1

پرایس اکشن بهتر است یا ایچیموکو؟

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی در 1401/4/28 منتشر شده است

پرایس اکشن یا ایچیموکو:

شاید موضوع این مقاله سوال شما هم باشد که آیا پرایس اکشن بهتر است یا ایچیموکو . کدام ابزار ما را به سود بیشتری در بازارهای مالی می رساند. طبیعتا قبل از اینکه شما به سراغ اموزش پرایس اکشن بروید دوست دارید بدانید که چه روشی به شما در زمینه تحلیل گری در بازارهای مالی کمک می کند. البته ما در آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش ترید ارزدیجیتال از صفر تا صد هم به شما آموزش ایچیموکو داده ایم و  با دیدن این دوره ها می توانید تشخیص دهید که آیا به آموزش پرایس اکشن نیاز دارید یا خیر.

سوال اولی که برای معامله گران بازار های مالی مطرح می شود این است که بهترین اندیکاتور یا به عبارتی کامل ترین اندیکاتوری که می تواند به ما در سودآوری کمک کند چیست. البته که هر اندیکاتور در تحلیل قسمتی از بازار به شما کمک می کند اما بهترین اندیکاتورهای بازار عبارتند از ایچیموکو، RSI و MACD که در این مقاله می خواهیم به اندیکاتور ایچیموکو بپردازیم و به شما یاد بدهیم که استفاده از اندیکاتور  پرایس اکشن بهتر است یا ایچیموکو و آیا می شود این دو اندیکاتور را ترکیب کرد؟

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن کامل ترین روش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی است و به همین خاطر ما علاوه بر تدریس اختصاصی این روش در آموزش صفر تا صد پرایس اکشن، در آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد هم قرارش داده ایم. این روش تحلیلی مانند ورزش دو است که مادر ورزش ها تلقی می شود. شما در پرایس اکشن به سراغ فهمیدن دلیل هر نوسان می روید و برای تمام لحظاتی که در بازارهای مالی معامله می خواهید بازوبسته کنید سناریو دارید. اگر کیفیت آموزش پرایس اکشن که مشاهده می کنید خوب باشد به شما قول می دهم که از بیشترین تحلیل گران بازار جلوتر هستید. اجازه دهید برای شما مثالی بزنم.

پرایس اکشن بهتر است یا ایچیموکو؟

در زمانهایی که شما امتحان می دهید ممکن است قبل از امتحان مطالب زیادی را بدون فهمیدن حفظ کنید و بتوانید به سوالات مشابهی که هم در تمرین ها و هم در امتحان ها آمده به راحتی پاسخ دهید. اما وقتی استاد شما، کمی سوال را می پیچاند شما هم دچار سردرگمی می شود. در بین شما افرادی هستند که مفهوم مطالب را درک کرده اند. هرچقدر هم سوال برای این افراد پیچیده شود به راحتی پاسخش را پیدا می کنند. در پرایس اکشن هم شما به عمق حرکت های بازار و دلیل نوسانات می رسید و با نوسانات عجیب بازار سردرگم نخواهید شد.

پرایس اکشن یا ایچیموکو

 

اندیکاتور ایچیموکو

یکی از کاملترین اندیکاتورهای بازار است و ما آموزش های زیادی در مورد این اندیکاتور در آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد قرار داده ایم. در ظاهر شما وقتی این اندیکاتور را مشاهده می کنید ممکن است بترسید که قرار است من با این همه خط چکار کنم اما وقتی مفهوم این روش را به درستی درک کنید دیگر مشکلی در تحلیل کردن نخواهد داشت.

اندیکاتور ایچیموکو

اندیکاتور ایچیموکو از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

کیجون سن ( خط آبی): به این خط، خط استاندارد هم گفته می شود. اعدادی که به واسطه این خط مشاهده می کنید از میانگین بین بالاترین و پایین ترین قیمت در 26 کندل آخر به دست آمده اند.

تنکان سن (خط قرمز): به این خط، خط بازگشتی هم گفته می شود. اعدادی که به واسطه این خط مشاهده می کنید از میانگین بین بالاترین و پایین ترین قیمت در 9 کندل آخر به دست آمده اند.

چیکو اسپن (خط سبز): این خط به خط تاخیری معروف است. اعدادی که روی به واسط این خط می بینید قیمت کنونی بازار است که در 26 کندل قبل به نمایش در می آید.

ابرکومو

سنکوی اسپن  A  : این خط از طریق میانگین گرفتن تنکان سن و کیجون سن به وجود آمده است.

سنکو اسپن B : این خط از طریق میانگین گرفتن بین بیشترین و کمترین قیمت در 52 کندل آخر به دست آمده است.

شما از خطوط کیجون سن و تنکان سن می توانید به عنوان سطوح حمایت و مقاومت استفاده کنید.

 ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو

جدا از این بحث که پرایس اکشن بهتر است یا ایچیموکو ، سوالی که برای بسیاری از معامله گران پیش می آید این است که آیا می شود از ایچیموکو به تنهایی برای تحلیل بازارهای مالی مختلف استفاده کرد. البته که این کار را می توانید با این اندیکاتور که به نوعی کامل ترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال است انجام دهید اما بهتر است از این اندیکاتور در کنار روش های کاملی مثل پرایس اکشن، الیوت یا هارمونیک قرار بگیرد. وقتی به آرامی ابزار پرایس اکشن را وارد تحلیل های خود با ایچیموکو کنید متوجه سودآوری بیشتر استراتژی تان می شوید.

منظور از ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو چیست؟

قبل از ورود به این قسمت از مقاله می خواهم به شما بگویم که شما به تنهایی می توانید با پرایس اکشن به سود بالا برسید و پرایس اکشن روش کاملتری نسبت به اندیکاتور ایچیموکو است اما در نظر داشته باشید که اگر اصرار دارید که از ایچیموکو استفاده کنید بهتر است از پرایس اکشن هم در کنار آن بهره بگیرید.

برای ترکیب کردن ابتدا باید ببینید که جزو کدام دسته اید. دسته اول کسانی هستند که از اندیکاتور ایچیموکو استفاده می کنند و حالا می خواهند پرایس اکشن را به آن اضافه کنند. برای پیاده سازی پرایس اکشن نیاز به آموزش بی نقص دارید.شما می توانید برای یادگیری کامل پرایس اکشن از  آموزش صفر تا صد پرایس اکشن استفاده کنید. در صورت اینکه تازه کار هستید و نمیدانید کدام روش بهتر است می توانید ابتدا بازار هدف خود را انتخاب کرده و سپس از آموزش فارکس از صفر تا صد یا آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد بورسا استفاده کنید و سپس روش مورد نظر خود را انتخاب کنید. قدم بعدی تعیین کالای مورد معامله است. طریقه استفاده از ترکیب این دو ابزار در بازار فارکس و ارز دیجیتال و بورس شبیه به هم نیست و باید متناسب با شرایط بازار معاملات خود را باز و بسته کنید. اگر هم جزو دسته دوم هستید و آموزش پرایس اکشن دیده اید نیازی نیست به سراغ ایچیموکو بروید.

روش‌های رایج ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو

معامله گران در بازارهای مالی امروز از دو شیوه رایج برای استفاده همزمان از ایچیموکو و پرایس اکشن بهره می‌گیرند:

  • استفاده از دو روش در دو نمودار مختلف
  • استفاده از دو روش روی یک نمودار

به تحقیق روش اول بهتر است چرا که در پرایس اکشن شما نیاز دارید روی قیمت ها بدون هیچ حواس پرتی تمرکز کنید. خطوط ایچیموکو آنقدر زیاد است که تحلیل نمودار خام را برای شما سخت می کند.

چه زمانی از ترکیب ایچیموکو و پرایس اکشن استفاده می‌شود؟

شما با ترکیب این دو روش می توانید جهت روند بازار، سطوح مهم آن را تشخیص دهید. اما این انتهای کار نیست. فشار خرید و فروش و عدم تعادل بازار هم با این ترکیب قابل تصویر کردن است. وقتی از ترکیب این دو روش استفاده کنید دیگر شک زیادی برای تصمیم گیری در بازارهای مالی نخواهید داشت. ابتدا تحلیل خودتان را با ایچیموکو شروع کنید و با پرایس اکشن تایید بگیرید.

برای مثال، نیاز دارید تا موقعیت خطوط تنکان سن و کیجون سن را بررسی کرده و ابر کومو را هم تحلیل کنید. به این ترتیب می‌توانید سیگنال‌هایی را برای خرید یا فروش به دست آورید. اما اگر به نظر شما این سیگنال‌ها قدرت کافی را ندارند؛ زمان آن رسیده که از ابزار پرایس اکشن استفاده کرده و به این ترتیب سیگنال‌های قوی را تشخیص دهید.

 سخن پایانی

حال که به خوبی میدانید پرایس اکشن بهتر است یا ایچیموکو باید گفت ترکیب پرایس اکشن و ایچیموکو یک ترکیب بسیار قدرتمند برای معامله گرانی است که می‌خواهند روند بازار را با استفاده از ابزارهای در دسترس و با دقت بالایی پیش‌بینی کنند. این دو ابزار در کنار هم می‌توانند سیگنال‌های بسیار قدرتمندی را برای ورود به بازار و خروج از آن در اختیار شما قرار دهند. برای استفاده از این ابزارها باید روند را با استفاده از ایچیموکو تحلیل کرده و پیش‌بینی‌ها را انجام دهید؛ سپس می‌توانید برای تایید این نقاط و سیگنال‌ها از پرایس اکشن استفاده کنید. ما در آموزش فارکس از صفر تا صد و اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد هر دو سر فصل را به صورت کامل توضیح داده ایم. اگر بازار هدف خود را پیدا کردید و می خواهید فقط پرایس اکشن را بهتر درک کنید از آموزش پرایس اکشن بورسا استفاده کنید تا متوجه تغییرات عظیم خود در سودآوری در بازار بشوید. فرقی ندارد که در مجموعه بورسا آموزش بورس می بینید یا آموزش پرایس اکشن. پشتیبانی گروه بورسا انتهایی ندارد و ما پاسخگوی تمام سوالات شما در مدت زمان نا محدود خواهیم بود.

 

برای دانلود مقاله بالا کلیک کنید

6724 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link