1

حرکت طلا به سمت سطح کلیدی 1745$ آغاز خواهد شد

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/6/18 منتشر شده است

  • قیمت طلا در حال افزایش است تا پولبک های روز قبل را از بالاترین سطح هفتگی معکوس کند.
  • 100-SMA، اصلاح فیبوناچی 61.8٪ و خط مقاومت یک هفته ای برای آزمایش خریداران XAU/USD صف کشیده اند
  • اخبار ایالات متحده و چین، امیدهای بانک های مرکزی جهانی باعث حرکت های اصلاحی طلا و کاهش بازدهی  اوراق قرضه می شود.

قیمت طلا (XAU/USD) در اوایل صبح روز جمعه در اروپا در حدود 1720$ باقی می ماند. در انجام این کار، فلز زرد در بحبوحه خوش بینی محتاطانه در بازار، به ضعف گسترده دلار آمریکا دامن می زند. تمام نگاه تحلیل گران به تحلیل تکنیکال است.

شاخص دلار آمریکا (DXY) بزرگترین ریزش روزانه یک ماهه را در حدود 108.90 تجربه کرد و تا انتشار این تحلیل در پایین ترین سطح یک هفته ای باقی ماند. با انجام این کار، دلار نمی تواند اظهارات تهاجمی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، منتشر شده در روز گذشته را توجیه کند، در حالی که تحلیل سنتیمنت به خرید این فلز گرانبها رای می دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا
تحلیل سنتیمنت سرنخ‌هایی را از اظهارات قاطعانه‌تر جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در اواخر روز پنج‌شنبه دریافت می‌کند که نشان‌دهنده تغییر احتمالی مثبت در روابط تجاری آمریکا و چین است. به‌نظر می‌رسد که شاخص های اخیر آمریکا قوی‌تر ظاهر شدند و امیدواری به اینکه بانک‌های مرکزی جهانی بتوانند با رویکردی جامع بر ضربه ناشی از تورم غلبه کنند و نرخ بهره را بالا ببرند نیز به نفع بازار بوده است. لازم به ذکر است که به نظر می رسد مذاکرات در مورد سختی های وضعیت شرکت های فناوری چین و نرخ تورم ضعیف چین، اخیراً روند صعودی XAU/USD را تحت تاثیر قرار داده است.

با به تصویر کشیدن وضعیت فعلی بازار، بازدهی خزانه داری 10 ساله آمریکا پس از یک روز مثبت، نزدیک به 3.32% باقی می ماند، در حالی که S&P 500 فیوچرز رشد وال استریت را حدود 4020 نشان می دهد. لازم به ذکر است که با گسترش خوش بینی محتاطانه در بحبوحه یک جلسه ضعیف، سهام در منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز قوی تر باقی می ماند.

با توجه به شرایط ریسک و افت دلار آمریکا، قیمت‌های XAU/USD احتمالاً هفته را با وضعیت مثبتی به پایان خواهند رساند. با این حال، آخرین دور Fedspeak قبل از دوره خاموشی، که از آخر این هفته شروع می شود، باید برای انگیزه تازه مورد توجه قرار گیرد. همچنین صحبت‌های پیرامون تورم آمریکا پیش از انتشار داده‌های تورم آمریکا  (CPI) در هفته آینده مهم خواهد بود.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

تحلیل تکنیکال
قیمت طلا واگرایی RSI صعودی را توجیه می کند زیرا خریداران به همگرایی 100-SMA، سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8 درصدی جولای تا آگوست صعودی و خط روند افزایشی یک هفته ای نزدیک می شوند.

با توجه به سیگنال‌های صعودی MACD، و همچنین با قدرت ظاهر شدن RSI که از قیمت‌های پایین‌تر حمایت می‌کند، XAU/USD احتمالاً بر مانع 1730$ غلبه خواهد کرد که به نوبه خود می‌تواند کالا را به سمت نوسان بالای 25 آگوست نزدیک به 1765 دلار سوق دهد.

با این حال، سطح اصلاحی فیبوناچی 50% نزدیک به 1745$ ممکن است در طول دوره صعودی، نقش مانع را بازی می کند.

از طرف دیگر، پولبک ها ممکن است قبل از هدایت فروشندگان طلا به سمت آستانه 1700$، حمایت اصلاحی فیبوناچی 78.6%، در حدود 1707$ را دوباره آزمایش کنند.

با این حال، فروشندگان محتاط هستند زیرا یک خط روند صعودی که  از اواخر جولای و پایین ترین سطح سالانه، به ترتیب نزدیک به 1690$ و 1680$ کشیده شده، می تواند ادامه روند نزولی فلز را با چالش روبرو کند.

تحلیل طلا

برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

در آموزش فارکس به صورت کامل راجع به نحوه پیاده سازی تحلیل فاندامنتال و تکنیکال صحبت شده است.

7102 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link