1

برای معامله گران تازه وارد، پرایس اکشن بهتر از اندیکاتور است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/2/5 منتشر شده است

 پرایس اکشن

معامله گر شدن در بازارهای مالی نیازی به یادگیری اندیکاتورهای پیچیده تحلیل تکنیکال ندارد. برای افراد تازه وارد به هر بازار مالی، پرایس اکشن بهترین راه است.

شما به ندرت از معامله گران حرفه ای می شنوید که از اندیکاتورها در معاملات خود استفاده کنند. اشتباه برداشت نکنید، آن ها قصد گمراه کردن شما را ندارند.

آن ها مدت زمان زیادی را مشغول معامله کردن بودند و تجربه زیادی در بازارهای مالی دارند. تجربه یعنی آن ها می دانند که اندیکاتور ها چه محدودیت هایی را برای شما به ارمغان می آورند. آن ها نمی توانند حتی تصورش را بکنند که چقدر خوب می شد اگر با پرایس اکشن، کار در بازارهای مالی را آغاز می کردند. چرا که اکثرا با اندیکاتورها وارد بازار می شوند و هیچ نصیحتی برای شما در مورد شروع معامله کردن در بازارهای مالی با پرایس اکشن ندارند.

حالا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا من آموزش پرایس اکشن و یادگیری آن را انتخاب بهتری برای شروع تحلیل در بازارهای مالی برای افراد تازه کار می دانم؟

به سبب شغل آموزشی که من دارم و با معامله گران در سطوح مختلف در ارتباط هستم متوجه شدم آن هایی که با پرایس اکشن شروع به معامله می کنند، بسیار واقع گرایانه انتظاراتشان را مدیریت می کنند. آن هایی که با اندیکاتور ها شروع می کنند به دنبال یک فرمول جاودانه سود دهی هستند. آن ها می خواهند بدانند که چه ترکیبی از اندیکاتور ها، سود در کوتاه مدت را تضمین می کند. خیلی وقت های از خود می پرسند که آیا ترکیب اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال مانند  MACD,RSI,CCI,ADX می تواند آن ها را به درآمد خوبی برساند؟

معامله گران بی شماری هستند که آرزو دارند که کاش با پرایس اکشن شروع می کردند. آن ها هیچوقت به ذهنشان نرسید که با بهترین دوره پرایس اکشن کار خود را در بازارهای مالی شروع کنند. من تا به حال هیچ معامله گرای را ندیدم که حسرت داشته باشد که کاش بجای پرایس اکشن، با اندیکاتور ها، کار تحلیل در بازارهای مالی را آغاز می کردم. پرایس اکشن بهترین ابزار را در اختیار شما قرار می دهد.

با پرایس اکشن وقت شما هیچ وقت تلف نمی شود

اگر بخواهید یک معامله گر حرفه ای باشید، باید یک سفر طولانی را پشت سر بگذارید. حداقل چند سال طول می کشد تا شما به حد ایده آل برسید. به عنوان یک معامله گر تازه کار، زمان برای شما مهم خواهد بود.

شما باید بیشتر بازار را مطالعه کنید. در طول روز، بیشترین فعالیت شما باید به مشاهده بازار بگذرد. پرایس اکشن به شما اجازه می دهد که به راحتی بازار را رصد کرده و معنی نوسانات را درک کنید. قیمت ها تنها عاملی هستند که باید روی آن تمرکز کنید. این مطلب به شما کمک می کند که حواستان به راحتی پرت نشود. شما فقط روی قیمت تمرکز می کنید و رفتارهایش را ارزیابی می کنید. با این روش، سرعت پیشرفت شما در حرفه ای معامله کردن در بازارهای مالی بیشتر می شود.

 پرایس اکشن

برای یادگیری پرایس اکشن، شما به هیچ چیز بیشتر از نمودار نیاز ندارید. اصلا نیازی نیست چک کنید که پلتفرم معاملاتی تان، اندیکاتورهای مورد علاقه تان ر دارد یا نه. به هیچ وجه نیاز ندارید اندیکاتوری بخرید و چک کنید که آیا روی پلتفرم شما کار می کند یا خیر.

شما می توانید با مورد بررسی قرار دادن شمع ها تحلیل خود را آغاز کرده و شو و هیجان یادگیری را حفظ کنید. اگر شما با اندیکاتور ها شروع کنید، با فرمول های پیچیده ای روبرو می شود که پارامترهای زیادی دارد. برای انتخاب اندیکاتورها وقتتان حسابی تلف می شود چرا که ترکیب های مختلفی برای استفاده از اندیکاتورها وجود دارد.

با اندیکاتور ها در واقع معامله گران جدید سعی می کنند با ابزارهای خیلی محدود به سراغ شکار گوزن های وحشی بروند. خیلی سخت به هدف خواهید رسید.

معامله با استراتژی پرایس اکشن، رفتار معامله گری شما را اصلاح می کند

به عنوان یک معامله گر تازه کار، اندیکاتورها، معامله کردن را به چشم شما آسان می کنند. معامله کردن برای شما این می شود که در اندیکاتور RSI صبر می کنید تا شاخص قیمتی به زیر 30 بیاید تا خرید کنید. از طرف دیگر منتظر می شوید تا شاخص به بالاتر از 70 برسد تا فروش خود را نهایی کنید. ساده و تمیز! معامله کردن به نظر ساده می رسد اما اینطور نیست.

به خصوص که اندیکاتورها باعث می شوند که افراد تازه وارد به سراغ سیگنال ها بروند. و سیگنال ها ذهن شما را تنبل می کنند. به همین خاطر اندیکاتور ها شروع خوبی را برای شما رقم نمی زنند. می دانید چرا؟

شاید این جمله من ضدو نقیض به نظر برسد. اما برای معامله گران تازه وارد، اولین درس این است که چه زمان هایی معامله نکنید.

شما باید بازار را زیر ذره بین بگذارید، مطالعه کنید و سپس تحلیل کنید. هدف اصلی شما باید این باشد که بفهمید در بازار چه خبر است و چه موقعیت هایی برای ورود و خروج شما فراهم شده است. معامله کردن بعد از بازارخوانی می آید. شما اول باید بتوانید بازار را بخوانید.

 

پرایس اکشن

معامله گران با تجربه می دانند که سیگنال ها الویت بعدی هستند. اگر شما شرایط بازار و روندش را به درستی تشخیص دهید، راه های مختلفی برای ورود به بازار خواهید داشت.

هر چند که خیلی از معامله گران این درس را به سختی فرا می گیرند. از همان ابتدا وقت خود را برای پیدا کردن سیگنال های ورودی تلف می کنند به جای آنکه بنشینند و تصویر بزرگتری از بازار را مشاهده کنند.به همین منظور شما باید به دلیل شکل گیری تمام کندل ها در نمودار شمعی حساس شوید.

این روش تاکیدش روی صبر و تحلیل است نه تمرکز روی سیگنال خرید و فروش !

 پرایس اکشن روی ریسک در هر معامله تاکید دارد

آنهایی که معامله گری به سبک پرایس اکشن انجام می دهند، بیشتر مشغول پیدا کردن الگوهای قیمتی هستند که برای هر کدام از الگوها، حد ضرر مشخص شده است.

الگوهای قیمتی صعودی به شما می گویند که قیمت در بازار بالا می رود. بنابراین نباید بازار به زیر الگوی قیمتی ما برسد. اگر رسید یعنی الگو به صورت کامل شکل نگرفته و انتخاب هوشمندانه این است که از بازار خارج شده و معامله خود را ببندید.

همین منطق برای الگوهای نزولی هم وجود دارد. به کندل های روندی که به خطا رفته اند دقیت کنید. اگر بازار به بالاتر از الگوی نزولی رسید، ما می دانیم که الگوی نموداری به خطا رفته و ما باید از بازار خارج شویم.

تحلیل با پرایس اکشن

هر الگوی قیمتی یک حد ضرر طبیعی و منطقی دارد. از همانجایی که شما الگوی نموداری را انتخاب می کنید باید بدانید که احتمال ضرر کردن هم وجود دارد. شما به عنوان یک معامله گر باید این نکته کلیدی را درک کنید که ضرر کردن قسمتی از معامله در بازارهای مالی است. شما باید برای هر معامله حد ضرر داشته باشید.

از طرف دیگر، سیگنال های اندیکاتور ها به همراه حد ضرر نمی آیند.

به عنوان مثال شما با سیگنال اندیکاتور استوکستیک در ناحیه فروش بیش از اندازه وارد معامله می شوید. حالا سوال اینجاست که تا چه زمان باید ضرر را تحمل کنید؟ چه قیمتی به شما نشان می دهد که اشتباه کرده اید؟ این سوال ها برای افراد تازه کار باید مهم باشد که اکثر نمی پرسند. البته بعضی از افراد تازه کار به فکر محدود کردن ریسک هستند اما متد اجرایی برای آن ها وجود ندارد. بنابراین، این افراد حد ضرر خود را برای مبنای حال و هوایشان تعیین می کنند. وقتی شما عمق نوسان ها را ندانید، نمی توانید حد ضرر درستی را برای معامله هایتان انتخاب کنید.

معامله با پرایس اکشن یا اندیکاتورها

اگر مقاله را تا بدینجا خواندید فکر نکنید که اندیکاتورها بی استفاده و شیطانی هستند. اندیکاتور ها بی استفاده نیستند اما افرادی که پرایس اکشن را درک می کنند، استفاده بهتری از آن می کنند.

معامله گران اکثرا تمرکز خود را روی مفاهیم اشتباهی می گذارند. آن ها روی استراتژی معاملاتی و بی نقص بودن تمرکز می کنند. اما مهم ترین چیزهایی که باید روی آن وقت بگذارند، آموزش، تحلیل، مدیریت سرمایه و صبر است. پرایس اکشن به شما زاویه دید زیبایی هدیه می دهد و به همین خاطر بهترین روش برای افراد تازه کار است.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که مهمترین تکه این پازل معامله گران هستند. شما به عنوان معامله گر می توانید روی پرایس اکشن تکیه کرده اما روی مفاهیم اشتباهی تمرکز کنید. پرایس اکشن کار شما را راحت می کند اما شما نیاز دارید تا به ذهنیت درست وارد بازار شوید.

6078 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link