1

5 دلیلی که افراد تازه وارد از بازار فارکس خارج می شوند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/8/23 منتشر شده است

مانند بسیاری از  کارها که نیاز به تلاش و پشتکار زیاد دارد ، موفقیت در بازار فارکس زمان، صبر و تمرین زیاد می طلبد.به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتدی در اولین تلاش خود موفق به سوددهی در بازار ارزها نمی شوند.در واقع، مطالعات روی معامله گران نشان می دهد که تنها 2% شان در نهایت درآمد کسب می کنند.خب پس بهتر است بدانیم که چه چیزی باعث می شود معامله گران به معامله کردن در بازار فارکس پایبند نباشند و چرا عمر معامله گری در بازار فارکس پایین است؟ خیلی از افراد به دنبال جواب سوال فارکس چقدر سود میده هستند تا این موضوع را دنبال کنند که چرا در فارکس ضرر می کنیم. اگر برایتان این سوال پیش آمده که چطور در فارکس موفق باشیم و از این بازار دل زده نشویم می توانید با خواندن این مقاله به جواب برسید.

من دلایل پرشماری را پس از صحبت با معامله‌گران فارکسی که در دوره های آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش پرایس اکشن شرکت کرده بودند و همچنین جستجو در وبلاگ‌ها و انجمن‌هایم پیدا کردم، اما فکر می‌کنم می‌توانیم آنها را به پنج دسته محدود کنم:

 

1.آن ها خودشان حساب معاملاتی شان را می ترکانند

اگر حسابی برای معامله کردن وجود نداشته باشد، معامله گری چه فایده ای دارد؟

یکی از رایج‌ترین اشتباهات معامله‌گران تازه‌کار این است که آنها به اعماق استخر معامله گری فرو می‌روند بدون اینکه به خودشان زحمت بدهند تا یاد بگیرند که چگونه می‌توانند از غرق شدن در ضرر جلوگیری کنند.

آنها اولین ایده های تجاری را که می بینند، مورد استفاده قرار داده و به بهترین ها امیدوارند. و از آنجایی که فاقد دانش اولیه در مورد همبستگی های اقتصادی و مدیریت ریسک هستند، بیشتر از اینکه برنده شوند بازنده می شوند. برخی حتی خانه و زمینشان را روی یک معامله شرط می‌بندند به این امید که می توانند دستگاه چاپ دلار داشته باشند!

1.آن ها خودشان حساب معاملاتی شان را می ترکانند

پر واضح است که این عمل ناپایدار بوده و یکی از مطمئن ترین راه ها برای مارجین کال شدن است. به همین دلیل است که مدیریت ریسک مهم است، خواهشا حرف مرا جدی بگیرید! برای اینکه در این زمینه دچار مشکل نشوید می توانید در دوره آموزش فارکس از صفر تا صد ما شرکت کنید و دیگر در برابر شرایط پیچیدگی معامله گری دچار اشتباه حساب سوز نشوید.

 

 

2. معاملات فارکس آن چیزی نیست که آنها انتظار داشتند.

همه ضرر هایتان را گردن فروشندگان روغن مار بیاندازید. تازه‌کارهایی که فریب چشم‌انداز پول آسان را می‌خورند، غالباً تحت تأثیر کارهایی قرار می‌گیرند که واقعاً برای به دست آوردن سودی که وسوسه شده‌اند، باید انجام دهند.

و سپس کسانی هستند که مایل به انجام کار هستند، اما به اندازه کافی بدبخت شدند که اکسپرت ها و سیستم های معاملاتی را خریداری کردند که به وعده های خود عمل نکردند و حساب آن ها را به سمت صفر شدن میل دادند.

فقدان سودهای وعده داده شده، تازه کارها را به سمت تسلیم شدن سوق می دهد و شاید حتی معامله گری در بازار فارکس را به عنوان یک کلاهبرداری معرفی کند (برخی کارگزاران مشکوک هستند، اما صنعت اینطور نیست).

 

یکی از راه های جلوگیری از این امر این است که هنگام انتخاب کارگزاری خود دقت لازم را انجام دهید. به هر حال، شما پول واقعی را به خطر می اندازید، و نگاهی سریع به لیست های عمده کارگزاران و انجمن های تجاری، به شما ایده ای از نماینده بالقوه کارگزار شما می دهد. اگر در انتخاب کارگزاری دچار مشکل شده اید حتما مقاله ثبت نام فارکس سایت ما را بخوانید تا با دید درست وارد بازار فارکس شوید.

مقاله ثبت نام در فارکس

 

3. آنها از ضررهای خود دلسرد شده اند.

برای اینکه یک معامله گر موفق باشید، باید بدانید که از دست دادن به همان اندازه بخشی از معامله اهمیت دارد که به سود رسیدن دارد. هیچ جام مقدسی در معاملات فارکس وجود ندارد، بنابراین شما باید هر از چند گاهی با ضرر مواجه شوید. اگر کسی به شما گفت که راهی بلد است که همیشه به وسیله آن به سود می رسید مطمئن باشید که می خواهد چیزی را غالب شما کند و از شما پول بگیرد.

اما نمی توانیم بگوییم که همه افراد بخاطر ریسک کردن از بازار خارج می شوند. برخی افراد نمی خواهند به اشتباه خود اعتراف کنند که اشتباه کردند و برخی هم به هیچوجه نمی خواهند در استیتمنت معاملاتی شان اثری از ضرر کردن است.

3. آنها از ضررهای خود دلسرد شده اند.

متأسفانه، معامله گران معمولاً قبل از اینکه به طور مداوم در معاملات فارکس به سود برسند، با ضررهای زیادی دست و پنجه نرم می کنند و جالب است بدانید که این قسمتی از معامله گری در بازار فارکس است و شما نمی توانید از آن اجتناب کنید. حتی بهترین معامله گران بازار هم ضرر می کنند. مثلا آقای ال بروکس که آموزش پرایس اکشن را به بهترین نحو انجام می دهد می گوید که اولین هدف او در معامله گری ضرر نکردن است. او سعی می کند میزان ضررهایش را کاهش دهد و در عوض سودهای مطمئنی را کسب کند. شما در یک چرخه معامله گری قرار دارید. بدین شکل که به طور مثال آموزش پرایس اکشن می بینید، استراتژی های آن را پیاده سازی می کنید و در صورت ضرر کردن سعی میکنید آن را بررسی کرده و اصلاح کنید. حالا این بار استراتژی اصلاح شده را مورد آزمایش قرار می دهید و این چرخه تا همیشه ادامه پیدا می کند. پس نباید از ضرر کردن دلسرد شوید چرا که قسمتی از معاملات شما را تشکیل می دهد و به شما کمک می کند تا معامله گر خوبی شوید. معامله گری که می تواند جلوی خیلی از ضررهایی که قرار است در آینده متحمل شود را بگیرد.

 

4. آنها نمی توانند به منطقه درستی از معامله گری بازگردند

کسانی که به اندازه کافی طولانی معامله کرده اند، احتمالاً «در منطقه» بودن را تجربه کرده اند. آنها با مضامین فعلی بازار آشنا هستند، به نظر می رسد که وقتی بهترین فرصت های معاملاتی را کسب می کنند، کنترل خوبی بر احساسات خود در هنگام معامله دارند.

به ناچار، خط خوش شانسی پایان می یابد و پس از چندین معامله درآمدزا ضرر را تجربه می کنند. سپس آنها مرخصی می گیرند، به مسائل شخصی می پردازند و یا به چرخه معامله های ضرر ده ادامه می دهند. (ضررها قسمتی از بازار هستند. یادتان هست؟). معامله گران باتجربه می دانند که بازگشت به منطقه در صورتی امکان پذیر است که برای آن سخت تلاش کنند.اما همه معامله گران انگیزه کافی برای بازگشت به اسب را ندارند. برخی از ضررهای خود غلبه نمی کنند، در حالی که سایر معامله گران پاره وقت پس از مدتی علاقه خود را از دست می دهند.

 

5. معامله گری در بازار فارکس مناسب آن ها نیست

بهترین و ساده ترین توضیح برای معامله گران این است که معامله گری در بازار فارکس برای آنها مناسب نیست.

باز هم بگویم که این اتفاق برای همه افراد صادق نیست شما نمی توانید کسی را مجبور کنید تا شنا کند یا پیانو بزند در صورتی که به این کار علاقه نداشته باشد. وقتی علاقه ندارید برای موفقیت در آن زمینه هم تلاشی نمی کنید و قرار نیست بدون تلاش کردن و فقط شانس آوردن در بازار به سود برسید.

5. معامله گری در بازار فارکس مناسب آن ها نیست

ممکن است یک معامله گر از ریسک کردن روی سرمایه اش ترس داشته باشد و نخواهد روی دارایی هایی که نوسان زیاد دارد معامله کند. یا اینکه اصلا معامله کردن مناسب سبک زندگی او نیست و از معامله روی جفت ارزها بیزار است. به هیچوجه نمی توانید این فرد را فریب دهید که روزی می تواند در بازار فارکس به جواب خوبی برسد.

به یاد داشته باشید که معامله گری در بازار فارکس یک تجارت است. این یک برنامه سریع پولدار شدن نیست که فقط به چند ساعت در روز نیاز داشته باشد و البته که قمار نیست.

معامله گری می تواند مفید و سودآور باشد، اما، مانند هر مسیری در هر کاری نیاز به تلاش و صبر وجود دارد.

دانلود فایل pdf مقاله 5 دلیلی که افراد تازه وارد از بازار فارکس خارج می شوند

7611 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link