1

کال مارجین چیست و چگونه از کال مارجین شدن جلوگیری کنیم؟

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/8/2 منتشر شده است

کال مارجین چیست

معامله گران تمام تلاش خود را می کنند تا از کال مارجین شدن در فارکس جلوگیری کنند. بنابراین، درک چگونگی به وجود آمدن شرایط مارجین کال برای معامله موفق ضروری است. این مقاله نگاهی عمیق به کال مارجین شدن و نحوه اجتناب از آن دارد.

مارجین و اهرم

برای درک کال مارجین فارکس، دانستن مفاهیم مرتبط مارجین و اهرم ضروری است. مارجین و اهرم دو روی یک سکه هستند. مارجین حداقل مقدار پولی است که برای انجام یک معامله اهرمی لازم است، در حالی که اهرم به معامله گران بدون نیاز به تامین مالی کل معامله، اجازه باز کردن معامله با حجم بالا را می دهد.

  

کال مارجین چیست

مهم است که به یاد داشته باشید معامله با ضریب اهرمی مستلزم ریسک است و پتانسیل ایجاد سودهای بزرگ و همچنین زیان های بزرگ را دارد.

چه چیزی باعث کال مارجین شدن در معاملات فارکس می شود؟

کال مارجین شدن زمانی اتفاق می‌افتد که یک معامله‌گر دیگر مارجین قابل استفاده/آزاد ندارد. به عبارت دیگر، حساب به بودجه بیشتری نیاز دارد. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که زیان معاملات، مارجین قابل استفاده را به زیر سطح قابل قبول تعیین‌شده توسط کارگزار کاهش دهد. شما باید با بکارگیری مدیریت ریسک که در آموزش جامع فارکس بورسا توضیح داده شده از کال مارجین شدن فاصله بگیرید

زمانی که معامله‌گران بخش بزرگی از معامله را به مارجین استفاده‌شده متعهد می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که کال مارجین شوند و فضای بسیار کمی برای جذب ضرر باقی بماند. از دیدگاه کارگزار، این یک مکانیسم ضروری برای مدیریت و کاهش موثر ریسک آنهاست. حالا که جواب سوال کال مارجین چیست را دادیم، به سراغ دلایل آن می رویم.

در زیر مهمترین دلایل برای کال مارجین شدن وجود دارد که بدون ترتیب خاصی ارائه شده اند:

نگه داشتن یک معامله زیانده برای مدت طولانی که مارجین قابل استفاده را کاهش می دهد

معامله بیش از حد همراه با دلیل اول

حسابی با بودجه کم که شما را مجبور می کند با مارجین قابل استفاده بسیار کم معامله کنید

معاملات بدون حدضرر که قیمت به شدت در جهت مخالف حرکت می کند.

چه اتفاقی می افتد زمانی کال مارجین اتفاق می افتد؟

هنگامی که کال مارجین شدن صورت می گیرد، یک معامله گر سرمایه اش را به صورت کامل از دست می دهد و یا در بهترین حالت از معاملات خود خارج می شود. هدف دوگانه است: معامله‌گر دیگر پولی در حساب خود ندارد تا پوزیشن های زیانده را حفظ کند و کارگزار اکنون در صف ضررهای خود است، که به همان اندازه برای کارگزار بد است. مهم است بدانید که معاملات با ضریب اهرمی، در سناریوهای خاص، این احتمال را به همراه دارد که معامله گر ممکن است بیش از آنچه واریز کرده است به کارگزار بدهکار باشد.

 

چه اتفاقی می افتد زمانی کال مارجین اتفاق می افتد؟

در ادامه به وضعیت یک حساب معاملاتی می پردازیم که شانس بالایی برای کال مارجین شدن دارد:

  • سپرده: 10000 دلار
  • تعداد استاندارد (100 هزار لات معامله شده): 4
  • سطح مارجین: 2%
  • *مارجین استفاده شده: 9000 دلار
  • مارجین قابل استفاده: 1000 دلار
  • *مارجین استفاده شده به صورت زیر با EUR/USD در 1.125 محاسبه می شود:اندازه معامله x قیمت x سطح مارجین x میزان حجم به لات
  • $100 000 x 1125 x 2% x 4 lots = $9 000

برای سادگی، این تنها پوزیشن باز است و کل مارجین استفاده شده را به خود اختصاص می دهد. واضح است که مارجین مورد نیاز برای حفظ پوزیشن باز، اکثریت موجودی شناور را مصرف می کند. این یک مارجین آزاد تنها 1000 دلار باقی می گذارد.

معامله گران ممکن است با این فرض نادرست فعالیت کنند که حساب در شرایط خوبی است. با این حال، استفاده از اهرم به این معنی است که حساب کمتر قادر به جذب حرکات بزرگ علیه معامله‌گر است. در این مثال، اگر بازار بیش از 25 پوینت حرکت کند (بدون احتساب اسپرد)، معامله‌گر در حال کال مارجین خواهد بود و پوزیشن را لیکوئید می کند.

چگونه از کال مارجین شدن اجتناب کنیم؟

اهرم اغلب و به درستی به عنوان یک شمشیر دو لبه شناخته می شود. هدف از این بیانیه این است که هر چه معامله‌گر از اهرم بزرگ‌تری استفاده کند - نسبت به مبلغ سپرده‌شده - مارجین سود کمتری برای یک معامله‌گر برای جذب هرگونه ضرر خواهد داشت. ضربه شمشیر تنها در صورتی عمیق‌تر می‌شود که یک معامله بیش از حد اهرمی علیه یک معامله‌گر انجام شود، زیرا ضرر می‌تواند به سرعت حساب آن‌ها را خالی کند.

هنگامی که درصد مارجین قابل استفاده به صفر برسد، معامله گر هشدار کال مارجین شدن را دریافت می کند. این تنها دلیل استفاده از حدضرر که منجر به کاهش تلفات احتمالی می شود است.

اهرم در مقایسه فارکس

در پایان، ما نمی دانیم که فردا چه چیزی از نظر عملکرد قیمت به همراه خواهد داشت، بنابراین هنگام تعیین اهرم مناسب مورد استفاده در هنگام معامله، مسئولیت پذیر باشید.

4 روش برتر برای جلوگیری از مارجین فراخوان در معاملات فارکس:

  • حساب معاملاتی خود را زیاده روی نکنید. اهرم موثر خود را کاهش دهید. ما در آموزش جامع فارکس و دوره خصوصی آموزش فارکس بورسا، توصیه می کنیم از ده تا یک اهرم یا کمتر استفاده کنید.
  • مدیریت ریسک محتاطانه را با محدود کردن ضررهای خود با استفاده از حد ضرر ها اعمال کنید.
  • برای اینکه در معاملات باقی بمانید، مقدار مارجین آزاد سالمی را در حساب خود نگه دارید. در  دوره آموزش فارکس بورسا، توصیه می‌کنیم از ۱٪ از موجودی شناور را برای هر معامله و بیش از ۵٪  موجودی شناور در تمام معاملات در هر مقطع زمانی استفاده نکنید.
  • در حجم های پایین تر معامله کنید و هر معامله را فقط به عنوان یکی از هزاران معامله کوچک و بی‌اهمیت ببینید.

به صورت خلاصه، کال مارجین شدن در معاملات فارکس یک ابزار مدیریت ریسک حیاتی است که نشان دهنده موجودی کم حساب و نارسایی احتمالی برای پوشش زیان بیشتر است. معامله‌گران باید به صورت معقول از اهرم‌ها استفاده کنند و از استراتژی‌های کاهش ریسک برای جلوگیری از فراخوان‌های مارجین، اطمینان از یک رویکرد متعادل برای معامله استفاده کنند. درک و مدیریت فعالانه سرمایه‌گذاری‌ها، معاملات پایدار و سودآور را در بازار بی‌ثبات فارکس ممکن می‌سازد.

دانلود فایل PDF مقاله کال مارجین در فارکس

 

15702 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link