1

استفاده از سطح بازگشتی فیبوناچی به عنوان سطح حمایت و مقاومت

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/12/27 منتشر شده است

همانطور که در بخش قبلی بیان شد، استفاده از سطوح فیبوناچی میتواند خیلی ذهنی باشد.  به هر حال، راههایی وجود دارند که  با کمک آنها میتوانید شانس را به نفع خود تغییر دهید.

در حالیکه ابزار بازگشتی فیبوناچی خیلی مفید است، نباید به صورت تنها؛ مورد استفاده قرار گیرد.

این، تا حدی شبیه مقایسه ان با فوق ستاره NBA یعنی Kobe Bryant است. Kobe یکی از بزرگترین بازیکنان بسکتبال بوده است، اما حتی او، نمیتوانست بخودی خود برنده باشد. وی نیاز به حمایت داشت.

به همین ترتیب، ابزار بازگشتی فیبوناچی باید در ترکیب با سایر ابزارها مورد استفاده قرار گیرد. در این بخش، اجازه دهید آنچه شما تاکنون یاد گرفته‌اید را در نظر بگیریم و سعی کنیم  از آنها برای داشتن معاملاتی مطلوب استفاده نماییم.

آماده هستید؟ اجازه دهید از این موارد آموخته شده در مسیر یادگیری استفاده کنیم!

 

بازگشت فیبوناچی + سطح حمایت و مقاومت

یکی از بهترین راهها برای استفاده از ابزار بازگشت فیبوناچی ، تشخیص سطوح بالقوه حمایت و مقاومت و بررسی اینکه آیا این سطوح  بخوبی با سطوح بازگشتی فیبوناچی همسو( تنظیم شده) هستند یا خیر؛ میباشد.

اگر سطوح فیبوناچی قبلا در سطوح حمایت و مقاومت بودند، و شما آنها را با سایر نواحی قیمت که تعداد زیادی از  معامله گران دیگر  در حال مشاهده‌ آنها  هستند، ترکیب کنید؛   در ان صورت شانس جهش قیمت از آن نواحی خیلی بالاتر میشود.

اجازه دهید به مثالی از اینکه شما چگونه میتوانید سطوح مقاومت و حمایت را با سطوح فیبوناچی ترکیب کنید، نگاهی بیندازیم. در زیر نمودار روزانه از USD/CHF نشان داده شده است.

سطوح فیبوناچی

همانطور که مشاهده میکنید، جدیدا دارای یک روند صعودی میباشد. به همه این شمع‌ها (کندلهای) سبز نگاه کنید!  شما تصمیم میگیرید به وضعیت خرید USD/CHF وارد شوید.

اما سوال این است، " در چه زمانی وارد شوید؟"  با استفاده  از پایین‌ترین نرخ ثبت شده برای قیمت [در یک بازه زمانی مشخص] در مقدار برابر با  1.0132 در 11 ژانویه برای نوسانات نزولی؛ و بالاترین قیمت ثبت شده [در یک بازه زمانی مشخص] در 1.0899 در 19 فوریه برای نوسانات صعودی ، از ابزار بازگشتی فیبوناچی بهترین استفاده را کردید.

حالا نمودار شما؛  با همه آن سطوح بازگشتی فیبوناچی، مطبوع به نظر میرسد.

استفاده از سطوح فیبوناچی

 حالا که ما برای افزایش احتمال رسیدن به یک ورود قابل اطمینان، یک چارچوب داریم؛ میتوانیم به سوال " شما در چه جایی باید وارد شوید؟ " پاسخ دهیم.

کمی به عقب نگاه کنید؛ خواهید دید که قیمت 1.0510 ، یک سطح مقاومت خوب در گذشته بوده است و تنها برای  تنظیم شدن  با 50.0% سطح بازگشتی فیبوناچی رخ داده است.  اکنون که شکسته شده است، میتواند به حمایت تبدیل شود و یک موقعیت خوب برای خرید باشد.

آموزش سطوح فیبوناچی

اگر شما یک  دستور  را در جایی در حدود  سطح فیبوناچی 50.0%  تنظیم کنید، شما احتمالا یک فرد خوشحال و برنده خواهید بود!

برخی لحظات بسیار سخت وجود خواهد داشت، بخصوص در آزمودن دوم ِسطح حمایت در تاریخ  1 آوریل . قیمت سعی کرد که  به  سطح حمایت نفوذ کند، اما   در نزدیک شدن به  زیرِ آن،  شکست خورد. نهایتا، جفت ارز بعد از نوسان صعودی شکسته شد و روند رو به بالای خود را از سر گرفت.شما میتوانید چنین وضعیت مشابهی را برای روند به سمت پایین در نظر بگیرید. موضوع مهم این است که  شما باید به دنبال سطوح قیمتی باشید که به نظر میرسد در گذشته؛ جزو مناطق مورد توجه بوده است. اگر درباره آن فکر کنید، شانس بالاتری وجود دارد که قیمت از این سطوح جهش کند. چرا؟

ابتدا، همانطور که در رتبه (سطح) 1 توضیح دادیم، سطوح حمایت یا مقاومت قبلی باید مناطق خوبی برای خرید و یا فروش باشند؛ زیرا سایر معامله کنندگان ، نیز مانند شاهین به این سطوح چشم دوخته‌اند.

دوم، از آنجا که ما میدانیم که تعداد زیادی از معامله‌گران، نیز از ابزار بازگشتی فیبوناچی استفاده میکنند، آنها نیز ممکن است به دنبال جهش در این سطوح فیبو (فیبوناچی) باشند.با وجود معامله‌گرانی که به دنبال سطوح مقاومت یا حمایت مشابهی هستند، شانس زیادی وجود دارد که در این سطوح قیمتی، سفارشات زیادی وجود داشته باشد. در حالی که تضمینی وجود ندارد که قیمت از آن  سطوح  جهش کند، حداقل شما میتوانید بیشتر درباره معامله‌ی  خود مطمئن باشید. از این گذشته، قدرت، در  اعداد است!به یاد آورید که معامله کردن کلا بر مبنای احتمالات میباشد! اگر شما به آن معاملات دارای احتمال بالاتر بچسبید، در آن صورت شانس بیشتری وجود دارد که در یک رقابت بزرگ پیشگام باشید.

شما تنها سه قدم تا ورود به دنیای فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام در بازار فارکس

2. آموزش فارکس

3. دنبال کردن اخبار از فارکس فکتوری


ترتیبی که برای خواندن مقالات "آشنایی با سطوح فیبوناچی" به شما پیشنهاد می‌کنیم

1 با اعداد فیبوناچی و نقش آن در بازارهای مالی آشنا شوید

2 استفاده از سطوح بازگشتی فیبوناچی برای بازو بسته کردن معاملات

3 استفاده از سطوح بازگشتی فیبوناچی لزوما بی خطا نیست!

4 استفاده از سطح بازگشتی فیبوناچی به عنوان سطح حمایت و مقاومت

191 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link