1

انتظارات بازار از اخبار و تاثیر آنها بر ارزها در بازار فارکس

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/5/4 منتشر شده است

وقتی که نوبت به پیش‌بینی نحوه واکنش بازار به گزارش‌های داده‌های اقتصادی یا رویدادهای بازار یا حتی علت نوع واکنش بازار می‌رسد، نمی‌توان یک فرمول کلی برای موفقیت ارایه نمود.

می‌توانید روی این حقیقت حساب کنید که معمولا یک واکنش اولیه وجود دارد که عموما کم‌دوام اما مملو از جنبش است.

پس از آن واکنش دوم فرا می‌رسد در جایی که معامله گران فارکس زمانی را برای تأمل کردن در مفاهیم خبرها یا گزارش‌ها در بازار فعلی داشته‌اند.

در این نقطه است که بازار تصمیم می‌گیرد که آیا انتشار خبر همراستا با یا برخلاف انتظار موجود است و آیا بر طبق آن واکنش نشان داده است.

آیا نتیجه گزارش مورد انتظار بوده است یا خیر؟ و پاسخ اولیه بازار چه چیزی را در مورد شرایط کلی به ما می‌گوید؟

پاسخ به سوالات بالا به ما امکان می‌دهد که شروع به تفسیر حرکت قیمت متعاقب آن نماییم.

 

انتظارات اجماع بازار

تحلیل فاندامنتال فارکس

یک انتظار اجماع یا فقط اجماع، توافق نسبی بر روی پیش‌بینی‌های اقتصادی یا اخبار آینده می‌باشد.  پیش‌بینی‌های اقتصادی بوسیله اقتصاددانان برجسته مختلفی از بانک‌ها، موسسات مالی و سایر شخصیت‌های مرتبط با اوراق بهادار ساخته می‌شوند.

شخصیت خبری مورد علاقه شما بوسیله اقتصاددان داخلی خود و مجموعه‌ای از بازیگران خوب مالی در بازار شکل می‌گیرد.

تمام پیش‌بینی‌ها با یکدیگر تلفیق شده و میانگین آنها استخراج می‌شود و این میانگین‌هاست که روی نمودارها و تقویم‌هایی که سطح انتظارات برای آن گزارش یا رویداد را تعیین می‌کنند، پدیدار می‌شود.

اجماع به عنوان نقطه صفر در نظر گرفته می‌شود و داده‌های ورودی یا واقعی با این عدد پایه مقایسه می‌شود. داده‌های ورودی به طور معمول به صورت زیر شناسایی می‌شوند:

  • "همانطور که انتظار می‌رفت": داده گزارش شده نزدیک به یا مطابق با پیش‌بینی اجماع بوده است.
  • "بهتر از حد انتظار": داده گزارش شده بهتر از پیش‌بینی اجماع بوده است.
  • "بدتر از حد انتظار": داده گزارش شده بدتر از پیش‌بینی اجماع بوده است.

اینکه داده ورودی با اجماع منطبق باشد یا نباشد، یک ارزیابی مهم برای تشخیص رفتار قیمت می‌باشد. به همین میزان تشخیص اینکه داده واقعی چقدر بهتر یا بدتر از پیش‌بینی اجماع است، اهمیت دارد. درجات بالاتر عدم دقت، شانس و میزان تغییر احتمالی قیمت هنگامی که گزارش منتشر می‌شود را افزایش می‌دهد.

با اینحال به خاطر داشته باشید که معامله‌گران فارکس باهوش هستند و می‌توانند جلوتر از بقیه باشند (البته خوب‌هایشان).

بسیاری از معامله‌گران فارکس انتظارات بازار را حتی پیش از اینکه برای انتشار زمانبندی شده باشند، در معاملات خود و در بازار "به حساب آورده‌اند"، چه برسد به اینکه منتشر شده باشند.

منظور از "به حساب آوردن" این است که معامله‌گران دارای دیدگاهی در مورد نتیجه یک رویداد هستند و بر اساس آن پیش از اینکه خبر منتشر شود معامله می‌کنند.

هر چه احتمال اینکه گزارشی باعث تغییر قیمت شود بیشتر باشد، معامله‌گران زودتر انتظارات اجماع را به حساب خواهند آورد. چگونه می‌توانید بگویید که این مورد در بازار فعلی نیز صدق می‌کند؟

خوب، این کار سختی است.

همیشه نمی‌توانید این را بگویید، بنابراین باید مسئولیت آگاهی یافتن از آنچه تفسیر بازار می‌گوید و آنچه رفتار قیمت انجام می‌دهد پیش از اینکه گزارشی منتشر شود را به عهده بگیرید. این امر به شما ایده‌ای در مورد میزان به حساب آورده شدن بازار می‌دهد.

پیش از اینکه گزارشی منتشر شود، اتفاقات بسیاری می‌تواند رخ دهد بنابراین چشم‌ها و گوش‌های خود را باز کنید. درست قبل از انتشار، تمایلات بازار می‌تواند بهبود یابد یا بدتر شود پس آگاه باشید که قیمت می‌تواند با روند یا بر خلاف آن واکنش نشان دهد.

همیشه این احتمال وجود دارد که یک گزارش داده اقتصادی به طور کامل بر خلاف انتظارات بازار باشد بنابراین بر انتظارات دیگران اتکا نکنید. وقتی این اتفاق بیافتد، مطمئنا شاهدحرکت قیمت خواهید بود.

با پیش‌بینی نمودن وقوع آن (و سایر نتایج ممکن)، برای چنین رویدادی آمادگی داشته باشید.

از "چه می‌شود اگر..." استفاده کنید.

از خودتان بپرسید "چه می‌شود اگر رویداد A اتفاق بیافتد؟ چه می‌شود اگر رویداد B اتفاق بیافتد؟ معامله‌گران چگونه واکنش نشان خواهند داد یا چگونه معاملات خود را تغییر خواهند داد؟"

حتی می‌توانید بیشتر وارد جزئیات شوید.

چه می‌شود اگر گزارش به میزان نیم درصد پایین‌تر از مقدار مورد انتظار باشد؟ قیمت چند پیپ پایین خواهد رفت؟ چه اتفاقی باید همراه با این گزارش بیافتد که منجر به کاهش 40 پیپی قیمت شود؟

سناریوهای مختلف را در نظر بگیرید و برای واکنش نشان دادن به عکس‌العمل بازار آماده باشید. داشتن رویکردی پیشگیرانه به این شکل، موجب برتری شما بر دیگران خواهد شد.

 

در صورتیکه داده‌ها تجدید نظر شد، چه باید بکنیم؟

در عنوان بالا سوالات بسیار زیادی وجود دارد.

اما درست است، داده‌های اقتصادی می‌توانند تجدید نظر شوند و خواهند شد.

گزارش‌های اقتصادی به این شکل حرکت می‌کنند!

اجازه دهید گزارش ماهیانه آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی (Non-Farm Payrolls یا با اختصار NFP) را به عنوان یک مثال در نظر بگیریم. همانطور که ذکر شد، این گزارش به صورت ماهیانه منتشر می‌شود و معمولا به همراه آن آمار تجدید نظر شده ماه قبل نیز ارایه می‌گردد.

فرض خواهیم کرد که اقتصاد آمریکا در شرایط رکود قرار دارد و آمار NFP برای ماه ژانویه به میزان 50.000 عدد کاهش می‌یابد که تعداد مشاغل از دست رفته است. اکنون ماه فوریه است و انتظار می‌رود NFP به میزان 35.000 عدد دیگر کاهش یابد.

اما گزارش NFP منتشره عملا تنها به میزان 12.000 عدد کاهش می‌یابد که کاملا غیرمنتظره است. همچنین داده‌های تجدید نظر شده ماه ژانویه که در گزارش ماه فوریه ارایه می‌شوند، صرفا 20.000 عدد کاهش را نشان می‌دهد.

تحلیل فاندامنتال

شما به عنوان یک معامله‌گر باید از شرایط اینچنینی که داده‌ها اصلاح می‌شوند آگاهی داشته باشید.

با ندانستن اینکه داده‌های ژانویه تجدید نظر شده‌اند، ممکن است واکنشی منفی به 12.000 شغل اضافی از دست رفته در ماه فوریه داشته باشید. دو ماه است که همچنان آمار اشتغال در حال کاهش است و این اتفاق خوبی نیست.

با این حال، با در نظر گرفتن ارقام تجدید نظر شده به سمت بالا در گزارش NFP برای ماه ژانویه و گزارش بهتر از حد انتظار برای ماه فوریه، ممکن است بازار شروع یک نقطه عطف را ببیند.

اکنون با نگاه کردن به داده‌های ورودی و داده‌های تجدید نظر شده ماه گذشته، وضعیت اشتغال کاملا متفاوت به نظر می‌آید.

اطمینان حاصل کنید که نه تنها داده‌های تجدید نظر شده موجود هستند بلکه به مقیاس تجدید نظر نیز دقت نمایید. هنگام تجزیه و تحلیل داده‌های منتشر شده فعلی، اصلاحات بزرگتر وزن بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند.

تجدید نظرها حداقل می‌توانند به تصدیق تغییر یا عدم تغییر احتمالی یک روند کمک کنند، بنابراین آگاه باشید که چه چیزی منتشر شده است.

 

شما تنها سه  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

1911 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link