1

تریلینگ استاپ چیست و چگونه کار می کند؟

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/9/21 منتشر شده است

تریلینگ استاپ چیست؟

تریلینگ استاپ اصلاحی از یک دستور حد ضرر معمولی است که می تواند با درصد یا مقدار دلاری تعریف شده به دور از قیمت فعلی بازار تنظیم شود. برای یک پوزیشن خرید، یک سرمایه گذار یک تریلینگ استاپ را زیر قیمت فعلی بازار قرار می دهد. برای یک پوزیشن فروش، یک سرمایه گذار تریلینگ استاپ را بالاتر از قیمت فعلی بازار قرار می دهد.

Trailing Stop برای محافظت از سود طراحی شده است، و معامله را باز نگه می دارد تا زمانی که قیمت به نفع سرمایه‌گذار حرکت می‌کند سود را ذخیره کند. در صورتی که جهت قیمت با درصد یا مقدار دلار مشخصی تغییر کند، این معامله بسته می شود. تریلینگ استاپ معمولاً همزمان با انجام معامله اولیه قرار می گیرد، اگرچه ممکن است پس از باز شدن معامله تعیین شود.

قابل ذکر است آموزش فارکس بورسا می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا تریلینگ استاپ را به طور موثری در معاملات خود استفاده کنند.

درک Trailing Stop

تریلینگ استاپ یک ابزار مدیریت سرمایه است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا سود خود را حفظ کنند یا ضرر خود را محدود کنند. Trailing Stop ها فقط در یک جهت حرکت می کنند زیرا برای قفل کردن سود یا محدود کردن ضرر طراحی شده اند. اگر توقف ضرر 10 درصدی به یک پوزیشن خرید اضافه شود، اگر قیمت پس از خرید 10 درصد از قیمت اوج خود کاهش یابد، معامله فروش صادر می شود. تریلینگ استاپ تنها زمانی به سمت بالا حرکت می کند که یک قله جدید ایجاد شود. هنگامی که تریلینگ استاپ به سمت بالا حرکت کرد، دیگر نمی تواند به سمت پایین حرکت کند.

 

تریلینگ استاپ چیست و چگونه کار می کند؟

 

تریلینگ استاپ نسبت به دستور حد ضرر ثابت انعطاف‌پذیرتر است، زیرا به صورت خودکار جهت قیمت دارایی را دنبال می‌کند و نیازی به تنظیم مجدد دستی مانند توقف ضرر ثابت ندارد.

سرمایه گذاران می توانند از Trailing Stop ها در هر طبقه دارایی استفاده کنند، با این فرض که کارگزار آن نوع سفارش را برای بازار مورد معامله ارائه می دهد. همچنین تریلینگ استاپ را می توان به عنوان سفارشات لیمیت یا سفارشات بازار تنظیم کرد.

معامله با دستورات تریلینگ استاپ

بعد از ورود به فارکس کلید استفاده موفقیت آمیز از تریلینگ استاپ این است که آن را در سطحی تنظیم کنید که نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور باشد. قرار دادن تریلینگ استاپی که بیش از حد نزدیک است می‌تواند به این معنی باشد که تریلینگ استاپ با حرکت عادی بازار روزانه آغاز می‌شود و بنابراین معامله جایی برای حرکت در جهت معامله‌گر ندارد. حد ضرری که خیلی نزدیک است معمولاً منجر به یک معامله زیان‌ده می‌شود. توقفی که خیلی زیاد است، توسط حرکات عادی بازار ایجاد نمی‌شود، اما به این معنی است که معامله‌گر ریسک زیان‌های غیرضروری بزرگ را می‌پذیرد، یا سود بیشتری از آنچه که نیاز دارد را از دست می‌دهد.

در حالی که تریلینگ استاپ ها سود و ضرر را محدود می کنند، ایجاد فاصله توقف ایده آل در انتهای مسیر دشوار است. هیچ فاصله ایده آلی وجود ندارد زیرا بازارها و نحوه حرکتشان همیشه در حال تغییر هستند. با وجود این، تریلینگ استاپ ها ابزار موثری هستند. هر روش خروج مزایا و معایب خود را دارد.

استاپ ضرر ایده آل تریلینگ در طول زمان تغییر خواهد کرد. در طول دوره های پرنوسان تر، یک تریلینگ استاپ دورتر شرایط بهتری را فراهم می کند. در زمان‌های آرام تر بازار که بازار در نوساناتش ثبات دارد، توقف ضرر نزدیک تر ممکن است موثر باشد. گفته می شود، هنگامی که تریلینگ استاپ یک معامله مشخص می شود، باید همانطور که هست نگه داشته شود. یک اشتباه رایج در معاملات این است که برای جلوگیری از ضرر، یک بار ریسک را در یک معامله افزایش دهید. به این حالت زیان گریزی (اثر انحرافی در زمینه بازارها) می گویند و می تواند حساب معاملاتی را به سرعت فلج کند.

نمونه ای از تریلینگ استاپ ها

فرض کنید Alphabet Inc. (GOOG) را با قیمت 100 دلار خریداری کرده اید. با نگاهی به پیشرفت‌های قبلی در سهام، می‌بینید که قیمت اغلب قبل از اینکه دوباره به سمت بالاتر حرکت کند، پولبک 5 تا 8 درصدی را تجربه می‌کند. این حرکات قبلی می تواند به تعیین سطح درصدی برای استفاده برای تریلینگ استاپ کمک کند.

انتخاب 3% یا حتی 5% ممکن است خیلی سخت باشد. حتی پولبک های جزئی نیز تمایل به حرکت بیشتر از این دارند، که به این معنی است که معامله احتمالاً قبل از اینکه قیمت فرصتی برای حرکت بالاتر پیدا کند، با تریلینگ استاپ متوقف می‌شود.

انتخاب یک تریلینگ استاپ 20 درصدی می تواند بسیار افراطی باشد. بر اساس روندهای اخیر، میانگین پولبک حدود 6 درصد است و موارد بزرگتر نزدیک به 8 درصد است.

بهترین انتخاب برای تریلینگ استاپ بین 10 تا 12 درصد خواهد بود. این به معامله فضایی برای حرکت می دهد، اما در صورت کاهش بیش از 12 درصدی قیمت، معامله گر را به سرعت خارج می کند. افت 10 تا 12 درصدی بزرگ‌تر از یک پولبک معمولی است که به این معنی است که اتفاق مهم‌تری می‌تواند در جریان باشد – عمدتاً، این می‌تواند به جای صرفاً پولبک، یک تغییر روند باشد.

با استفاده از تریلینگ استاپ 10 درصدی، اگر قیمت 10 درصد کمتر از قیمت خرید شما باشد، کارگزار شما دستور فروش را اجرا می کند. این 90 دلار است. اگر پس از خرید، قیمت هرگز از 100 دلار بالاتر نرود، تریلینگ استاپ شما در 90 دلار باقی خواهد ماند. اگر قیمت به 101 دلار برسد، استاپ ضرر شما به 90.90 دلار می رسد که 10 درصد زیر 101 دلار است. اگر سهام به 125 دلار برسد، کارگزار شما دستور تریلینگ استاپ را در صورت کاهش قیمت به 112.50 دلار اجرا می کند. اگر قیمت از 125 دلار شروع به کاهش کند و دوباره بالا نرود، سفارش تریلینگ استاپ شما در 112.50 دلار باقی می‌ماند و اگر قیمت به آن قیمت کاهش یابد، کارگزار از طرف شما دستور فروش را وارد می‌کند.

 

تریلینگ استاپ چیست و چگونه کار می کند؟

نتیجه گیری

تریلینگ استاپ یک ابزار مدیریت سرمایه است که به معامله‌گران کمک می‌کند تا سود خود را حفظ کنند یا ضرر خود را محدود کنند. تریلینگ استاپ نسبت به دستور حد ضرر ثابت انعطاف‌پذیرتر است، زیرا به صورت خودکار جهت قیمت دارایی را دنبال می‌کند و نیازی به تنظیم مجدد دستی مانند توقف ضرر ثابت ندارد.

برای استفاده موفقیت آمیز از تریلینگ استاپ، مهم است که آن را در سطحی تنظیم کنید که نه خیلی نزدیک و نه خیلی دور باشد. قرار دادن تریلینگ استاپی که بیش از حد نزدیک است می‌تواند به این معنی باشد که تریلینگ استاپ با حرکت عادی بازار روزانه آغاز می‌شود و بنابراین معامله جایی برای حرکت در جهت معامله‌گر ندارد. حد ضرری که خیلی نزدیک است معمولاً منجر به یک معامله زیان‌ده می‌شود. توقفی که خیلی زیاد است، توسط حرکات عادی بازار ایجاد نمی‌شود، اما به این معنی است که معامله‌گر ریسک زیان‌های غیرضروری بزرگ را می‌پذیرد، یا سود بیشتری از آنچه که نیاز دارد را از دست می‌دهد.

در نهایت، بهترین راه برای تعیین اینکه چه تریلینگ استاپی برای شما مناسب است، این است که با آزمایش و خطا با مقادیر مختلف شروع کنید. همچنین مهم است که از تریلینگ استاپ به عنوان بخشی از استراتژی معاملاتی کلی خود استفاده کنید و نه به عنوان یک راه حل سریع برای جلوگیری از ضرر.

 

دانلود فایل PDF مقاله تریلینگ استاپ چیست؟ و چگونه کار میکند؟

 

16178 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link