1

با وجود جهش طلا از کف روزانه،فشار خرید لازم برای روند صعودی وجود ندارد

ارسال توسط : احسان سماواتیان 7 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی لندن روز سه شنبه در نزدیکی سطح حمایتی ۲,۶۳۸ دلار قرار دارد و به نظر می‌رسد که ریزش ملایم خود را از قله سطح یک هفته‌ای که روز گذشته تجربه کرده بود، متوقف کرده است. تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم و نگرانی از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه، عاملی است که همچنان از طلا به عنوان یک دارایی امن حمایت می‌کند.

با این حال، به دلیل افزایش تقاضای پایدار برای شاخص دلار آمریکا که ناشی از انتظارات برای سیاست‌های کمتر تهاجمی فدرال رزرو است، هر گونه افزایش چشمگیر در قیمت طلا همچنان محدود به نظر می‌رسد. علاوه بر این، ناامیدی از محرک‌های مالی چین نیز نتوانسته اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت کند و ممکن است مانع از افزایش بیشتر قیمت XAU/USD شود.

در روز دوشنبه، ارزش شاخص دلار آمریکا به قله خود از 8 آگوست رسید، در حالی که سرمایه‌گذاران به احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه نوامبر توجه دارند. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز دوشنبه تأکید کرد که سیاست‌های پولی همچنان محدودکننده هستند و اشاره کرد که در صورت ادامه قدرت بازار کار، ممکن است کاهش بیشتر نرخ بهره مناسب باشد.

همچنین، کریستوفر والر، رئیس دیگر فدرال رزرو، گفت که اقتصاد آمریکا همچنان قوی است و ممکن است به کندی که انتظار داریم پیش نرود، و به بانک مرکزی توصیه کرد که با احتیاط بیشتری در مورد کاهش نرخ‌ها تصمیم‌گیری کند.

در عین حال، عدم جزئیات دقیق از بسته‌های حمایتی اقتصادی چین، همراه با نشانه‌هایی از ضعف اقتصادی در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا، باعث شد تا برخی از فروشندگان در آغاز هفته جدید اقدام به فروش طلا کنند.

افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی پس از حمله پهپادی حزب‌الله به یک پایگاه نظامی اسرائیل که منجر به تلفات شد، و تهدید اسرائیل به تلافی این حمله، نگرانی‌ها از وقوع درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه را افزایش داده است. این مسئله نیز به تقویت تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن کمک کرده است.

معامله‌گران اکنون به اعلام گزارش شاخص تولید امپایر استیت و اظهارات مقامات فدرال رزرو توجه دارند که می‌توانند فرصت‌های کوتاه‌مدتی برای معاملات طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی نیویورک ایجاد کنند.

در تقویم اقتصادی میزان اهمیت این داده‌های اقتصادی مشخص شده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا (XAU/USD) در حال آزمایش سطح مقاومتی شکسته شده است و دیده می‌شود که اندیکاتور استوکاستیک به نواحی اشباع فروش رسیده است. انتظار می‌رود این شرایط،طلا را برای ادامه روند صعودی در بازه معاملاتی بعدی تحریک کند. هدف اصلی این حرکت صعودی رسیدن به سطح 2668.00 دلار و سپس 2685.50 دلار است.

 سطح میانگین متحرک نمایی 50 (EMA50) نیز از این موج صعودی حمایت می‌کند. با این حال، اگر قیمت به زیر سطح 2635.06 دلار برسد، این سناریوی صعودی متوقف خواهد شد و قیمت دوباره تحت فشارفروش قرار می‌گیرد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2635.00 دلار و سطح مقاومت 2675.00 دلار است.

پیش‌بینی روند: صعودی

اگر هنوز وارد بازار فارکس نشده اید یا می خواهید بروکر خود را عوض کنید به صفحه ثبت نام فارکس سر بزنید.

20111 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link