1

آشنایی با مفهوم افت سرمایه و حداکثر افت سرمایه در فارکس

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1400/7/8 منتشر شده است

افت سرمایه

پس ما میدانیم که مدیریت ریسک میتواند در دراز مدت برای ما پول ساز باشد، اما اکنون ما میخواهیم رویِ دیگرِ این موارد را به شما نشان دهیم. در صورتی که شما از قوانین مدیریت ریسک استفاده نکنید، چه اتفاقی می افتند؟

به این مثال توجه کنید:

فرض کنید که شما  $100,000 دارید و $50,000 را از دست میدهید. چه درصدی از حساب شما از دست رفته است؟

پاسخ 50% است.

خیلی ساده است.

این چیزی است که معامله کنندگان به آن، افت سرمایه میگویند.

افت سرمایه، در واقع کاهش سرمایه یک فرد پس از انجام یک سری معاملات منجر به خسارت میباشد.  این  مقدار به طور معمول با گرفتن تفاوت بین یک قله نسبی در سرمایه، منهای کل سرمایه به دست می‌آید. معامله کنندگان، معمولا این افت را، بعنوان درصد حساب معامله گری خود میشناسند. 

افت سرمایه

 

  شکست های پشت سرهم

افت سرمایه

 در انجام معامله، ما همیشه به دنبال لبه هستیم (بیشترین حد سود). به همین دلیل است که معامله کنندگان، سیستمها را توسعه میدهند.  یک سیستم معامله گری ای که 70% سود آور است، به نظر میرسد که دارای  یک لبه خیلی خوب است. تنها به این دلیل که سیستم معامله گری شما 70% سودآور است، آیا این، به این معنی است که برای هر 100 معامله ای که شما انجام میدهید، از هر 10 معامله، در  7 معامله سود میبرید؟

لزوما نه! چگونه خواهید دانست که کدام 70 معامله از 100 معامله برنده خواهند شد؟

پاسخ این است که شما نمیتوانید این موضوع را بدانید. ممکن است شما 30 معامله را به صورت پشت سرهم از دست بدهید (دچار خسارت شوید) و 70 معامله دیگر را برنده شوید(سود ببرید). این، هنوز هم به شما یک سیستم با 70% سودآوری را میدهد، اما شما باید از خود بپرسید، " آیا اگر در  30 معامله ، به صورت پشت سر هم دچار خسارت شوید، بازهم در بازی باقی میمانید یا خیر؟" .

به همین دلیل است که مدیریت ریسک خیلی مهم است. مهم نیست که از چه سیستمی استفاده میکنید، شما ممکن است  در نهایت یک شکست پشت سرهم  را تجربه کنید.افت سرمایه قسمتی از معامله در بازار فارکس است و نباید شما خودتان را ببازید. تمام معامله گران بازار فارکس روزی دچار افت سرمایه شده اند  حتی بازیکنان حرفه ای پوکر که زندگی خود را از طریق پوکر میگذرانند، ممکن است شکستهای پشت سرهم وحشتناکی را تجربه کنند، اما بازهم برای سودآور بودن ، در بازی باقی میمانند.

علت، این است که بازیکنان پوکر مدیریت ریسک را تمرین میکنند، زیرا آنها میدانند که در هر مسابقه ای که  در آن شرکت میکنند، برنده نخواهند بود. بجای آن، آنها تنها درصد کمی از سرمایه بانکی خود را به خطر میاندازند، بگونه ای که بتوانند از شکستهای پیاپی، جان سالم به در ببرند. پس آن ها هم افت سرمایه را در معاملات خود لحاظ کرده اند

این، همان چیزی است که شما باید بعنوان یک معامله کننده‌ی فارکس انجام دهید. کلید یک معامله کننده‌ی موفق فارکس بودن، این است که با طرح معامله گری‌ای به پیش بروید که شما را قادر میسازد که این دوره‌های شکست،  را تحمل کنید. و بخشی از طرح معامله گری شما، داشتنِ مدیریت ریسک، در جای خود است.

تنها با بخشی از "حساب بانکی مربوط به انجام معامله‌‌ی خود" ریسک کنید، بدین ترتیب شما میتوانید در دوره مواجه شدن با شکستهای پیاپی، جان سالم بدر برید. به یاد داشته باشید که اگر  شما از قوانین مدیریت پول  محکمی پیروی کنید، شما به کازینو تبدیل میشوید و در طولانی مدت، " شما همواره برنده خواهید بود".

در بخش بعدی، ما به شما نشان میدهیم که وقتی شما از مدیریت ریسک مناسب استفاده نمیکنید و زمانیکه از مدیریت ریسک مناسب استفاده میکنید، چه رخ میدهد.

 

شما تنها سه  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل فارکس

2892 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link