1

آشنایی با تحلیل درون زنجیره ای (On-Chain Analysis)

ارسال توسط : Alireza عباسی 48 روز پیش منتشر شده است

بازار ارزهای دیجیتال به یک بازار سرمایه کلیدی برای کاربران سراسر جهان تبدیل شده است. استفاده از اخبار کریپتوکارنسی به عنوان یک روش مهم برای کسب سود در این بازار است، و درک تحلیل درون زنجیره ای (On Chain) برای فهم بهتر این اخبار ضروری است. امنیت بالا از ویژگی‌های اصلی محبوبیت ارزهای دیجیتال است، که ناشی از استفاده از فناوری بلاک چین است، فناوری‌ای که نیاز به وجود شخص ثالث در معاملات را از بین می‌برد.

تحلیل درون زنجیره‌ای (On-chain analysis) چیست؟

تحلیل درون زنجیره‌ای یا آنالیز بلاک چین، نوعی تحلیل جدید است که عوامل اساسی رمزارزهای پایه را برای بهبود تصمیمات سرمایه ‌گذاری و معاملات بررسی می‌کند.

تحلیل درون زنجیره‌ای (On-chain analysis) چیست؟

آشنایی با تحلیل آن چین چه کمکی به معامله گران میکند؟

آشنایی با تحلیل درون زنجیره‌ای به معامله‌گران در ارزهای دیجیتال کمک می‌کند تا استراتژی‌های معاملاتی موفقیت‌آمیزی تدوین کنند. درک روانشناسی بازار و شناخت پلتفرم‌های معاملاتی می‌تواند به کسب سودهای بالا منجر شود. بسیاری از فعالان این حوزه تحلیل تکنیکال را مهم‌ترین روش برای موفقیت می‌دانند، اما استفاده از داده‌های ارائه شده توسط بلاک چین‌های عمومی مثل بیت کوین و اتریوم می‌تواند چشم‌انداز منحصربه‌فردی به تحلیلگران و سرمایه‌گذاران ارائه دهد، و تفاوت‌های اساسی میان دارایی‌های سنتی و دیجیتال را به وضوح نشان می‌دهد.

هدف از یادگیری تحلیل درون زنجیره ای (On Chain) چیست؟

در عرصه کریپتوکارنسی، وب‌سایت‌هایی هستند که با استفاده از داده‌های زنجیره‌ای، اطلاعات کاربردی را برای کاربران فراهم می‌کنند. این وب‌سایت‌ها تمام فعالیت‌های زنجیره‌ای را ثبت و نمایش می‌دهند. به لطف ویژگی‌های بلاک چین، می‌توان فعالیت‌های اقتصادی را در این شبکه‌ها دقیقاً شناسایی کرد. معامله‌گران می‌توانند با استفاده از این اطلاعات، احساسات و رفتار سرمایه‌گذاران را تحلیل کنند. این روش برای شناسایی توکن‌ها و سکه‌هایی با پتانسیل رشد بالا، مفید است. به عنوان مثال، دوج کوین و شیبا اینو، دو سکه‌ای که با استفاده از تحلیل بنیادین و تأثیر اخبار، رشد چشمگیری داشته‌اند.

تاریخچه تحلیل درون زنجیره ای

تاریخچه تحلیل درون زنجیره‌ای به سال 2011 بازمی‌گردد، زمانی که به عنوان یک روش برای ارزیابی بیت کوین معرفی شد، با استفاده از طول عمر آدرس‌های بیت کوین. اولین معیار گسترده، نسبت ارزش به تراکنش (NVT) بود که تابستان 2017 محبوب شد و برای سنجش ارزش پایه یک رمزارز استفاده می‌شد. این نسبت، با مقایسه ارزش شبکه با حجم تراکنش‌ها، به تعیین ارزش‌گذاری یک ارز دیجیتال کمک می‌کند. با گذشت زمان، نسبت NVT و متغیرهای مشابه آن مانند نسبت ارزش به تراکنش شبکه (NVTS) با در نظر گرفتن میانگین متحرک 90 روزه حجم معاملات، تکامل یافت و دقیق‌تر شد. این پیشرفت‌ها و ابداعات، به ویژه در برابر ناتوانی معیارهای سنتی، نشان‌دهنده پیشرفت مداوم در روش‌های ارزیابی رمزارزها و ارائه ابزارهای جدید برای تحلیل دقیق‌تر شبکه‌های بلاک چین است.

 

آشنایی با تحلیل آن چین (درون زنجیره ای)

ارزهای دیجیتال از کجا آمده اند؟

بازار ارزهای دیجیتال، که نسبت به سایر بازارهای مالی بسیار جدیدتر است، با معرفی بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو در سال 2007 آغاز شد. ناکاموتو در سال 2009 ناپدید شد و از آن زمان هیچ اطلاعاتی در مورد وی در دست نیست. اوج توجه به بیت کوین به سال 2013 بازمی‌گردد، زمانی که ارزش هر واحد بیت کوین به 1000 دلار رسید، این افزایش قیمت باعث جلب توجه گسترده معامله‌گران و سرمایه‌گذاران شد.

تحلیل های ارزهای دیجیتال چگونه است؟

تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال دو نوع تحلیلی هستند که جزو ارکان اصلی آموزش ارز دیجیتال به حساب می آیند و برای پیش بینی روند این بازار به کار گرفته می شوند، تحلیل تکنیکال به طور کلی بر موضوعات تکنیکی بازار اعم از شناخت کندل و رفتارهای کندل و استراتژی های معاملاتی تمرکز دارد، در حالی که تحلیل فاندامنتال بر موضوعات خبری بیشتر مانور می دهد.

منابع برای اخبار بلاک چین

Into TheBlock

طیف گسترده ای از ابزارهای تحلیلی، از جمله تجزیه و تحلیل درون زنجیره ای برای انواع دارایی های رمزنگاری شده و همچنین داده های کتاب سفارش (Order book) و تجزیه و تحلیل sentiment ارائه می شود.

santiment

در Santiment مجموعه‌ای چشمگیر از معیارهای زنجیره‌ای به‌ همراه توضیحات ارائه می‌شود. همچنین کارهای زیادی با توسعه معیارهای جدید زنجیره‌ای و بهینه‌ سازی معیارهای موجود در santiment در حال انجام است. مانند دیگر ارائه دهندگان داده، هر دو گزینه‌ی عضویت رایگان و پولی وجود دارد. افزونه صفحه گسترده Sanbase به شما امکان می‌دهد داده‌های زنجیره‌ای را با استفاده از Google Sheets دریافت کنید.

CQ.Live

ابزاری مفید برای تجزیه و تحلیل درون زنجیره ای جریان به صرافی‌ها، جریان ماینر و جریان بین نهادی است. این وب سایت داده‌های مربوط به سایر معیارهای زنجیره‌ای برای بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین‌ها را فراهم می‌کند.

CoinMetrics

کوین‌متریکس (CoinMetrics) برای داده‌های مربوط به 37 دارایی رمزنگاری، از جمله معیارهای متغیر و همبستگی‌ها، داده‌های آزاد و در دسترس را فراهم می‌کند.

LookintoBitcoin

لوک اینتو بیت کوینیک منبع رایگان برای تجسم مدل‌ها برای سیکل‌های بازار بیت‌کوین و معیارهای زنجیره ای است.

Glassnode

یک پلتفرم تحلیلی است که به کاربران امکان دسترسی به داده‌ها و شاخص‌های مهم مبتنی بر زنجیره (بلاک چین) را می‌دهد. این شاخص‌ها می‌توانند اطلاعات ارزشمندی درباره رفتار بازار، ترندهای سرمایه‌گذاری و فعالیت کلی شبکه‌های رمزنگاری ارائه دهند.

برای دسترسی به شاخص‌های پیشرفته‌تر و اطلاعات سریع، که می‌تواند برای تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری سریع و مبتنی بر داده‌های به روز ضروری باشد، کاربران نیاز به پرداخت هزینه دارند. این شاخص‌های پیشرفته شامل داده‌های تحلیلی عمیق‌تر و بینش‌های تخصصی‌تری هستند که می‌توانند به کاربران کمک کنند تا با سرعت و دقت بیشتری در بازارهای رمزنگاری عمل کنند. این ساختار عضویت مبتنی بر سطوح مختلف دسترسی، امکان سفارشی‌سازی تجربه کاربری بر اساس نیازهای فردی و بودجه هر کاربر را فراهم می‌کند.

انتقال ارزش از طریق بلاک چین (Value transfers across blockchains)

یکی از مواردی که معامله گران حوزه ارزهای دیجیتال باید به آن توجه کنند میزان تراکنش های موجود در بلاک چین است، انتقال دارایی در بلاک چین می تواند در این موارد صورت بگیرد:

  1. انتقال ارز دیجیتال از کیف پول به کیف پول دیگر
  2. انتقال ارز دیجیتال از کیف پول به صرافی
  3. انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول
  4. انتقال ارز دیجیتال از صرافی به صرافی دیگر

قابل ذکر است شما برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال نیاز دارید از تحلیل درون زنجیره ای در کنار تحلیل فاندامنتال و تکنیکال استفاده کنید.

دانلود PDF مقاله آشنایی با تحلیل درون زنجیره ای (On-Chain Analysis)

بیشتر بخوانید:

تفاوت ترید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

آشنایی با ارز دیجیتال وی چین

تفاوت تحلیل بنیادی بورس با ارز های دیجیتال

16984 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link