1

کدام کارگزاری فارکس بهتر است؟ | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/8/3 منتشر شده است

کارگزاری ها در بازار فارکس نقش تعیین کننده ای در سود و ضرر ما بازی می کنند. این مطلب را به صورت مفصل در آموزش فارکس از صفر تا صد توضیح داده ایم که انتخاب بروکر یا کارگزاری به اندازه انتخاب استراتژی مهم است. وقتی با آموزش پرایس اکشن قصد دارید استراتژی های اسکلپی را پیاده سازی کنید باید دل نگرانی بابت باز و بسته شدن معاملات خود نداشته باشید. خیلی وقت ها استراتژی شما اسکلپ است و دوست دارید تا با سرعت بالا معاملات را بازو بسته کنید آنگاه نیاز دارید که بروکرتان سرعت بازو بسته کردن معاملاتش زیاد باشد. پس وقتی می پرسید که چطور در فارکس موفق باشیم جواب این است که باید همه جوانب سرمایه گذاری و معامله گری را بسنجید. حتی پیش از ورود به بازار فارکس، جواب این سوال را بگیرید که چرا در فارکس ضرر می کنیم و در گروه های مختلف جستجو کنید و دلیل ضرر کاربران بازار را درک کنید. سود بازار فارکس بسیار زیاد است اما شما باید ورود درستی داشته باشید و فرآیند درستی را برای سود کردن طی کنید.

من احسان سماواتیان هستم و از سال 1386 در بازار فارکس مشغول فعالیت هستم و روزهای خوب و بد بسیاری را در این بازار پشت سر گذاشتم. یکی از چالش های من برای معامله کردن در بازار فارکس این بود که کدام کارگزاری فارکس بهتر است. در ابتدا واقعا اهمیتی به این سوال نمیدادم اما به مرور زمان و بلاهایی که کارگزاری ها سر حسابم آوردند متوجه شدم که باید در انتخاب کارگزاری دقت بالایی داشته باشم و سرسری نگیرمش. به همین خاطر این مقاله بیشتر تجربیات شخصی من و کاربران سایت بورساست که به مرور جمع آوری شده و می تواند به شما کمک کند. در آخر این مقاله هم یک بروکر معرفی شده تا بتوانید بدون مشکل فرآیند معامله گری در بازار فارکس را شروع کنید

 

مجوز بروکر اهمیت دارد

یکی از سرفصل های آموزش فارکس از صفر تا صد این است که چطور بتوانیم یک تست درست از بروکر بگیریم .اولین چیزی که باید بررسی کنیم مجوز بروکر است. شما می توانید مجوزهای کارگزاری را در در صفحه ثبت نام فارکس بورسا پیدا کنید. البته در سایت بروکرها هم این مجوزها ثبت شده و شمامجوز بروکرها را می توانید در پایین صفحه اصلی هر بروکر پیدا کنید. در این قسمت از صفحه شاهد سه قسمت هستید. در قسمت اول محل ثبت شرکت و سریال رجیستری آن اعلام می شود و در قسمت های بعدی شما با شرکتی آشنا می شوید که در مورد مجوزهای قانونی این بروکر است پس هر دو قسمت را چک کنید  و در قسمت آخر هم این موضوع بیان می شود که بازار فارکس بازار ریسکی است و شما پیش از ورود در این بازار باید آمادگی کامل را داشته باشید و سپس وارد بروکر شوید.

مجوز بروکر اهمیت دارد

حتما بروکر ها باید مجوزهای خوبی را داشته باشند. این مجوز ها زمانی به کار می آیند که شما بخواهید از کارگزاری تان شکایت بکنید. پس این قسمت را جدی بگیری پیش از آنکه آموزش پرایس اکشن ببینید یا به سوال چطور در فارکس موفق باشید برسید.

 

واریز و برداشت آسان بروکرها

این مورد بسیار مهم است. من یادم می آید که در زمانی که وارد بازار فارکس شدم راه مستقیم بانکی داشتم و از طریق بانک ملی پول هایم را برای حسابی که بروکر داده بود حواله می کردم و به همین طریق هم آن را دریافت می کردم. آن موقع سیستم قوی و سریع برای واریز و برداشت وجود نداشت. ممکن بود بعضی اوقات دو روز برای این فرآیند صبر کنم. حالا چرا در آموزش فارکس از صفر تا صد اصرار داریم که کارگزاری انتخاب کنید که واریز و برداشتش آسان باشد. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که یک به یک آن را برای شما توضیح می دهیم. دلیل اول این است که وقتی واریز و برداشت دیر انجام شود شما دچار استرس می شوید و همین استرس روی معامله های شما تاثیر می گذارد. یکی از جواب های سوال چرا در فارکس ضرر می کنیم همین است که احساساتی می شوید و به همین خاطر نمی توانید تمرکز درستی روی معامله ها داشته باشید.

واریز و برداشت آسان بروکرها

دلیل بعدی برای زمانی است که شما مارجین کم می آورید. در مورد مارجین در یک مقاله دیگر توضیح داده ایم. این یک استراتژی از معامله گران بزرگ است. وقتی شما از جهت حرکت بازار مطمئن هستید ولی بازار در کوتاه مدت خلاف جهت شما حرکت می کند می توانید با افزایش موجودی خودتان را در بازار حفظ کنید و سپس بعد از بسته شدن معامله با سود مبلغی که واریز کردید را خارج کنید. اگر واریز شما با مکث انجام شود ممکن است موجودی شما صفر شده باشد و این اصلا خوب نیست. پس در نظر داشته باشید که یکی از جواب های سوال چطور در فارکس موفق باشیم این است که در بروکری سرمایه گذاری کنید که سرعت واریز و برداشتش سریع باشد.

 

سرعت بالای پیاده سازی دستورات

در آموزش پرایس اکشن به شما یاد می دهیم که چطور معامله های کوتاه مدت و بلند مدت  باز کنید. شاید در معامله های بلند مدت آنقدر دچار مشکل نشوید چون دنبال ریزنوسان نیستید و نیاز دارید بازار یک فاصله ای را طی کند تا شما به سود برسید. اما فرض کنید پس از دیدن آموزش پرایس اکشن و یادگیری استراتژی اسکلپ بخواهید روی تایم فریم 5 دقیقه معامله کنید و معامله هایتان به اندازه 5 تا 10 دقیقه باز بماند و یا حتی کمتر. آن موقع هر واحد نوسان در میزان سود و ضرر کردن شما اهمیت دارد پس بهتر است در بروکری افتتاح حساب کنید که معاملات در لحظه و سریع بازو بسته شوند. در غیر این صورت شما خیلی از فرصت های معاملتی را از دست خواهید داد و در خیلی از معاملاتتان با ضرر روبرو می شوید پس یکی دیگر از عواملی که به سوال شما جواب می دهد که چرا در فارکس ضرر می کنیم این است که شما در بروکری حساب باز می کنید که سرعت پیاده سازی معاملات در آن پایین است. من به همین خاطر ضررهای زیادی را تجربه کردم.

سرعت بالای پیاده سازی دستورات

 

در آموزش فارکس از صفر تا صد هم توضیح داده ام که گاهی بخاطر یک کالای خاص در یک بروکر حساب باز می کنم مثلا معاملات طلایم را در بروکر کپیتال اکستند بازو بسته کنم و معاملات سهام را در یک بروکر دیگر و همین باعث شده بتوانم از تمام ظرفیت های بازار استفاده کنم. هر چقدر سرعت دستورات بالاتر باشد استراتژی اسکلپ ما پر بار تر می شود. شاید این سوال را در ذهن داشته باشید که مگر فارکس چقدر سود میده؟ که بخواهیم آنقدر مته به خشخاش بگذاریم. جواب این سوال را اینطور می گویم که بستگی به میزان تجربه شما دارد پس بهتر است مسیر درستی را طی کنید و به سمت و سوی درستی حرکت کنید تا بتوانید سودهای بزرگی را در بازار تجربه کنید. استراتژی شما به اندازه مدیریت سرمایه، روانشناسی بازار و انتخاب بروکر مهم است. شما هرچقدر تجربه کسب کنید زودتر ضررهایتان را جبران می کنید و در این بازار به سود متداوم می رسید.

 

پشتیبانی فارسی بروکر

تاثیر پشتیبانی بسیار زیاد است. تمام بروکرهایی که در بازار ایران فعالیت دارند به نوعی شعب بروکرهای بزرگی هستند که در سراسر دنیا فعالیت دارند و این در حالی است برای همه افراد مقدور نیست که بخواهند مدام به دفتر بروکر بروند و مشکلاتشان را مطرح کرده و سوال هایشان را بپرسند. در زمانی که من وارد بازار فارکس شدم کسی از اهمیت پشتیبانی در بروکرها خبر نداشت و به همین دلیل برای یک مشکل کوچک باید هفته ها منتظر جواب میشدیم. بعضی وقت ها واریز و برداشت وقتی به طول می انجامید امکان پیگیری از یک مرجع درست وجود نداشت. اما حالا شرایط فرق کرده و کارگزاری ها فعالیت خود را در قسمت پشتیبانی پر رنگ تر کرده اند و همه برای ارائه خدمات بهتر رقابت می کنند.

پشتیبانی فارسی بروکر

شاید جالب باشد که بدانید افرادی که در بروکر اف ایکس تی ام بودند شماره های شخصی خود را به مشتریان می دادند و به نوعی این بروکر 24 ساعته پشتیبان مشتریان خود بود. در حال حاضر تمام افرادی که در این بروکر فعالیت داشتند در بروکر کپیتال اکستند به فعالیت خود ادامه می دهند. پشتیبانی فارسی در همه زمینه ها می تواند مشکلات شما را حل کند پس بروکر که پشتیبانی خوب دارد مسیر سودآوری شما را هموار خواهد کرد. وقتی مدیر حساب شما که وظیفه پشتیبانی را انجام می دهد در دسترس نباشد ممکن است اتفاقات بسیار مهمی بیفتند و حساب شما صفر شود. درخواست های شما به درستی پیگیری نشود و نتوانید مسیر درستی را برای موفقیت طی کنید. پس پشتیبانی هم یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی است که زمینه ساز موفقیت شما در بازار فارکس است.

حساب های سرمایه گذاری

برخی اوقات شما وقت لازم را برای معامله در بازار فارکس ندارید و دوست دارید فردی بدون دسترسی داشتن به سرمایه شما روی سرمایه شما کار کند و در سود با شما شریک شود. در این صورت شما نیاز دارید بروکری را پیدا کنید که حساب های سرمایه گذاری اش قوی عمل می کنند . یعنی در این کارگزاری ها مدیران و معامله گران قوی ای وجود دارند که می توانند باعث رشد سرمایه شما شوند. البته در نظر داشته باشید که شما سرمایه تان در حسابتان باقی می ماند و حسابتان را به حساب مدیر معامله گر وصل می کنید و تمام معاملات معامله گر با حساب اصلی اش با توجه و نسبت میزان سرمایه شما با سرمایه مدیر حجم می گیرد و می توانید به همان نسبت به سود برسید. این را در نظر داشته باشید که این مدیران در سود با شما شریک هستند و در ضرر کردن در کنار شما نخواهند بود پس باید حساب ها را به درستی مورد بررسی قرار دهید و حساب درستی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. برعکس حساب های کپی ترید حساب های پم هست که همه سرمایه ها روی حساب مدیر جمع می شود و مدیر حساب می تواند با حجم بیشتری از سرمایه، معامله های بزرگتری را باز و بسته کند. البته مدیرها دسترسی ندارند تا سرمایه شما را برداشت کنند و سیستم های بروکر ها به طریقی چیده شده اند تا شما تا ضرری متوجه حساب شما نشود.

حساب های سرمایه گذاری

حساب های پم و کپی ترید فقط همین فرق را با یکدیگر دارند. برخی بروکرها مثل کپیتال اکستند هم حساب پم دارند و هم حساب کپی ترید و شما می توانید معامله گران را مورد ارزیابی قرار دهید.از عوامل مهم برای انتخاب یک حساب می توان به مدت زمانی که روی حساب کار شده و کم بودن حرکت های هیجانی ، اینکه آیا مدیر حساب چقدر جذب سرمایه داشته و کارنامه او چگونه است، حساب باز کرد. حساب های سرمایه گذاری مناسب کسانی است که وقت لازم برای آموزش ندارند و نمی خواهند دوره آموزش فارکس از صفر تا صد را ببینند. یا اینکه می خواهند دوره را ببینند و همزمان هم با استفاده از حساب های سرمایه گذاری به سود برسند و هزینه دوره را در بیاورند. البته در نظر داشته باشید که مجموعه آموزشی بورسا هم آموزش پرایس اکشن و هم آموزش فارکس را به صورت رایگان در اختیار کاربران برخی از بروکرهای معتبر قرار می دهد و شما می توانید شرایط را از پشتیبان و چت زنده سایت جویا شوید.

کلام آخر

انتخاب بروکر به اندازه انتخاب استراتژی اهمیت دارد و شما نیاز دارید تا در این زمینه تصمیم درستی را بگیرید. ما سعی کردیم در مقاله ثبت نام فارکس توضیحات کاملی را در این مورد در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی هم که در لیست بروکرهایی که در صفحه ذکر شده ثبت نام کرده و حساب خودتان را فعال کنید، می توانید از امکانات آموزشی و سیگنالی مجموعه بورسا استفاده کنید. ما در مجموعه بورسا علاوه بر آموزش پرایس اکشن و آموزش فارکس از صفر تا صد امکاناتی مثل منتورینگ را فراهم می کنیم تا در کنار شما باشیم و در مسیر سودآوری به شما کمک کنیم. با بورسا در این مسیر هیچوقت تنها نخواهید بود و ما هم پشتیبانی شما در بحث آموزش را انجام می دهیم و هم به شما کمک می کنیم تا بروکر خوبی را برای شروع انتخاب کرده و از امکانات آن استفاده کنید. پس برای شروع دو کار را انجام دهید. ابتدا وارد لینک مقاله ثبت نام فارکس شوید و ثبت نام خود را در یکی از کارگزاری ها کامل کنید و سپس به پشتیبان سایت یا کانال تلگرام ما پیام دهید و دسترسی به آموزش ها و کانال سیگنال را دریافت کنید. پس از آن می توانید در وبینارهای هفتگی که استراتژی های جدید را به شما آموزش می دهیم شرکت کنید. ما در تلاش هستیم که این وبینارها و کلاس های آموزش فارکس از صفر تا صد برای عده محدودی برگزار شود چرا که پشتیبانی هم در این دورها قرار دارد و صرفا بحث آموزش نیست و نیاز هست تا برای هر فرد زمان گذاشته شود.

دانلود فایل PDF مقاله کدام کارگزاری فارکس بهتر است

 

 

 

7450 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link