1

تفاوت فارکس و باینری آپشن | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/8/11 منتشر شده است

برای افرادی که می خواهند در بازارهای سرمایه گذاری فعالیت کنند گزینه های زیادی وجود دارد اما همانطور که در آموزش فارکس از صفر تا صد هم گفته ایم باید شناحت کافی نسبت به بازار هدف خود داشته باشید و استراتژی خود را انتخاب کنید. مثلا در برخی از بازارها روش پرایس اکشن ممکن است جواب ندهد و شما نباید روی آموزش پرایس اکشن هزینه کنید. اما اگر سوال شما این است که چطور در فارکس موفق باشیم باید به دنبال یادگیری ویژگی های بازار هدف خود باشید و سپس ابزار خود را پیدا کنید. این که صرفا فکر کنید فارکس چقدر سود میده برای موفقیت شما کافی نیست بلکه باید جواب این سوال هم بدهید که چرا در فارکس ضرر میکنیم. پس در این مقاله میخواهیم راجع به  تفاوت فارکس و باینری آپشن صحبت کنیم تا شما بهتر متوجه شوید که کدام بازار مناسب شماست و بعد سراغ این موضوع بروید که آیا باید آموزش پرایس اکشن ببینید تا استراتژی های مختلف باینری آپشن را یاد بگیرید. اگر می خواهید با پرایس اکشن آشنا شوید مقاله آشنایی با پرایس اکشن را مطالعه کنید.

تفاوت فارکس و باینری آپشن

برای این که بفهمیم فارکس بهتر است یا باینری آپشن ابتدا بزارید آنها رو توضیح دهیم، سپس به مقایسه این دو بپردازیم:

باینری آپشن چیست

هنگامی که باینری آپشن معامله می کنید، روی این سرمایه گذاری می کنید که آیا دارایی مانند کالا، سهام یا ارز در طول یک بازه زمانی ثابت افزایش یا کاهش ارزش داشته باشد. به معامله گر ارزش درآمد خود را از قبل نشان داده می شود. به عبارت دیگر، شما دقیقاً می‌دانید که در صورت درست بودن پیش‌بینی شما، هنگام انجام معامله، چه مقدار سود در سرمایه‌گذاری خود خواهید داشت. تمام تصمیم هایی که می گیرید بر مبنای انتخاب های دوتایی است و به همین خاطر هم به آن باینری یا دوتایی گفته می شود. البته ناگفته نماند که امروزه گزینه های زیادی در کارگزاری های باینری آپشن وجود دارد. برعکس بازار فارکس که نمی توانید جواب دهید که فارکس چقدر سود میده در باینری آپشن سود همه معاملات شما از پیش مشخص شده است.

تفاوت فارکس و باینری آپشن

 

اگر پیش بینی شما اشتباه باشد، 100 درصد سرمایه اولیه خود را از دست می دهید. هیچ تغییری در این شکل از معاملات وجود ندارد، زیرا شما فقط می توانید تصمیم بگیرید که ارزش دارایی بالا یا پایین می شود، اما نه چقدر. همین مورد یکی از تفاوت های بین بازار فارکس و باینری آپشن است. شما زمان کمی را برای به سود نشاندن معاملات خود دارید. اگر می خواهید از آموزش پرایس اکشن استفاده کنید باید نهایتا به دنبال تایم فریم 5 دقیقه و اندیکاتور میانگین متحرک با دوره 20 باشید و طبق آن معامله کنید. پس استراتژی شما وابسته به نوع بازاری که در آن معامله کنید باید تغییر کند. وقتی آموزش فارکس از صفر تا صد می بینید می توانید در بازار فارکس به سود برسید اما برای باینری شرایط متفاوت است و شما باید استراتژی های مربوط به این بازار را به درستی پیاده سازی کنید.

  • سود/زیان از قبل مشخص می شود
  • زمان انقضا برای معامله از قبل انتخاب می شود
  • طیف متنوعی از باینری آپشن در بسیاری از صنایع برای تجارت در دسترس هستند
  • باینری آپشن فقط در ساعات عادی معاملات قابل معامله است
  • پتانسیلی برای اهرم وجود ندارد

فارکس چست

بازار فارکس پلت فرم جهانی است که در آن ارزها مبادله می شوند. این بزرگترین بازار جهان است که روزانه بیش از 8 تریلیون دلار معامله می شود. بیشتر معامله ها روی جفت انجام می شود و یک معامله گر تفاوت های ارزشی بین دو ارز مانند دلار آمریکا و یورو را مقایسه می کند. معاملات فارکس تنوع بالایی دارد. معامله‌گران علاوه بر تصمیم‌گیری در جهت حرکت یک ارز، باید پیش‌بینی کنند که ارز چقدر بالا یا پایین خواهد رفت. شما در ابتدا نیاز دارید با مفاهیم بازار فارکس آشنا شوید که در باینری آپشن هم کاربردی است و سپس استراتژی های زیادی که در آموزش فارکس از صفر تا صد به شما داده می شود را پیاده سازی کنید.

  • هیچ محدودیتی در سود/زیان وجود ندارد (اگرچه محدودیت‌ها/ دستورات توقف ضرر را می‌توان اعمال کرد)
  • هیچ زمان انقضای مشخصی برای معاملات فارکس وجود ندارد
  • فارکس نسبت به معاملات باینری آپشن تنوع کمتری دارد
  • معاملات فارکس را می توان 24/5 انجام داد
  • پتانسیل برای درجات بالای اهرم وجود دارد

مقایسه های کلیدی بین بازار فارکس و باینری آپشن

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و 5 روز در هفته باز است. برخلاف سایر بازارها، دسترسی به فارکس به معامله گر باهوش فرصتی برای واکنش سریع به اخبار و رویدادهای جهانی می دهد. اگرچه معاملات آخر هفته مورد علاقه اکثر معامله گران نیست، اما با عملکرد محدود باز است.

باینری آپشن زمانی معامله می شود که بازار دارایی پایه، باز باشد. به طور کلی، این بدان معنی است که در ساعات استاندارد معاملاتی کار می کند. با این حال، می توان معاملات را بر روی جفت ارز انجام داد. در این صورت، می توان معاملات را 24/5 انجام داد.

 

تفاوت فارکس و باینری آپشن

مدت زمان معامله

قبل از باز کردن معامله در باینری آپشن، زمان انقضای آن را انتخاب می کنید که می تواند از یک دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد. برخی از کارگزاری ها هستند که به معامله گران اجازه می دهند تا زودتر با بازدهی کمتر از توافق شده از معامله خارج شوند. همچنین می توان یک معامله باینری آپشن را برای دستیابی به بازده بالاتر گسترش داد. البته توجه به این نکته مهم است که این گزینه ها توسط همه کارگزاران ارائه نمی شود. برای داشتن گزینه های متفاوت در باینری آپشن باید انتخاب های درستی را داشته باشید که یکی از آن انتخاب ها انتخاب کارگزاری باینری آپشن است.

در بازار فارکس شما کنترل معامله خود را در دست دارید و می توانید در هر زمانی که بخواهید از آن خارج شوید. با این اوصاف، معاملات آزاد را نمی توان در تعطیلات آخر هفته که بازار بسته است خارج کرد.

تنوع

معاملات باینری آپشن طیف وسیعی از بازارها از جمله سهام، کالاها و ارزها را ارائه می دهد، در حالی که بازار فارکس انتخاب بسیار کمتری از معاملات را ارائه می دهد. اگرچه معاملات فارکس عمدتاً در چهار جفت ارز اصلی انجام می شود، جفت های بسیار بیشتری در دسترس هستند. البته به آرامی این قضیه در حال محو شدن است و در بازار فارکس هم شاهد گسترش ابزارهای معاملاتی هستیم.

ریسک و پاداش

از دیگر تفاوت های فارکس و باینری آپشن میتوان به ریسک و پاداش اشاره کرد. همه ما میدانیم معامله در باینری آپشن جذاب است زیرا قبل از ورود به هر معامله ای از حداکثر سود یا زیان می دانید. معامله گران می توانند به سادگی وارد معامله شوند و منتظر زمان انقضای آن باشند، زیرا بدانند که ضرر در سرمایه گذاری اولیه آنها محدود شده است. با این حال، سود بالقوه معمولا کمتر از معاملات موفق فارکس است. سود حاصل از معاملات باینری آپشن بین 65 تا 80% سرمایه گذاری اولیه متغیر است، در حالی که سود بالقوه 200 درصد یا بالاتر در میان معامله گران باتجربه فارکس رایج است.

بازار فارکس تنوع بیشتر و ریسک بالاتری را ارائه می دهد. معامله گران علاوه بر اینکه صرفاً تصمیم می گیرند ارز در کدام جهت حرکت کند، باید پیش بینی کنند که چقدر بالا یا پایین خواهد رفت. بنابراین ریسک معامله ناشناخته است. معامله‌گران برای مدیریت ریسک خود، دستور توقف ضرر را وضع می‌کنند که مانع از دست دادن بیش از مقدار یا درصد معینی از سرمایه اولیه خود می‌شود. ما مباحث مختلفی را در دوره آموزش فارکس در مورد مدیریت سرمایه قرار داده ایم. مطلبی که آن چنان در باینری آپشن کاربرد ندارد.

نوسان

از دگیر تفاوت های بازار فارکس و باینری آپشن میتوان به نوسانات بازار فارکس اشاره کرد. قابل ذکر است نوسانات بر باینری آپشن تأثیر نمی گذارد. تا زمانی که پیش‌بینی شما هنگام انجام معامله درست باشد، زمانی که گزینه به زمان انقضا برسد، سرمایه‌گذاری شما از نوسانات غافلگیرکننده آسیبی نخواهد دید.

فارکس به طور قابل توجهی تحت تأثیر نوسانات غافلگیرکننده است که اغلب توسط رویدادهای خبری ایجاد می شود. بنابراین، تنظیم رویه های مدیریت ریسک مناسب هنگام معامله در فارکس بسیار مهم است. البته از نظر خیلی ها یکی از خوبی های بازار فارکس همین نوسانات زیادش است. به طور مثال اگر شما آموزش پرایس اکشن را به صورت کامل دیده باشید متوجه می شوید که می شود با استراتژی درست از هر نوسان بازار به سود رسید. البته که در این زمینه باینری محدودیت دارد.

لوریج یا اهرم

استفاده از اهرم می تواند پتانسیل سود یک معامله را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اگرچه برای به حداقل رساندن زیان، رویکرد مسئولانه به اهرم مهم است. اهرم مالی بین 50 تا 500 برابر سرمایه گذاری اولیه در معاملات فارکس است. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران فارکس این توانایی را دارند که در مدت زمان کوتاهی با سرمایه‌گذاری اولیه کمتر سود بیشتری به دست آورند - اگرچه سود هرگز قابل تضمین نیست و تحت تأثیر حرکت بازار و تصمیمات معامله‌گران باقی می‌ماند. در مقایسه معاملات باینری آپشن با فارکس باید گفت برای باینری آپشن هیچ اهرمی ارائه نمی دهد. شما در آموزش فارکس از صفر تا صد یاد می گیرید که لوریج یا اهرم مانند شمشیر دو لبه است و اگر از آن به درستی بهره بگیرید در مدیریت سرمایه بسیار به شما کمک می کند.

لوریج یکی از تفاوت های فارکس و باینری آپشن

نوسانات و ریسک

بازار فارکس - بازار فارکس بسته به عوامل مختلفی که بر عرضه و تقاضا تأثیر می‌گذارند، مانند رویدادهای ژئوپلیتیک جهانی، حرکت می‌کند و در نوسان است. این امر بازار ارز را به شدت نوسان می کند و معاملات فارکس را غیرقابل پیش بینی می کند. شما اخبار بازار را در تحلیل فاندامنتال یاد می گیرید. ترکیب پرایس اکشن و تحلیل فاندامنتال می تواند شما را به سود مطمئن در بازار برساند.

باینری آپشن- با گزینه های باینری، معامله گر سود و زیان را از قبل تعیین می کند. این بدان معناست که معاملات کمتر تحت تأثیر نوسانات بازار قرار می گیرند. همچنین ریسک کمتری وجود دارد، زیرا ضررها در سرمایه اولیه محدود شده است. بهتر است در زمان اخبار در پلتفرم باینری آپشن معامله نکنید. چرا که احتمال ضرر کردن شما در این زمان ها افزایش پیدا می کند.

مقایسه هزینه ها در فارکس و باینری آپشن

هنگام معامله در فارکس، کارمزدها معمولاً به صورت اسپرد و کمیسیون تعیین شده توسط شرکت کارگزاری آنلاین است. این موارد از رقابتی و شفاف تا پیچیده و قابل توجه متفاوت است. اما در باینری آپشن هزینه ها معمولاً در پرداخت نهایی هنگام معامله باینری آپشن لحاظ می شوند. البته، برخی از کارگزاران کارمزد کمتری نسبت به سایرین ارائه می دهند، اما معامله گران معمولاً تصویر واضح تری از این که این هزینه ها قبل از ورود به معامله چقدر خواهد بود، دارند.

 

مقایسه هزینه ها در فارکس و باینری آپشن

کنترل

بازار فارکس - انعطاف پذیری برای ورود، اصلاح یا خروج از یک سفارش می تواند برای معامله گران ارز جذاب باشد. با این حال، این بدان معناست که اگر معاملات به درستی نظارت نشود، ممکن است حاشیه خطای بالایی وجود داشته باشد. همچنین، کنترل عوامل دیگر مانند نقدینگی، لغزش یا خرابی در پلت فرم کارگزار معاملاتی دشوارتر است.

باینری آپشن– در معاملات باینری آپشن سطحی از کنترل وجود دارد. سود و زیان از قبل تعیین شده است و معامله گر تاریخ انقضا را انتخاب می کند. این بدان معناست که حاشیه کمتری برای خطای معامله گر وجود دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله به مقایسه فارکس و باینری آپشن پرداختیم و تفاوت های آنها را به شما توضیح دادیم. البته انتخاب بین فارکس و باینری آپشن به اهداف، سطح دانش و تجربه شما بستگی دارد. حالا با توجه به تفاوت های فارکس و باینری آپشن میتوان گفت اگر به دنبال کسب سود نامحدود هستید و دانش و تجربه کافی در زمینه تحلیل بازار دارید، فارکس می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد. اما اگر به دنبال بازاری ساده‌تر با ریسک محدودتر هستید، باینری آپشن می‌تواند انتخاب بهتری باشد. 

لینک دانلود فایل pdf مقاله تفاوت فارکس و باینری آپشن

 

7520 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link