1

استراتژی معاملاتی فارکس خود را در 6 گام طراحی کنید

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/6/8 منتشر شده است

بهترین استراتژی معاملاتی بازار فارکس

 

تمرکز اصلی این مطلب بر راهنمایی شما در طی فرایند توسعه استراتژی معاملاتی فارکس می‌باشد. هر چند خیلی طول نخواهد کشید که به یک سیستم دست پیدا کنید اما آزمایش گسترده آن زمان زیادی خواهد برد. بنابراین صبور باشید؛ در طولانی مدت، یک استراتژی معاملاتی خوب فارکس می‌تواند به طور بالقوه مقدار زیادی پول نصیب شما کند.

 

گام 1: تایم فریم یا چارچوب زمانی در استراتژی معاملاتی

اولین چیزی که هنگام ایجاد سیستم معاملاتی خود باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که شما چه نوع معامله‌گر فارکسی هستید.

آیا شما یک معامله‌گر روزانه هستید یا معامله‌گر نوسان؟ آیا دوست دارید که هر روز به نمودارها نگاه کنید، یا هر هفته، هر ماه یا حتی هر سال؟ چه مدت می‌خواهید یک معامله را نگاه دارید؟

این به شما در تشخیص چهارچوب زمانی مورد استفاده در معالات کمک خواهد کرد. با اینکه همچنان به چهارچوب‌های زمانی چندگانه نگاه خواهید کرد اما چهارچوب زمانی به دست آمده، چهارچوب زمانی اصلی مورد استفاده برای زمانی است که به دنبال یک سیگنال معاملاتی خواهید بود.

 

گام 2: اندیکاتورهایی را که به شناسایی یک روند جدید کمک می‌کنند پیدا کنید

از آنجایی که یکی از اهداف شما شناسایی روندها در سریع‌ترین زمان ممکن می‌باشد، باید از اندیکاتورهایی استفاده کنید که بتوانند این کار را انجام دهند. میانگین‌های متحرک یکی از محبوب‌ترین اندیکاتورهایی هستند که معامله‌گران برای شناسایی یک روند از آنها بهره می‌برند.

به طور مشخص، آنها از دو میانگین متحرک (یکی کُند و یکی سریع) استفاده خواهند کرد و منتظر می‌مانند تا اندیکاتور سریع به بالا یا پایین اندیکاتور کُند حرکت نماید. این پایه چیزی است که به عنوان سیستم "همگذری میانگین متحرک" شناخته می‌شود.

در ساده‌ترین شکل خود، همگذری‌های میانگین متحرک سریع‌ترین راه برای شناسایی روندهای جدید می‌باشند. همچنین ساده‌ترین راه برای کشف یک روند جدید هستند.

یقینا راه‌های زیاد دیگری وجود دارند که معامله‌گران فارکس از طریق آنها روندها را شناسایی می‌کنند، اما میانگین‌های متحرک یکی از ساده‌ترین‌ها برای استفاده هستند.

 

گام 3: اندیکاتورهایی را که به تایید روند کمک می‌کنند پیدا کنید

هدف دوم برای سیستم ما این است که توانایی اجتناب از خروج قیمت‌های کاذب را داشته باشد به این معنی که ما نمی‌خواهیم اسیر یک روند "اشتباه" شویم. روش انجام این کار این است که مطمئن شویم وقتی نشانه‌ای از یک روند جدید می‌بینیم، می‌توانیم آن را با استفاده از اندیکاتورهای دیگر تصدیق کنیم.

اندیکتورهای خوب زیادی برای تایید روندها وجود دارند اما اندیکاتورهایی مانند MACD، استوکستیک و RSI محبوب‌تر هستند. وقتی که با اندیکاتورهای مختلف بیشتر آشنا شوید، برخی را بر بقیه ترجیح خواهید داد و می‌توانید آنها را با سیستم خود ترکیب نمایید.

 

گام 4: در استراژی معاملاتی فارکس، ریسک خود را تعریف کنید

هنگام توسعه استراتژی معاملاتی فارکس خود، بسیار مهم است که تعریف کنید تا چه میزان حاضر هستید در هر معامله ضرر کنید. مردم زیادی دوست ندارند در مورد زیان صحبت کنند اما در واقعیت، یک معامله‌گر خوب به چیزی که ممکن است از دست بدهد پیش از فکر کردن به چیزی که می‌تواند به دست آورد می‌اندیشد.

مقداری که حاضرید از دست بدهید در مقایسه با هر شخص دیگری متفاوت خواهد بود. باید تصمیم بگیرید که چقدر فضا کافی است تا به معامله خود فضای تنفس برای تصمیم‌گیری بدهید اما به طور همزمان نباید در یک معامله به مقدار زیادی ریسک کنید. در درس‌های آتی مطالب بیشتری را در مورد مدیریت سرمایه خواهید آموخت. مدیریت سرمایه نقش مهمی را در مقدار ریسک در هر یک معامله بازی می‌کند.

 

گام 5: نقاط ورود و خروج را تعریف کنید

وقتی که مقدار پولی را که حاضرید در یک معامله از دست بدهید تعریف کردید، گام بعدی شما پیدا کردن جایی است که به یک معامله وارد یا از آن خارج خواهید شد تا بیشترین سود را به دست آورید.

برخی از مردم دوست دارند به محض اینکه همه اندیکاتورهای آنها با هم مطابقت کرده و سیگنال خوبی دادند، وارد معامله شوند حتی اگر شمع بسته نشده باشد. برخی دیگر دوست دارند تا بسته شدن شمع منتظر بمانند.

یکی از معامله‌گران حرفه‌ای معتقد است که بهترین کار این است که پیش از ورود به معامله صبر کنید تا شمع بسته شود. او شرایط بسیاری را تجربه کرده است که در میانه یک شمع همه اندیکاتور با هم مطابقت داشته‌اند اما پس از بسته شدن شمع همه چیز برعکس شده است!

در واقع همه چیز مساله سبک معاملاتی است. برخی تهاجمی‌تر از دیگران هستند و شما نیز سرانجام در خواهید یافت که چه نوع معامله‌گری هستید.

برای نقاط خروج، چند گزینه مختلف دارید. یک راه این است که دستور حد توقف خود را متحرک کنید به این معنی که اگر قیمت به نفع شما به مقدار X حرکت کرد، شما نیز دستور حد توقف خود را به میزان X حرکت دهید.

راه دیگر برای خروج این است که هدفی را قرار داده باشید و وقتی قیمت به آن هدف رسید خارج شوید. نحوه محاسبه هدف به خودتان بستگی دارد. برخی سطوح حمایت و مقاومت را به عنوان اهداف خود انتخاب می‌کنند.

برخی دیگر مقدار یکسانی پیپ را برای هر معامله در نظر می‌گیرند. هر تصمیم که برای محاسبه هدف خود در نظر می‌گیرید، فراموش نکنید که به آن پایبند باشید. مهم نیست چه اتفاقی بیافتد، هرگز زودتر از موعد خارج نشوید.

به استراتژی معاملاتی خود پایبند باشید!

در هر صورت، خودتان آن را توسعه داده‌اید!

یک راه دیگر برای خروج این است که مجموعه‌ای از معیارها داشته باشید که برآورده شدن آنها نشانه خروج خواهد بود. برای مثال، می‌توانید یک قانون وضع کنید که وقتی اندیکاتورهای شما به سطح خاصی بازگشتند، از معامله خارج شوید.

 

گام 6: قوانین سیستم خود را بنویسید و از آن پیروی کنید!

این مهمترین گام از ایجاد استراتژی معاملاتی می‌باشد. شما باید قوانین استراتژی معاملاتی خود را مکتوب کنید و همیشه باید از آن پیروی کنید.

انضباط یکی از مهمترین خصوصیاتی است که یک معامله‌گر باید داشته باشد، لذا باید همواره به خاطر داشته باشید که به سیستم خود پایبند باشید! اگر به قوانین خود پایبند نباشید، هیچ سیستمی برای شما کار نخواهد کرد، بنابراین به یاد داشته باشید که باانضباط باشید.

بار دیگر تاکید می‌کنیم که همیشه باید به قوانین خود پایبند باشید!

 

روش آزمایش استراتژی معاملاتی فارکس

سریع‌ترین روش برای آزمایش استراتژی معاملاتی این است که یک بسته نرم‌افزاری پیدا کنید که از طریق آن بتوانید در نمودارها در طول زمان به عقب حرکت کرده و سپس نمودار را در هر بار به اندازه یک شمع به جلو ببرید. هنگامی که نمودار خود را هر بار به اندازه یک شمع به جلو حرکت می‌دهید، می‌توانید از قوانین استراتژی معاملاتی خود پیروی کرده و بر این اساس معاملات خود را انجام دهید.

تاریخچه معاملات خود را ثبت کنید و با خودتان صادق باشید! سودها، زیان‌ها، میانگین سود و میانگین زیان خود را ثبت کنید. اگر از نتایج خود خشنود هستید می‌توانید وارد مرحله بعدی آزمایش شوید، یعنی: معامله‌ی آنلاین در یک حساب آزمایشی (دمو).

بر اساس سیستم جدید خود در یک حساب آزمایشی به صورت آنلاین و به مدت حداقل دو ماه معامله کنید. این کار این حس را به شما خواهد داد که هنگام حرکات بازار چگونه می‌توانید بر اساس سیستم خود معامله کنید. به ما اعتماد کنید، معامله به صورت آنلاین بسیار متفاوت است با زمانی که سیستم را بر اساس داده‌های گذشته مورد آزمایش قرار می‌دهید.

پس از دو ماه معامله‌ی آنلاین در یک حساب آزمایشی، خواهید دید که آیا سیستم شما می‌تواند به درستی موقعیت خود را در بازار حفظ کند. اگر همچنان نتایج خوبی به دست می‌آورید، در این صورت می‌توانید بر اساس سیستم خود در یک حساب واقعی شروع به معامله کنید.

در این مرحله، باید نسبت به استراتژی معاملاتی خود حس اطمینان زیادی داشته باشید و معاملات را بدون هیچگونه تردیدی به راحتی انجام دهید.

شما موفق شده‌اید!

شما تنها چهار  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. forexfactory فارسی

4. تحلیل فارکس

 

2439 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link