1

روند صعودی آرام طلا در نزدیک قله 2700$ شدت گرفته است

ارسال توسط : احسان سماواتیان 1 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای سومین روز متوالی در روز پنج‌شنبه همچنان توجه خریداران را به خود جلب کرده و دوباره به قله تاریخی خود در محدوده 2685 دلار نزدیک شده است. کاهش احتمالی نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ و همچنین ریسک‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌های خاورمیانه، از عوامل اصلی افزایش تقاضا برای این فلز ارزشمند هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

در همین حال، شاخص دلار آمریکا همچنان در نزدیکی قله اوایل اوت باقی مانده است و سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو در سال آینده کاهش ملایمی در نرخ بهره داشته باشد. این موضوع همراه با فضای مثبت بازار، باعث شده تا معامله‌گران از خریدهای بیشتر طلا خودداری کنند و مانع از افزایش بیشتر قیمت آن شوند. معامله‌گران اکنون منتظر انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا هستند تا فرصت‌های کوتاه‌مدت جدیدی را ارزیابی کنند.

عضویت در کانال سیگنال

وضعیت روزانه بازار طلا

  • کاهش اخیر قیمت نفت، فشارهای تورمی را کم کرده و به بانک‌های مرکزی اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را بیشتر کاهش دهند، که این موضوع از افزایش تقاضا برای طلا حمایت می‌کند.
  • بانک مرکزی اروپا در این پنج‌شنبه سومین کاهش نرخ بهره خود در سال جاری را اعلام می‌کند و کاهش شدید تورم در بریتانیا نیز پیش‌بینی‌ها برای کاهش نرخ بهره توسط بانک انگلستان در ماه نوامبر را تقویت کرده است.
  • ابزار FedWatch نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در ماه آینده نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد که بازده اوراق قرضه آمریکا را به کف یک هفته‌ای می‌رساند.
  • با وجود رشد مداوم شاخص دلار آمریکا از ابتدای این ماه، این موضوع تأثیر چندانی در کاهش تقاضا برای طلا نداشته است.
  • مقامات بانک‌های مرکزی در کنفرانس انجمن بازار شمش لندن اظهار کردند که همچنان خریداران فعالی برای طلا هستند تا ذخایر مالی و استراتژیک خود را تنوع بخشند.

از نظر ژئوپلیتیکی نیز، تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافته است. سازمان ملل گزارش داد که نیروهای اسرائیلی به سمت نیروهای حافظ صلح شلیک کرده‌اند و خطر تشدید بیشتر این تنش‌ها و حتی شروع یک جنگ تمام عیار در منطقه وجود دارد. همچنین طرح پاسخ اسرائیل به حمله اول اکتبر ایران آماده است.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده‌های اقتصادی مشخص شده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا (XAU/USD) امروز پس از ریزش روز گذشته، با روند صعودی جدیدی کار خود را آغاز کرد و دوباره به قله خود یعنی محدوده 2685.50 دلار نزدیک شد. با این حال، قیمت در عبور از این سطح با مشکل مواجه است و همین موضوع احتمال اصلاح نزولی را در معاملات امروز افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود طلا ابتدا به سطح 2660.00 دلار و در صورت شکست آن به محدوده 2635.06 دلار برسد.

بنابراین، برای امروز انتظار یک روند نزولی را داریم، اما اگر قیمت بتواند سطح 2685.50 دلار را بشکند، ممکن است روند صعودی از سر گرفته شده و طلا به سمت 2700.00 و سپس 2720.00 دلار حرکت کند.

محدوده معاملاتی پیش‌بینی شده برای امروز بین سطح حمایت 2660.00 دلار و سطح مقاومت 2695.00 دلار است.

پیش‌بینی روند: نزولی

برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

20138 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link