشن به روش RTM یکی از منعطف ترین روش های تحلیلی است. شما در آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال می توانید به راحتی متوجه درصد سود خوب این روش در بازار ارز دیجیتال شوید. این موضوع فقط برای این بازار نیست و استفاده از این روش شما را در بازارهای دیگر مالی مثل بورس و فارکس هم به سود می رساند. شایان ذکر است این روش با دیگر روش های پرایس اکشن هم به خوبی جواب می دهد. ما در آموزش پرایس اکشن به زبان ساده که روش ال بروکس و لنس بگز را اموزش می دهیم به خواسته دانشپذیران آن را با RTM ترکیب می کنیم و درصد موفقیت دانشپذیرانمان بخاطر همین کار بالا رفته است. اما باید مدیریت سرمایه را به صورت کامل رعایت کنید تا بتوانید این این استراتژی را با یک استراتژی دیگر تکمیل کنید.

  1. ریسک کم

ستاپ های معاملاتی این روش اصلا ریسک بالایی ندارند. شما با ستاپ های کمی روبرو می شوید اما وقتی شکل می گیرند سناریو ها قابل پیش بینی تر از هر روش می شوند. شما نیاز دارید که روی مهارت های روانشناختی خود هم استفاده کنید تا در زمانی که نوسانا بازار زیاد شد هم بتوانید به درستی معامله کنید.

آشنایی با پرایس اکشن RTM

  1. یادگیری سریع

یکی دیگر از نکات مثبت تکنیک rtm مدت‌زمان کوتاهی است که برای یادگیری آن لازم است. مراجعه به سایت آکادمی و کتاب پرایس اکشن rtm یا مراجعه به pdf های آن می‌تواند منبع خوبی برای فراگیری سریع این روش باشد؛ البته باید دانست کنار هم قراردادن فایل‌های آموزش و رسیدن به تسلط بالا، انرژی زیادی را می‌طلبد.

معایب استفاده از پرایس اکشن RTM

تئوری های این روش تحلیلی بسیار زیاد است و افراد گاهی اوقات سردرگم می شوند. اگر جزئیات کمی را در تحلیل به روش پرایس اکشن RTM جا بیندازید احتمال ضرر کردن شما بسیار بالا می رود. یک نکته منفی دیگر این است که افراد زیادی این روش را تدریس می کنند و بعضی اوقات آموزش ها از اصل این روش فاصله می گیرد. شما در این روش باید با سرعت بالا تصمیم گیری کنید و به همین دلیل می توان گفت که یکی از معایب این روش این موضوع است که مناسب افراد تازه کار نیست. پیاده سازی این استراتژی در تایم فریم های پایین اصلا آسان نیست. همانطور که بالاتر هم گفتم شما نیاز دارید تا درک درستی از شرایط بازار داشته باشید. چیزی که هر فرد از بازار دریافت می کند با دیگر افراد یکسان نیست و به همین دلیل شما به راحتی می توانید در ابتدای کار دچار اشتباه شوید.این روش خوراک بازار ارز دیجیتال است و به همین دلیل ما هم آن را در آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد قرار داده ایم.

من این موضوع را بسیار دیده ام که افراد با ذهنیت های مختلف نگاه یکسانی به روش RTM ندارند. به طور مثال فرض کنید که سطح روانشناسی بیت کوین 30000$ دلار است. دو معامله گر مختلف این سناریو را در ذهن دارند که این سطح کلیدی می تواند سرنوشت ساز باشد و قیمت کنونی بازار هم 28000$ است و هر دو فرد در این قیمت وارد بازار می شوند. زمانی که قیمت به عدد 30000$ می رسد فرد اول از بازار خارج می شود به هوای اینکه قرار نیست بازار بالاتر از این سطح برود و فرد دوم به هوای اینکه قرار است قیمت تا 32000$ بالا برود معامله اش را نمی بندد. برای همین می گویم که دو فرد که به نظر می رسید ذهنیت مشابهی دارند دقیقا دو کار مختلف را در یک سطح قیمتی انجام می دهند. اگر روش RTM را درست یاد نگیرید امکان اشتباهات این چنینی برای شما وجود دارد.

پرایس اکشن RTM

در روش پرایس اکشن RTM شما از الگوهای بازگشتی پرایس اکشن ال بروکس هم می توانید استفاده کنید. پس بدانید که هیچگونه محدودیتی در پیاده سازی ندارید و حتی ابزار درست برای روش تحلیل درست می تواند درصد سود دهی شما را بالا ببرد. ما در آموزش پرایس اکشن به روش ساده انواع روش های پرایس اکشن را آموزش می دهیم و این انتخاب شماست که کدام یک از دو روش را بخواهید با هم ترکیب کرده تا به نتیجه دلخواه برسید. پس انعطاف پذیری این روش بیشتر به جای اینکه عیب باشد یک مزیت است.

استفاده از پرایس اکشن rtm برای چه مواردی مناسب است؟

شما از پرایس اکشن به روش RTM در تمام بازارها می توانید استفاده کنید. ساختار های این روش بسیار مشخص است و روش، روش نوینی است که درصد سود خوبی هم به شما می دهد. ما این روش آموزشی را در آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد و آموزش فارکس از صفر تا صد قرار داده ایم. این روش مناسب استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت است. البته نا گفته نماند که بسیاری از کارشناسان حوزه بر این باورند که این روش روی استراتژی های کوتاه مدت و میان مدت درصد سود بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. این روش در حال حاضر بین جامعه معامله گری ایران گل کرده و همه به دنبال استفاده از آن هستند.

پرایس اکشن

نکات کلیدی برای بکارگیری پرایس اکشن RTM

الان شما به خوبی میدانید پرایس اکشن RTM چیست، و باید شما به درستی از این روش استفاده کنید و اگر کوچک ترین خطایی در پیاده سازی آن رخ دهد منجر به ضرر شما خواهد شد. اگر این روش به درستی اجرا شود ضرر های شما بسیار کم و سود آن زیاد خواهد شد.چالش بزرگ اینجاست که هر فردی این روش را نمی تواند تدریس کند. اگر آموزشی با کیفیت پایین دیدید مطمئن باشید که ضرر در راه خواهد بود و سرمایه تان در معرض خطر است. ما در کلاس های خصوصی و آموزش پرایس اکشن به زبان ساده به صورت کامل راجع به این روش توضیح داده ایم و این دوره با سنجش عملکرد شما به اتمام می رسد و ما تا جایی آموزش ها را ادامه می دهیم که مطمئن شویم شما به درستی این روش را پیاده سازی می کنید. چه در آموزش فارکس از صفر تا صد و چه در آموزش پرایس اکشن ارز دیجیتال.گروه بورسا شما را در مسیر آموزشی تنها نمی گذارد.

  • درواقع این سبک ادامه مباحث و نظریات پایه  پرایس اکشن است. بهتر است شما در ابتدا پرایس اکشن به روش ال بروکس یا لنس بگز را یاد بگیرید و سپس به سراغ این روش بیایید. هر دو مجموعه در گروه بورسا تدریس می شود
  • پیاده سازی این استراتژی در صورت یادگیری درست اصلا سخت نیست و به راحتی می توانید مسیر خود را در این راه پیدا کنید. در ضمن باید بگویم که خروجی این روش بسیار خوب است و درصد سود بالاتری نسبت به دیگر روش های تحلیلی دارد. به قطع هزینه ای که برای آموزش پرایس اکشن به روش RTM می کنید به جیب شما باز خواهد گشت و بیشتر سرمایه گذاری است تا هزینه کردن.

آشنایی با پرایس اکشن RTM

سخن پایانی

حال که به خوبی میدانید پرایس اکشن RTM چیست وقت ان رسیده است که بگوییم یادگیری پرایس اکشن شاید سخت به نظر برسد اما ما آموزش پرایس اکشن به زبان ساده داریم تا افراد بتوانند مسیر درستی را برای یادگیری این روش داشته باشند. برخی از افراد روش های ابتدایی پرایس اکشن را بلد هستند و می خواهند از روش های پیشرفته مثل پرایس اکشن RTM در بازار فارکس و ارز دیجیتال بهره ببرند. شما می توانید از آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد گروه بورسا استفاده کنید. در این مسیر تنها نیستید و ما پشتیبان شما خواهیم بود و با ارتباط مستقیمی که با اساتید دوره دارید می توانید به راحتی رفع اشکال کرده و در این روش خبره شوید.

6598 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link