1

بهترین استراتژی در زمانی که بازار رِنج می زند چیست؟

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/5/11 منتشر شده است

بازار بازار رِنج ؛ بازاری است که جهش‌های قیمتی در بین سقفها و کفهای قیمتی خاصی قرار داشته باشند. قیمت بالا (سقف قیمت) بعنوان یک سطح مقاومت عمده  عمل میکند بگونه ای که بنظر نمیرسد که قیمت شکسته شود.

بر عکس، قیمت پایین (کف قیمت) بعنوان سطح حمایتِ عمده عمل میکند بگونه ای که بنظر نمیرسد که قیمت شکسته شود. حرکت بازار میتواند به صورت افقی و sideway  (یک طرفه؛ بازاری که نرخها در محدوده‌ای باریک  در حال  نوسان می‌کنند ) تقسیم بندی شود.

 

آموزش معامله در بازار رِنج

ADX   در بازار نوسانی

یک راه برای تشخیص  اینکه ایا بازار دارای نوسان است یا خیر ، استفاده از همان  ADX   است که ما قبلا توضیح داده‌ایم. به یک بازار  در زمانی که ADX ، زیر 25 باشد،  نوسانی گفته میشود. به یاد داشته باشید ، با کاهش مقدار ADX ، روند ضعیفتری وجود دارد.

 

آموزش استفاده از ADX در بازار رِنج

 نوارهای بولینگر در بازار نوسانی

 ضرورتا، نوارهای بولینگر در زمانی که فراریت کمتری در بازار وجود داشته باشد، منقبض میشوند  و در زمانی که فراریت بیشتری وجود داشته باشد، منبسط میشوند. به این دلیل، نوارهای بولینگر ، یک ابزار خوبی را برای استراتژیهای شکست ارائه میکنند .

وقتی نوارها باریک و منقبض هستند، فراریت کم است و باید تحرک کمی از قیمت در یک جهت وجود داشته باشد. بهر حال، وقتی نوارها منبسط هستند، فراریت در حال افزایش است و وجود تحرک بیشتر در قیمت در یک جهت ، محتمل است.

 

آموزش استفاده از بولینگرباند در بازار رِنج

 بطورکلی، محیطهای معامله گری نوسانی،  نسبت به نوارهای عریض،  محتوی تعداد کمی از نوارهای باریک  خواهند بود و به صورت افقی تشکیل میشوند. در این مورد، در هنگامی که قیمت در حال حرکت در میان  یک محدوده  تنگ و باریک است, ما میتوانیم ببینیم که نوارهای بولینگر منقبض  میشوند.

ایده اصلی برای استراتژی بازار رِنج این است که جفت ارز؛ دارای سقف و کف قیمتی است؛  که معامله به صورت نرمال، در بین این سقف و کف ِقیمتها انجام  میشود.   

با انجام خرید در نزدیک قیمت کف، معامله گر فارکس امیدوار است که در حوالی قیمت بالا (سقف قیمت) سود ببرد. با انجام فروش در نزدیک قیمت بالا ، معامله گر امیدوار است  که در حوالی قیمت پایین سود ببرد.

یکی از ابزارهای محبوب و عمومی که  در بازار رِنج مورد  استفاده قرار میگیرند، کانالها هستند  که همانند انهایی هستند که در بالا نشان داده شده‌اند؛  نوارهای بولینگر نیز یکی دیگر از  ابزار محبوب و عمومی هستند.

استفاده از اسیلاتورها (نوسانگرها) ؛ همانند Stochastic (تصادفی) و یا RSI ،  به افزایش شانس شما برای یافتن نقاط عطف  در محدوده ها (دامنه ها) کمک میکند همانگونه که آنها می توانند شرایط اشباع فروش و شرایط اشباع خریدِ  بالقوه  را نیز شناسایی کنند. در اینجا مثالی با استفاده از GBP/USD. ارائه شده است.

 

آموزش استفاده از RSI در بازار رِنج

راس پاداش: بهترین جفت ارزها  برای استراتژیهای  بازار رِنج برای انجام  معامله ؛ ارزهای غیراصلی یا‌Cross‌ها میباشند.  منظور ما  از  جفت ارزهای غیراصلی ، جفت ارزهایی هستند که بعنوان یکی از  ارز ها   در جفت ارز  ، شامل USD نمیباشد.   

یکی از شناخته شده‌ترین جفت ارز ها برای محدوده های انجام معامله، EUR/CHF است. نرخ رشد مشابهِ به اشتراک گذاشته شده توسط اتحادیه اروپا و سوئیس، بخوبی نرخ مبادلات   EUR/CHF را ثابت نگه میدارد.

جمع بندی

خواه شما در حال معامله در محیط دارای روند و یا در حال معامله در محیط نوسانی باشید، باید بدانید که میتوانید به هر صورت ممکن، سود ببرید  .

دریابید که چگونه میتوانید سقف و کف قیمتها را هم در محیطهای بازار دارای روند، و  هم در محیطهای  نوسانی تحت تصرف خود در اورید.

با دانستن اینکه محیط بازار رِنج و محیط  نوسانی  چه هستند و چگونه به نظر میرسند، شما قادر خواهید بود که برای هر یک از انها ، یک استراتژی خاص را بکار ببرید.

 همانطور که  پیر مرد دانا در پارک مرکزی می گوید: " فقط یک احمق کلوچه خود را در سالسای تند میزند!"

 

شما تنها سه  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

2037 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link