1

چگونه در فارکس یک تریدر موفق شویم

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی در 1402/10/2 منتشر شده است

برخی از معامله‌گران موفق ممکن است سودهای خود را به رخ بکشند، اما همیشه درباره سال‌ها تلاشی که قبل از موفقیت انجام داده‌اند، به شما نمی‌گویند. واقعیت این است که مانند هر حرفه یا تلاش دیگری، تبدیل شدن به یک تریدر موفق فارکس زمان می برد.

اگر به تازگی شروع به آموزش فارکس کرده اید یا مدتی است که در بازار فارکس معامله می کنید و به نکات اضافی نیاز دارید، این مقاله برای شما مناسب است. ما فهرستی از عاداتی ساخته‌ایم که معامله‌گران موفق فارکس در برنامه‌های معاملاتی خود گنجانده‌اند.

 

 20 عادتی که شما را به یک تریدر موفق تبدیل می کند:

1. یادگیرنده دائمی باشید

یکی از ویژگی‌های مشترک بهترین و موفق‌ترین معامله‌گران فارکس، کنجکاوی مداوم و عشق به یادگیری چیزهای جدید است. بنابراین، اگر می خواهید یک تریدر موفق FX باشید، باید دائماً چیزهای جدیدی در مورد معامله گری و بازار یاد بگیرید. بازار فارکس یکی از پویاترین و فعال ترین بازارهای جهان است، بنابراین شما باید از آنچه در حال وقوع است و چه چیزی بر آن تأثیر می گذارد آگاه باشید. بازارها دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین زمان هایی وجود خواهد داشت که باید استراتژی معاملاتی خود را تطبیق دهید.

2. فعال باشید

استیون کاوی در کتاب پرفروش خود «7 عادت افراد بسیار مؤثر» گفت که فعال بودن بخش مهمی از موفقیت است. به عنوان یک معامله گر، فعال بودن به معنای اقدام است – انجام کاری یا انجام کارهایی که به موفقیت شما به عنوان یک معامله گر کمک می کند.

در اینجا چند نمونه از کارهای پیشگیرانه ای که می توانید برای کمک به تجارت خود انجام دهید آورده شده است:

  • تنظیم یک روتین روزانه برای کمک به کارآمدتر شدن در معاملات خود

  • زمانی را برای یادگیری و آموزش اختصاص دهید - به عنوان مثال. وبینارهای معاملاتی، یادگیری تحلیل تکنیکال، آموزش تجارت

  • بررسی الگوهای نموداری

  • آزمایش و اصلاح استراتژی های معاملاتی

  • اشتراک یا دنبال کردن معامله‌گران موفقی مانند برت استین بارگر، استیو وارد، نیل فولر

 

3. یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید

احتمالاً از جمله "شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست" آگاه هستید. اگرچه ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما درست است و مؤلفه بسیار مهمی برای موفقیت در معاملات است.خواه شما یک معامله گر جدید باشید یا شخصی که سال ها در بازارها معامله کرده است، به یک برنامه معاملاتی نیاز دارید که باید راهنمای شما در هر کاری باشد.

 20 عادتی که شما را به یک تریدر موفق تبدیل می کند

یک طرح معاملاتی نیازی به پیچیده بودن ندارد. می تواند شامل برخی از دستورالعمل های اساسی مانند:

  • سطوح ورودی و خروجی

  • حجم پوزیشن

  • سطح حد ضرر

  • تعیین حد سود

  • ابزارهای تحلیلی که باید برای تأیید ورود و خروج خود استفاده کنید

در حالی که داشتن یک برنامه معاملاتی مهم است، داشتن نظم و انضباط برای پایبندی و اجرای آن نیز به همان اندازه مهم است.

4. احساسات خود را کنترل کنید

گفته شده است که ترس و طمع قوی ترین احساساتی هستند که بازارها را به حرکت در می آورند.

ترس از دست دادن یک معامله معمولا باعث می شود معامله گران فارکس بدون تایید قبلی وارد معامله شوند. و در مواقعی، اگر عجولانه وارد معامله شوید، می‌تواند منجر به ضرر شود.

طمع نیز چیزی است که باید تماشا و کنترل کرد. این می تواند تمایل شما را برای تعقیب چندین معامله (بیش از حد معاملات) یا تخصیص بیش از حد سرمایه خود در یک معامله افزایش دهد. در هر دو سناریو، اگر حرص و طمع بر شما مسلط شود، سرمایه تجاری خود را به خطر می اندازید.

اگر می خواهید به یک تریدر موفق تبدیل شوید، بسیار مهم است که احساسات خود را تا حد امکان کنترل کنید. بنابراین، قبل از اینکه دکمه تایید معامله را فشار دهید، با در نظر گرفتن سوالات زیر، لحظه ای فکر کنید که آیا معامله درست است یا خیر:

  • آیا با استراتژی شما مطابقت دارد؟
  • آیا در محدوده خطر شماست؟
  • آیا می‌دانید که اگر این معامله علیه شما انجام شود به چه معناست؟

 

5. یک استراتژی مدیریت ریسک ایجاد کنید

هر تریدر موفقی به شما خواهد گفت که معامله گری تماماً در مورد مدیریت ریسک است. و درست است، موفقیت شما به عنوان یک معامله گر تا حد زیادی به میزان قوی مدیریت ریسک شما بستگی دارد. در سطح اولیه خود، مدیریت ریسک را می توان به چند جزء خلاصه کرد.

در اینجا مواردی وجود دارد که هنگام ایجاد استراتژی مدیریت ریسک باید در نظر بگیرید:

  • چه مقدار سرمایه برای هر معامله تخصیص دهیم؟
  • برای هر معامله چقدر سرمایه باید ریسک کرد؟
  • سطح توقف ضرر شما چقدر است؟
  • سطح سود شما چقدر است؟
  • چه مقدار اهرم در هر معامله استفاده شود؟

یکی از بهترین توصیه ها برای معامله گران و تبدیل شدن به یک تریدر موفق حفظ سرمایه است. با محافظت از سرمایه تجاری خود، می توانید روز بعد معامله کنید.

6. با یک حساب تجاری دمو شروع کنید

در حالی که بیشتر مردم می‌خواهند عجله کنند تا فوراً طعم موفقیت را بچشند، توصیه می‌شود کم و آهسته شروع کنید. این به ویژه در صورتی صادق است که در معامله کردن در بازار فارکس تازه کار هستید، جایی که یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که با یک حساب تجاری دمو شروع کنید.

 چگونه در فارکس یک تریدر موفق شویم

استفاده از اکانت دمو چندین مزیت را به همراه دارد، مانند:

  • فرصتی برای آشنایی با پلتفرم معاملات و محصولات مختلف معاملاتی
  • شروع به آزمایش استراتژی های معاملاتی مختلف بدون پرداخت پول واقعی از قبل کنید
  • در انجام معاملات اطمینان حاصل کنید

 

7. برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق تکنیک های مدیریت سرمایه را تمرین کنید

مبتدی ها معمولاً به سختی یاد می گیرند که مدیریت سرمایه یکی از مهم ترین عواملی است که به موفقیت شما به عنوان یک معامله گر کمک می کند. داشتن یک استراتژی موفق کمکی به شما نخواهد کرد، اگر قوانین مدیریت پول صحیح را در اختیار نداشته باشید.

هدف به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن ضرر است. قبل از ورود به یک معامله، باید بدانید که چقدر می خواهید در آن ریسک کنید و سود بالقوه چقدر است. در حالی که حذف کامل احساسات از معامله غیرممکن است، استراتژی های مدیریت پول می توانند به شما در کنترل آنها کمک کنند.

8. کاهش زیان زودتر از دیرتر

این می تواند وسوسه انگیز باشد که پوزیشن های زیانده خود را باز نگه دارید، به این امید که بازار بچرخد و بتوانید در نقطه سربه سر یا شاید حتی با سود از معامله خارج شوید. با این حال، امید یک احساس خطرناک در معاملات است. به‌جای اینکه اجازه دهید پوزیشن بازنده‌تان از کنترل خارج شوند، باید یک برنامه مدیریت ریسک درست داشته باشید و از قبل بدانید که می‌خواهید در آن معامله خاص چقدر ضرر کنید، حتی قبل از زدن دکمه خرید یا فروش.

9. ریز شدن روی پوزیشن

فواید مقیاس بندی در داخل و خارج از موقعیت ها وجود دارد - در درجه اول موارد روانی.

به عنوان مثال، اگر معامله بزرگی دارید که در حال حاضر سود عمیقی دارد، ممکن است برای شما سودمند باشد که مقداری از سود را رزرو کنید و مدیریت موقعیت را آسان‌تر کند. همچنین می توانید هنگام ورود به پوزیشن ها از مقیاس بندی استفاده کنید. پیدا کردن نقطه ورودی مناسب می تواند دشوار باشد و ممکن است در نهایت خودتان را حدس بزنید یا آرزو کنید که ای کاش در مکان بهتری وارد پوزیشن می شدید.

10. ژورنال معاملاتی خود را حفظ کنید

یک ژورنال معاملاتی اگر به درستی نگهداری شود می تواند بهترین دوست یک معامله گر باشد. این فقط خلاصه‌ای از استراتژی معاملاتی شما نیست، بلکه ابزاری است که می‌توانید مشاهدات و یادداشت‌های خود را بنویسید و به شما کمک می‌کند تا بر روی نقاط قوت خود و کار بر روی نقاط ضعف خود کار کنید.

نحوه استفاده از یک ژورنال معاملاتی را بیاموزید و به یاد داشته باشید که باید به طور مداوم به روز شود تا بتوانید عملکرد معاملات خود را به طور موثر پیگیری کنید.

11. منضبط باشید

ترس از دست دادن می تواند منجر به اشتباهات پرهزینه شود.

بسیاری از معامله گران تنها تجربیات مثبت خود را با دنیای آنلاین به اشتراک می گذارند و شکست های خود را برای خود نگه می دارند. اگر متوجه شدید که افراد زیادی در یک معاملات خاص سود زیادی به دست می‌آورند (به عنوان مثال، بیت کوین طولانی مدت)، ممکن است بدون در نظر گرفتن قیمت و آنچه برنامه معاملاتی شما می‌گوید، تمایل داشته باشید که به قطار بپرید. این خطرناک است، زیرا شما صرفاً توسط احساسات به جای تصمیم گیری های منطقی هدایت می شوید، و این فرصت ممکن است از بین رفته باشد.

12. به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید

بازارها دائماً در حال تغییر هستند و استراتژی معاملاتی شما هر از چند گاهی نیاز به اصلاح دارد.با این حال، اگر از استراتژی به استراتژی دیگر ادامه دهید و به قوانینی که تعیین کرده اید پایبند نباشید، تکامل به عنوان یک معامله گر برای شما دشوار خواهد بود. بنابراین مهم است که به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید و از تصمیم گیری های تکانشی خودداری کنید.

13. عمر خارج از معاملات را متعادل کنید

فقط با هر شغل یا سرگرمی دیگری، حفظ تعادل بین کار و زندگی بسیار مهم است. اگر متوجه شدید که ساعت 3 صبح بیدار هستید و می بینید که ین کجا حرکت می کند یا در مورد موقعیتی که باز دارید استرس دارید، ممکن است برای مدتی نیاز به استراحت داشته باشید.

14. در حالت آماده باش باشید

عوامل زیادی وجود دارد که بر بازارها تأثیر می گذارد. حتی اگر فقط از تحلیل تکنیکال استفاده می کنید، باز هم پیگیری رویدادهای مهم بازار مزایایی دارد و به شما در ارزیابی احساسات کلی بازار کمک می کند. تقویم اقتصادی ما به شما کمک می کند تا در جریان مهم ترین اخبار بازار فارکس باشید.

15. با بازار سازگار شوید

شرایط بازار اغلب تغییر می کند و می تواند به سرعت این کار را انجام دهد. به عنوان مثال، استراتژی معاملات محدوده شما ممکن است در طول یک مرحله طولانی از ادغام در بازار FX به خوبی کار کند.

با این حال، هنگامی که نوسانات ناگهانی و خشونت آمیز افزایش یافت، باید به سرعت واکنش نشان دهید و یا به استراتژی دیگری تغییر دهید یا به بازارهای مختلف نگاه کنید، جایی که ممکن است بتوانید شرایط بازار را پیدا کنید که به شما امکان می دهد سودآور باشید.

16. رویکرد تحلیل تکنیکال قوی

مبتدیان اغلب فکر می کنند که باید بین استفاده از تحلیل تکنیکال یا بنیادی یکی را انتخاب کنند. این درست نیست، زیرا بسیاری از معامله گران از ترکیب هر دو در معاملات خود استفاده می کنند. حتی اگر شما یک معامله گر بنیادی هستید، می توانید در آگاهی از سطوح تکنیکال کلیدی (به عنوان مثال، یافتن نقاط ورودی/خروجی بهتر) یا یادگیری روش های تحلیل تکنیکال (برای کمک به شناسایی زمانی که بازار بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروش است) ارزش پیدا کنید.

روانشناسی معاملاتی را درک کنید

این احتمالاً پیچیده‌ترین بخش خواهد بود، اما داشتن درک عمیق از تله‌های روان‌شناختی رایج و یادگیری در مورد روان‌شناسی تجارت به شما برتری می‌دهد. برای مطالعه بیشتر در مورد روانشناسی بازار فارکس وارد صفحه لینک شده شوید.

18. در ناحیه امن خود معامله کنید

ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا منطقه امن معاملاتی خود را پیدا کنید، اما زمانی که آن را شناسایی کردید، ارزش آن را دارد که بر روی آن قدرت ایجاد کنید و از آن استفاده کنید. لبه فقط یک سیستم معاملاتی جادویی نیست که همیشه بهتر عمل می کند، بلکه می تواند مجموعه مهارت خاصی باشد که شما دارید (به عنوان مثال، اسکالپرها در اعداد، مدیریت زمان و کنترل فشار مهارت دارند).

منطقه ای را در بازار پیدا کنید که در آن مهارت دارید و به آن پایبند باشید!

19. بازارهای دیگر را تماشا کنید

شما ممکن است در یک بازار خاص، مثلاً بازار فارکس، تخصص داشته باشید. این ممکن است به این دلیل باشد که متوجه شده اید استراتژی شما به ویژه با جفت ارزهای خاص خوب عمل می کند یا صرفاً به این دلیل است که آن را بر سایرین ترجیح می دهید. همچنان ارزش این را دارد که به سایر بازارهای مالی نیز توجه داشته باشید، زیرا آنها می توانند بینش ارزشمندی را به شما ارائه دهند.

به عنوان مثال، یک حرکت عمده در بازار اوراق قرضه ممکن است به این نکته اشاره کند که نوسانات کوتاه مدت در بازار سهام نیز افزایش خواهد یافت.

20. از یک کارگزار فارکس قابل اعتماد و تنظیم شده استفاده کنید

انتخاب بروکر و استفاده از یک کارگزار قابل اعتماد و تنظیم شده مهم است زیرا تضمین می کند که به عنوان یک مشتری با شما منصفانه رفتار می شود، اجرای وعده داده شده را دریافت می کنید و خیالتان از بابت امن بودن وجوه شما راحت است.

سخن آخر

در این مقاله، به بررسی 20 عادت مهمی پرداختیم که می‌توانند به شما در تبدیل شدن به یک تریدر موفق در فارکس کمک کنند. این عادت‌ها ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسند، اما با تمرین و تعهد، می‌توانید آنها را در خود ایجاد کنید. در کنار این عادت‌ها، استفاده از تقویم اقتصادی فارکس نیز می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیمات معاملاتی بهتری بگیرید. تقویم اقتصادی فارکس اطلاعات مربوط به رویدادهای اقتصادی مهم را ارائه می‌دهد که می‌توانند بر قیمت‌های ارز تأثیر بگذارند.

با استفاده از نکات بالا و تلاش و پشتکار، می‌توانید به یک تریدر موفق در فارکس تبدیل شوید.

 

دانلود PDF مقاله  چگونه در فارکس یک تریدر موفق شویم

16290 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link