1

مقیاس گذاری در داخل و خارج از پوزیشن‌ها در بازار فارکس

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی در 1400/7/13 منتشر شده است

پس از اینکه دانستید که   چگونه استاپهای مناسبی را تنظیم نموده و حجم پوزیشن صحیح را محاسبه کنید، در اینجا ، در مورد اینکه چگونه میتوانید در معامله گری خود کمی خلاق باشید؛ درسی وجود دارد. کسانی که در حجم‌های پوزیشن متعدد معامله میکنند، میتوانند در مورد اینکه چگونه ریسک خود را با "مقیاس‌گذاری" در داخل و خارج از پوزیشن‌های خود مدیریت کنند، کاملا انعطاف پذیر و خلاق باشند.  

مقیاس گذاری چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

مقیاس گذاری در داخل پوزیشن، به معنی وزن کردن خود قبل، در حین و پس از معامله نمیباشد ( با وجود اینکه رصد  کردنِ این مورد  نیز ضرری ندارد!).

مقیاس گذاری، اساساً به معنی افزودن و یا حذف واحدها از پوزیشنهای باز اصلیِ  شما میباشد.  

این تکنیک، میتواند در طرح اصلی معامله‌گری شما مورد استفاده قرار گیرد و در صورتیکه شرایط معامله تغییر کند، یک معامله‌گر با تجربه تر، میتواند در وسط انجام  معامله، آنها را به معامله افزوده و یا از معامله  حذف کنند.   

مقیاس گذاری، میتواند در تنظیم ریسک کلی، قفل کردن سودها، و یا حداکثر نمودن پتانسیلِ سود؛  به شما کمک کند.  البته، وقتی شما به پوزیشن خود اضافه میکنید و یا از آن حذف میکنید، برخی جنبه های احتمالی منفی وجود دارند که باید در مورد آنها  نیز آگاهی داشته باشید.   

در درسهای بعدی ، ما به شما درباره مزایا و معایب مقیاس گذاری در داخل و خارج از معاملات ، مطالبی را خواهیم آموخت.  ما به شما راه صحیح انجام اینکار را خواهیم آموخت ، بنابراین، شما دیوانه  نمی‌شوید؛ زیرا ریسک زیادی نمیکنید و حساب خود را منفجر نمیکنید.

مزایا

بزرگترین مزیت ، داشتن آرامش روانی است.

مقیاس گذاری در داخل و خارج از پوزیشن شما،  نیاز به کاملا بی نقص بودن در ورود و خروج را برطرف میکند.

مقیاس پوزیشن در بازار فارکس

 

اجازه دهید با مساله مواجه شویم- هیچکس نمیتواند به طور مداوم ، کنش قیمت و یا نقطه عطف دقیق  بازار را پیش بینی کند. انتظار کشیدن برای گرفتن بهترین نقطه ورود ممکن، در تمامی زمانها ، خیلی سخت است. در این صورت، شما خود را برای اندوه آماده میکنید.

بهترین کاری که میتوان انجام داد، شناساییِ مقاومت/ حمایت،  بازگشت،  تغییرات لحظه ای، شکست(برک‌اوت) ، و غیره است. شما میتوانید در بخشها و قطعاتی که  در حوالی این نواحی قرار دارند،  به پوزیشن خود وارد شوید و / یا  برای   قفل کردن سودها  در سطوح مختلف، به معامله خود   خاتمه  دهید.   

اگر شما مجبور نباشید که دقیقا مشخص کنید که در کجا به بازار وارد شده و یا از آن خارج شوید، از نظر روانی تا چه حدی آسوده تر خواهید بود؟ خیلی آسانتر است؟! مضاف بر اینکه ، شما مجبور نیستید که مانند یک تیر انداز از خفا، دقیق باشید و برای گرفتن برخی از پیپها، یک حرکت را از نقطه عطف  آن، بگیرید!

و اینکار، میتواند بار زیادی را از روی شانه های شما بردارد و در هر زمانی شما میتوانید ریسک را کاهش دهید. درست است؟ در مورد قفل کردن سودها چطور؟  مقیاس گذاری در خارج از پوزیشن‌های برنده، که به درستی با استاپ دنبال کننده (حالت حد ضرر متحرک)، اجرایی شده باشد؛ درست در زمانی که قیمت به طور ناگهانی بازگشت میکند، میتواند به شما برای محافظت از سودها؛ کمک کند. 

نهایتا، اگر به میزان بیشتری به پوزیشن‌های باز خود اضافه کرده باشید، و بازار به حرکت خود در جهت شما ادامه دهد، حجم پوزیشن بزرگترِ شما ، مقداری که شما برای هر پیپ بدست می‌آورید را افزایش میدهد.

معایب

بزرگترین عیب مقیاس گذاری در زمانی است که شما مقدار بیشتری را به پوزیشن خود اضافه میکنید. آیا کسی میتواند عیب ان را حدس بزند؟

بله درست است......شما ریسک کلی خود را افزایش میدهید!!!!

به یاد داشته باشید که معامله کنندگان، قبل از هر چیز، "مدیریت کنندگان ریسک" هستند و اگر این کار به درستی انجام نشود، "مقیاس گذاری در داخل پوزیشن( یا متوسط گیری رو به پایین)" میتواند  حساب شما را محو کند!!.

خوشبختانه، ما برای شما توضیح میدهیم که چگونه به صورت ایمن، آنرا به پوزیشن باز خود اضافه کنید.

دومین عیب آن، در زمانی است که شما بخشهایی از پوزیشن باز خود را حذف میکنید، شما حداکثر سود بالقوه خود را کاهش میدهید.  چه کسی میخواهد که این کار را انجام دهد؟ خوب، در بازارهایی که دارای سرعت و پویاییِ مشابه با بازارهای مبادله خارجی هستند،  به نفع شماست که ریسک خود را کاهش دهید و " کمی از سرمایه خود را از بازار خارج کنید"

در بخشهای بعدی، ما چند مثال  اساسی  را  از سایت  BOORSA.com ، در مورد مقیاس گذاری در داخل و یا خارج از معامله ذکر میکنیم.

شما تنها چهار  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل فارکس

2955 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link