1

تنها قدرت گرفتن دلار می تواند ترمز حرکت طلا به سمت 2600$ را بکشد

ارسال توسط : احسان سماواتیان 2 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در بازه معاملاتی  لندن روز چهارشنبه افزایش یافت و به قله سه هفته اخیر در محدوده 2677-2678 دلار رسید. کاهش جزئیات در مورد بسته‌های مالی چین و همچنین افزایش خطرات ژئوپلیتیکی، تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک را کاهش داده است. این امر در ریزش بازارهای سهام دیده می‌شود و باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن شده است.

در همین حال، روند ریسک گریز باعث کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شده و از قیمت طلا، که سوددهی ندارد، حمایت کرده است. با این حال، انتظار برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره در ماه نوامبر، ممکن است ریزش بیشتری برای بازده اوراق قرضه آمریکا را محدود کند. همچنین، تقویت شاخص دلار آمریکا که به قله خود در دو ماه اخیر رسیده است، ممکن است سرمایه‌گذاران را از خرید بیشتر طلا باز دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه برای دومین روز ریزش یافت و داده‌های ضعیف‌تر از انتظار تولید و کاهش فشارهای تورمی ناشی از ریزش قیمت نفت، تقاضا برای طلا را افزایش داد. شاخص تولید نیویورک نیز در ماه اکتبر به 11.9- کاهش یافت که نشان‌دهنده بدتر شدن شرایط اقتصادی است.

کاهش نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه و افت تقاضا، قیمت نفت خام را به کف دو هفته اخیر رسانده و انتظار می‌رود که فشارهای تورمی را کاهش دهد. این موضوع به فدرال رزرو اجازه می‌دهد که نرخ بهره را بیش از پیش کاهش دهد. اما معامله گران همچنان انتظار دارند که کاهش نرخ بهره در نشست نوامبر رخ دهد، که می‌تواند باعث تقویت شاخص دلار آمریکا و مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شود.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، گفته است که بانک مرکزی در کاهش تورم پیشرفت خوبی داشته و ممکن است امسال یک یا دو کاهش دیگر نرخ بهره را اعمال کند. همچنین، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، اظهار داشت که نشانه‌های قوی از رکود احتمالی در افق دیده نمی‌شود و اقتصاد آمریکا همچنان عملکرد خوبی دارد.

در صحنه بین‌المللی، نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، پیشنهاد آتش‌بس در لبنان را رد کرده و گروه حزب‌الله تهدید به گسترش حملات خود کرده است که احتمال افزایش تنش‌ها را بالا برده است. همچنین، دولت بایدن به اسرائیل هشدار داده که اگر کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال نشود، با مجازات‌های احتمالی، از جمله توقف انتقال تسلیحات آمریکا، مواجه خواهد شد.

معامله گران همچنین توجه خود را به داده‌های اقتصادی آمریکا، شامل شاخص خرده‌فروشی ماهانه، شاخص تولید صنعتی و شاخص ادعاهای بیکاری، و همچنین داده‌های کلان اقتصادی چین که قرار است در پایان هفته منتشر شود، معطوف کرده‌اند.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا (XAU/USD) امروز با یک حرکت صعودی جدید تلاش کرد تا از سطح فعلی خود فراتر رود و به رشد خود در کوتاه‌مدت ادامه دهد. طلا موفق شد به اولین هدف ما یعنی محدوده 2668.00 دلار برسد و به یاد داشته باشید که هدف بعدی ما در سطح 2685.50 دلار است که قله ثبت شده اخیر است.

 سطح حمایت مثبتی که توسط میانگین متحرک نمایی (EMA50) ارائه شده، انتظار ادامه روند صعودی را تقویت می‌کند. با این حال، اگر سطح 2660.00 دلار شکسته شود، ممکن است فشار فروش روزانه ایجاد شود و قیمت را به سمت آزمایش سطح حمایت کلیدی در 2635.06 دلار هدایت کند، پیش از آنکه دوباره برای افزایش تلاش کند.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2655.00 دلار و سطح مقاومت 2690.00 دلار است.

پیش‌بینی روند: صعودی

برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

 

20125 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link