1

مقایسه جامع انواع روش های پرایس اکشن | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/3/25 منتشر شده است

انواع پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال را بشناسید!

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع پرایس اکشن آشنا کنیم. بی شک همه افراد به دنبال یادگیری بهترین اموزش پرایس اکشن هستند و در قدم اول باید بدانند که روش های کاربری این سبک از تحلیل به چه شکل است. پرایس اکشن یکی از کامل ترین روش های تحلیلی است و شما می توانید با این روش و با تمرین بسیار به سود دلخواهتان برسید. 

 فقط در نظر داشته باشید که نیاز دارید تا واقع گرا باشید، پرایس اکشن نمی تواند معجزه کند و شما را به سود حتمی برساند. این شمایید که باید سروکله بزنید و این روش تحلیلی را یاد بگیرید و مدام آن را با توجه به سیستم معاملاتی خودتان اصلاح کنید. البته ما در اموزش پرایس اکشن به صورت کامل این روش تحلیلی را به شما اموزش می دهیم و شما تفاوت تحلیل تکنیکال با پرایس اکشن را  به خوبی متوجه می شوید.

شاید جالب باشد که بدانید که روش های مختلفی از تحلیل پرایس اکشن قابل استفاده است که از مجموعه این روش ها، می توان به پرایس اکشن ال بروکس، وودز، لنس و RTM اشاره کرد. در ادامه  این مقاله، به بررسی و مقایسه جامع انواع روش های مختلف پرایس اکشن خواهیم پرداخت. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. 

انواع پرایس اکشن:

سبک های مختلف پرایس اکشن می‌تواند برای کسب سود در بازارهای مالی استفاده شود. لذا برای آشنایی با انواع روش های پرایس اکشن با ما همراه باشید:

پرایس اکشن ال بروکس

شاید بتوانیم بگوییم که پرایس اکشن ال بروکس از جمله کامل ترین استراتژی های معاملاتی است که از آن برای کسب سود در بازار فارکس، بورس و ارز دیجیتال می توان استفاده کرد. در این قسمت می خواهیم با بررسی خصوصیت های آن برای مقایسه جامع انواع پرایس اکشن، استفاده کنیم.

آشنایی با انواع پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال

آقای ال بروکس جراح چشم است و شاید همین ریزبینی در شغل اولیه اش باعث شده به بازارهای مالی روی بیاورد. او از تمام تایم فریم ها در روش های تحلیلی اش استفاده می کند. اما نمودار 5 دقیقه ای بیشترین نموداری است که ال بروکس در تحلیل پرایس اکشن از آن بهره می گیرد.

مزیتی که پرایس اکشن ال بروکس نسبت به دیگر تحلیل ها دارد این است که، نیاز به ابزارهای زیادی برای تحلیل کردن ندارید. تنها ابزار مورد نیاز برای تحلیل، همان نمودارهای شمعی یا داده های قیمتی است..

 در حال حاضر روش پرایس اکشن ال بروکس، جزو بهترین روش های تحلیل بازارهای مالی است که از سطح مبتدی آغاز می شود و مطالب را برای شما جا می اندازد و سپس به سراغ مباحث پیچیده تر می رود. شما با ال بروکس تفاوت تحلیل تکنیکال با پرایس اکشن خالص را بهتر از هر روشی متوجه می شوید. اصطلاحا به روش تحلیل تکنیکال ال بروکس روش پرایس اکشن کلاسیک گفته می شود.

ال بروکس در روش پرایس اکشن خود سعی می کند مفاهیم پایه را ابتدا جا بیندازد. بدون آنگه سریع روی نمودار آموزش را شروع کند، توضیح می دهد که خودش چه نگاهی نسبت به بازار دارد و چه کارهایی را قادر است انجام دهد. در جایی که شما با او هم مسیر می شوید حالا به سراغ مفاهیمی می رود که روی مفاهیم اولیه چیده شده اند. سناریو های مختلف برای شما به تصویر کشیده شده و مثال های زیادی زده می شود که می توانید در این مبحث به آمادگی برسید. در اموزش فارکس از صفر تا صد و اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد آموزش های ال بروکس وجود دارد که تقریبا می شود گفت بهترین اموزش پرایس اکشن برای افرادی است که تازه این روش را انتخاب کرده اند.

یاد گیری پکیج صفر تا صد ال بروکس به عنوان یکی از انواع  پرایس اکشن

دقت کار ال بروکس بیش از دیگر مدرسان است. او مانند یک جراح نمودار را می شکافد و به شما توضیح می دهد که در دل هر حرکت چه اتفاقی افتاده و راه درمان و معامله کردن چیست. به مرور سرعت شما برای تحلیل و معامله کردن بالا می رود و به بازده دلخواه خود در معامله کردن می رسید. ال بروکس می خواهد شما یک ذهنیت درستی داشته باشید و روی ذهن شما کار می کند. در اموزش صفر تا صد پرایس اکشن بورسا به صورت کامل روش اقای ال بروکس را اموزش داده ایم. شما در روش پرایس اکشن ال بروکس می توانید مدیریت سرمایه را هم با فرمول های دقیق یاد بگیرید و به درستی پیاده سازی کنید. اموزش های گروه بورسا پشتیبانی ویژه ای دارد و شما همیشه با اساتید دوره در ارتباط بوده و می توانید سوال های خود را بپرسید.

پرایس اکشن لنس بگز

در این روزها روش های جدید پرایس اکشن وارد بازار ایران شده اما در گذشته افراد برای دیدن اموزش پرایس اکشن به سراغ ال بروکس یا لنس بگز می رفتند. روش پرایس اکشن لنس بگز برای شناسایی رفتار بازارهای مالی و روندهای قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. شما در این روش باید مدام بازار را زیر نظر داشته باشید و تحلیل کنید. رد پای تحلیل فاندامنتال هم در روش لنس بگز وجود دارد. پرایس اکشن لنس بگز از نظر جامع بودن رقیب اصلی پرایس اکشن ال بروکس محسوب می شود. شما از قوی شدن و ضعیف شدن روند ها برای معامله کردن در بازارهای مالی استفاده می کنید.

 

پرایس اکشن لنس بگز یکی از روش های مختلف پرایس اکشن

 

پرایس اکشن RTM 

پرایس اکشن شاخه های متفاوتی دارد ولی پرایس اکشن RTM ساخته شده برای بازار ارز دیجیتال. شاید دو روش قبلی بیشترین بازدهی را روی بازار فارکس داشته باشند ولی RTM درصد موفقیت بیشتری را در مقایسه با دو روش قبلی در بازار ارز دیجیتال دارد. پرایس اکشن به روش RTM دست معامله گر را برای معامله گری باز می گذارد و ما قصد داریم تا در این قسمت از پرایس اکشن  RTM ، به عنوان یک روش کاربردی در مقایسه انواع روش های پرایس اکشن استفاده کنیم. سرمایه گذاران بزرگ ارز دیجیتال از روش پرایس اکشن به عنوان یک روش برتر برای انجام معاملات خود استفاده می کنند. ما در بازار ارز دیجیتال دلیل نوسانات را ردیابی می کنیم و هیچ روشی مثل روش پرایس اکشن نمی تواند ابزار مناسب را در اختیار ما قرار دهد. گروه بورسا برای این روش آموزش خصوصی دارد و شما می توانید با استاد مجموعه کلاس یک نفره داشته باشید و این روش را یاد گرفته و از پشتیبانی 1 ساله آن هم بهره ببرید.

پرایس اکشن RTM یکی از انواع پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال

 جهت استفاده از روش تحلیل روش پرایس اکشن  RTM مثل روش ال بروکس، نیازی به استفاده از هیچ اندیکاتوری نیست و می توان به راحتی با استفاده از قیمت و بررسی روند گذشته جفت ارزها، توکن ها و دیگر کالا ها تحلیل کرد. برای آشنایی بیشتر با روش پرایس اکشن RTM ، بهتر است در ابتدا با پرایس اکشن نوین آشنا شوید.

ماهیت حرکت های بازار فارکس و ارز دیجیتال در حال تغییر است و باید برای این نوع از نوسانات جدید روش های جدید را مورد استفاده قرار داد. پرایس اکشن نوین به نوعی از پرایس اکشن گفته می شود که در تلاش است از طریق تحلیل الگوهای قیمتی، روند حاکم بر بازار که در برخی از مواقع به صورت تصادفی است را تحلیل کند.  

بسیاری از افرادی که در بازارهای مالی ازین روش استفاده می کنند این عقیده را دارند که آن دسته از معامله گرانی که از طریق این روش بازار را تحلیل می کنند، دید بهتری برای تصمیم گیری داشته و نقاط چرخشی بازار را بهتر پیدا می کنند.

شما می توانید از روش پرایس اکشن نوین برای انواع سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت با اهداف مختلف مورد استفاده کنید. در این سبک از پرایس اکشن ، هیچ اندیکاتوری به کار نمی آیند و تنها از قیمت برای تحلیل در بازار استفاده می شود.تنها واقعیتی که وجود دارد بررسی روند تغییرات براساس میزان عرضه و تقاضا، متغیر است و تنها عاملی که می تواند برهم زننده معادله عرضه و تقاضا باشد، همان قیمت است. 

حالا این سوال پیش می آیندپرایس اکشن RTM چه مزیتی نسبت به دیگر روش های تحلیل تکنیکال دارد؟

این روش ورود و خروج پول هوشمند را بهتر به شما نشان می دهد.

شما در دوره آموزش صفر تا صد پرایس اکشن می توانید هر کدام از این روش هایی که می خواهید را یاد بگیرید.

به صورت کلی می توان گفت که اندیکاتورها تابعی از قیمت ها هستند. بنابراین وقتی می توانیم نوسانات قیمت ها را مورد بررسی قرار دهیم چرا باید به اندیکاتور ها که با تاخیر جریان حرکت بازار را نشان می دهند، رجوع کنیم وقتی قیمت ها جلوی چشمان است. در پرایس اکشن RTM با گره های معاملاتی و ناحیه های رنج سروکار داریم. این ناحیه های رنج به صورت دو الگوی کلی نمایش داده می شود. 

  1. الگوی ادامه دهنده (TM)
  2. الگوی برگشتی یا بازگشتی(QM)

می توان گفت که این دو نوع الگوی قیمتی، به عنوان گره های معاملاتی محسوب می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که TM در تایم پایین تر شامل دو QM است و هر QM در یک تایم پایین از TM تشکیل شده است.  در آموزش صفر تا صد پرایس اکشن به صورت کامل این مفاهیم را توضیح می دهیم.

پرایس اکشن ICT

پرایس اکشن ICT یک روش تحلیلی است که بر رفتار بازارگردان‌های بزرگ در بازارهای مالی تمرکز دارد. این روش بر این فرض استوار است که بازارگردان‌ها با توجه به اطلاعات و منابعی که در اختیار دارند، می‌توانند روند بازار را پیش‌بینی کنند. برای آشنایی با روش پرایس اکشن ICT باید گفت در این روش معامله‌گران با شناسایی رفتار بازارگردان‌ها، می‌توانند روند بازار را تشخیص دهند و موقعیت‌های معاملاتی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

پرایس اکشن وودز در مقابل با دیگر روش های پرایس اکشن

یکی از انواع پرایس اکشن که می توان از آن برای مقایسه جامع روش های دیگر پرایس اکشن، استفاده کرد، پرایس اکشن وودز است. این نوع از پرایس اکشن کمتر شنیده شده و به همین علت است که طرفدار کمتری دارد. در حالت کلی، این روش پرایس اکشن نسبت به روش پرایس اکشن لنس، پیچیده تر بوده اما نسبت به روش پرایس اکشن RTM، ساده تر و کامل تر است. این روش دارای 6 ستاپ معاملاتی است که می توان برای بررسی روند قیمت مورد استفاده قرار داد اما در حالت کلی، روش پرایس اکشن ال بروکس نسبت به دیگر روش های معاملاتی پرایس اکشن، روش کامل تری است و به همین خاطر  طرفداران بیشتری دارد. 

نتیجه

پرایس اکشن یک روش تحلیلی قدرتمند است که می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. با انتخاب یکی از انواع پرایس اکشن و  یادگیری آن روش به صورت حرفه ای و تمرین زیاد، می‌توانید به سودآوری در بازارهای مالی دست پیدا کنید. اگر به دنبال یادگیری پرایس اکشن هستید، آموزش جامع پرایس اکشن گزینه مناسبی برای شما است. در این دوره، شما به صورت کامل با انواع پرایس اکشن آشنا می‌شوید و می‌توانید آنچه را که لازم است به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید.

6468 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link