1

آربیتراژ فارکس و بخش اشتغال کشورها

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1402/1/21 منتشر شده است

تحلیل فاندامنتال یکی از ابزارهای اصلی معامله در بازار فارکس است. در تحلیل فاندامنتال عوامل زیادی مورد بحث قرار می گیرد که به صورت مفصل در آموزش فارکس در مورد آن صحبت کرده ایم. عوامل زیادی وجود دارند که در قسمت تحلیل فاندامنتال بازار را دچار نوسان می کنند که یکی از آن ها شاخص اشتغال کشورهاست. حتی مهمترین شاخصی که بازار را تکان می دهد شاخص NFP بخش اشتغال غیر کشاورزی است که شما می توانید آن را در جمعه اول ما در تقویم اقتصادی بورسا مشاهده کنید. تقویم اقتصادی ما به قطع کامل ترین تقویم اقتصادی جهانی است که شما می توانید از آن برای پیگیری اخبار و شاخص های تحلیل فاندامنتال استفاده کنید.

آربیتراژ فارکس و بخش اشتغال کشورها

آربیتراژ قبلاً فقط به کالاهایی محدود می شد که می توانستند به راحتی در بازارها معامله شوند. این پدیده ای است که برخاسته از بازارهای مالی است. با این حال، تحولات اخیر در جهان شرایطی را ایجاد کرده است که آربیتراژ حتی در بازار کار نیز امکان پذیر شده است و این آربیتراژ مستقیماً تحت تأثیر نرخ فارکس است. در این مقاله جزئیات بیشتری در مورد آربیتراژ کار و اثرات آن ارائه خواهیم کرد.

آربیتراژ کار چیست؟

موانع تجارت بین المللی برداشته شده است. امروزه شرکت های چندملیتی در سرتاسر جهان دارای منافع تجاری هستند. در نتیجه، این شرکت های چند ملیتی نیز ترجیح می دهند نیروی کار جهانی داشته باشند. شرکت هایی مانند  Accenture ، IBM، Wal-Mart  و مانند آن اکثریت نیروی کار خود را در خاک خارجی مستقر کرده اند. این سوال پیش می آید که چرا اینگونه است؟ چرا شرکت ها ترجیح می دهند در خاک خارجی فعالیت کنند و از نیروی کار خود استفاده کنند؟

برون مرزی به دلایل زیادی اتفاق می افتد. با این حال، مهمترین دلیل در میان این دلایل آربیتراژ کار است. آربیتراژ به معنای سود «بدون ریسک» است. تاجران این سود را با خرید کالا در بازاری که قیمت‌ها پایین است و فروش آن در بازاری که قیمت‌ها بالا است، به دست می‌آورند. در دنیای مدرن، قیمت نیروی کار در کشورهای در حال توسعه پایین است و بنابراین سرمایه داران به سادگی می توانند با انتقال عملیات خود به خارج از کشور پول زیادی پس انداز کنند، در حالی که فروش کالاهای خود، یعنی خروجی آن نیروی کار در اقتصادهای توسعه یافته!

آربیتراژ کار چیست؟

نرخ فارکس چگونه بر حرکت نیروی کار تأثیر می گذارد؟

نیروی کار به سمت حداکثر دستمزد جذب می شود. بنابراین، از آنجایی که قیمت دلار آمریکا در مقایسه با روپیه هند بالا است، تولیدکنندگان از آمریکا می توانند به کارگران هندی حقوق بیشتری بپردازند و همچنان در پول خود صرفه جویی کنند. بنابراین اگر کارگران هندی کالایی تولید کنند که آمریکایی ها مصرف کنند، هر دوی آنها می توانند سود ببرند! هزینه های پایین و دستمزدهای بالا می توانند به طور همزمان ایجاد شوند.

با این حال، در طی یک دوره زمانی، نرخ دستمزد کارکنان در آمریکا باید کاهش یابد، در حالی که نرخ دستمزد کارمندان در هند باید افزایش یابد و آربیتراژ باید در حالت ایده‌آل به پایان برسد. این همان چیزی است که انتظار می رود در تئوری اتفاق بیفتد. با این حال، در واقعیت، برخی عوامل دیگر بر نتیجه تأثیر می‌گذارند و تضمین می‌کنند که آربیتراژ کار ادامه دارد.

به عنوان مثال، دولت آمریکا قوانین قوی در مورد حداقل دستمزد دارد. این مانع از کاهش دستمزدها از حد معینی می شود. در عین حال، کشورهایی مانند هند جمعیت بسیار زیادی دارند و قانون حداقل دستمزد ندارند. بنابراین، رقابت شدید برای اشتغال در این کشورها منجر به پایین نگه داشتن نرخ دستمزد می شود. از این رو، تفاوت قیمت بین دستمزدهای دو کشور، علیرغم وجود عملیات کارآمد و آزاد در بازار خارجی، همچنان باقی است.

در نتیجه، آربیتراژ نیروی کار ادامه دارد و شرکت‌های چند ملیتی هنوز فرصت کسب درآمد با جابجایی کارشان را دارند!

نرخ فارکس چگونه بر حرکت نیروی کار تأثیر می گذارد؟

توانمندسازان آربیتراژ کار

آربیتراژ کارگری می توانست قرن ها پیش اجرا شود. با این حال، تنها در دو دهه گذشته به واقعیت تبدیل شده است. این به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی است که آن را به واقعیت تبدیل کرده است. برخی از عوامل توانمندسازی آربیتراژ کار به شرح زیر است:

  • ارتباطات و فناوری: پیشرفت های فناوری مانند اینترنت و ایمیل عامل اصلی توسعه آربیتراژ نیروی کار بوده است. تنها به دلیل چنین پیشرفت هایی است که داده ها می توانند در عرض چند ثانیه به هر جایی منتقل شوند. بنابراین، کار فکری که قبلاً باید در یک کشور حفظ می شد، اکنون در سراسر جهان منتشر شده است. آربیتراژ کار به شرکت چندملیتی مدرن این امکان را داده است که خستگی ناپذیر در محیطی  24 ساعته، 7 روز هفته کار کند.
  • سیاست دولت: محدودیت های زیادی در تجارت بین المللی در گذشته وجود داشت. با این حال، در چند سال گذشته، دنیا، جهانی شدن را پذیرفته و امکان جابجایی آزاد سرمایه و نیروی کار را فراهم کرده است. در نتیجه، این سیاست‌های لیبرال به شرکت‌ها این امکان را داده است که فعالیت‌های خود را در سرتاسر جهان با شرایط صرفاً تجاری و بدون هیچ شور و شوق ملی‌گرایانه راه‌اندازی کنند.

اشکال آربیتراژ کار

آربیتراژ کار در دنیا به اشکال مختلفی وجود دارد. برخی از برجسته ترین آنها در این مقاله ذکر شده است.

برون سپاری: کشورهایی مانند هند و چین در چند سال گذشته شاهد رونق اقتصادی بوده اند. این رونق صرفاً به این دلیل ایجاد شده است که کشورهای توسعه یافته در غرب فعالیت های تولیدی خود را به مکان های کم هزینه در اینجا واگذار کرده اند. در نظام اقتصادی مدرن، کشورهای غربی مانند آمریکا و اروپا تا حد زیادی مصرف کننده هستند و تولید در کشورهای کم هزینه به لطف آربیتراژ نیروی کار انجام می شود!

کارگران موقت: کشورهایی مانند آمریکا پر از کارگران کشورهای دیگر هستند. این کارگران همچنین نوعی آربیتراژ کار را نشان می دهند و توسط شرکت های چندملیتی برای استخدام کارگران ارزان قیمت استفاده می شوند. حقوق پرداختی به این کارمندان کمتر از حقوقی است که به همتایان محلی آنها پرداخت می شود و بنابراین آنها نیز نوعی آربیتراژ کار را نشان می دهند..

مهاجران: در نهایت، کشورهایی مانند مکزیک و بنگلادش منابع نیروی کار کم هزینه برای کشورهای توسعه یافته هستند. این کشورها جابجایی گسترده نیروی کار خود را به کشورهای دیگر تجربه می کنند که در آنجا می توانند فرصت های شغلی بهتر و استانداردهای زندگی بهتری را به دست آورند. برخی از این حرکت کارگری قانونی است در حالی که برخی دیگر غیرقانونی است. با این حال، در هر دو مورد، هنوز نتیجه آربیتراژ کار است.

دانلود فایل PDF مقاله آربیتراژ فارکس و بخش اشتغال کشورها

11790 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link