1

احتیاط در معاملات با مارجین در بازار پر ریسک فارکس

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1400/6/25 منتشر شده است

قبل از این که بگوییم مارجین چیست میخواهیم به این نکته اشاره کنیم که معامله کردن ارزها با مارجین به شما این امکان را می‌دهد که قدرت خرید خود را افزایش دهید. این بدان معنی است که اگر 5,000 دلار پول نقد در حساب مارجینی (معادل با همان سرمایه معاملاتی) داشته باشید که امکان لوریج 100:1 را به شما می‌دهد، می‌توانید ارزها را تا ارزش 500,000 دلار معامله کنید زیرا باید صرفا یک درصد از قیمت خرید را به عنوان وثیقه بپردازید. راه دیگری برای گفتن این موضوع این است که شما 500,000 دلار قدرت خرید دارید.

با قدرت خرید بیشتر، شما می‌توانید کل بازده سرمایه‌گذاری خود را با پول سرمایه‌گذاری شده کمتر افزایش دهید. اما مراقب باشید! معامله کردن با مارجین سودهای شما و همچنین زیان‌های شما را بزرگ می‌کند. قابل ذکر است همه این توضیحات به صورت کامل همراه با نکته ها در دوره خصوصی آموزش فارکس به صورت کامل شرح داده شده و شما در این دوره از ثبت نام فارکس گرفته تا تحلیلگر حرفه ای، میتوانید آموزش ها را دنبال کنید.

 

مارجین کال

احتیاط در معاملات با مارجین

همه معامله‌گران از مارجین کال مخوف می‌ترسند. این وضعیت زمانی روی می‌دهد که کارگزارتان به شما هشدار می‌دهد که موجودی خالص شما به کمتر از حداقل سطح مورد نیاز کاهش یافته است زیرا یک پوزیشن باز بر خلاف جهت مطلوب شما حرکت کرده است.

در حالی که معامله کردن با مارجین می‌تواند یک استراتژی سرمایه‌گذاری سودآور باشد، مهم است که وقت گذاشته و ریسک‌های این کار را نیز درک نمایید.

مطمئن شوید که نحوه کارکرد حساب مارجین خود را به طور کامل دریافته‌اید و حتما توافقنامه مارجین مابین خود و بروکرتان را مطالعه کنید. اگر چیزی در توافقنامه نامفهوم به نظر می‌آید، حتما در مورد آن پرس و جو نمایید.

در صورتی که مارجین موجود در حساب شما به کمتر از آستانه‌ای از پیش تعیین شده سقوط نماید، پوزیشن‌های شما می‌توانند تا قسمتی یا به صورت کامل تسویه شوند. ممکن است قبل از تسویه شدن پوزیشن‌های شما، به وضعیت مارجین کال نرسیده باشید.

در شرایطی که پول موجود در حساب شما به کمتر از مارجین مورد نیاز (مارجین قابل استفاده) کاهش یابد،  کارگزار شما برخی یا تمام پوزیشن‌های باز را خواهد بست. این امر می‌تواند در شرایط تلاطم بالا و حرکت سریع بازار، از منفی شدن تراز حساب شما جلوگیری نماید.

با نظارت بر تراز حساب خود به صورت بسیار منظم و با استفاده از دستورهای حد ضرر بر روی تمام پوزیشن‌های باز به منظور محدود نمودن ریسک، می‌توان از مارجین کال‌ها به شکلی مؤثر جلوگیری کرد. برای این کار پیشنهاد می شود آموزش ساده نسبت ریسک به ریوارد را مطالعه نمایید.

مبحث مارجین و کال مارجین موضوعی حساس است و برخی استدلال می‌کنند که مارجین خیلی زیاد، می‌تواند خطرناک باشد. همه چیز منوط است به شخص و میزان دانش و تعالیمی که دارد.

اگر می‌خواهید بر روی یک حساب مارجین معامله کنید، ضروری است که از سیاست‌های کارگزار خود در مورد حساب‌های مارجین آگاه باشید و ریسک‌های مربوطه را درک کرده و با آنها راحت باشید.

همچنین باید بدانید که اغلب کارگزاران در طول تعطیلات پایان هفته به مارجین بالایی نیاز دارند. این امر ممکن است در طول هفته به صورت 1% مارجین شکل بگیرد اما اگر بخواهید پوزیشن خود را در طی تعطیلات پایان هفته حفظ کنید ممکن است به 2% یا بیشتر افزایش یابد.

شما تنها چند قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس چگونه است و در انتخاب بروکر کدام یک بهتر است

2.تهیه بهترین دوره آموزش جامع فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. آشنایی کامل با بهترین نوع تحلیل فارکس، بورس و ارز دیجیتال

2681 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link