1

آشنایی کامل با تکنولوژی ارز دیجیتال ویچین (VeChain)

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/2/14 منتشر شده است

آشنایی با ویچین (VeChain)

ویچین پلتفرم بلاکچینی است که مدیریت زنجیره تامین و پروسه اجرایی کسب و کارها را ارتفا داده است. هدف این بلاکچین نظم دادن به پروسه کارهاست. بر اساس VeChain، اطلاعات و کارها همه باید در یک کانال یکپارچه انتقال پیدا کنند. برای تسهیل این امر از تکنولوژی غیر متمرکز لجر ها (DLT) استفاده می شود.پلتفرم ویچین از دو توکن تشکیل شده است. البته قابل ذکر است در دوره آموزش ارز دیجیتال شما به خوبی با ویچین و دیگر ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد.

  1. VET
  2. VTHO

توکن اول برای جابجایی اطلاعات در سیستم استفاده شده و دومین توکن مثل گاز نقش تامین کننده انرژی برای تنظیم قراردادهای هوشمند را بازی می کند.

درک عمیق ویچین

ویچین در برگه سفید (White Paper) خود اعلام کرده است که هدف این تشکیلات ساخت یک پلتفرم و اکوسیستم قابل اعتماد است که بتواند اطلاعات را با سرعت در آن جابجا کرد. این اطلاعات بین گروه های ذینفع زیادی منتشر می شود. پلتفرم VeChain کمک می کند تا دارنده اطلاعات و کسی که اطلاعات را به سیستم اضافه می کند نامش در سیستم باقی بماند. مالک اطلاعات همیشه مشخص است. اطلاعات از همه جهات مورد بررسی قرار می گیرد. ذخیره، جابجایی و تولید این اطلاعات همه در این پلتفرم انجام می شود.

آشنایی کامل با ارز دیجیتال ویچین

مثالهایی از موارد استفاده VeChain

یکی از موارد استفاده از این پلتفرم، جابجایی مواد غذایی است. مراحل ساخت، جابجایی، دما، همه و همه در شبکه بلاکچین ویچین ثبت می شود. برای اندازه گیری دقیق پارامترها، از چیپ ها یا امواج شناسایی رادیویی استفاده می شود. این سنسور های رادیویی امواج اطلاعاتی را برای تمام افرادی که از جابجایی محصول نفع می برند و در شبکه ثبت شده اند می فرستد. تمام پارامترهای مهم کالا هر چند دقیقه یکبار مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات برای کارخانه، مدیران ارشد، مشتریان فرستاده می شود. این پروسه، کیفیت خدمات رسانی را بالاتر می برد. استفاده دیگر این سیستم برای کشورهای توسعه یافته است که با توجه به اطلاعات درون پلتفرم ویچین می توانند از کیفیت خودرو  که قصد خرید آن را دارند مطلع شده و انتخاب بهتری برای بیمه خودروی خود داشته باشند.

تاریخچه ویچین

این پلتفرم ارز دیجیتال در سال 2015 شروع به کار کرد. موسس این ارز دیجیتال سانی لو، رئیس سابق اطلاعات شرکت لویی ویتون در چین بود. او کارش را در یک شرکت بزرگ بلاکچین در چین آغاز کرد و سعی داشت آزمایش هایی روی دیگر ارزهای دیجیتال این شرکت پیاده سازی کند. ابتدا این ارز دیجیتال بر مبنای اثریوم پایه گذاری شد و سپس سیستم بلاکچین خودش را ساخت. این اتفاق در سال 2018 افتاد و VET با یک برگه سفید(White Paper) به بازار آمد. هدف اصلی قید شده در برگه سفید، ایجاد نظم در سیستم مدیریت زنجیره تامین بود. شبیه ترین ارز دیجیتال به VET، ارز دیجیتال DOT است. از ارز دیجیتال ویچین در شرکت های حسابداری، کنترل کیفیت محصولات شرکت های بزرگ و شرکت های مشاوره ای استفاده شد.

شرکت رنو یکی از شرکای Vechain است که در پروسه ردیابی خودرو و تایید کیفیت آن از این پلتفرم استفده می کند. این همکاری با رنو در کنار همکاری بین ویزئو و ماکروسافت شکل گرفته است.

پلتفرم بلاکچین ویچین

پلتفرم بلاکچینی عمومی بوده که به قصد استفاده در کسب و کارهای بزرگ برنامه نویسی شده است. دو توکن این پلتفرم بلاکچین VET وVTHO  نام دارند. توکن VET مسئول جابجایی کالا، اطلاعات و پول هوشمند را برعهده دارد. جابجایی هر کالا و اطلاعات در اپلیکیشن های غیر متمرکز توسط VET انجام می شود

توکن VTHO کوتاه شده انرژی VeChainThor بوده و Vethor Energy خوانده می شود. انرژی و قدرت تراکنش ها در شبکه این ارز دیجیتال را همین توکن فراهم می کند. این مفهوم با مفهوم گاز در اثریوم و نئو یکی است. سیستم بلاکچین ارز دیجیتال ویچین بسیار از اثریوم پیشرفته تر است چرا که منبع انرژی تراکنش ها به هیچوجه متزلزل نیست.

 ارز دیجیتال ویچین، یکی از آینده دار ترین ارزهای دیجیتال در دنیا محسوب می شود و گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت است.

 

* شما تنها دو قدم تا ورود به دنیای ارز دیجیتال فاصله دارید، برای این کار کافیست یکی از دوره های آموزشی ما در این زمینه مثل پکیح آموزش ارز دیجیتال یا آموزش خصوصی ارز دیجیتال را ببینید، سپس با دنبال کردن اخبار از فارکس فکتوری فارسی به کسب درامد بپردازید.

1203 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link