1

بازگشت طلا به سمت 1775$ با وجود سیاست های انقباضی باتک های مرکزی

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/9/29 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل سه‌شنبه، پیشنهادات خرید را تا پایین‌ترین حد خود در نزدیکی 1785$ کاهش می‌دهد و ریزش آغاز هفته را در بحبوحه تقویت دلار آمریکا افزایش می‌دهد. با این وجود، فلز زرد بار اقدامات بانک مرکزی جهانی را در میان تقویم سبک و سیگنال‌های اقتصادی متفاوت از سوی مشتریان کلیدی آمریکا و چین به دوش می‌کشد.

فشار بانک های مرکزی بر قیمت طلا

بانک مرکزی اروپا (ECB) ،  فدرال رزرو ، بانک انگلستان (BOE) و بانک ملی سوئیس (SNB) را فراموش نکنیم، همه آنها در هفته گذشته سیاست های انقباضی را پیش گرفتند و خریداران طلا را به چالش کشیدند. به دنبال آن، سیاست‌گذاران برخی از بانک‌های مرکزی برای تجدید پژواک‌های مربوط به نرخ‌های بالاتر و فشار بر قیمت‌های XAU/USD، از یکدیگر سبقت گرفتند. در میان آنها، معاون رئیس بانک مرکزی اروپا، لوئیس دو گویندوس و رئیس فدرال رزرو نیویورک، جان ویلیامز، قابل توجه بودند.

اخیراً، آخرین صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا (RBA) سوگیری سیاست های انقباضی را در میان سیاست گذاران نشان داد. با این حال، بانک خلق چین (PBOC) نرخ اولیه وام یک ساله و پنج ساله (LPR) را بدون تغییر در 3.65٪ و 4.30٪ به ترتیب حفظ کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

لازم به ذکر است که نرخ‌های بالاتر و تورم قوی، معامله‌گران را به سمت دارایی‌های کم‌ریسک‌تر مانند دلار آمریکا سوق می‌دهد و در عین حال قیمت طلا را قطع می‌کند.بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا از رشد دلار آمریکا دفاع می کند و بر قیمت طلا تأثیر می گذارد.با توجه به عجله بازار به سمت ایمنی ریسک و نرخ های بهره بالاتر از سوی فدرال رزرو ،بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا برای سومین روز متوالی ثابت مانده و تقاضای دلار آمریکا را تقویت می کند. لازم به ذکر است که بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا 1.5 واحد پایه (bps) افزایش یافت و به 3.60 درصد رسید، در حالی که همتای دو ساله تا زمان چاپ به 4.26% رسید که به نوبه خود وارونگی منحنی بازده را نشان می دهد .

خوش بینی مرتبط با چین نتوانست معامله گران XAU/USD را تحت تاثیر قرار دهدسیاستگذاران چینی در کنفرانس سالانه اقتصاد ، آمادگی خود را برای محرک های بیشتر نشان دادند. رهبران می گویند: «ما باید ابتدا بر ثبات قیمت در سال آینده پافشاری کنیم و در عین حال برای پیشرفت تلاش کنیم.» با این حال، کاهش احساسات مثبا در مورد شرایط تجاری چین، طبق نظرسنجی انجام شده توسط World Economics Survey، به پایین ترین سطح در یک دهه اخیر، به تردیدها می پیوندد. شرایط کووید و بهبود اقتصادی کشور برای به چالش کشیدن خریداران طلا لازم است.

تمرکز کاتالیزورهای ریسک

با توجه به فقدان داده ها/رویدادهای عمده، معامله گران طلا باید به کاتالیزورهای ریسک مانند عناوین کووید از چین و اخبار سیاسی پیرامون روسیه توجه کنند و به روز رسانی سقف قیمت نفت منطقه یورو را فراموش نکنند. گفته می‌شود، قیمت کالا ممکن است شاهد حرکت‌های ضعیفی باشد، زیرا به نظر می‌رسد معامله‌گران پیش از زمان حال و هوای تعطیلات را شاد می‌کنند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

کاهش قیمت طلا از میانگین حرکتی ساده 21 روزه و همچنین سطح فیبوناچی اصلاحی 61.8% که از ژوئن تا سپتامبر کشیده شده ، در نزدیکی بازه 1775$-78$شاهد بازیابی و جهش قیمت بود..شایان ذکر است که واگرایی نزولی که بین قیمت طلا و اندیکاتور RSI با دوره 14 قرار دارد، فروشندگان XAU/USD را امیدوار نگه می دارد.در شرایطی که قیمت طلا در مرز 1775 دلار ضعیف باقی بماند، سیر نزولی به سمت قله ماه اکتبر در نزدیکی 1730$ را نمی توان رد کرد.

از طرف دیگر، 1800 دلار می تواند خریداران کوتاه مدت XAU/USD را پیش از خط مقاومت صعودی شش ماهه، در نزدیکی 1815$ ، به چالش بکشد.به طور کلی، قیمت طلا در رادار فروشندگان باقی می ماند، اما یک شکست واضح 1775$ برای ادامه حرکت ضروری است.

تحلیل تکنیکال طلا

در آموزش فارکس به صورت کامل راجع به نحوه پیاده سازی تحلیل فاندامنتال و تکنیکال صحبت شده است.

اگر هنوز وارد بازار فارکس نشده اید یا می خواهید بروکر خود را عوض کنید به صفحه ثبت نام فارکس سر بزنید.

8875 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link