1

چطور در فارکس سود کنیم

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/4/21 منتشر شده است

قطعا شیرین ترین قسمت هر شغل داشتن درآمد است. در این مقاله می خواهیم راجع به میزان درآمدزایی یک معامله گر در بازارهای بین المللی مثل بازار فارکس و بازارهای سهام آمریکا صحبت کنیم که یک فرد تا چه حد می تواند در روز در این بازارها کسب درآمد کند. امروزه به سبب عوض شدن ماهیت شغل ها، افراد زیادی هستند که دوست دارند در بازار ارزهای خارجی مثل بازار فارکس معامله کنند. چرا که در این بازار با کمترین میزان هزینه می توانید 24 ساعته فعالیت کرده و به سود برسید. اما این سود کردن چقدر آسان به نظر می آید؟

آیا معامله گری در بازار فارکس می تواند به شغل دوم ما تبدیل شود. برای دیدن آموزش فارکس از صفر تا صد باید به کدام سایت آموزشی مراجعه کنیم؟ چطور در فارکس موفق باشیم؟ چرا در فارکس ضرر می کنیم ؟ و اصلا فارکس چقدر سود میده. این سوال هایی است که پیش از ورود به هر بازار مالی باید از خودتان بپرسید. البته که این سوال ها برای زمانی است که شما تازه می خواهید وارد بازار مالی هدفتان بشوید. گروهی از افراد  هستند که با اصول اولیه کار در بازار فارکس آشنایی دارند و سعی دارند تا به سراغ روش های تحلیلی بروند که سود آن ها را بیشتر کند. البته که گروه بورسا برای این افراد هم راه حل دارد و این افراد می توانند از آموزش پرایس اکشن بورسا استفاده کنند. اجازه بدهید که در این مقاله اطلاعات کامل در مورد سودآوری در بازار فارکس به شما بدهیم. سود معامله در بازار فارکس چقدر است.

نکته حائز اهمیت در بازار فارکس این است که ریسک در هر لحظه همراه شماست و نیاز دارید تا با مدیریت سرمایه ای که هم در آموزش پرایس اکشن و هم در آموزش فارکس از صفر تا صد یاد می گیرید، ترس ناشی از ریسک کردن را از خود دور کنید. پس پیش از ورود به این بازار بدانید که ضرر قسمتی از زندگی شما خواهد بود و با پرسیدن سوال چرا در فارکس ضرر میکنیم و پیدا کردن دلیل آن می توانید میزان این ضررها را کم کنید.

پیش از ورود به بازار فارکس و دنیای زیبای مالی که این بازار در آن وجود دارد می توانید به منابع مختلف آموزشی مراجعه کرده و اطلاعات خود را زیاد کنید. شما نیاز دارید تا بدانید که جواب سوال چطور در فارکس موفق باشیم چیست؟ یکی از راه هایی که می توانید در مورد بازار فارکس تجربه کسب کنید ایجاد حساب دمو یا آزمایشی در بازار فارکس است. ابتدا مهارت های خود را در حساب آزمایشی بسنجید و با پول غیر واقعی کار کنید . سپس به آرامی و در صورت داشتن آمادگی لازم برای معامله گری، مبلغ خود را واریز کرده و وارد بازار حقیقی با حساب های REAL خواهید شد.

سود روزانه از فارکس

یکی از مزیت های بازار فارکس شبانه روزی بودن آن است. شما از ابتدای روز دوشنبه تا آخرین ساعات روز جمعه می توانید به معامله در این بازار بپردازید. تنوع ابزار معاملاتی در این بازار بسیار زیاد است. شما روی سهام کشورهای خارجی مثل آمریکا، نسبت جفت ارزها، کالاهایی همچون نفت و گاز و طلا و نقره ..... و حتی ارزهای دیجیتال می توانید خرید و فروش انجام دهید. بخاطر نقدینگی زیاد این بازار، همیشه امکان معامله در بهترین قیمت ها برای شما وجود دارد. در این بازار اصلا نباید نگران وجود خریدار یا فروشنده باشید چرا که همیشه این افراد برای شما وجود دارند و هر وقت که اراده کنید می توانید خرید و فروش کنید. البته ناگفته نماند که 24 ساعته بودن این بازار حسن است و شما نیاز دارید برای هر ساعت شبانه روز استراتژی خاصی را لحاظ کنید که ما در آموزش فارکس از صفر تا صد به صورت کامل به شما آن را آموزش خواهیم داد.

گردش سرمایه در بازار فارکس به 8 تریلیون دلار در روز می رسد و از این حیث، این بازار بزرگترین بازار مالی دنیاست. چرا قسمتی از این سرمایه برای شما نباشد. به راستی فارکس چقدر سود میده؟ آیا در این بازار همه سود می کنند؟ آیا درآمد ثابتی برای افراد در این بازار وجود دارد؟ در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ می دهیم.

بازار فارکس مزایای زیادی را در خود جای داده ، اما باید بدانید که افراد زیادی در این بازار بخاطر عدم بهره وری از آموزش خوب و عدم رعایت مدیریت سرمایه و هیجانی معامله کردن ضرر می کنند.تجربه کار با معامله گران موفق به من ثابت کرده که هر چه شما اطلاعات بیشتری در زمینه بازارهای مالی کسب کنید، درصد موفقیت شما بالا می رود. پس اگر یکی از سوال های شما این است که چطور در فارکس موفق باشیم نیاز دارد تا بدانید که یکی از راه هایش آموزش مداوم و کار کردن در کنار یک استاد حرفه ای است که مدام شما را راهنمایی کرده و در تمرکز کردن روی معاملات به شما کند.

حداکثر سود روزانه در فارکس

ممکن است این سوال شما باشد که حداکثر سود روزانه در فارکس چقدر است؟ و ما چطور می توانیم به سطحی برسیم که روی درآمد  روزانه از بازار فارکس حساب باز کنیم. مهمترین نکته که من بارها در این مقاله تکرارش خواهم کرد این است که انتظاراتتان را مدیریت کنید. شما قرار نیست از معامله در بازار فارکس درآمد ثابتی داشته باشید. و هیچ محدودیتی در درآمدزایی در این بازار وجود ندارد. یکی از افرادی که من به او آموزش می دادم علاقه بسیاری به معامله روی طلا داشت. حساب خود را در یکی از بروکرها در سال 2009 به مقدار 20000$ شارژ کرد و در عرض 10 روز آن را به 980000$ رساند.

 این فرد از اهرم 1:1000 استفاده کرد و در تمام معاملاتش همه موجودی اش را درگیر می کرد. شاید این اتفاق برای برخی افراد بسیار شیرین باشد به این شرط که سود خود را از بازار بیرون بکشند. اما این فرد این کار را نکرد و ظرف چند روز حساب خود را صفر کرد. پس همانطور که مشاهده کردید محدودیتی وجود ندارد اما اگر می خواهید در این بازار به سود برسید باید قانون وضع کنید، نظم داشته باشید و به آن متعهد باشید. این یکی از موارد بسیار مهمی است که در آموزش فارکس از صفر تا صد به آن اشاره کرده ایم.

آموزش فارکس در جهان

آموزش فارکس در بسیاری از دانشگاه های دنیا در حال انجام است. فکر نکنید در این دانشگاه ها نوسان گیری یاد می دهند بلکه شاهد آموزش اقتصاد خرد و کلان هستیم که روی قدرت گرفتن یا ضعیف شدن ارزها تاثیر می گذارد. کار در بازار فارکس و در آمدزایی در آن زمانی راحت می شود که آموزش خوب ببینید و برای معامله کردن برنامه داشته باشید. گول هیچ فردی هم نخورید که می گویند سرمایه تان را در اختیارشان قرار دهید و سود ثابت دریافت کنید. هیچ تضمینی برای دریافت سود ثابت در بازارهای مالی وجود ندارد.

آموزش دریافت سود روزانه در فارکس

هیچکار اصولی و درستی در دنیا آسان نیست. معامله گری هم از این قاعده مستثنی نبوده و برای همین هم دوره های آموزشی متفاوتی برای معامله گردی وجود دارد که به شما کمک می کند به هدف های خودتان برسید. پس به جای اینکه به دنبال راه های میانبر باشید به دنبال آموزش اصولی مثل آموزش فارکس از صفر تا صد یا آموزش پرایس اکشن باشید تا مهارت های خود را در جهت سودآوری بیشتر در بازار فارکس بالا ببرید.

بیشتر بخوانیم: 3 روش پایه ای انواع تحلیل ها در بازار فارکس 

چطور در فارکس موفق شویم جوابش صبر و آموزش کافی است که شما را به آن جا می رساند. به صورت کلی در بازار فارکس سه نوع تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و سنتیمنت وجود دارد که اگر در کنار روانشناسی بازار و مدیریت سرمایه یادش بگیرید می توانید به اهداف خود برسید. در ابتدای کار قسمت اعظم سرمایه خود را درگیر یادگیری کنید. سعی کنید متدهای جدید تحلیلی را یادگرفته و در حساب آزمایشی از آن تست بگیرید. در صورت موفقیت آمیز بودن روی حساب واقعی خود پیاده سازی کنید. اصلا در ورود به این بازار عجله نکنید چرا که فرصت برای ورود و به سود رسیدن وجود دارد و یکی از مهمترین کلیدهای موفقیت شما صبر است.

سود روزانه در فارکس به چه عواملی بستگی دارد؟

طرفداران بازار فارکس هم در ایران و هم در خارج ایران در حال افزایش هستند. افراد با سرمایه های 10$ هم می توانند وارد این بازار شوند و از دوشنبه تا جمعه معامله کنند. مکانیزم معامله در این بازار آسان است اما باید برای ورود خود به بازار و خروج از معامله باید برنامه داشته باشید. برای تعیین حد سود و حد ضرر نیاز دارید تا حتما میزان سود دهی نسبت به سرمایه ای که می خواهید به خطر بندازید را در یک محدوده خاصی مثل 1 به 2 نگه دارید. اگر درک درستی از حد سود و حد ضرر داشته باشید می توانید در صورتی که از 10 معامله 6 تای آن را با ضرر بسته و 4 تای آن را با سود ببندید با سود از بازار خارج شوید.

رعایت مدیریت سرمایه در بازار فارکس بسیار مهم است که ما هم در دوره آموزش پرایس اکشن و هم در آموزش فارکس از صفر تا صد سرفصل های مختلفی را در این مورد قرار داده ایم.

چگونه سود خود در بازار فارکس را برداشت کنیم

هیچ کس برای تفریح کردن وارد بازار فارکس نمی شود. همه می خواهند در این بازار به سود برسند و بتوانند با سرعت بسیار زیاد این سود را برداشت کنند. پس در این قسمت بهتر است راجع به برداشت سود در بازار فارکس صحبت کنیم.

روش های برداشت سود در فارکس

شاید سوال شما هم باشد که ما که تحریم هستیم و حساب بین المللی و مسترکارت و ویزاکارت نداریم. چگونه می توانیم سود خود را برداشت کنیم. بیشتر بروکرهای مشغول در بازار ایران صرافی دارند و شما می توانید به راحتی از طریق صرافی های به صورت ریالی برداشت خود را انجام دهید. راه دیگر برداشت سود برداشت با ارز دیجیتال است. شما نیاز دارید تا در یک صرافی ایرانی حساب باز کرده و پول خود را به آن صرافی انتقال دهید. پس برای برداشت سود اصلا نگران نباشید که در کمتر از چند ساعت انجام پذیر است.

بیشترین میزان سود روزانه در فارکس چگونه به دست می آید؟

شما برای پیدا کردن راه سودآوری خود در بازار فارکس هزینه زمانی و مالی کنید. علاوه بر هزینه روی آموزش شما نیاز دارید وقت بگذارید و استراتژی ها را روی حساب آزمایشی آزموده و در صورت بهینه شدن، حالا سرمایه خود را در حساب های واقعی درگیر کنید. اگر چرخه آزمودن استراتژی و بهینه کردن آن را مداوم انجام دهید و معاملات خود را در یک ژورنال معاملاتی درج کنید به راحتی می توانید به سود های خوبی در بازار برسید. دلیل خطاهایی که ممکن است جلوی سود شما را بگیرد در آموزش اشتباه، عدم رعایت مدیریت سرمایه و روانشناسی معامله گری خلاصه شده است. ما در دوره آموزش فارکس از صفر تا صد، راحت ترین مسیر درآمدزایی را در اختیارتان قرار می دهیم. تجربه 13 ساله مدرسین ما در بازار دوره بسیار مفیدی را گرد هم آورده و به معامله گران زیادی کمک کرده است.

 

سود مرکب در فارکس

شما نیاز ندارید تا در بازار فارکس به سرعت سرمایه تان را چند برابر کنید. اگر با برنامه معامله کنید می توانید در طول یک سال با سود مرکب به افزایش سرمایه باورنکردنی داشته باشید. حتی اگر شما روزی 0.5% حساب خود را رشد بدهید می شود ماهی 15% و در عرض یک سال سرمایه شما از دوبرابر هم بیشتر خواهد شد.پس همانطور که در آموزش فارکس از صفر تا صد هم توضیح داده ایم، مراحل موفقیت در بازار فارکس یک شبه به دست نمی آید اما اگر پشت کار داشته باشید بالاخره این اتفاق خواهد افتاد

چه عواملی بازگشت سرمایه شما را در خطر قرار می دهد

اگر برای معامله در بازار فارکس برنامه نداشته باشید محکوم به ضرر کردن خواهید بود. شما نباید اکثر معامله هایتان بر اساس تحلیل های لحظه ای باز و بسته کنید.پیش از شروع بازار در روز یکشنبه شما نیاز دارید تا سطوح کلیدی بازار را به وسیله پرایس اکشن تحلیل کنید. ما در آموزش پرایس اکشن به صورت کامل به شما یاد داده ایم که چگونه این سطوح را پیدا کرده و برای معامله کردن روی آن برنامه ریزی کنید. پس از تعیین این سطح حالا شما می توانید وابسته به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و با آرامش خاطر ضریب خطای معامله هایتان را پایین بیاورید.

راه کسب سود از معامله در فارکس

آموزش صحیح و پیاده سازی استراتژی های روز، می تواند عامل اصلی موفقیت شما در بازار فارکس باشد. برای سرمایه خود ارزش قائل شوید و قمار نکنید.

  • فراگیری همه موارد مربوط به بازار فارکس و آشنایی با ماهیت بازار: هر استراتژی ای که در این بازار یاد می گیرید را روی حساب آزمایشی، تست کنید و سپس سرمایه خود را درگیر کنید.
  •  تنوع دادن در معامله روی کالاهای مختلف: تمام سرمایه خود را روی یک کالا نگذارید و مدیریت سرمایه را رعایت کنید. اگر سرمایه شما به یک کالا متصل باشد محکوم به ضرر کردن خواهید بود.
  •  صبور باشید: در ابتدای دوره آموزش فارکس از صفر تا صد این موضوع را اشاره داشتیم که سود شما در گرو آموزش مناسب، صبر و مدیریت سرمایه است و هر کدام که به خوبی به آن پرداخت نشود، راه ضرر کردن را هموار می کند.

مدیریت ریسک معاملات بازار فارکس

در صورتی که با این نیت وارد بازار شدید که به سود خوبی برسید باید بدانید که مدیریت ریسک عصای دست شماست و به شما در رسیدن به سود روزانه کمک بسزایی می کند. یکی از راه های مدیریت ریسک آن است که در هر معامله بیش از 2% سرمایه خود را در معرض ریسک قرار ندهید و مجموع معامله های باز شما باعث ضرر بیش از 10% کل سرمایه شما نباشد. این بدان معناست که اگر 1000$ سرمایه وارد این بازار کردید، بیشترین میزان ریسکی که برای هر معامله باید تحمل کنید 2% بوده و مجموع معاملات باز شما باید تنها 100$ از سرمایه شما را در معرض ریسک قرار دهد. ابزار اصلی مدیریت ریسک، انتخاب درست حد ضرر است که مفهوم اصلی آموزش پرایس اکشن بورساست.

استراتژی معاملات بازار فارکس

هیچ استراتژی مشخصی وجود ندارد که همیشه شما را به سود برساند. شما با تغییر کردن شکل بازار باید مدام خود را تطبیق داده و روش معامله گری تان را اصلاح کنید. اگر فکر می کنید که یک جام طلایی وجود دارد که موفقیت شما را تضمین می کند سخت در اشتباهید. ما در آموزش فارکس از صفر تا صد روش های تحلیل جدید را هر ماه اضافه می کنیم تا علاقه مندان به بازار فارکس همیشه به روز باشند و دلیل اصلی این موضوع، تغییر در شکل حرکت های بازار است. عیار خوب بودن هر استراتژی به موفقیت آن در 20 معامله است. یعنی اگر از 20 معامله 12 تای آن با سود بسته شده باشد و مدیریت سرمایه را هم به درستی پیاده کرده باشید، به سود مطمئنی خواهید رسید و این یعنی استراتژی درستی را انتخاب کرده و به درستی هم آن را پیاده سازی می کنید.

 

چه میزان سود از معامله در بازار فارکس نصیب ما می شود؟

برای اینکه جواب درستی به این سوال بدهیم بهتر است مثالی بزنم. فرض کنید که شخصی  هزار دلار سرمایه دارد و نرخ برد او هم برابر با 55 درصد معاملاتش است. او فقط یک درصد از سرمایه اش را در معاملات ریسک می کند که این کار با تعیین درست حد ضرر امکان پذیر است. در این سناریو، حدضرر 5 پیپ با قیمت ورود به معامله فاصله دارد و هدف، 8 پیپ. تمامی این حرف ها بدان معنی است که سود این شخص از این معامله 1.6 برابر میزان ضرر کردنش خواهد بود.

حالا این موضوع را در نظر بگیرید که کارگزاری ها به شما اهرم یا همان لوریج هم می دهند. میزان این عدد به صورت خودکار برای کارگزاری های ایرانی 1:500 است و وابسته به قانون این عدد برای کشورهای اروپایی 1:30 و آمریکایی 1:50 در نظر گرفته شده است. اگر در مثالی که تا این جا با هم دنبال کرده باشیم شخص معامله گر، از لوریج 30:1 استفاده کند، با توجه به این که هزار دلار سرمایه نیز وارد کرده پس می تواند موقعیتی تا 30000$  را داشته باشد.

کارگزاری ها در بازار فارکس وابسته به نوع حساب از شما اسپرد می گیرند و یا از شما علاوه بر اسپرد، کمیسیون هم دریافت می کنند اسپرد به حد فاصل قیمت خرید و فروش گفته می شود. مثلا اگر قیمت خرید دلار در بازار ایران 25000 تومان باشد و قیمت فروش 24000 تومان، اسپرد معاملاتی 1000 تومان در نظر گرفته شده است. حالا فرض کنید که در معامله جفت ارزی مانند GBP/USD هستید و می خواهید در هر معامله 50 دلار ریسک داشته باشید و برای لات های استاندارد به ازای هر پیپ جابجایی 10 دلار به دست می آید. این موضوع به این معناست که یک معامله‌ برنده 80 دلار ارزش دارد. (8 پیپ در 10 دلار) این حساب کوچک بیانگر آن است که یک معامله‌ گر با انجام 100 معامله در یک ماه، چقدر پول به دست می آورد.

  • اگر 55 معامله سودآور داشته باشید: 55*80 برابر است با 4400 دلار
  • اگر 45 معامله سودآور داشته باشید: 45*80 برابر است با 2250 دلار
  • اگر هیچ کمیسیونی پرداخت نشود، سود ناخالصی برابر است با حاصل تفاضل مقادیر بالا: 2150 دلار و اما سود خالصی برابر است با 2150-500 که می شود 1650 دلار برای سود روزانه در فارکس.

چگونه در فارکس موفق شویم؟

شما نیاز دارید تا همانند معامله گران حرفه ای معامله کنید

سود کردن در بازار فارکس اصلا راز پیچیده ای ندارد و همه دلایل نوسان های بازار در نمودار قابل مشاهده است. شما شاید فکر کنید افرادی مانند ال بروکس راز مخفی را برای رسیدن به سود دارند. در صورتی که این گونه نیست و تمام استراتژی ها با توجه به آزمون و خطا روی نمودارها پدید آمده است. مهمترین عامل موفقیت شما در فارکس نظم است که در آموزش فارکس از صفر تا صد بسیار روی این مفهوم تاکید کرده ایم.

برای دانلود مقاله بالا اینجا کلیک کنید

6668 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link