1

مقایسه ارز دیجیتال دوج کوین با شیبا اینو

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/8/29 منتشر شده است

شیبا اینو یا دوج کوین، کدام آینده دار تر است؟

محبوبیت زیاد شیبا اینو و دوج کوین منجر به هجوم ارزهای جدیدی که با نام میم کوین شناخته می شوند شد. دوج کوین به عنوان یک شوخی با ارزهای دیجیتال در قالب یک میم کوین معرفی شد. مشابه دوج کوین، شیبااینو در سال 2021 به عنوان یک میم کوین دیگر برای به چالش کشیدن دوج کوین توسعه یافت.

در این مقاله به مقایسه دوج کوین و شیبا خواهیم پرداخت و شما پس از آن متوجه می شوید که کدام یک برای سرمایه گذاری بهتر است: شیبا یا دوج کوین

درک شیبا اینو

شیبا اینو در سال 2020 معرفی شد. با گذشت زمان تبدیل به یک میم کوین شده است. این به عنوان یک پاسخ بازیگوش به دوج کوین ایجاد شد. این یکی از بهترین توکن های ERC-20 است که روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. طراحی تورم زدایی آن باعث می شود که بخشی از هر تراکنش سوزانده شود. این باعث کاهش عرضه موجود می شود.

  شیبااینو یا دوج کوین

گروه سازنده ناشناس به نام «ریوشی»، به دلیل ماهیت امن و غیرمتمرکز پلتفرم بلاک چین، استفاده از اتریوم را انتخاب کرد. این کوین تنها یک جزء کوچک از یک اکوسیستم بزرگتر است. همچنین شامل  شیباریوم، شیب سواپ، شیبوشیتس و همچنین شیب متاورس است. اخیراً، سازنده بازی  Rocket Pond توضیح داد که چگونه شیبا به نوآوری و همچنین تعامل با یک جامعه بیرونی متعهد است. در مقایسه دوج کوین و شیبا اینو باید به ابتدا ماهیت آن بپردازیم تا شما بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید که برای سرمایه گذاری کدام بهتر است: شیبا یا دوج کوین

ویژگی های کلیدی شیبا اینو

هر تراکنش شیبا بخشی از عرضه توکن را می سوزاند و عرضه آن را کاهش می دهد.

پروژه شیبا اینو جامعه محور غیرمتمرکز و شفاف است.

این کوین از قراردادهای هوشمند اتریوم برای افزودن برنامه های کاربردی جدید به اکوسیستم خود استفاده می کند.

اکوسیستم شیبا اینو شامل کوین، Shibarium، ShibSwap، Shiboshis و Shib Metaverse است.

آشنایی با دوج کوین

در آشنایی با دوج کوین باید گفت سگ شیبا اینو از میم «دوج» لوگوی دوج کوین است، یک ارز دیجیتال که در سال 2013 به عنوان طنزی در مورد محبوبیت بیت کوین راه اندازی شد. با وجود شروع نه چندان قوی، دوج کوین خود را در ارزهای دیجیتال متمایز کرده است.

دوج کوین مانند بیت کوین بر اساس یک دفتر کل توزیع شده عمومی به نام بلاک چین است. این منحصر به فرد است که مبتنی بر جامعه است و از تورم استفاده می کند. برخلاف بیت کوین، دوج کوین ها بی نهایت در گردش هستند.

مقایسه ارز دیجیتال دوج کوین با شیبا اینو

برخی از توییت‌ها و تاییدیه‌های ایلان ماسک به دوج کوین کمک کرده تا محبوبیت پیدا کند و باعث نوسانات و هیجان بازار شود. این به عنوان یک شوخی شروع شد، اما محبوبیت و پذیرش آن توسط برخی مشاغل نشان می دهد که چگونه ارزهای دیجیتال در حال توسعه هستند و می توانند سیستم های مالی را مختل کنند

سرمایه گذاران و علاقمندان دوج کوین باید محتاط باشند. ما بارها این مورد را در آموزش ارز دیجیتال از صفر تا صد توضیح داده ایم که شما باید با توجه به ماهیت ارزهای دیجیتال پورتفولیو خود را در این بازار بهینه کنید

ویژگی های کلیدی دوج کوین

• پردازش تراکنش یک دقیقه ای آن در هر بلوک آن را برای استفاده روزانه مناسب می کند.

• به دلیل کارمزدهای پایین تراکنش و عرضه بالا، دوج کوین برای تراکنش های خرد محبوب است.

• جامعه حامی کمک کرده است که بخش خیریه کوین علیرغم آغاز فروتنانه‌اش به خوبی بدرخشد.

• تراکنش های سریع، هزینه های پایین و جامعه حمایتی، دوج کوین در ارزهای دیجیتال منحصر به فرد است.

تفاوت های دوج کوین و شیبا اینو

برای انتخاب بهتر بین شیبا یا دوج کوین باید به تفاوت های آن ها بپردازیم.دوج کوین به خاطر ایلان ماسک محبوبیت خارق‌العاده‌ای پیدا کرد و با وجود اینکه یک میم کوین بود، به موفقیت دست یافت. دوج کوین الهام بخش توسعه شیبااینو بود. با این حال، جنبه های خاصی وجود دارد که شیبااینو را از دوج کوین متفاوت می کند.

توسعه

دوج کوین در سال 2013 با استفاده از فناوری بیت کوین ایجاد شد و از روش استخراج PoW (اثبات کار) به عنوان بیت کوین استفاده کرد. با این حال، شیبااینو Coin در سال 2020 با استفاده از شبکه اتریوم ایجاد شد و از فناوری PoS (اثبات سهام) به جای PoW استفاده کرد. دوج کوین دارای بلاک چین خاص خود است، در حالی که شیبااینو از شبکه بلاک چین اتریوم استفاده می کند.

• سرمایه بازار

در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار دوج کوین 9,507,711,042 دلار بود، در مقایسه با 4,714,605,984 دلار برای شیبااینو. در زمان نوشتن، ارزش فعلی SHIB 0.000008 دلار بود، در حالی که دوج کوین 0.68 دلار بود.

• عرضه کوین

با وجود عرضه نامحدود، دوج کوین تنها مجاز به انتشار سالانه 5 میلیارد کوین است. از سوی دیگر، مجموع عرضه کوین های شیبا اینو به 1 کوادریلیون محدود شده است که هنوز مقدار قابل توجهی از استانداردهای بازار ارز دیجیتال بالاتر است. اکثریت این دارایی ها، که مجموعاً 410 تریلیون توکن به ارزش حدود 6.7 میلیارد دلار است، متعلق به Vitalik بود که تصمیم گرفت 90٪ آنها را نابود کند.

• موارد استفاده

کوین شیبا اینو به جای مفید بودن، به دنبال محبوبیت زیادی در بین علاقه مندان ارز دیجیتال بوده و سودای جهش قیمت دارد.از طرف دیگر، دوج کوین برای استفاده با پرداخت های آنلاین برخی از سیستم عامل ها شناخته شده است.

دوج کوین و شیبا اینو را از کجا بخریم؟

دوج کوین و شیبا اینو در تمام صرافی های برتر ارز دیجیتال ایرانی و خارجی موجود هستند.

دوج کوین و شیبا اینو برای کل صنعت کریپتو مهم هستند، اما سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال خطراتی نیز دارد. شیبا اینو و دوج کوین کوین‌های میم هستند که بر اساس هیپ و بدون اولویت ارزش تاریخی ساخته شده‌اند و به همین دلیل نمی‌توان ارزش آن‌ها را به خوبی پیش‌بینی کرد.

در نتیجه خریداران این کوین ها باید قبل از خرید از این ریسک آگاه باشند. با این حال، دوج کوین از نظر ارزش بازار و ارزش توکن در مقایسه با شیبا اینو رتبه بالاتری دارد. ما در آموزش ارز دیجیتال از صفر تا صد به صورت کامل راجع به انواع ارز دیجیتال و نحوه سرمایه گذاری آن در کیف پول ارز دیجیتال و همچنین صرافی های ارز دیجیتال توضیح داده ایم.

 

دانلود فایل PDF مقاله مقایسه ارز دیجیتال دوج کوین و شیبا اینو

15955 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link