1

از کجا فارکس را شروع کنیم| احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/7/18 منتشر شده است

اگر به تازگی اسم فارکس را شنیدید و می خواهید در مورد فارکس بیشتر بدانید و آموزش فارکس از صفر تا صد داشته باشید به جای درستی آمدید. ما جواب سوال های مهمی مثل چطور در فارکس موفق باشیم و چرا در فارکس ضرر می کنیم و فارکس چقدر سود میده رو در همین مقاله به شما می دهیم. سایت بورسا یک مرجع کامل برای یادگیری بازارهای مالی و روش های تحلیلی اش است و آموزش های تخصصی مثل آموزش پرایس اکشن هم در آن ارائه می دهد.

در صورتی که نمی دانید بازار فارکس چیست باید به شما بگویم که بازار فارکس بزرگترین بازار مالی دنیاست که معاملات در 24 ساعت شبانه روز از بامداد دوشنبه تا شامگاه جمعه در آن باز و بسته می شود. شما برای ورود به این بازار تنها نیاز به باز کردن یک حساب دارید و می توانید با کامپیوتر یا موبایل معامله های خود را باز و بسته کنید. بزرگترین بازارهای سهامی دنیا هم مثل بازار سهام نیویورک کمتر از یک دویستم این بازار حجم دارند. حالا شاید این سوال در ذهنتون پیش بیاد که چه کسایی در این بازار حضور دارن و چطور در فارکس موفق باشیم.

 

چه افرادی در بازار فارکس معامله می کنند؟

تمام شرکت های بزرگ دنیا مثل اپل و آمازون و تسلا و ...... در این بازار فعال هستند. تمام مبادلات بزرگ دنیا بر مبنای بازار فارکس انجام می شود. بانک های مرکزی کشورها بزرگترین بازیگران این بازارها هستند و موسسات مالی و بروکر ها و معامله گران خُرد دیگر بخش های این بازار را تشکیل می دهند. مجموع حجم معاملات روزانه در این بازار به 8 تریلیون دلار می رسد و تمام بازیگران بازار سرمایه خود را به نوعی در آن درگیر می کنند. پس چرا شما نتوانید با هرمقدار سرمایه که در نظر دارید وارد این بازار شوید و به سود دلخواه خود برسید. قدم اول برای ورود به این بازار افتتاح حساب در یک بروکر هست که در مقاله جداگانه به توضیح دادن آن پرداختیم.

بیشتر بدانیم:  ثبت نام فارکس

پس از آنکه ثبت نام خود را در بازار فارکس کامل کردید باید به دنبال پاسخ به این سوال باشید که....

چه افرادی در بازار فارکس معامله می کنند

چطور در فارکس موفق باشیم

موفقیت در بازار فارکس مثل تمام بازارهای مالی دیگر کاملا نسبی است. برخی افراد موفقیت را در آن می بینند که روزی 1000$ سود کنند و برخی دیگر دوست دارند سود هرچند کم ولی متداوم را تجربه کنند. اما برای رسیدن به این مرحله حتما باید آموزش فارکس از صفر تا صد را ببینید. این آموزش ها شامل آموزش تحلیل فاندامنتال،مفاهیم مقدماتی و اندیکاتورها و آموزش پرایس اکشن می شود. با گذراندن فرآیند آموزش، شما برای ورود به این بازار آماده هستید اما این نکته را از من داشته باشید که فرآیند یادگیری شما در این بازار هیچگاه به پایان نمی رسد. شما همیشه باید از خود پس از هر معامله ضررده بپرسید که چرا در فارکس ضرر می کنیم و به دنبال برطرف کردن ضعف های خود باشید. پس این چرخه، یادگیری، پیاده سازی، پیدا کردن اشتباهات و برطرف کردن آن می تواند تا ابد همراه شما باشد. ما در آموزش صفر تا صد فارکس به شما کمک می کنیم تا استراتژی خود را پیدا کنید. پس از گذراندن این مرحله شما نیاز دارید تا استراتژی مربوطه را با توجه به حجم سرمایه، سیاست های مدیریت سرمایه تان و زمانی که برای معامله کردن در طول روز می گذارید بهینه کنید.

با چه ابزارهایی می توانم بازار فارکس را تحلیل کنم؟

شما در بازار فارکس نیاز دارید تا شرایط حال و گذشته اش را تحلیل کرده و برای سود دهی در آینده معامله هایتان را باز و بسته کنید. ابزاری که شما برای انجام اینکار دارید، تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و تحلیل سنتیمنت است.

 در تحلیل تکنیکال شما با اندیکاتور ها و نمودار شمعی سروکار دارید. بیشتر کارها را کندل های نمودار شمعی انجام می دهید و اندیکاتور ها که توسط الگوریتم های ریاضی شکل گرفته اند به شما کمک می کنند که جهت و قدرت روند را تشخیص دهید تا راحت تر بتوانید معامله هایتان را باز و بسته کنید. ما در آموزش فارکس از صفر تا صد به صورت کامل تحلیل تکنیکال را به شما آموزش داده ایم. آموزش پرایس اکشن هم قسمت اعظم این آموزش ها را تشکیل می دهد.

با چه ابزارهایی می توانم بازار فارکس را تحلیل کنم؟

اما برخی اوقات مشاهده می کنید که تحلیل تکنیکال شما کاملا غلط از آب در می آید. یکی از دلایل آن نادیده گرفتن اخبار و اتفاقات پیرامون بازار است. برای اینکه قادر باشید تا با تسلط کامل روی بازار، معامله هایتان را بازو بسته کنید باید بتوانید شاخص های اقتصادی و اخبار سیاسی و اقتصادی کشورها را تحلیل کنید. تحلیل این داده ها توسط تحلیل فاندامنتال یا همان بنیادین انجام پذیر است که یکی از بخش های اصلی آموزش فارکس از صفر تا صد است. ما در آموزش پرایس اکشن هم توصیه می کنیم که علاوه بر داشتن دانش نسبت رفتار قیمت باید تحلیل فاندامنتال هم بلد باشید.

تحلیل سنتیمنت سومین بخش از مثلث ابزارهای تحلیلی بازار فارکس را تشکیل می دهد. شما با تحلیل سنتیمنت یاد میگیرید تا احساسات معامله گران و شرکت های بزرگی که نقش تعیین کننده در نوسانات بازار دارند را جدی بگیرید. از کنار هم قرار دادن تحلیل سنتیمنت، فاندامنتال و تکنیکال مسلما می توانید نتیجه دلخواهتان را کسب کنید. بیشتر معامله گران فکر می کنند که دانستن تحلیل تکنیکال تنها راه موفقیت آن هاست و این یک تفکر اشتباه است. اخبار و احساسات معامله گران نسبت به اخبار هم می توانند نقش تعیین کننده ای در جهت گیری بازار داشته باشند. پس آن را جدی بگیرید. اگر مهم نبودند مسلما ما در آموزش فارکس از صفر تا صد بخشی را به آن اختصاص نمی دادیم.

با ذات بازار فارکس آشنا شوید

ما در گروه بورسا آموزش بورس و فارکس و ارز دیجیتال ارائه می دهیم اما قبل از دادن آموزش ها از دانشپذیران می خواهیم که با اطلاعات کامل، بازار مالی هدف خود را انتخاب بکنند. شما باید شناخت کامل نسبت به ذات بازار هدف خود داشته باشید. برای مثال من بازار فارکس را برای شما تصویر می کنم تا بدانید برای انتخاب بازار هدف باید چه فاکتور هایی را در نظر داشته باشید.

بازار فارکس یک بازار دو طرفه است. یعنی شما هم با خرید و هم با فروش در این بازار به سود می رسید. زمانی که فکر می کنید ارزش کالایی پایین می آید آن را می فروشید و زمانی که فکر می کند ارزش آن بالا می رود معامله خرید باز می کنید. بازار فارکس یک بازار 24 ساعته است و عمده معاملات به وقت ایران در ساعت 5 تا 8 انجام می شود که تلاقی بازار نیویورک و لندن است. نوسانات این بازار اصلا مثل بازار ارز دیجیتال غیر منتظره نیستند و می توانیم با استفاده از انواع روش های تحلیلی جهت گیری بازار را تا حدی پیش بینی کنیم.

 این بازار از بازار بورس و ارز دیجیتال تحلیل پذیر تر است و این بدان معناست که انواع روش های تحلیل روی این بازار درصد سود بیشتری را برای شما رقم می زنند. بازار در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است پس زمان خوبی را دارید که اخبار هفته پیش رو از دوشنبه تا جمعه را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر آن هم می توانید اخبار هفته گذشته را بررسی کنید و با تحلیل تکنیکال سطوح کلیدی بازار را برای خود مشخص کنید. اصل تحلیل هم در این دو روز انجام می شود. شما به عنوان یک معامله گر باید برای تمام سناریو ها و معامله هایی که می خواهید در این بازار باز کنید برنامه داشته باشید. در ابتدای دوره آموزش فارکس از صفر تا صد هم به شما می گویم که داشتن برنامه و منضبط بودن، رمزاصلی شما در موفقیت در بازار فارکس است.

 

 

شخصیت و مهارت های فردی خود را تقویت کنید.

 یک رُکن بسیار مهم برای رسیدن به جواب دلخواه در معامله کردن در بازار فارکس ذهن شماست. شما باید از نظر ذهنی برای هر سناریویی در بازار آماده باشید. من دیده ام که برخی افراد سعی می کنند مدت زیادی را در حساب های آزمایشی کارگزاری ها که به حساب دمو معروف است صرف کنند و به سراغ معامله با حجم سرمایه کم روی حساب های حقیقی نروند. این خودش یک آفت است چرا که شما در شرایط معامله کردن در بازار واقعی خودتان را قرار نمی دهید. بیشتر واکنش های معامله گران در زمانی صورت می گیرد که معامله باز دارند. شما یا در سود هستید و می خواهید زودتر معامله تان را ببندید یا در ضرر هستید و فکر می کنید که قرار است بازار برگردد و معامله خود را نمی بندید. هرکدام از این ایرادها می تواند منجر به از دست رفتن سرمایه شما شود.

 

شخصیت و مهارت های فردی خود را تقویت کنید.

 

 

پس علاوه بر اینکه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال یاد میگیرید باید روی ذهن و واکنش های خود هم کار کنید. باید یکسری قواعد را پیاده سازی کنید که ما در آموزش فارکس از صفر تا صد به صورت مفصل راجع به آن صحبت کرده ایم. شما باید بتوانید هیجانات خود را کنترل کرده و از احساساتی معامله کردن بپرهیزید. اگر سوال شما این است که فارکس چقدر سود میده باید بگم خیلی ولی برای رسیدن به اون خیلی سود کردن باید کارهای متفاوتی را انجام دهید که نیاز به صبر دارد اما بالاخره به آن سطح می رسید.

آموزش فارکس از صفر تا صد

برخی افراد به دنبال دیدن آموزش های پراکنده هستند و می بینند که به سودی که می خواهند نمی رسند. آموزش رایگان باشد یا خیر نیاز است توسط یک مرجع باشد. از چند مرجع آموزش دیدن، فقط شما را گیج می کند و مطمئنا ضررهای زیادی را به سرمایه شما می زند. من به افرادی که از من مشاوره می گیرند هم می گویم که هزینه کردن روی فرآیند آموزشی خودش سرمایه گذاری است که می تواند شما را به سودهای خوبی برساند که هزینه آموزشی در آن گم است. شما نیاز دارید در فرآیند دیدن آموزش فارکس از صفر تا صد یکنفر را در کنار خود داشته باشید که اشتباهاتتان را به شما گوشزد کرده و راه حلی ارائه که پیشرفت پیوسته ای داشته باشید.

شاید شما بخواهید 1000$ سرمایه خود را بسوزانید و تن به آموزش درست ندهید گرچه با 200$ می توانید از بهترین خدمات سایت های آموزشی مثل سایت بورسا استفاده کنید. دیدن آموزش مسیر شما برای رسیدن به سود مستمر کوتاه می کند. بسیاری از دانشپذیرانی که در دوره های خصوصی آموزش فارکس از صفر تا صد من شرکت کرده اند پس از مدتی هزینه ای که برای کلاس کرده اند را کسب کرده اند و به دنبال یادگیری بیشتر هستند. شما هم نیاز دارید که از یکجایی شروع کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

از خطرات و چالش های هر بازار آگاه شوید

تا اینجا راجع به نکات آموزشی صحبت کردم اما می خواهم بگویم که درست است که جواب سوال فارکس چقدر میده می تواند خیلی باشد اما این بازار ریسکی است. بازار فارکس هم مانند همه بازارهای مالی ریسک مربوط به خودش را دارد و شما این ریسک را با رعایت نکات مربوط به مدیریت سرمایه قرار است به حداقل برسانید. قرار نیست شما هم مثل روزهای اول معامله گری من دائم ضرر کنید تا قلق بازار دستتان بیاید. گروه بورسا اینجاست تا مشکلات شما را به حداقل برساند.قرار نیست مسیر اشتباهی را طی کنید. فقط کافی است که در دوره های ما شرکت کنید و از پشتیبانی چند ماهه آن استفاده کنید. همانطور که پیش تر هم گفتم فریب این موضوع را نخورید که سود کردن در بازار فارکس راحت است. شما باید مسیر سختی را پشت سر بگذارید تا به مرحلهِ راحت سود کردن برسید. ما هم سعی می کنیم با آموزش های مختلف مثل آموزش پرایس اکشن این مسیر را برای شما ساده تر کنیم.

 

از خطرات و چالش های هر بازار آگاه شوید

 اگر می بینید افرادی در این بازار هستند که ضرر می کنند دلیل اصلی شان احساسی تصمیم گرفتن است. برای مثال از یک نفر شنیده اند که سود کردن در این بازار راحت است و می خواهند سریع وارد شوند و به سود برسند که فشار ذهنی زود به سود رسیدن باعث از دست رفتن سرمایه شان می شود. برخی افراد هم منابع آموزشی غلطی را برای شروع کار در این بازار انتخاب می کنند که از دیگر دلایل ضرر کردنشان است. عدم رعایت مدیریت سرمایه بزرگترین دلیل ضرر کردن افراد در بازار فارکس است. حتی اگر تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و سنتیمنت را هم به خوبی پیاده سازی کنید و مدیریت سرمایه را به درستی پیاده سازی نکنید سرمایه تان را دو دستی تقدیم بانک های بزرگ کرده اید.

کلام آخر

ورود به بازار فارکس باید آگاهانه باشد. هر تصمیم احساسی برای ورود به این بازار منجر به از دست رفتن سرمایه شما خواهد شد. قدم اول دیدن آموزش فارکس از صفر تا صد است و پس از آن هم آموزش پرایس اکشن که آموزش پیشرفته تر است می تواند ضریب سوددهی شما را بالا ببرد. ما در کنار شما هستیم و با پشتیبانی همه جانبه مسیر سودآوری شما را کوتاه می کنیم.

لینک فایل pdf مقاله از مجا فارکس را شروع کنیم

 

7324 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link