1

آشنایی کامل با بهترین نوع تحلیل فارکس، بورس و ارز دیجیتال

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/10/15 منتشر شده است

این یک سوال میلیون دلاری است... شاید اولین قدم برای ورود به بازار های مالی انتخاب کارگزاری باشد که به تفصیل در آموزش بورس و آموزش فارکس در باره آن توضیح داده ایم استراتژی فارکس شما از ترکیبی از روش های تحلیل ساخته می شود که در این مقاله راجع به آن توضیح خواهیم داد.

در طول سفر خود به عنوان یک معامله‌گر مشتاق فارکس، با طرفدارانی قوی برای هر یک از انواع تحلیل‌ها روبرو خواهید شد. فریب این تندروهای تک بعدی را نخورید! هیچ یک از تحلیل‌ها نسبت به دیگری بهتر نیست بلکه آنها راه‌هایی متفاوت برای نگاه کردن به بازار هستند.

در پایان هر روز، بایستی بر اساس یکی از انواع تحلیل‌های فارکس که با آن راحت‌تر و سودآورتر هستید، معامله کنید.به صورت خلاصه، تحلیل تکنیکال مطالعه حرکات قیمت ارز روی نمودارها است حال آنکه تحلیل فاندامنتال نگاهی به عملکرد اقتصادی هر کشور دارد. تحلیل تمایلات بازار مشخص می‌کند که آیا بر اساس چشم‌انداز بنیادین حال یا آینده، بازار دارای روندی صعودی است یا نزولی.

عوامل فاندامنتال (بنیادین) تمایلات را شکل می‌دهند در حالیکه تحلیل تکنیکال به ما کمک می‌کند که آن تمایلات را به تصویر بکشیم و چهارچوبی را جهت ایجاد برنامه معاملاتی خود به کار گیریم.

این سه تحلیل دست در دست هم به کمک شما می‌آیند تا به ایده‌های خوب معاملاتی دست یابید. تمام حرکات قبلی قیمت و آمار و ارقام اقتصادی در اختیار شما هستند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که از قدرت تفکر خود استفاده کنید و شروع به آزمودن مهارت‌های تحلیلی خود نمایید.

بگذارید یک بار دیگر سه‌پایه تحلیل را ببینیم تا بر اهمیت هر سه نوع تحلیل تاکیدی شده باشد.

حذف یک یا دو پایه از این سه‌پایه باعث متزلزل شدن آن می‌شود.

Forex Anaysis: Technical Analysis, Fundamental Analysis, Sentiment Analysis

به منظور تبدیل شدن به یک استاد واقعی فارکس، لازم است که نحوه استفاده اثربخش از این سه نوع تحلیل بازار فارکس را یاد بگیرید.

ما را باور ندارید؟

اجازه دهید در قالب یک مثال به شما نشان دهیم که تمرکز تنها بر یک نوع تحلیل چگونه می‌تواند منجر به فاجعه شود:

  • فرض کنید در حال نگاه کردن به نمودارهای خود هستید و یک فرصت خوب معاملاتی پیدا می‌کنید. شما از این فکر که از آسمان پول بر سر شما خواهد بارید هیجان زده می‌شوید. به خودتان می‌گویید: "تا حالا فرصتی معاملاتی بهتر از این روی جفت ارز GBP/USD ندیده بودم. من عاشق نمودارهایم هستم. پول را به من نشان بده!"
  • سپس اقدام به خرید GBP/USD می‌کنید در حالی که لبخندی بزرگ (از آنهایی که تمام دندان‌های شما را نشان می‌دهد) بر روی صورت شما نقش بسته است.
  • اما صبر کنید! ناگهان معامله به میزان 100 پیپ در جهت دیگر حرکت می‌کند. یکی از بانک‌های مهم لندن اعلام ورشکستگی کرده است در حالی که شما هیچ اطلاعی از این مطلب نداشتید! تمایلات همه نسبت به بازار انگلستان به طور ناگهانی منفی می‌شود و همگی شروع به معامله در جهت مخالف می‌کنند!
  • لبخند بزرگ شما تبدیل به هیجان بیش از حد شده و شروع به عصبانی شدن از نمودارهای خود می‌کنید. کامپیوتر خود را بر روی زمین پرت کرده و آنرا خرد می‌کنید. اخیرا پول زیادی از دست داده‌اید و حالا کامپیوترتان هم از بین رفته است. تمام این اتفاقات به خاطر این است که شما از تحلیل فاندامنتال و تحلیل تمایلات به طور کامل چشم‌پوشی کرده بودید.

(توجه: این مطلب بر اساس واقعیت نبود. این اتفاق برای ما رخ نداده است. ما هرگز تا این حد بی‌تجربه نبوده‌ایم. ما همیشه معامله‌گران باهوش فارکس بوده‌ایم... فکر می‌کنیم از این همه کنایه، مطلب را گرفته باشید...)

خوب، داستان فوق کمی بیش از حد احساسی شده بود تا نکته اصلی را دریابید.

آیا به یاد می‌آورید هنگامی که بچه بودید، چطور مادرتان به شما می‌گفت هر چیزی زیادتر از حدش اصلا خوب نیست؟

شاید با خودتان فکر کرده‌اید که این یک داستان بی‌مزه قدیمی است، اما همین امر در فارکس زمانی که می‌خواهید نوع تحلیل مورد استفاده خود را انتخاب کنید، کاربرد دارد.

فقط به یک تحلیل اکتفا نکنید.

در عوض باید یاد بگیرید که بین استفاده از همه آنها موازنه برقرار کنید. فقط با این شرایط است که واقعا می‌توانید بیشترین دریافتی را از معاملات خود داشته باشید.

 

مرحله بعدی در مدرسه فارکس چیست؟

حال که در اواخر دوره مهدکودک هستید و مطالبی در مورد انواع روش‌های تحلیل یاد گرفتید، زمان آن رسیده که بسیار عمیق‌تر وارد بحث شویم. این کاری است که برای چند سال آینده تحصیلی در مدرسه فارکس باید انجام دهید.

مدرسه ابتدایی تماما در مورد ابزارهای تحلیل تکنیکال پایه‌ای خواهد بود.

همه چیز را در مورد دینامیک‌های رفتار قیمت از جمله سطوح حمایت و مقاومت، ساختار شمعی و الگوهای عمومی نمودار خواهید آموخت. در مورد اندیکاتورهای پیشرو و پسرو کسب تجربه کرده و درخواهید یافت که چگونه از آنها برای یافتن ایده‌های معاملاتی استفاده کنید. بسیار هیجان‌انگیز است، مگرنه؟

دوره‌های راهنمایی و دبیرستان صرف مطالعه تعداد بیشتری ابزار تحلیل تکنیکال خواهد شد.

همچنین نگاهی به ابزارهای پیشرفته فارکس از جمله نقاط محوری، واگرایی‌ها، تئوری موج الیوت و الگوهای گارتلی خواهیم انداخت. جذاب است؟ بله چون واقعا این مباحث جذاب هستند! شرط می‌بندیم نمی‌توانید برای آغاز کار با آنها صبر کنید!

دوره دانشگاه کمی پیچیده‌تر خواهد بود زیرا در آن همزمان با دو تحلیل فاندامنتال و تحلیل تمایلات بازار درگیر می‌باشید. مانند زدن دو تیر با یک نشان است!

به چند دلیل تحلیل فاندامنتال و تحلیل تمایلات بازار را در کنار هم قرار می‌دهیم:

  • زمانی که به دوره دانشگاه می‌رسید، چنان درگیر یادگیری مطالب بیشتر در مورد فارکس خواهید بود که صرفا یک درس برای شما کفایت نخواهد کرد.
  • کشیدن خطی بین تحلیل فاندامنتال و تحلیل تمایلات بازار سخت است اما با تمرین آگاهانه به آنجا خواهید رسید.

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، عوامل فاندامنتال عمدتا مسئول شکل‌گیری تمایلات بازار فارکس هستند. این دو نوع تحلیل دو سال اول دوره دانشگاه را در بر خواهند گرفت.

انتخاب استراتژی در بازارهای مالی بسیار مهم است اما درالویت دوم قرار دارد. الویت اول شناسایی معتبرترین بروکرهای فارکس است و پس از آن بهترین بروکر فارکس از میان این بروکرها که در بازار ایران فعالیت دارد باید انتخاب شود. گروه بورسا بروکرهای لایت فارکس ،هات فارکس و فارکس تایم را برای علاقه مندان به بازار فارکس پیشنهاد می کند.بروکر فارکس خود را به درستی انتخاب کنید و بعد به سراغ یادگیری روش های تحلیلی در بازار مالی هدف خود بگردید.

برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

اگر سوالی در  خصوص این مطلب سوالی  دارید با ما دربخش پرسش و پاسخ به اشتراک بگذارید تا به شما پاسخ دهیم

91 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link