1

بورس چقدر درامد دارد

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/4/15 منتشر شده است

شاید این سوال شما هم باشد که بورس چقدر در آمد دارد و آیا می شود  با دیدن آموزش های بورس در مقطع کنونی به سود رسید یا باید به سراغ آموزش فارکس از صفر تا صد رفت و درآمد دلاری داشت. به صورت کلی یادگیری بورس چقدر طول می کشد و معمولا چه کسانی در بورس ضرر می کنند. آیا سایت آموزش بورسی هست که بتوانیم به آن اعتماد کنیم؟

ماهیت سرمایه گذاری این گونه است که در ازای سرمایه ای که وارد می کنید باید انتظار چه درصد بازگشت سرمایه و سود باشید. مگر می شود که سرمایه گذاری کرد و انتظار بازگشت سرمایه نداشت. در دنیای امروز گزینه های زیادی برای سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مالی وجود دارند و به شما کمک می کنند تا مازاد سرمایه خود را در گیر فرآیندی کنید که رشد پیدا کند. اما سرمایه گذاری صرف ورود سرمایه نیست. شما نیاز دارید برای انتخاب های خود زمان بگذارید و تحقیق جامع انجام دهید.

شخصی که در ایران زندگی می کند با وجود محدودیت ها انتخاب های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد. این به شما بستگی دارد که می خواهید بازگشت سرمایه شما دلاری باشد یا ریالی، چقدر می توانید برای این مسیر هزینه کرده و آموزش ببینید. راه های مختلف سرمایه گذاری در بازارهای مالی در بازار ایران شامل بازار بورس، فارکس و ارز دیجیتال می شود. بازار فارکس تحلیل پذیرترین بازار برای نوسان گیری و بازار ارز دیجیتال جذاب ترین بازار برای سرمایه گذاری های بلند مدت است و به شک درآمد شما از هر دو مورد، دلاری خواهد بود. اما در بازار بورس ایران شما می توانید در صورت دیدن آموزش های کامل انتخاب های خوبی برای سرمایه گذاری و افزایش سرمایه ریالی داشته باشید.  برای حضور در بازار فارکس می توانید از آموزش فارکس از صفر تا صد ما هم استفاده کنید.

درآمد ماهیانه از بورس

به قطع در بازارهای مالی روی درآمد ثابت هیچوقت نمی توانید حساب باز کنید. ذات این بازار این گونه است که ممکن است بعضی اوقات شما به سود خوبی در آن برسید و برخی اوقات هم سرمایه شما با افت مواجه شود. پس انتظاراتتان را مدیریت کنید و خودتان را درگیر فشار روانی کسب درآمد ثابت ماهیانه نکنید. بعضی وقت ها درآمد خوبی دارید و برخی اوقات هم بازار با توجه به شرایط شرکت ها و سیاست های کشوری در بحران فرو می رود. پس درآمد شما ثابت نیست. برای خود من هم پیش آمده که در یک ماه اندازه 4 ماه درآمد کسب کنم و در یک ماه هم نتوانم به سرمایه خودم اضافه کنم. این یک فرآیند عادی است و جای نگرانی در آن وجود ندارد.

 

نکات معامله گری در بازار بورس ایران

برای معامله کردن در بازار بورس نیاز دارید تا آموزش ببینید. یعنی شما یک زمانی می گذارید و موارد مورد نیاز را یاد می گیرید و یا اینکار را نمی کنید و ضرر های احتمالی را می پذیرید. پس یا باید هزینه مالی کنید و یا هم هزینه مالی و هم هزینه زمانی بسیار زیاد. یادگیری بورس چقدر طول می کشد سوال بسیاری از افراد تازه وارد است. این بستگی به شما دارد که چقدر می توانید زمان بگذارید و چقدر دوست دارید تا ازین طریق به درآمد برسید. افرادی در این بازار هستند که سه ماه مداوم زمان گذاشته اند و توانسته اند به مدارج خوبی از تحلیلگری و معامله گری در بازار بورس برسند و افراد دیگری هم با پراکندگی زمانی زیاد این کار را انجام می دهند و ممکن است مسیر آموزشی شان بیش از 1 سال به طول بینجامد. همه چیز دست شماست. البته این موضوع مختص بازار بورس نیست و در دیگر بازارهای مالی هم نیاز دارید تا مسیرتان را پیدا کنید. ما در آموزش فارکس از صفر تا صد توضیحات بسیاری را در مورد شرایط بازار و نحوه معامله گری داده ایم اما دیدن ویدئوها کافی نیست و شما باید رفع اشکال انجام دهید تا مسیر معامله گری برای شما هموار شود. در بازار بورس ایران هم همین مورد باید رعایت شود.

در بیشتر کشورها شما محدودیت دامنه نوسان برای قیمت سهم نمی بینید. این بدان معناست که ممکن است قیمت سهام یک شرکت در آغاز روز 100$ باشد و عصر آن روز به 50$ برسد و به همین خاطر هم ما شاهد این موضوع هستیم که سود و ضرر زیاد در این بازار رد و بدل می شود. بازار بورس ایران از نظر سخت افزاری و نرم افزاری برای شرایط این چنینی آماده نیست و سازمان بورس در جهت حفظ حقوق و منافع سرمایه گذاران خرد، محدودیت دامنه نوسان را تعیین کرده و میزان آن 5% است. مثلا اگر قیمت سهمی در ابتدای بازه معاملاتی 100 تومان باشد. نهایت بازه نوسانی آن بین 95 تومان تا 105 تومان خواهد بود و نه بیشتر.

 حالا شاید بازهم این سوال را از خودتان بپرسید که چه کسانی در بورس ضرر می کنند. وقتی ضرر در طول روز در حد 5% باشد که دیگر نمی توان ضرر سنگین کرد. اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید افرادی در بازار هستند که هیچ منبع آموزشی را دنبال نکرده و به حرف های پراکنده گوش می کنند و خرید و فروش انجام می دهند. بیشتر ضرر بازار برای این افراد است. وقتی سایت آموزش بورس به تعداد زیادی وجود دارد شما به راحتی می توانید وقت بگذارید و آموزش ببینید. اگر این کار را نکنید ضرر خواهید کرد. امیدوارم جواب سوال چه کسانی در بورس ضرر می کنند را گرفته باشید. افرادی که در زمینه این بازار آموزش ندیده اند. مگر یادگیری بورس چقدر طول می کشد که می خواهید از این مرحله با سرعت عبور کنید؟

حداقل سرمایه برای سرمایه گذاری در بورس

برای حداقل سرمایه در بازار بورس قوانین مشخصی وجود دارد. بر طبق قانون بازار اوراق بهادار برای انجام معاملات آنلاین می‌بایست حداقل پنج میلیون ریال معادل ۵۰۰ هزار تومان آورده داشته باشید. اما برای معاملات حضوری و تلفنی این مبلغ به ۵۰ هزار تومان تقلیل می یابد. پیشنهاد من به شما این است که به هیچوجه هیجانی سرمایه گذاری نکنید. سرمایه خود را با توجه به آموزش هایی که دیدید و آمادگی تان وارد بازار کنید. اگر آموزش ندیده اید حتما از منابع سایت آموزش بورس بورسا استفاده کنید.

آیا سرمایه‌گذاری در بورس خوب است؟

این سوالی  بسیاری از افراد است و حقیقتا دیدگاه های متفاوتی راجع به آن وجود دارد. در هر سرمایه گذاری که می کنید باید انتظاراتتان را مدیریت کنید. ما این مطلب را در آموزش فارکس از صفر تا صد و آموزش بورس و ارز دیجیتال گفته ایم و تاکید زیادی هم روی آن داشتیم.

  1. سرمایه ای که مایحتاج شما را برآورده می کند را وارد بازارهای سرمایه نکنید. با آن قسمتی از سرمایه خود در این بازار وارد شوید که برنامه ای برای آن ندارید. به طور مثال شما 100 میلیون تومان در حساب بانکی خود دارید و برای 40 میلیون آن برای چند ماه آینده برنامه دارید. پس سرمایه ای که نیاز دارید را کنار گذاشته و به آرامی آن 60 میلیون را وارد بازار کنید. فرصت برای معامله گری در بازار بورس بسیار زیاد است پس اصلا عجله نکنید.
  2. برای معامله گری در بازار بورس باید این نکته را در نظر داشته باشید که در هر معامله حداکثر دو درصد سرمایه خود را درگیر کنید. مثلا اگر شما می خواهید با 5 میلیون تومان وارد بازار شوید تنها 100 هزار تومان شما باید روی یک سهم گذاشته شود و هرچقدر بیشتر سرمایه تا را درگیر کنید احتمال ضربه پذیری و از دست رفتن سرمایه تان بالا می رود. این هم یک جواب دیگر برای اینکه چه کسانی در بورس ضرر می کنند. نکته دیگر آن هست که به هیچوجه نباید سرمایه تان را روی یک سهم بگذارید که مربوط به یک صنعت است. شما حتما باید این مورد را در نظر داشته باشید که سهم شما می تواند روی صنایع مختلف پخش شود. همیشه نیاز دارید در ذهنتان این مطلب را مرور کنید که به ازای سرمایه ورودی قرار است چقدر سود کسب کنید و چقدر ضرر را متحمل شوید. اگر بیش از یک حدی سرمایه گذاری کنید و روی دور ضرر بیفتید فشار روانی زیادی را روی شانه هایتان حس می کنید. ما هم در آموزش فارکس از صفر تا صد و هم در آموزش بورس به صورت کامل راجع به این موضوع توضیح داده ایم. همانطور که مقالات سایت آموزش بورس بورسا می بینید نباید برای سرمایه گذاری وسوسه شوید چرا که فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد و قرار نیست که این فرصت ها از دسترس شما خارج شوند.

مهمترین شرایط برای سرمایه گذاری در بورس

شما وابسته با سرمایه، هدف، شیوه زندگی، مهارت و تجربه شخصی این فعالیت می توانید به درآمد برسید. هرچند که درآمد ثابتی در اینکار وجود ندارد و نیاز دارید تا برای تمام سناریو ها احتمالی آماده باشید. تحلیل گران و معامله گران حرفه‌ای بازار بورس به تجربه های متفاوتی رسیدند که در این قسمت به آن اشاره خواهیم کرد:

  • برای اینکه در شغل خود به عنوان تحلیل گر یا معامله گر بورسی موفق شوید حتما باید مطالعات زیادی داشته باشید. اینکار فرصت انجام کارهای دیگر را از شما خواهد گرفت.
  • به این فکر نباشید که قرار است هر ماه سود مشخصی داشته باشید چرا که فراز و نشیب های بورس می تواند آمار های متفاوتی را رقم بزند. اما به صورت کلی کار سختی نیست که در طول یکسال سرمایه خود را دو برابر کنید.
  • بیشتر افرادی که در این بازار هستند تجربه سرمایه گذاری در بازارهای دیگری را دارند، درآمد ثابت ماهیانه از محل کسب دیگری به دست می آورند و هدف اصلی آن ها از معامله گری در بازار بورس، بالا بردن میزان سرمایه خوابیده است.
  • حتما در خرید و فروش های خود مدیریت ریسک را انجام دهید
  • ماهیت شغل تحلیل گری و معامله گری پر از استرس و نوسان است و شما برای اینکه در این محیط شغلی بتوانید دوام بیاورید حتما باید انتظارات خودتان را مدیریت کنید.
  • نیازی نیست با سرعت سرمایه خود را درگیر کنید همانطور که در آموزش بورس و آموزش فارکس از صفر تا صد هم توضیح دادیم شما باید به آرامی وارد بازار شوید.
  • حجم معاملات را زیاد بالا نبرید. در سایت آموزش بورس بورسا بسیار روی این مطلب تاکید کرده ایم.

داشتن شروطی برای فعالیت بورسی به عنوان شغل اصلی

  • حداقل 2 تا 3 سال، سابقه فعالیت در بازار سرمایه را داشته باشد.
  • علم خود را به روز نگه دارید.
  • شما نیاز دارید تا قدرت تصمیم گیری با سرعت بالا را داشته باشید.
  • مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک لازمه موفقیت شما در این شغل است.
  • اگر وام دارید یا پول قرض گرفته اید وارد اینکار نکنید.
  • سرمایه مناسبی را برای شروع کار در این بازار انتخاب کنید.

برای معامله گری برنامه منظم داشته باشید. استراتژی های خود را همیشه بیازمایید، به روزش کنید و سپس وارد بازار شوید.

خلاصه

شما برای ورود به بازارهای مالی نیاز به آموزش دارید، برای فارکس می توانید از آموزش فارکس از صفر تا صد ما استفاده کنید و برای بازار بورس هم سایت آموزش بورس بورسا در خدمت شماست. یادگیری بورس چقدر طول می کشد نباید برای شما مهم باشد شما باید بدانید که چقدر علاقه مند هستید تا در این بازار به موفقیت برسید. معامله گری در بازارهای مالی تنها در صورتی آسان می شود که علم شما به روز باشد.

 

 

6633 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link